click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Як інтернет речей може допомогти бізнесу?

793

Інтернет речей сьогодні у тренді: смарт-годинник, розумні колонки та роботи-пилососи привертають до себе багато уваги. Але потенціал цих технологій набагато ширший: розумні пристрої дозволяють бізнесу використовувати знеособлені дані споживачів послуг, вирішувати практично будь-які завдання на новому рівні. Сервіс, аналітика, виробництво, менеджмент, логістика, маркетинг – все це можна трансформувати за допомогою IoT.

Суть технології чудово вхопив і передав американський інженер та вчений Марк Вейзер: у 1998 році він створив фонтан, який працював у синхронізації зі змінами на фондовому ринку. Сам термін вперше використали у 1999 році, але широкого поширення він набув після 2008 року, коли інтернет став по-справжньому глобальним та масовим.

Почніть з MVP, якщо хочете швидких результатів
Дізнатися більше

IoT можна порівняти із соціальною мережею, де головні персонажі – не люди, а пристрої. Кожен такий пристрій має свій цифровий профіль, свої функції, свої стосунки з іншими пристроями. Таке ось всесвітнє павутиння у всесвітньому павутинні.

інтернет речей

Як це працює?

Якщо говорити про технології, все побудовано на підключених до мережі автономних пристроях (периферія) та на якійсь хмарній платформі. Підключення найчастіше бездротове – через WiFi або Bluetooth.

У мережу можуть увійти практично будь-які речі: від промислових роботів до пральних машин. Кожен розумний пристрій так чи інакше збирає та генерує дані. Найповнішим втіленням цього принципу став смартфон: сьогодні у кожного в кишені лежить комп'ютер із мобільним інтернетом та десятками додатків. Телефон рядового користувача пов'язаний сервісами таксі, розумним годинником та фітнес трекерами, екосистемою розумного будинку, etc.

Все це робиться заради комфорту та безпеки користувача. Скажімо, домашній інтернет речей – це коли ви можете через смартфон дати роботу-пилососу команду про збирання, а кавоварка починає варити каву автоматично, ще до вашого пробудження. У той же час такі інструменти дозволяє збирати точні аналітичні дані про поведінку окремої людини або групи. Не йдеться про тотальне стеження та кошмари в дусі “Чорного дзеркала”, адже інформація знеособлена. Але такі дані стають важливим інструментом для бізнесу.

Технологія дозволяє охопити цільову аудиторію з набагато більшою точністю та краще закривати потреби клієнтів. Підвищуючи рівень задоволеності покупців, бізнес отримує лояльну аудиторію.

З чого складається IoT

З чого складається IoT

У найзагальнішому вигляді інтернет речей можна поділити на промисловий та користувальницький. Роботи-пилососи та фітнес-трекери очевидно відносяться до "користувача". Промислові роботи, трекери для відстеження вантажівок та смарт-системи автоматичного поливу на полях - до "промислового".

Практично будь-яка така система включає ряд базових елементів. Поговоримо про них:

  • Сенсори

Назва цих елементів говорить сама за себе: різноманітні трекери, термометри, барометри, мікрофони, камери, тощо. Будь-який елемент, який відповідає за отримання інформації зі світу навколо.

  • Актуатори

Будь-які пристрої, які мають впливати на світ навколо себе: сервоприводи, замки, лампочки, динаміки, вібромотори, нагрівальні елементи.

  • Гейти

Найпростіші прилади для аналізу даних - саме в гейт надходить інформація від сенсорів. Якщо інформація проста (скажімо, на вулиці стемніло), гейт може ухвалити нескладне рішення та самостійно дати команду актуатору (включити лампочку). Але якщо інформація складна, гейт віддасть її на віддалений сервер, де з нею матимуть справу вже алгоритми, або навіть аналітики-люди.

  • Харчування та зв'язок

Ці елементи ми поєднали в один пункт. По-перше, їх функції власними силами не вимагають пояснення. По-друге, зв'язок стає одним із ключових факторів автономності системи і має бути енергоефективним. У мережах з речей часто використовуються протоколи бездротової передачі даних LoRa і ZigBee – не дуже швидкі, але щадні батареї пристроїв.

За загальну інтеграцію пристроїв відповідає платформа IoT – спеціальний софт, який поєднує все обладнання в одну мережу через хмару.

Сучасні платформи IoT мають вирішувати такі завдання:

  1. Об'єднувати джерела даних різних пристроїв на одну систему.
  2. Зводити отримані дані у зрозумілий інтерфейс та розподіляють їх за типами.
  3. Гарантують безперебійну роботу периферійних пристроїв.
  4. Забезпечують збереження отриманих та оброблюваних даних.
  5. Обробляють та структурують дані за допомогою розумних алгоритмів.
  6. Візуалізують інформацію у максимально наочному вигляді.

Хороша платформа IoT вирішує поставлені перед нею завдання за мінімальної людської участі. Вона може включати кавоварку або пилосос, а може проводити на підставі даних з кавоварки та пилососа складну маркетингову аналітику.

Як використовується IoT у логістиці

Як використовується IoT у логістиці

Інтернет речей є незамінним помічником у логістиці. Спеціальні системи дозволяють:

  • Відстежувати швидкість та розташування будь-якої машини з вашого автопарку.
  • Моніторити технічний стан автомобіля. Скажімо, сенсори можуть подати в систему інформацію про тиск у шинах, перевіряти стан двигуна та електроніки.
  • Вимірювати рівень палива та сповіщати про необхідну дозаправку чи невідповідність зі звітами персоналу.

Крім того, такі системи допомагають підвищити рівень безпеки транспортних перевезень і для водіїв — стежити за перевищеннями швидкості, щоб людина за кермом пристібала ремінь безпеки, моніторила кількість зупинок і годин сну при тривалих переїздах.

Датчики та софт для контролю перевезень зазвичай досить прості в установці та експлуатації.

Рітейл

Рітейл

IoT широко використовується у тому числі в рітейлі. Технологія дозволяє ритейлерам закрити низку хворих місць:

  • Ефективно вести облік товарів. Заводячи кожну позицію в спеціальну базу і правильно налаштувавши датчики, ви можете досягти того, що при кожній покупці одиниці автоматично списуватимуться з товарних залишків. Це спростить життя менеджерам.
  • Створювати та використовувати портрет покупця. Уявіть, що камери з машинним зором навчаться аналізувати поведінку відвідувачів у магазинах. В яких полицях вони зупиняються? Які ціни вивчають? Яка вітрина викликає у них найбільший інтерес? Все це дозволить ефективніше таргетувати рекламу.
  • Автоматизувати продаж. Вже зараз технології дають змогу створювати фізичні магазини без продавців. Скажімо, на вході клієнт ідентифікується за допомогою мобільного додатка, ходить магазином та бере товари. За допомогою камер з високою роздільною здатністю, маркування кожного товару та сенсорів система визначає, які саме позиції вибирає покупець та автоматично списує з його картки кошти.

IoT у медицині

IoT у медицині

Медицина - одна із сфер, у яких технологія може розкрити свій потенціал по максимуму.

Сенсори та датчики дозволяють збирати набагато більше даних про пацієнта, відстежувати їх у реальному часі, аналізувати дані за тривалий період, а не у короткі епізоди обстеження лікарем.

За допомогою смартфона та медичного сенсора лікар може вчасно отримати інформацію про погіршення здоров'я пацієнта та завчасно призначити йому консультацію. Телемедицина виходить на якісно новий рівень.

З іншого боку мережі сенсорів допоможуть стежити за станом медичного обладнання, оптимізувати складну логістику фармацевтики та медицини.

У виробництві

Практично кожен аспект виробництва може бути оцифрований та автоматизований за допомогою автономних мережевих пристроїв. Промислових роботів можна об'єднати в мережу та стежити за їхньою ефективністю в реальному часі. Полив на полях можна автоматизувати, зв'язавши його з атмосферними датчиками та сервісами прогнозів погоди.

Промислові лінії, енергетика, транспорт, агрокомплекс - тема застосування IoT у цих галузях така велика і глибока, що заслуговує на серію окремих матеріалів.

Майбутнє IoT

Майбутнє IoT

За даними IDC, щосекунди у всьому світі до мережі підключається 127 нових пристроїв. Вже до 2025 року кількість таких пристроїв перевищить 41 мільярд, і всі вони виробляють колосальні обсяги даних. Через кілька років кожна праска матиме своє місце в мережі, саме поняття відокремленого "інтернету речей" втратить актуальність.

Ігнорувати цей процес неможливо. Мережі розумних пристроїв сьогодні впроваджуються в компаніях комплексно як елемент цільної діджитал екосистеми. Ті, хто ігнорує потенціал IoT, ризикують серйозно відстати своїх конкурентів. І якщо ви розмірковуєте над потенціалом цієї технології безпосередньо у вашому бізнесі - не відкладайте це на потім, зверніться до WEZOM за консультацією. Телефонуйте, пишіть, залишайте заявку у формі на сайті.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

0/5
Корисність
Проголосували 0
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Вам знайома ситуація, коли ви розробили додаток, який відмінно справляється із завданнями, має привабливий інтерфейс…
Михайло Фетісов
Михайло Фетісов
Нещодавно до нас звернулася велика роздрібна українська FMCG-мережа. У компанії хотіли створити насправді інноваційний сервіс:…
Євген Паталяк
Євген Паталяк
У кейсі розповідається, як за рахунок грамотного налаштування реклами PPC нам вдалося за 3 місяці…
Аліна Ткаченко
Аліна Ткаченко
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?