Як просувати сайт самостійно?

15.06.2021
4.6
24861
0

У вас є інтернет-магазин чи інший бізнес у Мережі? Як зробити його успішним? Щоб підкорити інтернет-простір, потрібна грамотна стратегія. Є два варіанти: скористатися послугами професіоналів або обійтися самотужки. І якщо з першим усе зрозуміло, то другий потребує часу та сил. Просування сайту самостійно – завдання непросте, але цікаве. Потрібно вивчити принципи, на яких ґрунтуються сучасні інформаційні технології, провести комплекс робіт з оптимізації та настроювання рекламних кампаній. Ефективність визначається індивідуально.

Просування сайту: якісно та безкоштовно

Просування: якісно та безкоштовно

Навіщо взагалі просувати свій сайт? Інтернет-простір подібний до величезного мегаполісу, в якому є тисячі компаній і магазинів, і кожен прагне збільшити кількість покупців, клієнтів, максимально розширити цільову аудиторію. Якщо в реальному світі йдуть вивіски, афіші та інші види зовнішньої реклами, у віртуальному використовуються різні інструменти та послуги, що підвищують видимість вашого майданчика.

Розкрутка власними силами без залучення фахівця — завдання цілком здійсненне. Більше того, це можна зробити із мінімальними матеріальними витратами. Якщо ваш бюджет обмежений, використовуйте безкоштовні інструменти, аналізуйте ефективність рекламних кампаній та проведених робіт, вносьте зміни до стратегії.

Єдиний нюанс, якщо ви робитимете це один, та на розкрутку потрібно багато часу. Краще працювати у команді, члени якої виконуватимуть свої завдання. Проте їм також доведеться платити. У такому разі чи не краще витратитись на послуги фахівців, які зроблять все точно, якісно та швидко? Як діяти – вирішувати вам! Ми ж намагатимемося надати максимум корисної інформації про те, як просувати сайт самостійно.

Пошукове просування

Пошукове просування (СЕО) - одне з найдешевших джерел трафіку. І головний плюс такого способу – довгостроковий ефект. Коли всі роботи з оптимізації веб-ресурсу призупиняться, результат збережеться на тривалий час.

Це найкращий і найефективніший варіант, як обійти конкурентів у ніші та привернути увагу користувачів до свого бренду. Ви стрімко піднімаєтеся сходами пошукової видачі з найвіддаленіших сторінок у топ результатів, залишаючи позаду інші компанії та фірми. Заманливо, правда? Щоб досягти таких результатів, доведеться попрацювати. Будьте готові до того, що перших підсумків доведеться чекати кілька місяців, вам належить великий обсяг роботи, включаючи щоденний контроль та аналіз. Чи готові? Тоді – по порядку.

1. Додавання сайту до пошукових систем та панелі веб-майстрів

Це початковий етап, в результаті якого ви ставите свій веб-ресурс у чергу на індексування та запускаєте безкоштовні механізми збільшення трафіку. Поки він не зроблений, сайт не видно користувачам у результатах пошукової видачі, а саме звідти надходить максимальна кількість потенційних покупців. Щоб індексація пройшла коректно, потрібно виконати низку дій:

  • налаштувати файл robot.txt. Рекомендується відкрити індексацію всіх сторінок, крім дублів, пошуку фільтрів, кошика та особистого кабінету, битих та циклічних посилань;
  • створити sitemap. Це прискорить сканування веб-сайту ботами. Слід зазначити повний список сторінок та їхню ієрархію, тип розміщеного контенту, надати додаткову інформацію про зображення та відео на веб-ресурсі, задати пріоритет для індексування, налаштувати частоту оновлення контенту;
  • повідомити пошукові системи про індексування нових сторінок, які були недавно додані.

Докладніше про те, як додати веб-ресурс до пошукових систем , читайте в блозі.

Самостійне просування сайту передбачає збирання відомостей та контроль ефективності проведених робіт. Щоб відстежувати актуальні дані щодо ефективності, рекомендується додати сайт до панелі майстрів. Використовуйте сервіси Google Search Console та «Яндекс.Вебмайстер». Процес реєстрації складнощів не становить.

додайте на сайт google analytics та лічильники яндекс метрики для відстеження статистики сайту

2. Додавання на сайт Google Analytics та лічильників «Яндекс.Метрики»

Ці інструменти необхідні для відстеження статистики активності користувачів з цільових дій. Такими можуть бути реєстрація на сайті, авторизація облікового запису, перехід за посиланням. Використовуючи обидва інструменти одразу («Гугл» та «Яндекс»), ви отримаєте максимально докладну інформацію про дії користувачів. Інструменти безкоштовні та дозволяють оцінювати ефективність просування, щоб за необхідності внести зміни до стратегії.

3. Реєстрація в Google My Business

Функція «Мій бізнес» — must have для будь-якої компанії чи підприємства, які працюють з людьми безпосередньо та через Глобальну мережу, незалежно від сфери діяльності чи ніші. Це дозволяє збільшити охоплення потенційних клієнтів.

Щоразу, коли користувач буде вводити запит, шукати щось схоже, інформація про вас відобразиться у браузері. Іншими словами, це додатковий канал взаємодії із потенційним клієнтом. Після налаштування «Мій Бізнес» ви отримаєте трафік із Google Maps та забезпечите розширену видачу у пошуку за цільовими запитами.

Цей етап позитивно вплине на пошуковому просуванні. Функція підвищує видимість ресурсу, формує лояльне ставлення користувачів, покращує поведінкові чинники та показник конверсії. Як налаштувати канал читайте у нашій статті .

Реєстрація в Google My Business

4. Розробка правильної структури для SEO просування

Візуальна простота та зрозумілість — один із основних факторів, що впливають на ефективність просування. Ви повинні легко орієнтуватися на ньому, розуміти де і що знаходиться. Тому необхідно уважно поставитися до розробки структури. Вона формується специфікою підприємства. Найбільш поширений варіант: головна сторінка, категорії товарів та сторінки з продуктами.

Чому це важливо? Структура сайту – це спосіб перелінкування. Він визначає розташування сторінок щодо стартової точки — головної, яку потрапив користувач. Від цього залежить:

  • зручність навігації;
  • швидкість індексації пошуковими системами;
  • розподіл статичної ваги посилань між сторінками.

Оптимальна відстань від будь-якого розділу до "головної" - не більше 3 переходів. Так користувач зможе швидко знайти те, що йому потрібно без використання інструментів пошуку. Чим мудріша і складніша структура, тим гірше для вашого сайту. Ви зможете ознайомитись з видами структури веб-ресурсів та розробити оптимальну ієрархію сторінок для власного сайту.

Розробка правильної структури для SEO просування

Особливу увагу приділіть використанню. А/В тести, які надає Google Analytics, дозволяють оцінити цей параметр. З їхньою допомогою можна проаналізувати реакцію користувачів різні оформлення сторінки, дизайн кнопок, форми захоплення. Докладніше про це ви можете прочитати в нашій статті " 12 секретів usability ".

Юзабіліті сайту

5. Внутрішня оптимізація у SEO

Цей етап - один із найважливіших і тривалих. Самостійне просування сайту в пошукових системах вимагає виконання комплексу робіт з внутрішньої оптимізації, тому на нього може піти багато часу, якщо ви обходитеся власними силами, дієте без команди. Все починається з аналізу технічного боку веб-ресурсу та усунення помилок у його роботі.

На кожній сторінці має бути прописаний заголовок (title), релевантний змісту, та опис (description). Важливо, щоб не повторювалися, були унікальними. Тексти мають бути змістовними.

До кожного зображення прописується атрибут alt. Це опис із входженням ключових слів.

Внутрішня оптимізація у SEO

Важливим фактором внутрішньої оптимізації є заголовки текстів першого і другого рівнів. Їхній вміст впливає на релевантність сторінки та ранжування. Приклад правильної ієрархії підзаголовків нижче на зображенні.

Важливий фактор внутрішньої оптимізації

Для поліпшення ранжирування важлива і внутрішня перелінковка. Чому? Це зручно для користувачів та пошукових роботів. Зв'язування сторінок посиланнями прискорює процес індексації, анкорні посилання передають вагу з «донора» на «акцептор», що позитивно позначається на ранжируванні. Грамотне розташування лінків збільшує довжину сесії користувачів, знижує відсоток відмов.

6. Складання основи для просування семантичного ядра

Семантичне ядро — це список ключових слів, які користувачі вводять у пошук. Їх потрібно знайти, згрупувати, розташувати на окремих сторінках. Для самостійного просування сайту потрібно приділити цьому етапу чимало часу, потрібно розуміти, навіщо ці слова потрібні і як їх підбирати. Після збирання семантичного ядра можна переходити до підготовки контенту. Якість, унікальність, інформативність та корисність, водність та заспамленість – важливі критерії текстів. Вони пишуться не лише для пошукових систем, а й для людей.

Складання основи для просування

Зверніть увагу, що молоді, тільки створені сайти знаходяться під пильною увагою пошуковою системою. І основне завдання таких веб-ресурсів – довести надійність та якість своїх матеріалів. Помилка буде коштувати вам позицій, а з ними замовлень, покупців, прибутку.

Пошукові системи аналізують контент безпосередньо. Вони оцінюють реакцію користувачів, орієнтуючись на проведений сторінці час, глибину перегляду, відсоток відмов, повернення до пошуку.

Контент ділиться на два типи: інформаційний та комерційний. Перший надає користувачеві інформацію про його запит. Другий — тексти та матеріали, які розміщуються на сторінках товарів з послугами, картками, розділами про компанію. Вони надають відомості про продукт та переваги фірми.

7. Зовнішня оптимізація

Що ще важливо у посібнику «Як самому просувати сайт»? Зовнішній профіль посилання веб-ресурсу. Цей параметр враховується під час ранжування та впливає на позиції сайту в пошуковій видачі. Чим більше унікальних доменів, тим вища сторінка.

Сайти-донори повинні бути пов'язані з тематикою вашого сайту і особливо цінуються посилання, отримані від конкурентів. Для розміщення вибирайте авторитетні майданчики та відвідувані сторінки, які ранжуються вище за інші. Поширені методи зовнішньої оптимізації:

  • створення публікацій на інших сайтах для підвищення авторитетності та просування бренду. Цей метод зовнішнього контент-маркетингу демонструє відмінні результати і полягає у розміщенні платних та гостьових текстів у блоках чи інформаційних ресурсах. Матеріали мають бути якісними, цікавими. Його рекомендується створювати щомісяця, що значно ускладнює завдання тим, хто самостійно просуває свій сайт;
  • реєстрація в каталогах та бізнес-агрегаторах. Робота з інструментами, які надаються пошуковими системами, принесе свої результати. З їх допомогою ви зможете поступово нарощувати масу посилань. Пошукові роботи частіше звертатимуть увагу на веб-ресурс, що прискорить процес SEO-просування. Реєстрація в каталогах доступна безкоштовно та не вимагає багато часу, а ще ви можете налаштувати декілька посилань на сайт;
  • обмін посиланнями підвищення авторитетності веб-ресурсу в пошукових системах. При використанні такого методу основне важливе завдання – вибір біржі. Необхідно переконатися у її «добропорядності», нарощувати масу у вигляді природних переходів замість куплених.

Якщо ви вирішили займатися самостійним просуванням свого веб-ресурсу, пам'ятайте, що це потрібно максимально якісно. «Сірі» методи негативно вплинуть на ваші позиції. Навіть якщо на початку позиції сайту злетять, будьте готові втратити їх.

Безкоштовне просування сайту за допомогою контент-маркетингу

Просування за допомогою статей та текстових матеріалів – чудова можливість для молодих компаній заявити про себе на віртуальному ринку. Такий спосіб збільшує посилальний та органічний трафік, підвищує авторитет веб-ресурсу, дозволяє вивести у топ більшості ключових запитів. Для створення таких матеріалів достатньо гарного копірайтера та грамотного складання семантичного ядра. Пропонуємо детальніше розібратися у цій темі.

Якому бізнесу потрібний контент-маркетинг

Контент-маркетинг є обов'язковим етапом в історії розвитку більшості компаній. Він полягає у створенні та розповсюдженні якісних матеріалів для залучення цільової аудиторії. Такий вид маркетингу не працює безпосередньо на ваш бренд, але робить його впізнаваним. Основні канали розповсюдження: пошукові системи, результати видачі, контекстна реклама, корпоративне розсилання, профільні інтернет-видання на вашу тему, блогосфера.

Контент-маркетинг необхідний компаніям, які спеціалізуються на складних послугах (юридичні, розробка ПЗ тощо), магазинам та сервісам із сезонними та повторними продажами, HR-відділам великих фірм, проектам у висококонкурентних нішах, новинним та кіносайтам.

Якому бізнесу потрібний контент-маркетинг

Створюйте інфографіку

Краще один раз побачити, ніж сто разів почути, а в нашому випадку – прочитати. Інфографіка – це корисний візуальний контент, який легко сприймається користувачами та підвищує їхню залученість при читанні. З її допомогою ви можете:

  • ілюструвати ключові моменти ваших матеріалів;
  • акцентувати увагу на головному;
  • утримувати увагу та інтерес читача, чергуючи інфографіку та текстовий контент;
  • швидко та наочно донести важливу інформацію;
  • підвищувати кількість репостів контенту.

Для створення інфографіки існує багато безкоштовних сервісів: Pictocart, Google Charts, Creately, Visual.ly та ін.

Розміщуйте огляди

Для просування інтернет-магазинів дуже важливо надавати додаткову інформацію про товари. Найкращий формат для цього – відеоогляди. Вони мають найвищий ступінь залучення, привабливі для більшості інтернет-користувачів і підвищують довіру до товару.

У відео слід максимально докладно розповісти саме про ті особливості продукту, які цікавлять покупця. Наприклад, у сфері товарів для активного відпочинку особливої популярності користується формат краш-тестів – випробування товару в екстремальних умовах.

Створюйте інструкції та посібники

Якщо ви часто публікуєте навчальний контент, то матеріали з докладними інструкціями та чек-листами можна використовувати як лід-магніт: пропонувати безкоштовне скачування в обмін на контактні дані або реєстрацію.

Отримані контакти ви зможете використати в email-маркетингу для залучення додаткових продажів.

Сторінки в соціальних мережах як елемент брендингу та розкручування

Ведення сторінки у соціальних мережах дозволяє не тільки збільшити охоплення та знайти свою ЦА. Це сигнал для пошукових систем про те, що ви підтримуєте комунікацію зі своїми потенційними покупцями та клієнтами за допомогою всіх можливих каналів. Плюс із соцмереж ви можете отримувати цільові переходи на сайт. Тут є три ключові питання:

1. Що публікувати?

На сторінці ви можете публікувати не тільки фотографії товарів, а й максимально залучати користувачів до процесу їх створення, розповідати про переваги та особливості продуктів своєї компанії. Розводьте сторінку інформативними текстами з корисними та цікавими відомостями. Слідкуйте за реакцією передплатників, то ви зможете зрозуміти, що їм подобається, а що – ні. Складайте контент-план з урахуванням інтересів ЦА.

2. Як залучити передплатників?

Якщо ви шукаєте способи, як просувати сайт самостійно у соціальних мережах, будьте готові до високої конкуренції. Кожен майданчик — це сотні магазинів з різними товарами та послугами, і багато з них мають постійних клієнтів, зацікавлених у товарах користувачів. Як залучити свою ЦА?

Спочатку визначте, хто це, подумайте, що їм буде цікаво, чим їх залучити. У хід йдуть будь-які засоби: картинки, тексти, конкурси, розіграші, повідомлення в Direct з акційними пропозиціями. Ви можете налаштовувати рекламу, співпрацювати з блогерами та лідерами думок. Головне, щоб ті мали вашу ЦА.

Якщо ви випробували всі методи, а кількість передплатників та кількість замовлень не зростає, довірте розкручування в соцмережах професіоналам. Ознайомтеся з нашою пропозицією, замовляйте та чекайте на результат, займаючись іншими способами просування.

Таргетована реклама у соцмережах

Ці оголошення демонструються з урахуванням людських параметрів. Таргет - максимально точний механізм маркетингу, який налаштовується на конкретну аудиторію в залежності від її статі, віку, інтересів. Маючи точний портрет ЦА, ви можете охопити потенційних покупців. При цьому ви раціонально використовуєте бюджет та не зливаєте його. Як самостійно налаштувати рекламу, що таргетує , читайте в нашому блозі.

Таргетована реклама у соцмережах

Просування за допомогою контекстної реклами

Ще один ефективний інструмент просування – контекстна реклама. Це найпростіший спосіб залучення клієнтів на свій сайт, який можна використовувати для будь-якого бізнесу. Після введення запиту користувачі побачать оголошення вашої компанії з позначкою реклама. Вони схожі на результати видачі.

Інструмент починає працювати відразу після запуску, дозволяє раціонально використовувати бюджет і потрапити точно в ціль аудиторії — зацікавлених у товарах чи послугах користувачів. У Google Ads та «Яндекс.Директ» надається докладна статистика про взаємодію потенційних покупців з рекламними кампаніями, ви розумієте, за що платите, які запити наводять клієнтів, скільки триває сеанс та інші параметри.

Просування за допомогою контекстної реклами

Мінуси такого способу:

  • вартість може бути досить високою;
  • позиція у результатах видачі залежить від конкурентів та встановленої вами вартості (працює за принципом аукціону);
  • покази зупиняються, щойно закінчується бюджет;
  • є низка обмежень щодо різних тематик.

Впевнені, одне з головних питань, яке вас хвилює, — ціноутворення. Докладніше про це ми написали тут .

контекстна реклама

Email-розсилка для додаткових переходів

Не завжди варто гнатися за зростанням кількості унікальних відвідувачів. Найчастіше набагато ефективніше створити базу постійних клієнтів. Число повторних відвідувань враховується пошуковими системами як один із факторів ранжування. Крім того, великий відсоток постійних відвідувачів значно покращує поведінкові фактори, що сприяє більш ефективному просуванню.

За допомогою розсилки ви можете:

  • зменшити відсоток кинутих кошиків в інтернет-магазині;
  • збільшити кількість постійних клієнтів та покупців;
  • привертати увагу ЦА до знижок та акцій;
  • поступово «підігрівати» ліди та конвертувати їх у продажі чи замовлення;
  • отримувати зворотний зв'язок від користувачів;
  • ділитися корисним контентом, утримуючи увагу та підвищуючи лояльність ЦА.

Для повернення зацікавлених користувачів на сайт та повторного продажу використовуйте інструменти email-маркетингу. Для запуску розсилки важливо придбати базу контактних адрес.

Якщо ви надаєте послуги вже досить давно, то така база, швидше за все, існує. Якщо ж у вас молодий ресурс, то важливо прискорити збирання лідів. Для цього використовуйте лід-магніти (про те, як створити лід-магніт і як він працює, читайте в блозі у статті « Лід-магніт – інструмент для залучення клієнтів »).

Email-розсилка для додаткових переходів

Що ще важливо при просуванні сайту

На цьому покроковий план самостійного просування сайту не закінчується. У нас залишилося для вас ще кілька корисних порад та рекомендацій, які покращують результат:

1. Адаптуйте сайт під мобільні пристрої

Понад 60% користувачів для пошуку товарів використовують смартфони. Немає мобільної версії, вважайте, ви втратили більшу частину своїх потенційних покупців. До того ж, пошукові системи оцінюють зручність сайту для таких користувачів. Значення мають великий, читабельний шрифт, відсутність горизонтального скролінгу та елементів Flash, адаптовані віджети та вікна, кнопки для зручного натискання, їх розташування та клікабельність посилань.

2. Перевірка та покращення швидкості завантаження

Час завантаження сторінки впливає на позиції сайту результатів пошукової видачі. Кожна секунда очікування забирає з вашого веб-ресурсу до 20% користувачів. В результаті знижуються конверсія та глибина переглядів сторінки. Оптимальний час завантаження – до 3 секунд. Щоб затримати користувача, можна додати анімований елемент. Така деталь привертає увагу та знижує відсоток відмови на сторінках, які довго провантажуються (максимальний час відкриття – 7 секунд). Про те, як перевірити та збільшити швидкість завантаження сайту , читайте у нашому блозі.

3. Відстежуйте аналітику та коригуйте процес просування

Сервіси аналітики надають максимум корисної інформації щодо ефективності просування. Відстежуючи ці дані, ви зможете виявити найефективніші маркетингові заходи, оцінити результативність робіт із зовнішньої та внутрішньої оптимізації. Рекомендуємо також звертати увагу на найклікабельніші сторінки, досліджувати поведінкові фактори, і на підставі зібраної інформації робити свій веб-ресурс більш привабливим та зручним для користувачів.

Це основні інструкції та рекомендації щодо самостійного просування сайтів. Далі ви можете ознайомитися з перевагами та недоліками такого способу. І потім вирішіть робити все самому або скористатися послугою нашої компанії.

Переваги та недоліки самостійного просування

Просування – досить трудомісткий процес. Якщо ви хочете цим зайнятися, покладаючись лише на свої сили, то важливо заздалегідь зрозуміти, чи коштуватиме результат витрачених часу та зусиль. Розглянемо основні переваги та недоліки такого підходу:

  • економія . Вам не потрібно платити фахівцям за роботи з оптимізації;
  • повний контроль процесу просування . Якщо ви розумієтеся на особливостях SEO, то це вагомий аргумент на користь самостійних робіт.

Недоліків такого підходу також чимало. Насамперед ви втрачаєте час. Якщо у вас немає досвіду у просуванні, потрібен час на навчання. Потрібно безперервно займатися розвитком ресурсу та приділяти практично всю увагу, оскільки роботи досить багато.

Збільшуються і терміни отримання перших результатів, оскільки один фахівець, хоч би яким професіоналом він був, неспроможний паралельно виконувати кілька аспектів робіт.

Другий недолік - необхідно освоїти не тільки SEO, але і ази програмування, лінкбілдингу, дизайну інтерфейсів і безліч інших напрямків, які необхідні для ефективної пошукової оптимізації.

Вихід у такій ситуації – залучити фахівців на аутсорсі для виконання додаткових завдань, але в цьому випадку доведеться витрачати чимало зусиль, щоб організувати роботи, до того ж втрачається одна з найважливіших переваг самостійного просування – економія.

Висновки з самостійного розкручування

Самостійне розкручування найкраще підходить у тому випадку, якщо ваш сайт є основним джерелом прибутку, і ви можете присвячувати весь свій час розвитку проекту. Також це чудовий вихід в умовах обмеженого бюджету. Якщо ж, окрім просування, вам необхідно займатися організаційними або управлінськими завданнями, то набагато ефективніше звернутися до фахівців.

Чи це означає, що вам не варто навіть намагатися освоювати SEO або пробувати себе в ролі оптимізатора, якщо ви не зможете займатися цим постійно? Зовсім ні. Отримані знання та навички будуть дуже корисними, оскільки допоможуть під час роботи з підрядниками. Ви знатимете, що роблять оптимізатори на сайті та які цілі переслідують. Зможете набагато краще розуміти SEO-фахівців та контролювати робочий процес.

Як вам стаття?
4.6
Проголосувало: 10
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.