Проектування структури веб-сайту

Синявський Антон
Синявський Антон
Head of performance marketing
4.5
11.12.2022
14456
0

Розробка структури сайту – важливий етап проектування, від якого залежить не тільки зручність ресурсу для користувача, а й ефективність пошуку.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Структура – це каркас ресурсу, свого роду скелет, який відображає логіку взаємозв'язку між сторінками. Вона поділяє сайт на систему розділів та підрозділів, що може значно спростити користувачеві навігацію та пошук потрібного контенту, або навпаки – остаточно його заплутати.

Саме тому ми вирішили приділити увагу цій темі. У цій статті ми постараємося відповісти на такі запитання:

  1. На що впливає структура веб-сайту?
  2. Яких видів буває структура?
  3. Як вибрати структуру для власного ресурсу?
  4. Як створити структуру для свого сайту?

на що впливає структура сайту

Що таке проєктування структури сайту?

Проєктування структури для сайту — це процес створення плану організації інформації та функціоналу на вебсайті. Він включає в себе моделювання ефективного онлайн-ресурсу, основних розділів та сторінок, які будуть присутні на сайті, а також їх взаємозв'язків та способу навігації між ними. Метою проєктування структури сайту є забезпечення легкого доступу до інформації для користувачів та зручного управління вмістом сайту для його власників.

На що впливає структура сайту

Від якості структури залежать такі фактори:

  • зручність сайту для користувача;
  • розподіл ваги між сторінками.

Розберемо кожен із пунктів окремо.

Насамперед зручність . Вам доводилося мати справу з незручною навігацією на сайті? Коли потрібну сторінку доводиться шукати, послідовно переглядаючи десятки розділів та підрозділів. Якщо ця проблема вам знайома, то ви вже розумієте, наскільки важливою є інтуїтивно зрозуміла навігація та сортування розділів сайту.

Важливо розподілити сторінки на сайті таким чином, щоб цільовий користувач легко розумів, що де шукати, при цьому не стикався в деяких розділах з десятками нерелевантних сторінок. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазин одягу, то категорії з товарами можна розподіляти так:

  1. Для кого: чоловіча, жіноча, дитяча для хлопчиків, дитяча для дівчаток і т.д.
  2. Сезон: зимова, літня, осіння.
  3. Тип одягу: штани, куртки, шорти, сукні та ін.

Таким чином, користувач може без зайвих переходів знайти потрібний йому підрозділ з товарами. Якщо ви надаєте продукцію різних брендів, можна додати підкатегорії з сортуванням товарів за виробниками або реалізувати її за допомогою фільтрів.

А тепер уявіть, що ви намагаєтеся купити джинси, заходьте на головну сторінку та одразу бачите сортування за виробниками. Щоб подивитися джинси різних виробників, доводиться повертатися і відкривати новий розділ, переходячи по системі підкатегорій до потрібного типу одягу.

Розподіл посилальної ваги . У SEO існує закономірність: що менше вкладеність посадкової сторінки, то простіше її просувати. Іншими словами, чим менше переходів від сторінки, що просувається до головної, тим краще. Одна з причин такої закономірності – розподіл ваги.

Один із факторів ранжирування Google – посилальна вага або PageRank (PR). Це показник, який враховує кількість і, як не парадоксально, PageRank інших ресурсів, що посилаються на вашу сторінку. Посилальна вага розподіляється між сторінками сайту за рахунок внутрішньої перелінкування: чим менше посилань на сторінці, тим більший PR вона передає.

Основний обсяг зовнішніх посилань ведуть на головну. Проектуючи структуру сайту, SEO-фахівці прагнуть максимально ефективно розподілити вагу посилань, яка переходить з неї на решту сторінок. При великій вкладеності сайту безліч сторінок отримує мінімальний PageRank, через що вони не можуть займати високі позиції в пошуковій видачі. Тому ще один важливий критерій структури – компактність.

яких видів буває структура

Яких видів буває структура

Структура залежить від типу інтернет-ресурсу та основних цілей, яких хоче досягти його власник. Нині сформувалося кілька основних типів розподілу сторінок, про особливості яких ми розповімо далі.

Ієрархічна структура веб-сайту

Також цей тип структури називають деревоподібним. Він найчастіше зустрічається на складних багатосторінкових сайтах: каталоги, інтернет-магазини, портали та ін, тому що допомагає користувачеві швидко виділити потрібну групу сторінок.

У ієрархічній системі розподілу сторінок посилання з головною ведуть основні розділи. Далі кожен розділ поділяється на власні підрозділи, підрозділи можуть також включати менші групи сторінок тощо. Але робити занадто багато розгалужень ми рекомендуємо.

При такому типі перелінкування дуже важливо пам'ятати про вкладеність. Основна посилальна вага дістається сторінкам, які розташовані ближче до головної. Також користувачам може не вистачити терпіння нескінченно заглиблюватись у розділи сайту у пошуках потрібної сторінки.

Блокова структура

У блочному типі перелінкування всі сторінки містять посилання один на одного. Це дозволяє рівномірно розподілити значення PageRank на сайті. Але вона не підходить для сайтів із великою кількістю сторінок. Користувач може просто заплутатися серед багатьох посилань.

Блокову структуру можна використовувати для ресурсів, присвячених одному типу товарів чи послуг, де кожна сторінка містить більш докладний опис різних аспектів цього продукту.

Лінійна будова веб-сайту.

Найпростіший тип перелінкування. У ньому користувач переглядає сторінки одну за одною по ланцюжку. Лінійна структура найкраще підходить для невеликих сайтів, де важливо надати інформацію у певній послідовності. Деякі сторінки можуть містити переходи на відгалуження, наприклад з більш детальними описами.

як створити структуру для власного сайту

Як створити структуру для власного сайту

Розробка структури веб-сайту відбувається на основі семантичного ядра. SEO-фахівці, використовуючи спеціальні сервіси для збирання ключів, наприклад, Key Collector або Яндекс.Вордстат, збирають усі пошукові запити, які використовує цільова аудиторія вашого ресурсу. Після цього ключі кластеризують – групують на тематику. Для кожної групи ключів потрібна окрема посадкова сторінка.

Після завершення кластеризації ключових запитів, стає зрозумілим, яким чином найкраще розподілити сторінки на сайті. Для зручності ви можете провести аналіз структур конкурентів та виділити для себе основні категорії та підкатегорії.

При кластеризації та формуванні структури дуже важливо звертати увагу на частотність запитів. Якщо певні групи запитів часто вводять, їх можна виділити в окрему категорію. Це допоможе користувачам швидко знайти популярні послуги чи товари.

Також варто уникати нерелевантних ключів. Наприклад, ви продаєте аксесуари для телефонів. Збираючи запити для СЯ, ви помітили, що гарнітуру від одного з виробників, чиїй продукції на вашому сайті немає, шукають особливо часто.

З'являється спокуса створити посадкову сторінку під цю групу запитів, щоб отримувати трафік за ними, а залученим користувачам пропонувати гарнітуру інших брендів. Але так не варто робити. Нерелевантні ключі будуть обманювати очікування користувачів. Більшість із них закриє вкладку із сайтом, одразу як зрозуміє, що їх ввели в оману. Це не лише погіршує репутацію вашої компанії, а й шкодить ранжируванню. Через великий показник відмов пошукові системи можуть вважати, що сайт не цікавий користувачам і знизити його позиції в пошуковій видачі навіть за релевантними запитами.

результат грамотного створення структури веб-сайту

Результат грамотного створення структури веб-сайту

Проектування структури веб-сайту необхідно, щоб упорядкувати його вміст. Зробити ресурс зрозумілим та привабливим для користувача. Це впливає на такі показники:

  • коефіцієнт конверсії;
  • кількість повторних відвідин;
  • середній чек клієнта;
  • глибина перегляду та час на сайті.

Навіть найлояльніший користувач не зможе здійснити цільову дієвість, якщо не знайде потрібний йому розділ. Тому структура ресурсу одна із найважливіших чинників, які впливають його прибутковість.

Також якісна розробка структури сайту – один із базових та найважливіших етапів пошукової оптимізації , який визначає ефективність SEO надалі. Від внутрішньої перелінкування залежить:

  • швидкість індексації сайту пошуковим роботом (актуально для масштабних ресурсів);
  • розподіл посилальної ваги та подальше ранжування сторінок;
  • поведінкові чинники, що також впливають на ранжування.

Розподіл ключових запитів на сайті – це фундамент просування, без якого вся подальша оптимізація не буде ефективною. Тому ми рекомендуємо довіряти подібні завдання лише досвідченим фахівцям, які зможуть врахувати максимум факторів, на які впливає внутрішнє перелінкування.

Як вам стаття?
4.5
Проголосувало: 12
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах