Google Business для просування компанії

Сергій Міщенко
Сергій Міщенко
Chief marketing officer
4.7
13.05.2024
45513
1

Google My Business (GMB) є ефективним безкоштовним інструментом для просування компанії в Інтернеті. З його допомогою ви полегшуєте потенційним клієнтам пошук інформації про вашу компанію, а також отримуєте безліч інших переваг, про які ми розповімо далі. Також поговоримо про Google my Business — що це докладніше, і розберемо, кому потрібен цей інструмент. Читайте нижче!

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

що таке google my business

Що таке Google My Business?

Google My Business – це сервіс, в якому ви розміщуєте інформацію про компанію для користувачів пошукової системи та навігатора Google Maps. Також цю інформацію враховує сама пошукова система, щоб підвищити релевантність видачі. За допомогою цього сервісу ви можете створити картку своєї компанії та філій у Гугл Картах. У ній користувачі зможуть побачити основні дані вашої компанії. Також інформація з бізнес-акаунту в Google доступна в розширених сніпетах серед результатів пошуку за брендовими запитами.

Де можна подивитися інформацію про вашу компанію

Ви можете вивчити цю інформацію безпосередньо на сторінці Google Мій бізнес. Просто відкрийте сторінку GMB і натисніть «Увійти». Тут містяться всі дані про організацію, які ви надали.

Якщо ж вам потрібно дізнатися інформацію про сторонню компанію, можна знайти її за назвою в Google Пошуку або на сервісі Карти. Другий варіант зазвичай краще, оскільки він дозволяє швидше знайти всі необхідні відомості:

  • адресу компанії;

  • телефонний номер;

  • час роботи;

  • відгуки й оцінки;

  • адресу сайту та соцмережі;

  • опис, продукти й сервіси.

 

Ми рекомендуємо ділитися всією актуальною інформацією про компанію, щоб у ваших клієнтів не залишалося додаткових питань щодо товарів, послуг, часу роботи тощо.

Кому варто використовувати GMB

Насправді Гугл Мій бізнес — вельми універсальний інструмент, який можуть використовувати різні компанії:

  • місцеві бізнеси. Ресторани, кафе, магазини, салони краси, готелі й інші локальні підприємства можуть використовувати GMB, щоб надати інформацію про свою геолокацію, час роботи та контакти, а також щоб збирати відгуки клієнтів;

  • нішеві експерти та фрилансери. Юристи, лікарі, стилісти, дизайнери, фотографи й інші фахівці можуть використовувати Google My Business для надання послуг, вказання своїх робочих годин і отримання відгуків. Це допомагає їм підвищити свою видимість у пошуковій видачі та наростити клієнтську базу;

  • представники онлайн-бізнесу. Навіть якщо ваша діяльність відбувається виключно в інтернеті, Google My Business може стати корисним інструментом для залучення ЦА. Ви можете вказати свою віртуальну адресу та години роботи, надати інформацію про свої товари або послуги;

  • некомерційні установи. Благодійні організації, музеї, бібліотеки й ін. можуть використовувати Google My Business, щоб поділитися інформацією про свою діяльність, організовувати події та залучати волонтерів.

Тобто йдеться про дійсно практичний і універсальний інструмент для просування, який вам точно варто використовувати. До того ж це безплатно!

 

Роль Google My Business у ранжуванні сайту

Варто відразу сказати, що Гугл Мій бізнес головною мірою впливає на ранжування сайту саме в локальному пошуку Google. Тобто за запитами, пов'язаними з певним географічним регіоном.

GMB дійсно допомагає покращити рейтинг сайту:

  • підвищує видимість ресурсу в результатах пошуку. Коли користувачі шукають у Google товари або послуги, пов'язані з вашим бізнесом, ваша сторінка GMB може бути показана у видачі. Відповідно, ви зможете отримати більше трафіку на свій сайт і залучити клієнтів;

  • збільшує рівень довіри до вашого бізнесу. Позитивні відгуки про вас на GMB можуть підвищити рівень довіри в очах інших людей. Це може призвести до збільшення кількості замовлень і продажів. Плюс Google my Business позитивно впливає на поведінкові фактори сайту, що теж важливо для ранжування;

  • дозволяє відстежувати статистику відвідуваності ресурсу. Використовуючи GMB, ви зможете моніторити кількість переглядів сторінки, кліків на номер телефону, відправлених заявок та іншого. Ця інформація допомагає краще зрозуміти, як клієнти знаходять ваш бізнес і що вони роблять на вашому сайті.

Якщо ви дійсно націлені на досягнення високих результатів просування в Гуглі, то акаунт у Google My Business — це потреба для вас. Заповніть його повною й точною інформацією, мотивуйте клієнтів ділитися позитивними відгуками про компанію на Картах і ставити високі оцінки. Оптимізуйте свою сторінку Google My Business для пошуку та не забувайте регулярно її оновлювати.

Для чого потрібний обліковий запис у Google My Business

Обліковий запис Google Мій Бізнес – це своєрідна візитна картка компанії в Інтернеті, яку бачить користувач у загальному пошуку та Google Maps. Використовуючи свій обліковий запис, ви можете розміщувати, доповнювати та актуалізувати інформацію про себе.

Реєстрація у сервісі дає наступні переваги:

  1. Додаткові переходи на сайт. Працює Google my Business наступним чином: Коли користувач вводить запит, пов'язаний з вашими послугами або який містить назву бренду, то у видачі він бачить не стандартний сніпет-посилання на сайт з описом на 200 символів, а розширений опис з логотипом, фото, вказаним графіком роботи, основними послугами та інше. Це значно збільшує кількість переходів із видачі.

  2. Додаткові контакти з ЦА . За допомогою GMB ви розміщуєте картку компанії в сервісі Google Maps, а це додаткові контакти з потенційними клієнтами, які використовують навігатор для пошуку послуг. Якщо ви надаєте послуги офлайн, то реєстрація в Google Картах за допомогою GMB просто необхідна, тому що сервіс може стати головним джерелом нових клієнтів в Інтернеті.

  3. Перевага в локальному SEO . Додаткові дані компанії дозволяють отримати більше переходів з локальної видачі. Також надана вами інформація про сферу діяльності, адресу та основні послуги враховується пошуковою системою та може вплинути на ранжування у локальній видачі.

  4. Бонус довіри потенційних клієнтів. У картці товарів клієнти можуть залишати відгуки, але це відмінний соціальний доказ. Крім того, розміщені фото та докладні описи підвищують довіру користувачів, які переглядають картку.

  5. Зростання впізнаваності бренду. Логотип, назва та фото, інтернет-користувач бачить це у розширеному сніпеті або при пошуку картами ще до того, як перейшов на сайт. Це значно збільшує шанс, що ваш бренд запам'ятають.

Якщо ви лише починаєте працювати над власним інтернет-маркетингом, то можете почати зі створення та оптимізації облікового запису в Google Мій Бізнес. Це не вимагає фінансових витрат й не забере багато часу, але надасть вашій компанії перше веб-представництво. Картка компанії зможе виконувати функції сайту-візитки, доки триває розробка та просування корпоративного ресурсу.

що важливо знати про google my business

Що важливо знати про Google My Business

Цей сервіс дуже корисний, якщо використовувати його вміло. Але важливо знати про деякі особливості Google Мій Бізнес, створюючи картку компанії.

Користувачі можуть змінювати

Користувачі Google Maps мають можливість запропонувати зміни інформації на картці компаній. Сервіс може прийняти їх, якщо багато користувачів одночасно пропонують однакові зміни. Таким чином люди, які використовують сервіс, можуть актуалізувати інформацію самостійно та виправляти деякі невідповідності. Але не завжди їхні наміри бувають добрими.

Зокрема, заради жарту чи з інших причин хтось може вказати неправильну адресу компанії або назву, використовуючи кілька фейкових облікових записів. Найяскравіший приклад – масове перейменування безлічі об'єктів у Росії на вшанування популярного героя мемов Рікардо Мілоса. Тому слід регулярно перевіряти коректність даних у вашій картці.

Також слід пам'ятати, що у вас немає можливості модерувати відгуки та оцінки користувачів на власний розсуд. З одного боку, це підвищує довіру потенційних клієнтів, які їх вивчають. Але з іншого боку – ви стаєте вразливими для недобросовісних конкурентів, які можуть спробувати нашкодити вашій репутації, залишаючи негативні коментарі під виглядом клієнтів.

Якщо залишений відгук зробили на замовлення, ви можете написати до підтримки сервісу, щоб його видалили. Але для цього слід надати докази того, що він не відповідає дійсності.

Ваша картка має власний рейтинг

Якщо користувач вводить у пошук Google Карт назву послуги, яку ви надаєте, то на екрані він бачить список відповідних компаній у його місті. Місця у списку залежать від місцезнаходження користувача – чим ближче об'єкт, тим він вищий у списку, – а також від рейтингу компанії в сервісі.

Слід постійно звертати увагу на власну картку, щоб підняти її в рейтингу. Докладніше про те, що потрібно робити, ми розповімо далі.

Залучайте більше клієнтів за допомогою Google My Business!

Бажаєте залучити додаткових клієнтів? Наша команда допоможе оптимізувати ваш профіль на Google My Business, щоб ваш бізнес став більш помітним та привабливим для потенційних клієнтів. Заповніть форму нижче, щоб отримати безкоштовну консультацію та почати залучати більше клієнтів сьогодні!

Вам доступна статистика

Ви можете відстежувати дані про активність користувачів на картці вашої компанії у в Google my Business, використовуючи статистику. У ній доступна така інформація:

  • Загальна кількість переглядів картки за вибраний період, а також співвідношення двох видів запитів, за якими вас знайшли: брендові та пов'язані зі сферою діяльності;

  • Сервіси, через які вас знаходять (таких два: загальний пошук та пошук по Картах), а також динаміка переглядів картки за останні 3 місяці.

  • Дія користувачів: перегляд фото, прокладання маршруту, перехід на сайт, дзвінки через картку.

  • Розташування та загальна кількість користувачів, які прокладають маршрут до вас.

  • Кількість телефонних дзвінків (за вибраний період), які припадають на дні тижня або доби.

  • Найпопулярніший час відвідування – ця інформація доступна також на картці для всіх користувачів у вигляді діаграми.

  • Перегляди фотографій: графік, що демонструє динаміку переглядів ваших фотографій у порівнянні з конкурентами.

  • Аналогічний графік, що демонструє кількість розміщених фотографій за певний час.

Ці дані представлені як наочної інфографіки. Вони можуть бути дуже корисними при оптимізації картки, тому що дозволяють краще зрозуміти особливості вашої ЦА.

Налаштування Google My Business

Реєстрація

Щоб зареєструвати власну компанію, створіть обліковий запис в Google (або можете використовувати поточний), за допомогою якого ви керуватимете даними про компанію. Після цього перейдіть до Google My Business й натисніть «Почати»:

Далі виберіть пункт «Додати компанію», якщо її ще немає у Картах:

Далі слід зазначити базову інформацію про себе:

  • назву;

  • вид діяльності (вибирайте варіант, який максимально точно описує вашу діяльність);

  • якщо у вас є представництво офлайн – офіс, магазин чи інше місце, яке можуть відвідати ваші клієнти, – вкажіть його адресу та поставте позначку на карті;

  • вкажіть, у якому регіоні ви надаєте послуги (територія обслуговування), якщо ви доставляєте товари або виїзні послуги;

  • вкажіть контактні дані: номер телефону та URL сайту (якщо сайту немає, ви можете створити його безкоштовно у сервісі, використовуючи надану інформацію, або вибрати пункт «Мені не потрібний сайт»);

  • підтвердьте, що хочете отримувати новини та рекомендації сервісу для вашої сторінки (це може бути корисним);

  • натисніть "Готово", й можна переходити до підтвердження даних компанії.

Дуже важливо максимально точно описати вид діяльності підприємства. Від цього залежатиме, за якими запитами користувачі зможуть побачити вас.

Підтвердження даних компанії в Google Business

Одразу після реєстрації у вашого облікового запису статус не буде підтверджено. Якщо ви цікавитеся можливостями Google Мій Бізнес, то, швидше за все, ваша компанія має оффлайн представництво. Тому розглянемо найпростіший спосіб верифікації для такого типу компаній – за допомогою листа, надісланого поштою. У листі буде п'ятизначний код верифікації.

Перед тим як надіслати запит на лист із кодом підтвердження, ретельно перевірте всі внесені дані про компанію (адресу, сферу діяльності та інше). Час очікування листа зазвичай не перевищує 10 днів. Якщо протягом цього часу ви нічого не отримали, ви можете запросити повторне відправлення. Але не варто робити це раніше, ніж закінчиться термін, бо ви можете лише сповільнити весь процес.

Після того, як вам надійшов код, відкрийте свій обліковий запис у Google Business й натисніть «Перевірити». Далі просто введіть код із листа та натисніть «Надіслати».

Наповнення картки компанії та філій

Далі слід зробити картку компанії інформативнішою та корисною для ваших потенційних клієнтів. Від цього залежить її рейтинг у результатах пошуку, кількість переглядів та переходів на сайт. З чого почати?

Перейдіть до панелі інструментів сервісу та виберіть свій обліковий запис. Після цього перейдіть до розділу «Інформація». Необхідно якомога детальніше описати особливості компанії:

  • вказати графік роботи;

  • додати логотип;

  • розмістити фотографії та відео вашого офісу, робочого процесу;

  • актуальні контактні дані;

  • дату створення компанії;

  • атрибути (наприклад, безкоштовний WiFi, наявність паркування, доступні методи оплати, сервіс для інвалідів тощо).

Великим бонусом до рейтингу компанії буде розміщення 3D-панорами місцевості навколо офісу.

Якщо компанія має кілька філій, не потрібно створювати окрему картку для кожного. Достатньо використовувати масове завантаження адрес. Після того, як ви підтвердили, що ви є власником компанії, всі філії, пов'язані з нею, також будуть підтверджені. Кожній філії ви надаєте власний код, який потрібно придумати самостійно. Найчастіше використовують назву підприємства та порядковий номер.

Важливо також окремо зайнятися заповненням карток кожної філії. Це дозволить вам значно підвищити власну видимість та впізнаваність серед інтернет-користувачів регіонів, у яких ви працюєте.

Доступи для інших користувачів

Щоб вносити зміни, не обов'язково заходити саме на той обліковий запис Google, з якого створювалася картка. Ви можете розширити доступ для інших користувачів та вибрати рівень їх повноважень:

  • Менеджер – є можливість публікувати фотографії та відповідати на відгуки та питання від імені компанії, але немає прав на редагування даних.

  • Адміністратор – розширений доступ з можливістю редагування інформації про підприємство, а також доступ до статистики.

  • Власник – повний доступ до управління даними усередині картки. Також власник може керувати рівнем доступу інших користувачів.

Щоб надати користувачеві доступ, перейдіть до "Користувачі" в особистому кабінеті. Виберіть рівень доступу та введіть електронну адресу. На нього прийде лист із запрошенням та посиланням на підтвердження.

що впливає на рейтинг картки google my business

Що впливає на рейтинг картки Google My Business

Рейтинг сторінки в Google Бізнес залежить від наступних факторів:

  1. Наскільки повну та достовірну інформацію ви розмістили. Про це ми говорили вище: чим докладніший та корисніший опис, тим вища видимість вашої сторінки, оскільки сервіс вважає її кориснішою для користувачів.
  2. Активність взаємодії із учасниками сервісу. Важливо регулярно відповідати на запитання та відгуки, які залишають відвідувачі. Це демонструє вашу клієнтоорієнтованість користувачам сервісу, а також враховується під час ранжування.
  3. Відгуки та оцінки користувачів. Вони також впливають не лише на вашу репутацію, але й на рейтинг у результатах пошуку Google Maps.
  4. Різні події, про які ви повідомляєте.
  5. Атрибути компанії – це додаткові можливості, які надаєте клієнтам.
  6. Наявність мультимедіа та 3D-панорами. Самі співробітники GMB заявляють, що фото та інші мультимедіа значно підвищують кількість переходів на сайт. Також вони впливають й на рейтинг Google Бізнес акаунту.

Як оптимізувати обліковий запис Google My Business

Насамперед слід ретельно перевіряти ще раз розміщену інформацію, всі дані мають бути достовірними. Інакше користувачі почнуть масово пропонувати виправлення, що в результаті позначиться на вашому рейтингу.

Необхідно регулярно актуалізувати наповнення: ділитися новинами, розміщувати нові фотографії. Якщо ви змінили номер телефону або перенесли одну з філій компанії, слід скоригувати застарілу інформацію на сторінці.

Детально, а головне – вчасно відповідайте на запитання користувачів. Якщо вони тривалий час залишаються без відповіді, це може негативно вплинути на ваш рейтинг. Крім того, таким чином ви підвищуєте лояльність клієнтів, які вивчають сторінку.

Робота з відгуками Google My Business

Відгуки вимагають окремої уваги при оптимізації сторінки Google Бізнес. Найчастіше робота з відгуками зводиться до розміщення позитивних коментарів з фейкових акаунтів. Це не найкраща ідея, особливо якщо за їх допомогою ви намагаєтеся приховати негатив.

Як правило, однакові позитивні коментарі викликають мало довіри у відвідувачів. А негативні висловлювання, що різко контрастують з ними, навпаки будуть привертати набагато більше уваги, навіть якщо вони не відповідають дійсності.

Найкраще рішення для боротьби з негативом – конструктивний діалог. Якщо ваш клієнт справді залишився чимось незадоволеним, постарайтеся обробити негатив. Можливо, у ваших силах усунути причину невдоволення. Так ви продемонструєте йому та іншим користувачам, які читають відгуки, що думка клієнтів для компанії не байдужа.

Якщо ж негативний коментар замовний, або людина, що залишила його, не надто адекватна, а підтримка Google Мій Бізнес не видалила його, то аргументована відповідь може схилити читачів на ваш бік.

Точність NAP (name, address and phone number)

Погодьтеся, компанії розвивають свій Бізнес акаунт Google і розкручують його насамперед для того, щоб люди могли швидко знайти та зв'язатися з ними. І дуже нелогічно, якщо помилка вкрадеться в ключові дані — назву, адресу і номер телефону (NAP).

На жаль, у нашій практиці зустрічалися випадки, коли змінювалася одна літера в назві організації в картці або не було вказано нову адресу після того, як орендували офіс в іншому місці. Якщо ви хочете, щоб вас швидко знаходили, слідкуйте за тим, щоб усі зміни були внесені якнайшвидше.

Опис: переконливість та нестандартність

Який опис більше привабить клієнтів — шаблонний чи ні? Відповідь очевидна. Коли користувач прочитає та порівняє кілька текстів про компанії, що надають схожі послуги, швидше за все, він вибере ту, яка зможе представити свою роботу чітко, переконливо та водночас нестандартно.

Можлива ситуація, коли підприємство розширює спектр своїх послуг чи переорієнтується в інший напрям. Про це слід обов'язково розповісти в описі. Тож не забувайте періодично оновлювати цей компонент картки. Таке підтвердження Гугл Бізнес буде вам лише на користь.

Візуальні зображення в оголошенні

Вибираючи між картинкою або відео та текстом, користувач, швидше за все, вибере візуальну інформацію. Людям подобається розглядати картинки та переглядати відео, так що скористайтеся цією слабкістю. Розкажіть про новинки, акції, свої переваги за допомогою медіаконтенту.

Ще один плюс використання візуальних зображень у тому, що вам захочеться додати щось нове. Це також стане сигналом для клієнтів, що компанія розвивається.

Новини у бізнес-профілі Google

Однією з переваг Бізнес Гугл є те, що у цьому сервісі можна публікувати новини. Наприклад, це можуть бути оголошення про розпродаж або акцію. Деякі компанії запускають регулярну рубрику про свої новинки та періодично розміщують в ній невеликі нотатки.

Якщо вам складно вигадати щось оригінальне або на це просто не вистачає часу. Візьміть за основу публікації із соцмереж і продублюйте їх у своєму обліковому записі в GMB. Якщо клієнт бачитиме, що компанія активно працює, публікує новини та готова поділитися цим, це може стати для нього додатковим аргументом при виборі товару.

Оновлення лінійки продуктів

Зосередившись на розвитку сайту або акаунту в соцмережах, власники компаній часто забувають про профіль Google Бізнес та не розвивають його. Корисно буде додавати інформацію про нові надходження, для кафе та ресторанів — про новинки в меню, для сервісних підприємств — про нові послуги. Швидше за все, це викличе інтерес у цільової аудиторії та допоможе підвищити конверсію. Для висококонкурентних ніш регулярне оновлення даних про товари та послуги просто обов'язкове.

Корисний блок: питання та відповіді

Формат «питання-відповідь» дуже нагадує діалог і заощаджує час користувача. Побіжно переглянувши текст і зупинившись тільки на тому, що важливо для неї самої, людина буде вдячна за корисну та коротку інформацію. Подумайте про те, що цікавить вашу аудиторію, та підготуйте такий блок. Тоді ваш Бізнес профіль Гугл буде ранжуватися вище.

Щоправда, ще є один нюанс — відповіді на питання, що часто зустрічаються, повинні бути лаконічними. Щоб досягти чіткості та конкретності, приділіть час підготовці цього блоку.

Використовуйте можливості Google My Business

По суті, цей сервіс — справжнє джерело корисної інформації про компанію, свого роду міні енциклопедія. Якщо в компанії витратили час на заповнення профілю, розповіли про доступність офісу для людей з обмеженими можливостями, наявність безглютенового меню (для ресторанів), способи оплати та багато іншого, це буде тільки плюс.

Ви можете переконатися, що створити оптимізовану сторінку в Мій Google Бізнес дуже просто. Цьому просто потрібно приділити трохи більше часу, аніж ви думаєте спочатку.

Оновлення та ще раз оновлення

Ми не втомимося повторювати, що просування Google Мій Бізнес тільки тоді буде успішним, коли ви пам'ятатимете про регулярність додавання нового. Але пам'ятайте: не варто дублювати однотипні повідомлення. Проявіть творчість та креатив — це завжди вітається. Якщо ви будете час від часу публікувати новини, стежити за змінами у графіку роботи та повідомляти про це, вносити корективи до NAP за необхідності, картка вашої організації ранжуватиметься вище, і ви не втратите своїх клієнтів.

Сергій Міщенко
Про автора
Сергій Міщенко
Chief marketing officer
досвід 10 років
Спеціалізується на створенні та реалізації інноваційних маркетингових стратегій. Володіє глибоким розумінням ринку і цільової аудиторії, використовує сучасні інструменти і технології для досягнення поставлених цілей.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
4.7
Проголосувало: 38
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(1)
М
Микола
14.07.2023
Підскажіть будьласка. Багато часу назад (10 років) була створена назва фірми, прив'язана до особистої почти гугл, за багато років була мінімальна активність (не підтримували відповіді на відгуки, не актуалізували повноцінно інформацію). Зараз створюємо нове ім'я, хочимо зробити робочий обліковий запис (новий гугл аккаунт тільки для роботи). Чи варто ці зміни внести в старий профіль, чи як задумали зробити все з нуля?
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах