Одні розробники додатків створюють якісні продукти, але не користуються популярністю. Інші здатні зробити середній діджитал продукт, який нічим не виділяється, але його завантажують та активно використовують. Знаєте чому так відбувається? Тому що одні покладаються на удачу, інші – на цифри та статистику. Для цього використовується трекінг програм. Він дозволяє зрозуміти дії користувачів та покращити взаємодію з клієнтами. Давайте розберемо, як влаштований трекінг мобільних програм, і що це взагалі таке.
Що таке трекер мобільного додатка та як його вибрати
Трекер – це спеціальний інструмент, який дозволяє відстежувати, звідки у програми трафік. Він стежить за джерелом установок, збирає інформацію, звідки саме приходять користувачі, і здатний надавати звіти про те, що роблять користувачі всередині програми.
Трекери для мобільних – це потужний інструмент, який дає можливість аналізувати якість маркетингової кампанії, розуміти, наскільки добре збудований досвід користувача, і які функції більше затребувані. Завдяки отриманим даним можна сформувати повну картину розвитку продукту, зрозуміти, чому уповільнюється приплив нових користувачів, зменшується монетизація і що не працює з погляду сприйняття.
Вибираючи мобільні трекери, потрібно враховувати безліч факторів. Почати можна з безкоштовних рішень, на кшталт Google Analytics, Yahoo Flurry, Facebook Analytics та подібних. Але якщо ви хочете отримати детальну аналітику, варто впроваджувати більш просунуті системи. Можна використовувати AppsFlyer, Adjust, Mixpanel та інші. Ідеальним рішенням буде розробка власної програми для трекінгу, яка дозволить вирішувати конкретні завдання бізнесу.
Як працюють трекери?
Принцип роботи досить простий. Для початку потрібно розуміти, що є система, яка відстежує канали налаштувань, а також in-App аналітика – набір інструментів, що дозволяє визначати геолокацію, демографію та збирати інші дані поведінки користувачів.
Коли людина кликає по рекламному банеру, трекер для мобільного додатка вже починає працювати. Він запам'ятовує, звідки користувач переходить до магазину програм. Далі потенційний клієнт вирішує встановити програму та завантажує її. Це також фіксується у трекері. У самому додатку вже стоїть SDK - набір інструментів, який генерує код, і з його допомогою передає дані в трекер.
У результаті розробники використовують програмне забезпечення та збирають дані. На їх основі формується звітність, яка дозволяє зрозуміти поведінку користувачів, джерела трафіку та інше.
Навіщо потрібні трекінгові системи аналітики?
Трекер для мобільного додатка потрібен для наступного:
-
дозволяє знайти проблемні області у додатку та своєчасно усунути проблеми;
-
вимірює ефективність маркетингових кампаній;
-
оцінює якість трафіку, з допомогою чого можна раціонально розподіляти бюджет, виділений просування товару;
-
допомагає дізнатися про цільову аудиторію, зрозуміти потреби користувачів;
-
оцінює технічний стан пристроїв користувачів, що допомагає зрозуміти, як модернізувати програму;
-
трекери для мобільних допомагають своєчасно визначити баги та помилки у продукті, та знайти способи їх виправлення.
Завдяки таким можливостям формується загальна картина запуску діджитал продукту. Саме тому в одних розробників вдається запустити додаток та монетизувати його, а інші сподіваються на удачу.
Які завдання вирішує мобільний трекер?
Трекери мобільних вирішують 2 головні завдання: вони допомагають зрозуміти, які потреби мають цільова аудиторія і звідки вона приходить. Це є основою успішного запуску продукту. Він може бути дуже хорошим і корисним, але якщо ви не знаєте, звідки прийшли ваші клієнти, хто ваша реальна аудиторія, а не заздалегідь продумана, то успіху чекати не варто.
Серед додаткових завдань, які вирішує трекер, є:
-
допомагає вибрати модель оплати трафіку та розуміти ефективність рекламних кампаній;
-
проводить продуктову аналітику та формує звіти про взаємодію користувача з додатком;
-
дозволяє сегментувати цільову аудиторію та збирає дані про активність;
-
використовується для проведення предиктивної аналітики та допомагає оцінити, скільки додаток здатний приносити грошей;
-
надає доступ до технологічних рішень, таких як створення розумних посилань, постбеків, використання ретаргетингу та інши
Трекер – це інструмент взаємодії зі своєї аудиторією. Нехай не безпосередньо, але все ж таки ви покращуєте засіб комунікації і дізнаєтеся про свого клієнта інформацію. Не варто переживати, чи користувач дає добровільну згоду на надання даних. Про це запитується під час встановлення програми.
Основні проблеми трекінгу мобільних додатків
Нині аналітика мобільних додатків за допомогою трекінгу має відмінні можливості та перспективи. Це найефективніший інструмент аналітики. Але є деякі проблеми, що ускладнюють його роботу:
-
2020 року компанія Apple оновила принципи роботи рекламного ідентифікатора IDFA. Це стало великою новиною та водночас проблемою для трекінгу додатків. Щоразу, коли користувач запускає нову програму з App Store, Apple запитуватиме дозвіл на передачу персональних даних стороннім ресурсам. Це свідчить, що система аналітики втратить точно.
-
Фрод істотно знижує ефективність трафіку і провокує втрату маркетингового бюджету. Кількість шахраїв зростає, від цього страждають рекламодавці, отже, втрачається чистота даних про користувачів.
-
Незважаючи на розвиток програми для трекінгу, функціонал не завжди відповідає вимогам маркетологів. Випускаються постійні оновлення, впроваджуються нові інструменти, але діджитал сфера змінюється у високому темпі. Тому те, що було актуальним учора, сьогодні може просто не працювати. Високий рівень конкуренції у сфері реклами зобов'язує боротися кожного користувача. Але не завжди це виходить робити ефективно.
Це основні проблеми, які є у напрямку трекінгу додатків. Труднощі справді виникають, але переваг та можливостей набагато більше, ніж недоліків. Тому трекери активно використовуються професійними командами з метою оцінки цільової аудиторії та розуміння її потреб.
Якщо ви хочете розвивати свою програму, обов'язково використовуйте трекери мобільних. Є як безкоштовні варіанти, і недорогі рішення. Якщо ж ви хочете унікального набору інструментів, замовте розробку власного трекера. Вона обійдеться недешево, але повністю закриє потреби компанії, міститиме лише необхідний функціонал і легко зможе масштабуватися.
Досліджуйте свою аудиторію та робіть додаток ефективним та корисним для своїх клієнтів. Компанія WEZOM пропонує впровадження програми для трекінгу. Зателефонуйте нам, щоб обговорити деталі, або приїжджайте до офісу. Давайте разом удосконалювати ваш продукт та робити його більш ефективним.