Традиційна форма взаємодії співробітника та компанії – найм у штат. Але утримувати великий штат співробітників дорого, а іноді просто не потребує. Наприклад, у сфері IT немає потреби тримати штат фахівців, якщо компанія має невеликий внутрішній продукт або потрібно розробити додаток для бізнесу. У такому разі ефективним буде скористатися сторонньою допомогою. Розберемо, що таке аутстаффінг, навіщо він потрібен і як допомагає компаніям зберігати фінанси.
Аутстаффінг: що це за процедура
Аутстаффінг – це процес, у якому одна компанія надає тимчасово своїх співробітників на вирішення завдань інший компанії. У IT напрямі виділяються технічні фахівці, дизайнери, розробники та інші експерти для вирішення діджиталу завдань. При цьому співробітники приїжджають в офіс компанії, яка їх наймає, але вважаються за фірмою, яка надає послуги outstaffing: це вигідна форма співпраці.
Простіше кажучи, це процедура, коли компанія отримує тимчасового співробітника на вирішення конкретних завдань. Це може статися тому, що у власному штаті немає фахівця, який здатний вирішити завдання, а наймати та утримувати його на постійній основі економічно невигідно.
Деякі мають неправильне уявлення про таку форму найму, як аутстаф – що це те саме, що й аутсорсинг. Коли наймається ціла компанія на вирішення певного завдання. Але в даному випадку наймається одна або кілька осіб. Є й інші суттєві відмінності, далі ми розповімо, у чому саме.
Аутстаффінг: як використовується підприємствами
Модель взаємодії з підприємством побудована таким чином:
Беруть участь 3 сторони: компанія-замовник, яка потребує послуг, аутстафінгова компанія або посередник, виконавці. Замовник звертається до агентства, яке пропонує послуги аутстаффу та укладає договір. Посередник шукає спеціалістів. У більшості випадків компанія має власний штат спеціалістів, якщо ми говоримо про IT сегмент.
Далі фахівці починають працювати із замовником. Співпраця може відбуватися як дистанційно, так і в офісі клієнта. Більшість завдань можна вирішити віддалено. При цьому клієнт з моменту укладання договору віддає вказівки співробітникам, але заробітну плату вони одержують від свого агентства.
Переваги та недоліки аутстафінгу
Аутстаффінг - це хоч і не нова, але сучасна модель співпраці. Для країн СНД вона є незвичайною, незвичною і трохи лякає. Але давайте розберемося, у чому переваги та недоліки такої форми взаємодії зі співробітниками. Так ви зможете зрозуміти, чи підходить вам аутстаффінг; що це – новий віяння чи малоефективний спосіб найняти працівників. Давайте розумітися.
Плюси outstaffing
Переваги outstaffing наступні:
- Є можливість залучення фахівців різного рівня та напрямків. Це дозволяє отримати дослідну команду для вирішення конкретного завдання та підібрати фахівців, які зможуть реалізувати будь-який проект.
- Підвищується інвестиційна привабливість компанії. Після розробки діджитал продукту та виведення IT-фахівців зі штату, дохід підприємства у розрахунку на одиницю штату збільшується.
- Доступність послуг здійснюється на постійній основі. Клієнт розподіляє завдання між персоналом, який виконує їх у штатному режимі.
- Зменшуються ризики та ймовірність зриву графіків. Зазвичай, зовнішні співробітники не зривають проекти, оскільки пов'язані домовленостями і зобов'язаннями. За їх виконанням стежить аутстафінгова компанія.
- Виключаються трудові суперечки, оскільки договір укладається з посередником, і він є гарантом виконання зобов'язань з обох сторін.
- Зменшується навантаження відділ кадрів. Не потрібно проводити бухгалтерію, співбесіди, оформляти документи, подавати заявки до податкової та виконувати іншу бюрократичну роботу. Все завдання зводиться до укладання договору із посередником.
- Немає завдань із управління персоналом. Усім цим займається аутстаффінгова компанія, починаючи від оформлення документів, закінчуючи підписанням відпусток, лікарняних та звітів.
Завдяки цим перевагам аутстаффінг – це зручна форма взаємодії зі співробітниками, особливо з IT напряму. Тому що утримувати власний штат фахівців, якщо в цьому немає постійної потреби, невигідно.
Мінуси outstaffing
Незважаючи на велику кількість переваг, варто сказати і про недоліки такої форми співробітництва:
- Психологічне зміна клімату у колективі. Команда перестає почуватися єдиним організмом, що може негативно позначатися загальної результативності. Але це вирішується шляхом переговорів та проведення спільних заходів.
- Виникають певні проблеми із комунікацією. Канали зв'язку мають бути якісно продумані, інакше співробітник може зрозуміти до кінця завдання, або клієнт зможе сформувати вимоги.
- Необхідний якісний менеджмент, тому що виникає додаткова відповідальність. Потрібно контролювати багато процесів, покращувати комунікацію, збирати дані про результативність роботи.
- Можуть бути фінансові втрати, якщо потрапить недобросовісна аутстаффінгова компанія. Тому необхідно ретельно перевіряти документацію, дивитися на діяльність компанії, ознайомитись із пропозиціями.
Але, незважаючи на ці мінуси, outstaffing - це рішення для багатьох компаній, які не можуть містити власний відділ IT.
Аутсорсинг чи аутстаффінг: яку модель вибрати?
Обидва терміни схожі, як принцип роботи. Але різниця все ж таки є. Загальні риси: обидва дозволяють мінімізувати ризики, скоротити фінансові витрати компанії, оптимізувати роботу, покращити діяльність за рахунок залучення сторонніх фахівців. А ось наступні відмінності:
- Аутстаффінг – це форма співробітництва, коли клієнту надається персонал на постійній основі, незалежно від поставлених завдань. А ось при аутсорсингу визначається чітке завдання, регламентуються терміни, гарантії, кожен процес контролюється. Тип трудових відносин різний.
- Як правило, аутсорсинг використовують у тому випадку, якщо необхідно отримати готове рішення. Є фахівець або команда, які знають, як виконати завдання і дотримуються чіткого плану. Що таке аутстаффінг: виділяється команда, що виконує складні інтелектуальні завдання. У цьому вони можуть змінюватися під час роботи, а процес не обростає зобов'язаннями суворого виконання.
- Принципи оплати праці також відрізняються. При аутсорсингу обумовлюється відрядна оплата праці, у разі аутстаффом, оплата нагадує виплату заробітної плати штату. Тобто складається договір та прописується зарплата. Крім того, надалі вона може змінюватись.
Це основні відмінності. Яку модель вибрати – вирішувати лише вам. Все залежить від потреб. Якщо ви маєте чітке завдання, ви розумієте, що потрібно отримати, тоді простіше скористатися аутсорсингом. Якщо вам тимчасово потрібен оновлений штат, то використовуйте outstaffing – це зручна форма співпраці з професіоналами.
Фінансові вигоди від аутстафінгу
Компанії вигідно наймати сторонніх працівників на вирішення певних завдань. Тому що сам процес найму співробітника до основного штату є фінансово витратним. Необхідно звернутися до кадрової агенції та заплатити за послуги. Далі потрібно пройти через кадрове діловодство. Це низка співбесід, вибір спеціаліста, оформлення документів, формування особистої справи, збирання довідок, оформлення у податковій службі. Далі призначається заробітна платня, розраховуються премії, сплачуються податки.
Що таке аутстаффінг: робота через компанію, яка надає послуги. Ви укладаєте договір, а решту зобов'язань на себе бере саме аутстаффінгова компанія. Ви суттєво економите час та фінанси. Великі підприємства здатні скорочувати витрати вп'ятеро.
Порахуйте, наскільки вигідно вам скористатися такою моделлю взаємодії з фахівцями. У вирішенні IT завдань аутстаффінг – це можливість суттєво заощадити кошти та швидко вирішити поставлені завдання. Вибирайте перевірені компанії та наймайте досвідчених фахівців.