Аналітика мобільних додатків

Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
3.0
17.01.2022
6904
0

Ринок мобільних застосунків сповнений різноманітних рішень для різних цілей та завдань. Більше того, цей інструмент сьогодні став практично обов'язковим для будь-якого бізнесу. Але як дізнатися, наскільки ефективна ваша програма? Чи потрібні йому якісь апгрейди, чи ваш продукт взагалі не потрібний? Для відстеження ключових показників є системи аналітики мобільних застосунків.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Метрики ефективності мобільних застосунків

Метрики ефективності мобільних додатків

Ефективність програми вимірюється за безліччю різних параметрів, кожному з яких є своя метрика. Всі ці показники важливі, їх необхідно моніторити та враховувати у загальній статистиці, тоді ви зможете побачити повну картину за вашим застосунком. Не хвилюйтеся, вам не доведеться рахувати їх вручну, у цьому можуть допомогти сервіси аналітики мобільних застосунків. Розгляньмо головні метрики мобільного застосунку в деталях.

Кількість завантажень та реєстрацій

Перше, й найпростіше, що ви можете визначити, це кількість завантажень вашої програми та кількість реєстрацій. Ці показники можуть суттєво відрізнятися, навіть якщо реєстрація – перший та обов'язковий крок використання вашої програми. По-перше, користувач може встановити його на кілька пристроїв, але користуватися одним й тим самим обліковим записом, а по-друге, деякі користувачі встановлюють програми але так і не доходять до їх використання.

Відповідно, при обов'язковій реєстрації безпосередньо кількість користувачів вашої програми краще обчислювати кількістю реєстрацій, а не завантажень. Тим не менш, кількість завантажень та програма для аналізу трафіку може допомогти у визначенні ефективності просування вашої програми. Але якщо вашу програму можна використовувати без реєстрації, орієнтуйтеся на скачування, або перевірте кількість користувачів іншим способом.

Активність користувача у застосунку

Цей показник вже пов'язаний з ефективністю самого інструмента. Тут проводиться аналіз того, як часто користувачі, які завантажили вашу програму, його використовують. Цей показник вивчається у розрізі різних часових проміжків: протягом дня (DAU), протягом тижня (WAU) та протягом місяця (MAU). При цьому сума активних користувачів протягом кожого із семи днів не дорівнюватиме кількості активних користувачів протягом тижня.

Залучення користувачів

Ця метрика показує, наскільки корисним та цікавим є застосунок користувачам шляхом аналізу їх утримання протягом тривалого часу. Тут важливі відповіді питання: скільки користувачів продовжують користуватися застосунком через якийсь період; скільки користувачів використовують програму щодня; як довго користувачі продовжують використовувати застосунок.

Щоб розрахувати цей параметр, потрібно просто визначити співвідношення кількості користувачів за день до кількості користувачів за тиждень, місяць або інший період. Система аналітики програм легко розрахує цю метрику за будь-який період. В ідеальному світі та для ідеальної програми цей показник дорівнюватиме 100%. Насправді ж такі цифри досягаються рідко, проте до них варто прагнути.

Тривалість сесії

Як довго ваші користувачі залишаються у застосунку? Відповідь на це запитання допоможе зрозуміти, чи вони розібралися з інтерфейсом (або одразу вийшли, так і не зрозумівши, як вирішити свою проблему); наскільки програма цікава та чи утримує вона користувачів після здійснення цільової дії; а також скільки часу в середньому потрібно на вчинення цільової дії. Ці дані допоможуть не лише визначити ефективність, але й виявити недоліки в додатку UX. Таким чином, ви зможете вдосконалюватися та ставати ще кращими.

Коефіцієнт утримання клієнтів

Ще одна важлива метрика, яка допомагає визначити, як довго користувачі залишаються з вами і продовжують користуватися вашим застосунком – це коефіцієнт утримання. Системи аналітики для мобільних програм допомагають визначити, через який період часу користувачі все ще продовжують користуватися вашим ресурсом, а коли припиняють.

Найчастіше, що вище цей показник, то краще, але є й винятки. Наприклад, якщо ваш застосунок допомагає досягти якоїсь одноразової мети, в ньому більше не буде потреби й коефіцієнт утримання не матиме для вас значення. У такому разі важливо зосередитися на належному просуванні.

Віральність

Аналітика для застосунків може допомогти відстежити ще один досить важливий фактор - віральність програми, або те, як часто користувачі запрошують до нього своїх друзів, родичів та знайомих. Якщо у вашому застосунку передбачена така можливість, то її ефективність теж можна відстежити, і це саме та метрика.

Зауважимо, що не для всіх застосунків вона можлива, адже для деяких вона не є важливою або її неможливо відстежити. Але якщо у вас, наприклад, банківська програма, така можливість буде дуже доречною.

Показник відтоку користувачів

Показник відтоку користувачів

Як багато людей відмовляються від використання вашої програми з якихось причин? Цей фактор також можна відстежити та проаналізувати. Кількість користувачів, які припинили використовувати програму (не відкривали її протягом певного періоду часу) або зовсім видалили зі свого пристрою, також визначається у відсотковому співвідношенні. І що нижчий цей показник, то краще для вас.

Якщо ж відсоток відтоку великий, проведіть комплексний аналіз за всіма метриками, або, якщо це можливо, візьміть зворотний зв'язок від колишніх користувачів, щоб визначити свої слабкі місця та вдосконалити їх.

Показники для вимірювання монетизації

Погодьтеся, основна мета створення програми – отримання прибутку. Багато програм застосовують для цього різні техніки монетизації. І щоб визначити їхню ефективність, можна розрахувати середній дохід з одного користувача. Цей показник також допоможе оцінити рентабельність рекламної кампанії.

Якщо ж ваша програма передбачає ще будь-які покупки, ви можете розрахувати середній дохід з кожного користувача, що платить. Ця метрика істотно відрізнятиметься від попередньої, адже далеко не всі користувачі здійснюють покупки в застосунку, але допоможе отримати уявлення про середній чек ваших продажів. Також різниця між цими двома показниками - один із показників ефективності воронки продажів, який допомагає отримати аналітика програми.

Вартість залучення одного користувача

Пам'ятаєте, ми говорили про кількість завантажень та реєстрацій, а також про те, що ця метрика допоможе визначити ефективність просування програми? Настав час розібратися з цим.

Якщо ви проводите рекламну кампанію для просування вашої програми (а часто це так і є), вам буде корисно дізнатися про її ефективність, визначивши вартість залучення одного користувача. Надалі цей показник стане в нагоді для оцінки окупності інвестицій.

Сарафанність

Навіть якщо у вашому застосунку немає спеціального посилання або функції запрошення друзів, це не заважає користувачам ділитися ним. І відстеження цього показника також може допомогти оцінити ефективність всього застосунку. До того ж, завдяки цій метриці ви можете зрозуміти, наскільки ваш застосунок подобається користувачам, адже вони не будуть ділитися ним, якщо залишаться незадоволеними. Ви можете запитувати у користувачів інформацію про те, звідки вони дізналися про вашу програму, для чіткішого відстеження всіх каналів залучення клієнтів, у тому числі й сарафанного радіо.

Коефіцієнт віральності чи вірусності

Як ми вже з'ясували, що користувачі приходять до застосунку не лише завдяки вашому просуванню. І ця метрика допомагає визначити співвідношення тих, хто прийшов через рекламу, до тих, хто дізнався про застосунок іншими способами. Підвищуючи цей показник, ви також підвищуєте кількість користувачів, при цьому не збільшуючи витрати на рекламну кампанію.

Ціна ефективної установки

Чим вищий коефіцієнт вірусності, тим нижча вартість залучення одного клієнта, що дуже добре для вас. Ціна ефективної установки, на відміну від вартості залучення одного користувача, залежить ще й від вірусності вашої програми, а отже буде відрізнятися, але при цьому дозволить вам отримати точніші дані для вашої статистики.

Окупність рекламних вкладень

І останній, але найважливіший параметр, який враховує аналітика для мобільних додатків – окупність інвестицій. Розрахувати його досить просто, це ставлення чистого прибутку до витрат. Очевидно, що чим вище цей показник, тим краще.

Ця метрика не допоможе дізнатися слабкі місця, зате найкраще відобразить ефективність мобільного застосунку та його внесок у розвиток вашого бізнесу. Для визначення недоліків вашого ресурсу рекомендуємо проводити ненав'язливе анкетування користувачів, заохочувати за відгуки та, звичайно, вивчати всі метрики мобільного застосунку.

Системи аналітики мобільних застосунків

Системи аналітики мобільних додатків

З основними метриками ми ознайомилися, тепер погляньмо на те, які ж сервіси можуть допомогти в аналітиці.

AppMetrica

Ця система аналітики програм розроблена Яндексом, вона абсолютно безкоштовна, все що вам потрібно - створити обліковий запис, прив'язати програму та виконати деякі налаштування у веб-версії. Інтерфейс досить простий та зручний для роботи, а можливості та функціонал сервісу постійно розширюються, він перебуває в активному розвитку.

Метрики, які дозволяє аналізувати сервіс AppMetrica:

  • traffic sources;
  • new users;
  • retention;
  • average session length;
  • залучення користувачів;
  • lifetime;
  • conversions;
  • return of investment.

Серед додаткових можливостей сервісу:

  • сегментування аудиторії;
  • звітність про збої програми;
  • підтримка Deep Links.

Сервіс постійно зберігає аналітичні дані про роботу вашої програми, тому ви можете отримати доступ до них у будь-який час. Навіть більше, ви можете скористатися не лише веб-версією, але й застосунком, що робить роботу з AppMetrica зручнішою.

Всі дані та звіти представлені у вигляді графіків, які ви також можете налаштовувати їх відповідно до тимчасових проміжків та будь-яких інших показників – все для вашої зручності. Аналітичний звіт також можна завантажити з сервісу на ваш пристрій у форматі зображення або розділених комами даних.

Firebase Analytics

Поряд з Google Analytics компанія Google представила ще один сервіс для аналітики даних – Firebase Analytics – більш орієнтований на мобільні застосунки. Основна частина функціоналу безкоштовна та доступна. Інтерфейс складніший, ніж у попереднього сервісу, але й можливостей більше.

Метрики, які дозволяє аналізувати сервіс Firebase Analytics:

  • traffic;
  • new users, total users;
  • daily, weekly, monthly active users;
  • retention;
  • average session length;
  • virality;
  • conversion;
  • transactions;
  • average revenue per user;
  • return of investment.

Серед додаткових можливостей сервісу:

  • Push-сповіщення;
  • креш-аналітика;
  • можливість тестування додатків;
  • відстеження шляхів користувача до цільової дії.

Завдяки останньому пункту цей сервіс корисний не лише для власників застосунків, але й для розробників. Більше того, всі дані зберігаються у хмарі та доступні у будь-який час. Також сервіс пропонує прогнозування поведінки користувачів, що може стати дуже доречним при плануванні та звітності.

Початковий функціонал цього сервісу аналітики програми досить широкий, але його можна також розширити, придбавши платні функції та можливості.

Flurry

Ще одна програма для аналітики мобільного застосунку, яка допомагає збирати та аналізувати всі статистичні дані. Цей сервіс також безкоштовний, потребує лише підключення PayPal для подальшої роботи. Підключення цього сервісу допоможе відстежувати не лише метрики, пов'язані з користувачами, а й ефективність монетизації програми.

Метрики, які дозволяє аналізувати сервіс Flurry:

  • new users, total users;
  • daily, weekly, monthly active users;
  • retention;
  • average session length;
  • conversion;
  • transactions;
  • average revenue per user;
  • paying share;
  • return of investment.

Серед додаткових можливостей сервісу:

  • сегментування аудиторії;
  • можливість підключити до аналітики до 5 програм одночасно.

Інтерфейс цього сервісу досить простий та зрозумілий, що вигідно відрізняє його від попереднього, адже, якщо ви не розробник, вам не потрібно розбиратися в багатьох зайвих функціях. Радимо вибрати саме цей сервіс, якщо у вас є кілька застосунків, і ви не хочете створювати для їх аналізу безліч різних облікових записів.

AppAnnie

Сервіс аналітики мобільних застосунків, який допомагає враховувати весь цикл життя вашого продукту. Одразу попередимо, що цей сервіс платний. Вартість передплати визначається індивідуально та залежить від певних особливостей вашої програми. Але його можливості досить широкі й варті своєї ціни.

Метрики, які дозволяє аналізувати сервіс AppAnnie:

  • new users, total users;
  • daily, weekly, monthly active users;
  • retention;
  • average session length;
  • virality;
  • conversion;
  • transactions;
  • average revenue per user;
  • return of investment.

Серед додаткових можливостей сервісу:

  • аналіз ринку додатків;
  • відстеження позицій вашої програми у видачі;
  • моніторинг відгуків та оцінок;
  • оптимізація програми для Google Play Market та AppStore.

Крім того, що ви можете дізнатися про свою програму практично все, сервіс також збирає деякі статистичні дані та створює періодичні рейтинги популярних застосунків, які можуть стати вашим додатковим просуванням. А також на AppAnnie публікується багато досліджень, статистики та іншої корисної інформації для вашої роботи з додатком та аудиторією.

Висновки

Аналіз статистичних даних

Аналіз статистичних даних допомагає відстежувати ефективність, порівнювати себе з конкурентами, визначати сильні та слабкі сторони, а також здійснювати більш точне та детальне планування, що базується на конкретних даних, а не на припущеннях та побажаннях. Завдяки всьому цьому ефективність просування застосунку, а також користь та ефективність самої програми істотно зростають. А в результаті – зростає й прибуток компанії від застосунку.

Для достовірної та комплексної аналітики необхідно розібратися у головних метриках та дослідити їх:

  • New users;
  • Total users;
  • 1-day retention, 7-day retention, 28-day retention;
  • Rolling retention;
  • DAU, WAU, MAU;
  • LDAU, LWAU, LMAU;
  • Users Online;
  • Sessions;
  • Average session length;
  • Lifetime;
  • Paying users;
  • Paying share;
  • Paying conversion;
  • Transactions;
  • Transactions by user;
  • Gross;
  • Revenue;
  • ARPU, ARPPU;
  • Average check;
  • Lifetime Value;
  • ROI.

Докладно про всі основні метрики мобільного застосунку та як їх розрахувати, ми вже розповідали. Розуміння цього дуже важливе для правильного аналізу та використання статистичних даних.

Але непотрібно самостійно виконувати безпосередні розрахунки, у цьому допоможуть системи аналітики для мобільних застосунків. Їх існує достатньо, і ви можете обрати ту, яка вам найбільше підходить. Такі сервіси та системи допомагають збирати та аналізувати всі необхідні дані, а також подають готову статистику у зручному вигляді таблиць та діаграм. Вам залишається лише правильно використовувати отримані дані.

Якщо вас цікавить розробка або просування мобільного застосунку – залиште заявку на сайті, і ми вам передзвонимо. Ви отримаєте безкоштовну консультацію, де наш експерт із задоволенням відповість на всі ваші запитання.

Михайло
Про автора
Михайло
Head of Mobile Department
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.0
Проголосувало: 5
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах