Додаток замовлення таксі – це не тільки зручність та комфорт для водіїв та клієнтів, а й переваги для власника компанії. Контроль якості роботи, прозорість та безпека роботи, докладна статистика та підвищення лояльності клієнтів – це лише мала частина того, що дає розробка програми таксі для бізнесу.
Переваги додатків таксі для бізнесу
Додаток замовлення таксі – вигідна інвестиція, яка приносить користь клієнтам, співробітникам та вигоду для бізнесу. Основні переваги мобільного додатка таксі:
- Автоматизація процесів прийому замовлення та контроль виконання. Легко відстежувати якість роботи співробітників, а службі таксі не потрібно брати участь у обробці замовлень.
- Відмова від диспетчерів або значне зниження навантаження на них, що також спричиняє зменшення витрат на утримання служби.
- Зниження витрат за телефонію, оскільки спілкування між пасажиром і клієнтом відбувається у додатку.
- Зручний сервіс для пасажирів, оскільки клієнту не потрібно дзвонити, пояснювати адресу. Це значно підвищує лояльність за рахунок комфортної взаємодії. Крім того, пасажир одразу бачить марку автомобіля, відстежує на карті, може вказати особливості подорожі.
- Зменшення конфліктних ситуацій, оскільки додаток замовлення таксі показує рейтинг водія, вартість поїздки, відгуки тощо.
- Зручна статистика щодо кожного водія. Додаток для таксистів показує усі фінансові розрахунки, рейтинг водія, виконані маршрути. Для власника бізнесу – це чудовий спосіб контролювати діяльність компанії, а водій отримує можливість безпечно та чесно працювати.
- Повний контроль бази клієнтів та співробітників. Бізнес стає керованим та прозорим.
Розробка програми таксі – це відмінний спосіб автоматизувати багато процесів роботи, контролювати діяльність компанії та забезпечити комфорт для співробітників та клієнтів. Завдяки впровадженню технологій перспектива розвитку бізнесу та фінансові вигоди високі.
Типова структура системи
Щоб створити програму таксі, яка буде ефективно працювати, необхідно побудувати правильну структуру системи. Вона складається з трьох основних компонентів: додаток для пасажирів, водіїв та адміністративної панелі. У такому разі взаємозв'язок буде найкращим, а результативність програми – високою.
Мобільний додаток для пасажирів
Це частина структури, що відповідає за взаємодію пасажира з компанією. Важливо наголосити на дизайні та інтерфейсі системи та впровадити необхідну кількість функцій для зручного використання програми. Пасажир повинен встановити програму, після чого може користуватися послугами компанії. Рекомендуємо реалізувати такі функції:
- онлайн-карта, що дозволяє відстежувати рух транспорту у реальному часі;
- можливість пошуку найближчого автомобіля;
- вибір авто за параметрами;
- функція додаткових вимог – кількість місць у салоні, наявність багажника, кріплень для велосипеда, кошика для тварин, сидіння для дітей та інші умови перевезень;
- таксометр, який показує вартість поїздки;
- дані про водіїв, які включають рейтинг, відгуки;
- варіанти оплати та зв'язку з клієнтом;
- зв'язок із адміністрацією.
Це мінімальний набір необхідних функцій для створення якісної програми для пасажирів.
Мобільний додаток для водіїв
Додаток для таксистів також має бути зрозумілим настільки, щоб людина могла користуватися нею, не відволікаючись від дороги. У ньому також необхідно впровадити певні функції:
- таблиця замовлень та повідомлення про надходження нових замовлень у реальному часі;
- навігатор;
- електронна картка з деталізацією поїздок;
- таксометр;
- коментарі до замовлення від пасажира, у якому вказано особливості поїздки;
- робоча статистика водія, в якій зазначено його рейтинг, відгуки, фінансовий звіт, бонуси та іншу інформацію.
У такому разі водій чітко розумітиме особливості замовлення, надаватиме пасажирам якісні послуги та слідкуватиме за своїм рейтингом, коригуючи показники.
Адміністративна web-панель
Адміністратор – сполучна ланка між водієм та пасажиром. Він відповідає за контроль якості, допомагає розібратися у спірних ситуаціях та регулює діяльність співробітників. Панель адміністратора повинна включати такі функції:
- інтерактивна карта, яка показує онлайн-замовлення;
- функції модерації заявок;
- управління роботою водіїв, перевірка та допуск нових співробітників, відключення від системи;
- обробка скарг;
- графіки та таблиці з інформацією про кількість замовлень, автомобілів на зміні, інформацію про відстані та інші дані.
Завдяки адміністративній панелі провадиться управління бізнесом. Адміністратор може додавати або виключати водіїв із системи, стежити за відстанями та кількістю замовлень, оцінювати ефективність співробітників, спілкуватися з клієнтами.
Впроваджуючи цю типову структуру системи, додаток успішно працюватиме. Особливу увагу варто приділяти дизайну програми таксі для кожного учасника системи. Водій не повинен відволікатися від дороги, працюючи з додатком, пасажир повинен легко розібратися в управлінні, а адміністратор – чітко контролювати діяльність та взаємини між пасажиром та водієм.
Як може виглядати архітектура додатка
Додаток для замовлення таксі, на відміну багатьох інших мобільних додатків, має нестандартну структуру. Крім самого продукту, який буде встановлюватися на телефон клієнта, потрібен додатковий продукт для водіїв, а також back-end. Це серверна частина, яка оброблятиме дані та передаватиме їх на мобільні додатки згідно з поставленими ролями.
Крім того, технічні процеси мають окремо виводитись у додаток для адміністраторів. Саме в ньому користувачі зможуть давати команду в серверну частину і вказувати, які дані надавати клієнту, водію, а які дані повертати на додаток адміністратора.
Щоб отримати повноцінну програму для водіїв-таксистів, адмінпанель створюється на front-end. Усі компоненти системи з'єднуються за допомогою API. Отже, розробка додатку – це не лише програма на смартфоні користувача. Це велика система зі складною архітектурою, окремими частинами та зв'язками між ними.
Основні види додатків для таксі
Усього можна виділити 3 частини додатків: для користувачів, які замовлятимуть послуги компанії, для водіїв таксі, та для адміністрування. Найскладнішим технічно є остання частина – для адміністраторів. Вона поєднує безліч функцій в єдиний організм, збирає дані та статистику, контролює чимало робочих процесів.
Але парадокс в тому, що найдовше робиться додаток для клієнтів. Він включає безліч функцій, і для нього потрібно приділяти велику увагу дизайну. Інструмент для водіїв має мінімалістичний вигляд, акцент робиться на швидкості обробки даних і можливості не відволікатися під час водіння. Тому UI дизайн мінімальний, акцент робиться на UX.
Розробка додатку таксі може здійснюватись у трьох видах:
- Під конкретну операційну систему. Це один із найдешевших варіантів – розробити продукт під конкретну ОС. Наприклад, Android чи iOS. Але в такому разі компанія має подбати, щоб усі учасники мали на своїх пристроях саме цю систему. Такий вид додатків є актуальним на старті роботи компанії, або в тому випадку, якщо ваша цільова аудиторія в переважній більшості користується однією операційною системою.
- Кросплатформне рішення. Дозволяє зробити мобільний додаток, який працюватиме на всіх пристроях. Мінусом є складнощі реалізації певного функціоналу, складність адаптації дизайну. Страждатиме комфорт і зручність, а це може негативно позначитися на реакції користувачів. Але так один продукт працюватиме на будь-якій системі.
- Окрема версія під кожну систему. Найдорожчий варіант, який віднімає багато часу, але дає свої плоди у перспективі. Для кожної системи робиться своя версія продукта. Є можливість покращити функціональність адаптувати дизайн під вимоги системи, зробити якісний, швидкий, потужний та безопасний диджитал інструмент для бізнесу.
Визначити, який вид програми потрібний для вашого бізнесу, допоможе наш консультант. Залишайте заявку прямо на сайті WEZOM або зателефонуйте нам, щоб забронювати консультацію. Ми обговоримо деталі та підберемо для вас відмінне рішення.
Функції додатків для сервісів таксі та каршерингу
Додаток для управління таксопарком може мати безліч функцій. Все залежить від фантазії та можливостей. Важливо, щоб продукт був зручним, корисним і ефективним у роботі, приносив компанії дохід, оптимізував бізнес-процеси. Є низка обов'язкових функцій, які слід впроваджувати.
- API. Розробка починається з продумування архітектури та зв'язування компонентів у єдину систему. Це великий сервіс, потрібно відразу описувати всі сценарії взаємодії та розробити API для взаємодії компонентів. Подальше проектування залежатиме саме від нього.
- Система реєстрації. Користувач не повинен робити багато дій, щоб зареєструватися. Водію теж слід вводити лише необхідні дані для роботи. А для цього потрібна система реєстрації. Вона дозволить сегментувати базу, створити власний кабінет, вести обліковий запис.
- Підключення карт, GPS та система роутингу. Додаток для таксопарку працює з картами. Можна прокласти маршрут, вибрати точку, звідки забрати клієнта та куди привезти. Система роутингу дозволяє прорахувати маршрут, його тривалість, вартість з урахуванням зовнішніх факторів у вигляді заторів, аварій та ремонтів.
- Інструменти оповіщення та комунікації. Завдяки таким системам зменшується кількість конфліктів. Якщо користувач може вказати, що перевозить тварину, система автоматично виключає замовлення водіїв, які не готові возити тварин. Не потрібно обмінюватися номерами телефонів, вся комунікація клієнт-водій-адміністратор відбувається в одній системі.
- Платежі. Додаток для таксистів це насамперед бізнес-інструмент. Підключення платіжної системи є обов'язковим пунктом, якщо потрібно підвищити якість обслуговування. Можна виключити цю функцію, але процес оплати ускладнюється. Адже можна просто підтягнути картку та оплатити послугу через смартфон.
- Система рейтингів та особисті профілі. Їх можна зробити як водіям, і пасажирам. Оскільки кожен учасник бізнес-процесу знатиме, що на нього чекає. Система досить проста у реалізації, але дуже важлива. Тому що дозволяє виявляти проблеми до їх масштабування, захищати пасажирів та водіїв від неприємностей та конфліктів. Профіль може містити необхідну особисту інформацію, що спрощує комунікацію між учасниками.
Дізнайтеся, які ключові функції зроблять ваш додаток для таксі успішним.
Це основні функції, які варто впроваджувати в мобільний додаток для компаній, що надають послуги таксі. Але на цьому можливості не обмежуються. Можна додавати різні інструменти, які зроблять бізнес більш персоналізованим і таким, що виділяється на ринку.
Синхронізація з існуючими системами
Найчастіше рішення про розробку програми таксі приймається тоді, коли вже налагоджені робочі процеси, служба працює, але є потреба впровадити нові технології для збільшення працездатності та підвищення якості надання послуг. У такому випадку потрібна синхронізація із існуючими системами.
Відмовлятися від робочих сервісів немає потреби, оскільки на етапі розробки можна синхронізувати їх. Зокрема, за допомогою розробки нових API та роботи з уже існуючими, можна синхронізувати мобільний додаток із CRM-системами, IP-телефонією, різними системами обліку та власним сайтом.
Важливо до початку створення проекту надати вимоги до синхронізації, щоб розробники могли заздалегідь продумати, як інтегрувати новий додаток до вже існуючих систем.
Навіщо потрібна система аналітики і яку обрати
Якщо ви вирішили створити додаток таксі, рекомендуємо під'єднати системи аналітики. Вони дозволять відстежувати конкретні дії користувачів і розуміти, що їх найбільше цікавить. Також ви зможете зрозуміти, звідки саме клієнт встановив додаток, щоб розробити більш точну маркетингову стратегію і не зливати бюджет на рекламу.
Можна обрати будь-яку систему аналітики – Google Analytics, Firebase Amplitude, Mixpanel, Localytics та інші. Вивчіть можливості кожної та підберіть для себе вдалий варіант. Зверніть увагу, які саме дані збирають системи. Чи буде їх достатньо, щоб аналізувати бізнес та покращувати його? Ваш додаток – це не лише інструмент продажу. Він допоможе розширити можливості бізнесу, виявити помилки та недоліки, виправити їх та покращити обслуговування та надання послуг.
Приклади додатків «Замовлення таксі», затребуваних на ринку України
В Україні є кілька компаній, які впровадили додаток для таксистів і показали, що такий підхід є ефективним і приносить високий прибуток. Ось кілька прикладів затребуваних компаній в Україні:
- Uklon . Одна з найстаріших служб і одна з перших, хто впровадив мобільний додаток таксі. Працює у великих містах, таких як Київ, Одеса, Харків, Львів, Дніпро. Також працює і в інших містах України. Через програму можна викликати таксі онлайн, викликати автомобіль до певного часу, спілкуватися з водієм у чаті, вибрати автомобіль, вказати кілька адрес, повторити попередній маршрут. Крім того, пасажир може самостійно збільшити вартість поїздки, щоб зацікавити водія та прискорити приїзд авто. Через додаток можна вказати, що пасажир з тваринами, дітьми потребує англомовного водія та інші нюанси.
- Uber . Це міжнародна служба, яка активно працює і в Україні. Додаток виклику таксі зручне, зрозуміле та просте. Є можливість вибрати клас авто, замовити транспорт до певного часу, відстежувати автомобіль на карті. Також можна замовити кур'єрську доставку. У додатку легко вказати особливості поїздки (з дітьми, тваринами, великим багажем тощо). Відгуки залишаються анонімно, як і оцінка водія. Можливість розділення вартості поїздки з іншими пасажирами також є зручною функцією.
- Таксі Експрес . Компанія, що працює у Києві, Львові та Херсоні. Через програму можна викликати автомобіль, запросити подачу авто на час, вибрати клас машини. Також є вантажне таксі. Можна найняти водія для подорожі на власному автомобілі. Через додаток зазначаються особливості поїздки, кількість людей, багажу, наявність дітей, тварин. Є кур'єрська доставка, можна замовити машину без розпізнавальних знаків служби таксі. Додаток для таксистів зручний, зрозумілий, легко керувати персоналом та відстежувати якість роботи.
Це далеко не всі компанії, що представлені в Україні та мають мобільний додаток таксі. Але на їхньому прикладі можна побачити, наскільки ефективним є розробка програми таксі для бізнесу.
Етапи розробки програми таксі
Розробка програми таксі - складний процес, що складається з декількох етапів. На кожному з них проводиться велика робота, але в результаті виходить якісний мобільний додаток таксі з широким функціоналом та можливостями. Тривалість кожного етапу залежить від поставлених завдань, вартість розраховується індивідуально.
Аналітика
На етапі аналітики фахівець детально вивчає конкурентів, цільову аудиторію, проводять розрахунки. Також визначається архітектура докладання, визначається, які функції необхідно впроваджувати, аналізується потенційне навантаження на додаток.
Завдяки аналітиці продумується загальна концепція, унікальна пропозиція, щоб позиціонувати програму виклику таксі на ринку, складається подальший план робіт. Аналітика займає чималу частину часу, після чого затверджується із замовником.
Проектування
На основі аналітичних даних фахівці розпочинають розробку проекту. Складається технічне завдання для дизайнера та програмістів, будується структура, підбираються технології для реалізації проекту. На етапі проектування головне завдання спеціаліста – чітко сформулювати завдання та цілі, переконатися, що проект технічно можливо реалізувати та підібрати методи реалізації. Після цього проект також затверджується із замовником, і далі дизайнери та програмісти можуть приступати до своєї роботи.
Дизайн
Візуальний вид програми – важлива частина. Інтерфейс має бути інтуїтивно зрозумілий, простий і приємний. Важливо продумати кожну дрібницю, починаючи від кольору, закінчуючи зручністю розташування кнопок. Дизайн програми таксі повинен добре відображатися на різних типах пристроїв, особливо, якщо використовується кроссплатформенна розробка програми.
Головне завдання дизайнера зробити так, щоб користувач хотів встановити програму. Навіть якщо людина не надто часто користується службою таксі. Контрастні кнопки, зрозумілі функції та простота елементів – все має бути враховано. На роботу дизайнера виділяється значна частина часу розробки програми таксі.
Розробка
Після того, як дизайнер представив прототип, розробники приступають до написання коду. Можна розробляти програму під конкретну операційну систему, використовуючи нативний код. Це покращить швидкість роботи та зменшить кількість багів. Але тоді для кожної операційної системи доведеться робити власний додаток. Або ж розробляти кросплатформну програму, що підходить для будь-якої операційної системи.
Розробники виробляють функціонал, після чого проводиться тестування. Перевіряється максимальне навантаження, можливості, зручність використання та інші параметри. Коли програма протестована, можна запускати її на платформах і сервісах.
Скільки коштує розробка додатку таксі
Вартість розробки додатку таксі визначається індивідуально, оскільки залежить від безлічі факторів. Спочатку аналізується бізнес, розробляється стратегія, план, архітектура додатку. Підбирається стек технологій та визначається команда розробників. Вартість рахується так: кількість витраченого часу множиться на кількість учасників та їх вартість за годину послуг.
Але навіть у цьому випадку точну ціну сказати не можна, тому що до проекту можуть вноситися зміни, виправлення та доопрацювання. Якщо вам потрібна точна відповідь, звертайтесь за консультацією до наших експертів. Вони зможуть предметно оцінити вашу ідею: які технології будуть використовуватися в розробці, яка буде потрібна команда. На основі цих даних ми зможемо визначити приблизну вартість.
Навскидку, створити додаток для сервісу таксі в його найпростішій ітерації – це щонайменше 7-10 тисяч доларів. Мова йде про розробку під ключ, з проходженням повного циклу - від опрацювання концепції до реалізації та релізу продукту. Ви отримаєте готове індивідуальне рішення для вашого бізнесу, ув'язнене під вирішення базових завдань.
Висновок
Додаток замовлення таксі допомагає автоматизувати робочі процеси, створити комфорт та зручність як для клієнтів, так і для співробітників. Головне завдання такого додатку для бізнесу – докладна статистика та повний контроль над робочими процесами. Це допомагає працювати чисто, безпечно та якісно. А якісне обслуговування клієнтів – підвищення впізнаваності, довіри, відповідно, прибутку.
Мобільний додаток таксі створюється для того, щоб власник бізнесу знаходився всередині структури, яку створює, та повністю керував ним. При цьому не потрібно розбиратися зі стосами паперів або сидіти в офісі. Весь бізнес переноситься на мобільний телефон. Зручність, комфорт, безпека та раціональність – основні принципи застосування замовлення таксі.