За даними Statista, сьогодні доходи служб таксі у світі перевищують $153,4 млрд. А до 2026 року, за прогнозами, ця цифра збільшиться до $161,1 млрд. Однак рівень доходів служб таксі навіть в межах одного міста може доволі суттєво відрізнятися в залежності від того, наскільки якісний сервіс надає та чи інша компанія. Й далеко не останню роль у цьому відіграє зручність замовлення авто.
Саме тут ми й переходимо до головного — додатків таксі. Пропонуємо вам розглянути, які функції додатку для таксі обовʼязково потрібно впровадити та чому вони важливі. А також який функціонал може виявитися відверто зайвим та лише заважати клієнтам чи водіям служби. І почнемо саме з найголовніших функцій.
1. Інтуїтивно зрозумілий інтерфейс
Жодні функції додатку для таксі не матимуть особливого сенсу, якщо ним — додатком — просто буде незручно користуватися або він буде недостатньо інтуїтивним. Зручний та зрозумілий інтерфейс — це ключовий елемент будь-якого успішного застосунку для таксі. Він повинен бути простим у використанні, щоб клієнти могли швидко замовити поїздку без необхідності витрачати час на розуміння складних меню або налаштувань.
Серед важливих складових застосунку:
- Простота навігації
Легке переміщення між різними розділами додатку без зайвих кроків. Сама навігація не повинна істотно відрізнятися від навігації в інших додатках та загалом в системі смартфона. Більшість дій користувач повинен виконувати «на автоматі».
- Чіткість візуальних елементів
Використання зрозумілих іконок та кнопок, які одразу дають знати про їх функцію. Не варто використовувати складні для сприйняття шрифти та інші візуальні елементи, які можуть заплутати користувача чи виглядати незрозумілими.
- Мінімалізм
Відсутність непотрібних елементів, які можуть відволікати або заплутати. Все відверто зайве з інтерфейсу краще прибрати, залишивши лише найнеобхідніше. Звісно, інтерфейс не повинен бути «пустим», але й перевантажувати його не варто.
- Консистентність
Однаковий вигляд та поведінка елементів у всьому додатку, що допомагає користувачам швидше звикнути до інтерфейсу. Єдина стилістика на різних екранах, сторінках та меню допомагає краще та швидше в них орієнтуватися.
- Швидкий відгук
Миттєва реакція на дії користувача, що надає відчуття безперервної взаємодії. Повільна робота застосунку відверто роздратовує. Цей фактор цілком може стати причиною повної відмови від його використання. Навіть якщо всі важливі функції застосунку для таксі працюють добре.
- Адаптивність
Здатність інтерфейсу коректно відображатися на різних пристроях та розмірах екранів. Відсутність адаптивності може призвести до того, що на деяких пристроях додатком просто неможливо буде користуватися. Допускати цього не можна в жодному разі.
Завдання UX додатку — зробити шлях користувача від відкриття застосунку до замовлення таксі максимально швидким та безпроблемним. Чим менше потрібно зробити кроків для замовлення, тим краще.
2. Швидке бронювання поїздки
Користувач додатку повинен мати щонайменше дві важливі опції:
-
Замовлення таксі «на зараз».
-
Бронювання авто на вибраний час.
В багатьох випадках клієнту обовʼязково потрібно, щоб автомобіль чекав його на місці в конкретний час, іноді з точністю до хвилини. Тому у нього повинна бути можливість забронювати авто, а не підлаштовуватися під завантаженість служби таксі в поточний момент.
Серед інших важливих функцій, повʼязаних з бронюванням поїздки, відзначимо наступні:
- Зручний процес вибору місця зустрічі, у тому числі з вибором точки на інтерактивній карті.
- Швидкий вибір типу автомобіля: економ, стандарт, преміум тощо (бажано — з можливістю вказати перевезення багажу чи домашніх тварин).
- Інформація про автомобіль та водія — фото, рейтинг, марка та модель авто, номери тощо.
- Прозорість ціноутворення — клієнт повинен одразу точно знати, скільки буде коштувати поїздка.
Також доволі корисною є функція запамʼятовування улюблених місць, серед яких дім, місце роботи, улюблений заклад тощо. Це дасть змогу замовляти та бронювати таксі значно швидше, позбавляючи необхідності щоразу вводити одну й ту ж адресу, витрачаючи на це дорогоцінні хвилини часу.
Після бронювання поїздки на вказаний час в додатку повинна відображатися відповідна інформація з можливістю зміни часу чи місця подачі авто (за необхідності). Адже можуть трапитися ситуації, коли клієнту потрібно внести корективи у свій графік. Тому в нього повинна бути можливість внести аналогічні зміни й у бронювання.
3. Гнучкі опції оплати
Хоча більшість служб таксі сьогодні продовжують приймати готівку, можна констатувати, що готівкова оплата — це пережиток минулого. Зараз, в епоху активної цифровізації вкрай важливо, щоб клієнт мав змогу розрахуватися за поїздку різними способами, обираючи саме той, який для нього найзручніший. Гнучкі опції оплати часто є вирішальними для забезпечення зручності та доступності сервісу.
Розглянемо деякі з особливостей таких опцій більш детально:
- Різноманітність платіжних методів
В додатку обовʼязково повинна бути можливість розрахуватися кредитними та дебетовими картами — це найпопулярніший та один з найзручніших способів оплати. Корисною буде можливість використовувати системи електронних платежів — PayPal, Apple Pay, Google Pay тощо. Це додатково розширить можливості для клієнтів. Плюс безконтактна оплата за технологією NFC, яка дає змогу оплачувати поїздки зі смартфона чи навіть смарт-годинника (якщо девайс підтримує безконтактні платежі). Ну і, звісно ж, відмовлятися від готівкових розрахунків також не варто, принаймні поки що.
- Безпека транзакцій
В першу чергу йдеться про шифрування даних — захист інформації про платіжні картки та транзакції за допомогою сучасних технологій шифрування. Також важливою вимогою сьогодні є двофакторна аутентифікація, яка забезпечує додатковий рівень безпеки, вимагаючи підтвердження особи перед здійсненням платежу.
- Гнучкість у випадку відмови
У разі скасування поїздки клієнт повинен мати змогу легко повернути кошти (якщо відбулося попереднє списання). Також важливо, щоб оплата та повернення коштів були доступними у різній валюті. Навіть якщо служба таксі працює лише в одній країні або ж навіть в одному місті.
Загалом сьогодні варто надавати можливість клієнтам служби таксі самостійно обирати той спосіб оплати, який для них найзручніший. Жодного навʼязування. Знову ж таки, якщо людина банально не може оплатити послуги таксі зручним способом, вона просто не буде користуватися цією службою.
4. Відстеження в реальному часі
Функція живого відстеження дає змогу клієнтам у реальному часі бачити місцезнаходження та напрямок руху автомобіля, що надає їм додаткову впевненість та контроль над поїздкою. Функція живого відстеження може містити:
- Відображення руху таксі на карті. Користувачі можуть спостерігати за переміщенням автомобіля до місця зустрічі, що допомагає їм краще планувати свій час.
- Оцінка часу прибуття. Додаток вказує приблизний час прибуття таксі, що дозволяє користувачам бути готовими до посадки.
- Повідомлення про зміни. У випадку затримок або змін у маршруті, користувачі отримують сповіщення, що дозволяє їм бути в курсі ситуації.
- Безпека поїздки. Знання точного місцезнаходження таксі формує додатковий рівень безпеки, особливо в нічний час або в незнайомих районах.
Додатковою корисною можливістю з точки зору безпеки може стати функція «Поділитися», яка дасть змогу вам надіслати свій маршрут іншій людині, а ця людина зможе так само відстежувати вашу поїздку та бачити, де ви знаходитеся просто зараз. Також це корисно, наприклад, для планування зустрічей, адже людина бачитиме, де ви знаходитесь та скільки часу вам ще приблизно потрібно, щоб дістатися пункту призначення. При цьому можливість побачити маршрут повинна бути не лише безпосередньо в додатку, але й у браузері — за посиланням. Адже в іншої людини може не бути встановленого застосунку на телефоні. Тому вона повинна мати змогу відкрити посилання на будь-якому пристрої з доступом в інтернет.
5. Система оцінювання та відгуків
Система оцінок та відгуків — невідʼємний функціонал додатку для таксі, оскільки в багатьох аспектах саме вона сприяє підвищенню якості сервісу та задоволення користувачів. Серед головних причин, чому така система обовʼязково повинна міститися у вашому застосунку, можемо назвати наступні:
- Прозорість сервісу
Користувачі можуть залишати оцінки та відгуки після кожної поїздки, що допомагає іншим клієнтам у виборі водіїв. Відгуки відображаються в профілі водія, що забезпечує прозорість та допомагає підвищити відповідальність.
- Підвищення якості обслуговування
Водії з високими оцінками та позитивними відгуками частіше обираються користувачами, що стимулює їх до надання кращого сервісу. Система може автоматично відстежувати водіїв з низькими оцінками для подальшого навчання або вжиття заходів.
- Зворотний зв’язок для покращення сервісу
Відгуки дають компанії цінну інформацію про те, які аспекти сервісу потребують удосконалення. Можливість відповідати на відгуки дозволяє компанії встановлювати діалог з користувачами та швидко реагувати на їхні запити.
- Мотивація для водіїв
Водії можуть отримувати бонуси або винагороди за високі оцінки та позитивні відгуки, що служить додатковою мотивацією. Система рейтингу може включати в себе різні рівні або статуси, які водії можуть отримати, покращуючи свої показники.
- Захист від несправедливих оцінок
Механізми перевірки відгуків на предмет чесності та достовірності допомагають уникнути маніпуляцій з оцінками. Також у додатку повинна бути можливість оскарження несправедливих відгуків водіями для забезпечення об’єктивності системи.
При цьому варто додати, що система відгуків та оцінок повинна застосовуватися не лише до водіїв, але й до пасажирів. Це дасть змогу водієві бачити рейтинг клієнта та за бажання не брати те чи інше замовлення від «проблемних» пасажирів. Окрім того це дасть змогу службі таксі повністю заблокувати доступ для окремих клієнтів за грубі порушення правил сервісу, несплату поїздки тощо.
6. Профілі користувачів та водіїв
Цей пункт частково перегукується з попереднім, однак все ж система оцінок та профілі — це різні елементи та функції додатку для таксі і їх варто розмежовувати. Важливо, щоб у застосунку власний профіль мали як водії, так і клієнти. А от яка саме інформація буде знаходитися у профілях — це питання інше.
Профіль користувача
Профіль користувача в додатку може містити особисту інформацію, історію поїздок, улюблені місця та налаштування платежів. Ось основні елементи:
- Особисті дані: ім’я, контактна інформація та фотографія для легкої ідентифікації.
- Історія поїздок: записи минулих поїздок з деталями про маршрути та вартість.
- Улюблені місця: можливість зберігати часто відвідувані адреси для швидкого доступу.
- Методи оплати: збережені дані про платіжні картки або електронні гаманці для спрощення процесу оплати.
- Налаштування: персоналізація налаштувань додатку, таких як мова інтерфейсу або сповіщення.
Водночас варто надати користувачу можливість обмежити кількість даних та інформації, яку він надає службі таксі через додаток. Наприклад, не вимагати обовʼязкового завантаження фотографії, привʼязки банківської картки, додавання улюблених місць тощо. Все це клієнт повинен робити виключно за власним бажанням.
Профіль водія
Профіль водія надає клієнтам інформацію про особу, яка буде їх везти, що збільшує довіру та безпеку. Основні елементи профілю водія включають:
- Особисті дані: ім’я водія, фотографія та короткий опис.
- Рейтинг та відгуки: відображення загального рейтингу водія та відгуків від пасажирів.
- Досвід роботи: інформація про досвід роботи водія та кількість успішно виконаних поїздок.
- Автомобіль: деталі про автомобіль, включаючи марку, модель, колір та номерний знак.
- Ліцензії та сертифікати: перелік наявних у водія ліцензій та сертифікатів, що підтверджують його кваліфікацію.
Профілі користувачів та водіїв сприяють створенню більш особистого та безпечного сервісу, дозволяючи обом сторонам мати більше інформації один про одного перед початком поїздки.
7. Історія поїздок та збережені адреси
Ці важливі функції додатку для таксі надають користувачам можливість відстежувати свої попередні поїздки та легко отримувати доступ до часто відвідуваних місць, що значно спрощує процес бронювання. Наприклад:
- Завдяки історії поїздок користувачі можуть переглядати деталі минулих поїздок, включно з датою, часом маршрутом, вартістю, інформацією про водія тощо. Така інформація може бути корисною для відстеження витрат на поїздки або для повторення попередніх маршрутів без необхідності вводити повторно ті самі адреси.
- Збережені адреси допомагають користувачам зберігати певні адреси та точки, які вони часто відвідують, — дім, робота, улюблені місця тощо. Таким чином бронювання поїздки та виклик таксі можна зробити буквально в декілька тапів по екрану смартфона без необхідності щоразу вказувати адресу.
Ці функції не тільки забезпечують зручність для користувачів, але й допомагають створити більш персоналізований досвід користування додатком, підвищуючи його ефективність та лояльність клієнтів.
Можливо, в деяких аспектах це не найбільш необхідні функції застосунку для таксі. Й далеко не всі клієнти ними будуть користуватися на регулярній основі. Втім, краще, щоб такий функціонал у вашому застосунку був. В першу чергу історія поїздок. Це не лише зручно, але й може допомогти при виникненні суперечливих ситуацій між клієнтом та компанією. Тому якщо ви просто зараз плануєте створити власний додаток для таксі чи оптимізувати вже наявний, а цих функцій у ньому немає, саме час це виправити й заповнити пробіли.
8. Підтримка кількох мов та валют
Мільтимовність та підтримка різних валют є важливою складовою зручності та ефективності додатку таксі, якщо компанія планує обслуговувати міжнародну аудиторію та забезпечувати зручність користувачам з інших країн. Розглянемо ці пункти більш детально.
Багатомовність:
- Додаток повинен пропонувати інтерфейс на декількох мовах, щоб користувачі могли вибрати ту, якою вони володіють найкраще.
- Автоматичне визначення мови користувача за допомогою геолокації або налаштувань пристрою може істотно поліпшити користувацький досвід.
Підтримка різних валют:
- Можливість вибору та відображення вартості поїздок у різних валютах є зручною для користувачів, які подорожують чи тимчасово перебувають в країні.
- Автоматичний перерахунок тарифів з урахуванням актуального курсу валют може бути корисним для міжнародних поїздок.
Ці функції не тільки роблять додаток більш доступним для широкого кола користувачів, але й сприяють його глобалізації та конкурентоспроможності на міжнародному ринку. Вони також демонструють увагу компанії до потреб своїх користувачів, незалежно від їх місцезнаходження або культурного фону.
Чи є це критичним для невеликих служб таксі, які працюють в регіонах з малою кількістю іноземців? На це питання дещо складно відповісти. З одного боку, такий функціонал додатку для таксі додатково підвищує його вартість, і в деяких випадках може здатися невиправданим. З іншого, іноземці є практично в усіх великих містах, а часом навіть у невеликих містечках та селищах. І якщо мультимовність та мультивалютність не підтримуються застосунком, це додає незручностей для такої аудиторії.
Дізнайтеся про помилки, які можуть завадити успіху вашого додатку для таксі.
9. Повідомлення та сповіщення
Повідомлення та сповіщення — це необхідні функції застосунку для таксі. Користувач не буде постійно тримати додаток відкритим, щоб дивитися, чи вирушив водій на адресу, де він зараз знаходиться та коли прибуде на місце. Тому сповіщення критично важливі. Вони підвищують зручність використання додатку та позбавляють від необхідності постійного його відкривати, щоб отримати потрібну інформацію.
Сповіщення та повідомлення можуть бути різними:
- Сповіщення про бронювання: коли поїздка бронюється, користувач отримує сповіщення з підтвердженням та деталями поїздки.
- Повідомлення про прибуття таксі: користувачів сповіщають за кілька хвилин до прибуття таксі, щоб вони підготувалися до посадки.
- Оновлення статусу поїздки: у разі зміни статусу поїздки, наприклад, якщо водій скасував поїздку або є затримка, користувач отримує відповідне сповіщення.
- Нагадування про оцінювання та відгуки: після завершення поїздки користувачам надсилається нагадування залишити оцінку та відгук про водія та поїздку.
- Промоакції та знижки: користувачі можуть отримувати сповіщення про спеціальні пропозиції, знижки або бонуси, які можуть заощадити їм гроші на майбутні поїздки.
Функція повідомлень та сповіщень є важливою для підтримки зв’язку між додатком та користувачами, забезпечуючи останнім актуальну інформацію та підвищуючи загальну задоволеність сервісом. При цьому важливо подбати, щоб система сповіщень однаково ефективно працювала на різних пристроях з різними операційними системами, вони не «приглушувалися» налаштуваннями енергоефективності смартфона тощо. Адже деякі телефони дійсно можуть обмежувати роботу сповіщень застосунків через налаштування економії енергії.
Створіть власний додаток для таксі разом з Wezom
Отже, ми з вами детально розібрали, які функції реалізувати в додатку для таксі, щоб він був справді зручним, практичним та ефективним. А тепер найголовніше! Якщо ви просто зараз плануєте запустити власний додаток, хочете вирізнятися на ринку й надати своїм потенційним клієнтам дійсно вагомі переваги, компанія Wezom пропонує вам власні послуги з розробки додатків для iOS та Android.
Ми пропонуємо комплексні рішення від професіоналів. З Wezom ви отримуєте:
-
Абсолютно індивідуальний підхід, розробку унікального дизайну та функціоналу, який відповідатиме вашим бізнес-вимогам та цілям.
-
Сучасні передові технології розробки для забезпечення швидкості, безпеки та надійності вашого додатку.
-
Комплексну технічну підтримку та оновлення для забезпечення безперебійної роботи сервісу.
З Wezom ви не просто отримуєте додаток для таксі. Ви отримуєте зручний та ефективний інструмент, який допоможе вашому бізнесу вийти на якісно новий рівень. Звʼяжіться з нами сьогодні, щоб обговорити проєкт та розпочати співпрацю.
Висновки
Як бачите, додаток для таксі — це дещо складніша розробка, ніж може здатися на перший погляд. Доводиться враховувати чимало факторів, обирати чіткий перелік функцій, працювати над UX та UI, постійно покращувати користувацький досвід та у разі необхідності розширювати функціонал.
Памʼятайте, що всі необхідні функції значно легше додати відразу на старті розробки, ніж потім вносити серйозні зміни в застосунок. А тому пропонуємо вам скористатися послугами Wezom, щоб отримати бажаний результат у визначені терміни й зрештою запропонувати своїм клієнтам справді зручний, практичний та інтуїтивний додаток.
FAQ
Які функції є зайвими в додатку для таксі?
До цього переліку можуть входити будь-які функції, якими не користуються клієнти та які лише перевантажують додаток. Наприклад, ігровий функціонал, функції, повʼязані з соцмережами (але без реальної практичної користі), надмірна персоналізація інтерфейсу, наприклад, велика кількість опцій налаштування вигляду додатку тощо.
Як обрати лише необхідний функціонал для додатку?
Перше й найголовніше — зосередьтеся на основній меті додатку та першочергово забезпечте його базовий функціонал. Проаналізуйте потреби користувачів, вивчіть конкурентів, зверніть увагу, які функції в їхніх додатках реалізовані добре, а які — не дуже, чим клієнти дійсно користуються, а які функції є лише «баластом», від якого можна спокійно відмовитися, щоб не перевантажувати застосунок. Це допоможе вам зробити правильний вибір.
Як набір функціоналу додатку для таксі впливає на його успіх?
Простий та інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, що включає лише необхідні функції, робить додаток більш привабливим, зручним та зрозумілим для користувачів. Обмежений набір функцій зменшує навантаження на додаток, що може прискорити його роботу та покращити загальний користувацький досвід. А зосередження на ключових функціях, пов'язаних з замовленням поїздок, допоможе забезпечити високу якість основного сервісу.