Існує кілька способів розміщення даного виду оголошень:
- Контекстно-медійна мережа Google (КМС) – містить тисячі інтернет-ресурсів, присвячених різноманітній тематиці, а також сервіси Google, включаючи YouTube. Надає можливості для націлення на тематику ресурсів та інтереси ЦА;
- Пряме розміщення – ви самостійно обираєте майданчики для розміщення власних оголошень, безпосередньо спілкуючись із власниками інтернет-ресурсів.
Медійна реклама робить на користувача більший вплив, ніж її текстовий аналог. Оскільки банер візуалізує пропонований ресурс та сильніше впливає на потенційного клієнта.
Незамінний цей вид реклами ще й за необхідності швидкого розповсюдження інформації (наприклад, про акції, запропоновані вашим ресурсом для своїх клієнтів). Медійна контекстна реклама потрібна також для того, щоб побудувати ґрунт для подальшого просування сайту. Створити аудиторію, зацікавлену у продукті вашого ресурсу, можливо завдяки прокручуванню інтерактивної реклами. Вона дозволяє зробити бренд більш впізнаваним та сформувати постійну аудиторію його шанувальників.
Види медійної реклами
Банери
Банери – один із перших та найпоширеніших форматів реклами в Інтернеті. Це графічні оголошення, які розміщуються на сторінках веб-сайтів. Як правило, вони містять яскраві креативні зображення та мінімум тексту.
Основне завдання банерів – привернути увагу інтернет-користувача та стимулювати клікнути за посиланням. В інтернет-маркетингу найбільш популярні такі види банерів:
- Статичні банери. Це графічні оголошення у форматі jpeg або png, що розміщуються на спеціально відведених рекламних блоках сайту. Розмір таких оголошень фіксований. Вони створюються спеціально під сторінки, де розміщуватимуться.
- Адаптивні. На відміну від статичних, цей вид банера не має фіксованого розміру. Він автоматично підлаштовується рекламною мережею, наприклад КМС Google, під рекламні блоки сторінки, де розміщуватиметься.
- Rich-media. Це анімовані оголошення, які можуть супроводжуватись музикою. Як правило, це Gif-файли або Flash-анімація.
- Інтерактивні. Вигляд анімованих банерів, із якими користувач може взаємодіяти.
- Pop-up. Це спливаючі вікна, які з'являються на сторінках поверх основного контенту після того, як користувач виконує певну умову, наприклад, знаходиться 15 секунд на сайті.
У кожного з перерахованих видів є власні переваги та недоліки. Наприклад, статичні можна легко та швидко створити й вони практично не впливають на швидкість завантаження сторінки, але анімація набагато ефективніше привертає увагу. Pop-up неможливо проігнорувати, тому що він розташований поверх контенту, але їх часті покази викликають у користувачів роздратування. Тому вид банера підбирається залежно від мети, якої ви бажаєте досягти.
Банери чудово працюють для підвищення впізнаваності бренду. Також за їх допомогою можна залучати потенційних покупців або клієнтів на сайт.
Відео
Основний майданчик для даних форматів реклами – YouTube. У ній є кілька різних способів показу рекламних роликів. А саме:
Прероли – це рекламні відео, які демонструються до того, як користувач почав дивитися ролик, що його цікавить. Тривалість преролу обов'язкового показу – 5-15 секунд, після цього користувач може вимкнути його. Тому дуже важливо зацікавити його з перших секунд.
Мідроли. Демонструються у середині відео. З ними не можна занадто старатися, тому що саме цей час показу викликає у користувача найбільше негативу, тому що його відволікають від перегляду контенту заради реклами.
Рекламні інтеграції. Також можна віднести до мідрол, проте у випадку з інтеграцією реклама є частиною самого ролика, тому викликає менше негативу та відторгнення. Розміщення цього формату можливе лише при взаємодії з авторами роликів.
Основна перевага відеоформату в тому, що він має найвище залучення користувачів при перегляді. Ще від часу появи телевізійної реклами відео вважається найефективнішим способом комунікації з ЦА.
Але важливо розуміти, що для його підготовки потрібен час та ресурси, які можуть потрапити марно при невмілому налаштуванні показів. Тому для ефективного використання цього виду реклами необхідна окрема команда, яка відповідатиме за зйомку та збільшення цільового охоплення роликів.
Текстово-графічні блоки
Формат, який відрізняється від стандартних банерів більшою часткою текстового контенту. Завдяки текстовій складовій ви можете донести більше інформації про товар, компанію чи послугу. Однак при створенні текстово-графічних оголошень важливо не надто старанно з текстом, так як він може тільки відлякати користувача.
Слід вміло комбінувати текст та зображення, щоб викликати максимальний інтерес та залученість.
Як розміщувати медійну рекламу
Розміщувати медійну рекламу можна за допомогою рекламних мереж або за прямою домовленістю із власниками інтернет-ресурсів. Розглянемо кожен із методів більш детально.
Запуск медійних рекламних кампаній у мережах пошукових систем має кілька ключових переваг:
- оплата за результат – ви сплачуєте за переходи на сайт, або цільові дії на ньому, що мінімізує ризик витрачати рекламний бюджет;
- необмежене охоплення – кількість переглядів не обмежена відвідуваністю одного або декількох майданчиків, а залежить від настроювання показів та виділеного бюджету;
- можливість націлення – ви можете максимально точно виділити власну цільову групу, використовуючи інструменти для націлення за інтересами, геолокації, тематики та ін.;
- Ремаркетинг/ ретаргетинг – рекламні покази медійних оголошень користувачам, які вже побували на вашому сайті, що дозволяє збільшити показник конверсії.
Але й недоліки даного методу також є. По-перше, медійні оголошення КМС часто блокуються антирекламними розширеннями в браузерах користувачів. По-друге, вартість кліку залежить від конкуренції в ніші, тематики та особливостей ЦА, що часто робить даний вид реклами нерентабельним.
Прямі розміщення на сайтах більш трудомісткі, а підбирати майданчики вам доведеться вручну. Даний метод вимагає більше часу на підготовку, а оплата найчастіше відбувається за перегляди або за фіксованою ставкою. Але є й свої переваги.
Ваше оголошення не потрапить під блокувальники, що значно підвищує їхнє охоплення. Розміщуючи рекламу на трастових ресурсах ви отримуєте довіру та лояльність потенційних клієнтів.
Тому можна дійти до невтішного висновку, що ефективність реклами залежить від умінь її застосовувати. І рекламні мережі та прямі розміщення можуть дати відмінний результат при грамотному підборі майданчиків або налаштування показів.
На що звернути увагу перед запуском медійної реклами
Для ефективного запуску рекламної кампанії важливими є наступні кроки:
- Аналіз ЦА. Вивчіть своїх споживачів, виділіть найактивніший сегмент і складіть докладний портрет, де розписані стать, вік, місце проживання, основні мотиви, потреби та ін. Це дозволить орієнтувати ваші оголошення саме на особливості найактивніших та найзалученіших інтернет-користувачів.
- Аналіз конкурентної активності. Вивчіть рекламну діяльність ваших конкурентів. Це дозволить як визначити найефективніші методи, а й уникнути помилок при налаштуванні рекламних показів.
- Знайдіть вмілого підрядника для налаштування РК. Це дозволить прискорити запуск та уникнути значної кількості помилок, що призводять до втрати бюджету.
- Слідкуйте за ефективністю та тестуйте нові оголошення. Найкраще для кожного сегмента ЦА створити окремі види оголошень, які враховують особливості користувачів.
Медійна реклама – ефективний інструмент для розвитку бізнесу, але як і будь-яким маркетинговим інструментом, нею потрібно вміти користуватися: визначити цілі, яких необхідно досягти, вивчити клієнтів, створити якісні оголошення та вміло розмістити їх.