«Гарантія» — як багато в цьому слові!
Часом дивуєшся, як сильно це слово впливає на потенційного клієнта. Адже гарантія — ознака якості, надійності, відповідальності та впевненості компанії у своєму продукті чи послузі. Хіба не так?
Насправді не завжди, особливо якщо ми маємо на увазі гарантії в SEO, які в багатьох випадках є лише інструментом маніпуляції, але не більше того. Такими є реалії сучасного SEO, причому не лише в Україні, а й за кордоном.
Але як у такому разі вибрати SEO-студію чи маркетингове агентство?
Сьогодні про все розповімо! А перед цим для кращого розуміння рекомендуємо ознайомитися з нашою статтею «Етапи просування сайту» — тут є багато важливої інформації в контексті сьогоднішньої теми.
Поширені фейкові гарантії в SEO
Фразу «SEO-просування з гарантією» можна зустріти практично на всіх сайтах сучасних SEO-студій. На жаль, у багатьох випадках це маніпуляція. Здебільшого йдеться про ті самі фейкові гарантії, які або неможливо забезпечити в принципі, або легко «підігнати» досягнуті результати під них. Розглянемо кілька прикладів.
Ми виведемо ваш сайт у топ за сотнями ключових слів і фраз
Вкрай популярна «гарантія», яку люблять використовувати не дуже порядні SEO-фахівці. Проблема в тому, що вона фактично не є обманом. Якщо просувати сайт за низькочастотними ключовими фразами та складними мовними конструкціями, вийти за ними в топ видачі досить легко. Наприклад, вивести сторінку на перші місця за запитом «купити iPhone у Києві» набагато складніше, ніж за запитом «купити iPhone у Києві Оболонь недорого в компанії КиївМобілСтайл».
Ось і виходить, що за другою фразою сайт буквально «залітає» в топ видачі, тобто за фактом гарантія виконана. Але чи користувачі будуть застосовувати такий складний запит? Малоймовірно. І користі від виходу в топ за ним, по суті, немає.
Простіше кажучи, сайт справді можна вивести на перші позиції в пошуковій видачі за десятками та навіть сотнями ключів за досить короткий проміжок часу. Однак, крім красивих звітів, власник сайту не отримає зовсім нічого.
Швидкі результати просування
Очевидно, що будь-який клієнт SEO-студії хоче отримати результати якнайшвидше, та ще й за умови менших вкладень. Це теж сприятливий ґрунт для маніпуляцій або навіть відвертого обману.
Насправді неможливо в принципі говорити про SEO-просування з гарантією, не провівши комплексного аудиту сайту, не проаналізувавши нішу та конкурентів. Річ у тому, що на ранжування впливає безліч факторів:
- технічні особливості: робота сервера, швидкість завантаження, наявність помилок, дублі сторінок та контенту, якість адаптивної верстки та інше;
- комерційні фактори: інформація про товари та послуги, УТП, форми зворотного зв'язку, відгуки інших клієнтів тощо;
- зовнішня посилальна маса сайту: її обсяги та якість;
- поведінкові та трафікові фактори;
- оригінальність контенту на сторінках;
- якість коду, мікророзмітка та багато іншого.
Таких чинників — сотні. І якщо вам дають гарантії просування сайту з результатами через тиждень, пару тижнів або місяць, навіть не вивчивши сам інтернет-ресурс, то подібні обіцянки не варті нічого. Найімовірніше, у процесі просування з'являться «непередбачені фактори», через які знадобиться більше часу та вкладень. Класика!
Довгострокові гарантії
Фраза «виведемо ваш сайт на перші позиції видачі назавжди» звучить дуже приємно, але не має нічого спільного з реальністю. Запам'ятайте: неможливо вийти в топ і залишитися в ньому надовго, не докладаючи жодних зусиль. Крім того, як тільки ваш сайт займе перші місця у видачі, конкуренти найімовірніше активізуються. І утримувати провідну позицію стане ще складніше.
На позиції вебресурсу в пошуку впливає маса факторів:
- зміна алгоритмів ранжування;
- дії прямих і навіть непрямих конкурентів;
- якість роботи SEO-фахівців;
- поведінкові фактори та інше.
Якщо вам пропонують SEO-просування сайту з гарантією і при цьому фігурують слова «назавжди» або «навіки», рекомендуємо відразу відмовитися від співпраці — вас обманюють.
Види гарантій у SEO
Виходить, SEO-гарантії — це завжди обман? Звичайно ж, ні! SEO-студії та маркетингові агенції дійсно можуть давати реальні гарантії. Ваше завдання — розпізнавати, які з них об'єктивні, а які — маніпулятивні.
Далі ми перерахуємо гарантії SEO, які надаємо клієнтам ми самі та яким дійсно можна довіряти.
Оплата за результат
Такий формат оплати стосується категорії так званих бінарних гарантій. З їхньою допомогою можна досить точно прогнозувати вихід сайту на перші позиції за певним відсотком ключових фраз, покращення його видимості в пошукових системах та приріст трафіку.
Може здатися, що цей пункт суперечить першій фейковій гарантії нашого списку з виходом у топ за сотнями ключових слів. Нюанс у тому, що в цьому випадку клієнт, по-перше, платить за фактом за отримані результати. По-друге, подібні гарантії озвучуються виключно після комплексного аналізу сайту, сегменту бізнесу та конкурентів.
Гарантія виходу сайту в топ
Як ми вже сказали вище, просування сайту в топ із гарантією приховує в собі головний нюанс: за якими запитами сайт займатиме провідні позиції в пошуковій видачі. Насправді це нормально, коли вам гарантують вивести сторінки в топ. Але ви повинні уточнити, за якими запитами сайт вийде на перші місця.
Якщо говорити про Wezom, то ми завжди детально обговорюємо цей момент із клієнтом, збираємо та систематизуємо семантичне ядро, виділяємо пул ключових слів, за яким просуватимемо сайт на перші місця. Звичайно ж, обговорюємо всі деталі, щоб будь-яка гарантія була справді гарантією, а не звичайною маніпуляцією.
Гарантія якості виконаних робіт
До цієї категорії входять багато пунктів, які, залежно від специфіки конкретного проєкту, можуть відрізнятися:
- Дотримання зазначених у договорі термінів проведення робіт.
- Надання клієнту доступу до особистого кабінету для відстеження результатів у режимі онлайн.
- Залучення до роботи лише кваліфікованих спеціалістів.
- Використання «білих» методів просування, виключення «сірого» та «чорного» SEO.
- Своєчасність виконання всіх завдань, прописаних у договорі.
- Надання комплексних та об'єктивних звітів.
Як бачите, у цьому випадку немає жодних гучних обіцянок і заяв. Просто гарантії якісного виконання робіт за договором. Але це, своєю чергою, передбачає також досягнення добрих результатів у зазначені терміни. І жодних «виведемо сайт у топ за 2 тижні» або «піднімемо всі сторінки сайту в топ-3 назавжди».
Оплата за KPI
Багато компаній надають СЕО-просування з гарантією та оплатою за KPI. Це нормальна практика, але клієнт повинен бути уважним і враховувати, за якими саме KPI йому дають гарантії.
Зазвичай у такому разі мають на увазі три показники:
- Вихід сайту в топ-10 за списком ключових слів та фраз.
- Залучення певного обсягу трафіку за заданий час.
- Отримання лідів за конкретною вартістю.
Якщо ж SEO-студія намагається маніпулювати KPI та використовувати ті з них, які здебільшого не дуже важливі для бізнесу, то й подібні гарантії нічого не означають. Звідси порада: під час роботи з оплатою за KPI завжди уточнюйте, про які саме KPI йдеться.
За якими параметрами оцінювати SEO-фахівців, щоб не повестися на хибні гарантії?
На запит «SEO-просування в Україні» Google видає понад 400 000 результатів. Як у такому різноманітті пропозицій вибрати найкращу й не потрапити на хитрощі маркетологів? Варто врахувати, що SEO просування — це ніша, у якій не так вже й складно знайти гарних фахівців, особливо якщо знати, які параметри враховувати.
Індивідуальна пропозиція
Якщо ви тільки надіслали запит у SEO-студію і вам відразу вислали комерційну пропозицію зі списком робіт, ціною і, звичайно ж, гарантіями, є привід замислитися, чи варто з нею співпрацювати. Фахівець не буде гарантувати та встановлювати ціну, не провівши комплексний аналіз:
- внутрішній і зовнішній аудити сайту;
- аналіз конкурентів та цільової аудиторії;
- обговорення деталей подальшої роботи з клієнтом.
Рекомендуємо дивитися не на цифри, які вам гарантують у комерційній пропозиції, а на конкретні дії фахівців. Чим детальніше вони розписані, тим краще.
Підрядник не береться за все поспіль
Є студії та агенції, які люблять хвалитися численними реалізованими та поточними проєктами. Та тільки кількість – це не гарантія якості. А іноді навіть навпаки. Якщо прямо зараз у компанії багато проєктів у роботі, цілком ймовірно, що вашому завданню просто не приділять належної уваги. Великий ризик, що буде використано типові SEO-методи без натяку на індивідуальний підхід. Це може дати певні позитивні результати, але розраховувати на серйозне зростання позицій не доводиться.
Ми у Wezom ніколи не хапаємося за всі проєкти, а беремося лише за ті, у яких справді здатні проявити себе та виконати роботу якісно. Бувають ситуації, коли ми фізично не можемо взятися за розкручування нового інтернет-ресурсу.
До речі, якщо ви бачите, що компанія має багато клієнтів, але з вами вона також готова співпрацювати, то є великий ризик, що проєкт просто передадуть на аутсорс. І тоді вже результати просування, ймовірно, виявляться абсолютно непередбачуваними, а про якісь реальні гарантії не може бути й мови.
Хороша ціна
Для початку скажемо, що в SEO-просуванні зазвичай не буває точних «стандартних» цін. Як ми сказали вище, розкручування в інтернеті — процес дуже специфічний, а його результати залежать від багатьох факторів. Тому на сайтах здебільшого зазначають лише приблизний прайс на послуги.
Але це не означає, що на ціну можна не дивитися. Якраз навпаки. Ми рекомендуємо вивчити пропозиції в різних компаніях та ознайомитися з прайсом. Оптимальний варіант — орієнтуватися саме на середні ціни на ринку. Занадто низька чи явно завищена вартість послуг — привід знайти альтернативні пропозиції.
Портфоліо з кейсами у вашій ніші
Наявність портфоліо та реальних кейсів — важлива перевага сучасної SEO-студії та доказ, що фахівці розбираються у своїй справі. Тому ми рекомендуємо ознайомитися з кейсами SEO-фахівців, з якими ви плануєте працювати.
Ідеально, якщо компанія вже має успішні кейси саме у вашій ніші або хоча б у близькій. Це означає, що вона має реальний досвід, вдалі напрацювання та стратегію дій, яка дасть передбачуваний результат. Зазвичай кейси можна знайти безпосередньо на сайті компанії. Якщо їх немає, рекомендується зробити відповідний запит менеджеру. Іноді досвід роботи в ніші вже є, але кейс поки що не оформлений і не упакований. Тому радимо обговорити це питання індивідуально.
Покроковий план просування
Якщо опис процесу розкручування обмежується загальними фразами без конкретики, цілком можливо, що здійснюватися воно буде так само — методом спроб і помилок. SEO-студія має надати вам докладний план дій, ґрунтуючись на результатах аудиту сайту. При цьому бажано, щоб для кожного етапу було зазначено, з якою метою здійснюються ті чи інші дії та яких успіхів це допоможе досягти.
У SEO в принципі важлива конкретика. Якщо її немає, це часто є причиною відсутності виразних результатів робіт із просування. До того ж план дій повинен розроблятися тільки після аудиту сайту, а не навпаки. Інакше про прогнозовані досягнення не може бути й мови.
Висновки
Як ви могли переконатися, досить часто гарантії в SEO — це лише маніпуляції. Якщо клієнт погано підготовлений та недостатньо добре орієнтується в питанні просування, цим легко можуть скористатися недобросовісні сеошники.
Сподіваємося, завдяки нашій статті ви стали трохи більш підкованими в питаннях SEO-розкрутки та вибору підрядників. Якщо це так, отже, ми старалися недарма.
Насамкінець хочемо лише закріпити головну думку: гарантії при просуванні в інтернеті дійсно можливі. Адже навіщо замовляти розкручування, якщо ви не впевнені в результатах? Просто потрібно розуміти, що вам реально можуть гарантувати SEO-фахівці, а що слугує лише для привернення уваги.