Що таке SEO-оптимізація сайту

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
29.03.2024
3989
0

Що таке SEO-оптимізація сайту

Для безлічі людей у всьому світі Google-пошук був, є й залишається цінним джерелом отримання даних. При цьому розмови про наближення кінця епохи Googleverse (всесвіту Google) передчасні. Google цілком успішно адаптується до нових умов, впроваджуючи апдейти та інтегруючи AI в результати пошуку. І ті компанії, які не працюють над просуванням свого вебресурсу, втрачають цінну можливість знайти потенційних клієнтів та збільшити свій дохід. SEO оптимізація сайту допоможе йому зайняти верхні позиції в пошуку та залучити якісний трафік.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

SEO сайту — що це? 

Запускаючи бізнес через сайт, кожен підприємець прагне отримати прибуток. Але якщо вебресурс не займає в пошуку верхні позиції, то ці плани приречені на провал. Не зайшовши на сайт, споживачі не оцінять його ідеальний дизайн чи привабливу пропозицію компанії.

Вирішити ці проблеми може SEO просування. Абревіатура SEO розшифровується як Search Engine Optimization (пошукова оптимізація) та передбачає процес робіт над сайтом із метою підвищення його видимості в пошукових системах. Чим краще сторінки буде видно в результатах видачі, тим вища ймовірність, що користувачі знайдуть пропозицію компанії й скористаються ним. Отже, мета пошукової оптимізації — привести на сайт людей: покупців, клієнтів чи аудиторію, яка сюди повертатиметься.

Історія SEO сягає в 90-ті рр. минулого століття, коли з'явилися перші пошукові системи. Але за багато років цей напрям значно модернізувався й трансформувався. Сьогодні СЕО оптимізація — важлива маркетингова стратегія та галузь, що постійно розвивається.

SEO підходить для всіх, хто планує або вже веде свій бізнес у віртуальному світі, здійснює продаж товарів онлайн, шукає потенційних клієнтів, замовників, партнерів через інтернет. Розумно буде зайнятися просуванням сайту, якщо:

  • товар має попит серед широкої аудиторії;

  • ваша компанія має конкурентів в інтернеті;

  • ви шукаєте доступні за ціною та надійні системи просування сайтів, що забезпечують регулярний потік трафіку;

  • ви готові вкладати час та гроші в постійний розвиток та покращення свого онлайн-проєкту;

  • ви плануєте залишатися на ринку у вашій ніші або розширити свою діяльність у майбутньому.

Важливо розуміти, що пошукове просування web сайтів не призначене для швидкого результату. Це стратегія, орієнтована на довгостроковий ефект. Перші видимі результати після початку роботи над оптимізацією зазвичай з’являються не раніше ніж через 2–3 місяці.

У чому принцип роботи пошукових роботів

Пошукові системи за допомогою роботів виконують три основні завдання:

  1. Сканування. Вони переглядають інтернет у пошуках контенту, аналізують код та вміст кожної виявленої URL-адреси.
  2. Індексування. Після знаходження контенту в процесі сканування він зберігається. Як тільки сторінка потрапляє до індексу, вона стає доступною для відображення в пошуку за відповідними запитами.
  3. Ранжування. Алгоритми ранжують посилання на сторінки у визначеному порядку. Це означає, що результати пошуку впорядковуються від найменш до найбільш релевантних залежно від запиту, введеного в пошук.

Щоб дізнатися, що таке SEO простими словами, розглянемо, як здійснюються ці процеси, детальніше.

Сканування — це етап, у межах якого пошукові системи відправляють команду роботам (відомим як сканери чи павуки) для виявлення нового та оновленого контенту. Він може бути представлений у різних формах: текстах, зображеннях, відео, PDF-файлах тощо. Однак, незалежно від формату, контент виявляється за допомогою посилань.

Наприклад, робот Googlebot починає з завантаження декількох вебсторінок, після чого переходить за посиланнями на них, щоб знайти нові URL-адреси. Проходячи по цьому ланцюжку посилань, сканер може знайти новий контент і додати його до свого індексу, який називається Caffeine, — це величезна база даних, яка містить виявлені URL-адреси. Такий процес дозволяє пошуковим системам отримувати інформацію про те, чи є контент, розміщений за певною URL-адресою, гарною відповіддю на запит користувача.

Індекс пошукової системи являє собою величезну базу даних, де обробляється та зберігається інформація, виявлена пошуковою системою. Сюди входять лише ті адреси, які вважаються достатньо якісними для того, щоб бути представленими в результатах пошуку.

При виконанні пошукового запиту пошуковик переглядає індекс, шукає контент, що підходить для запиту, і виставляє його в певному порядку – ранжує. Тобто чим вища позиція вебресурсу, тим більш релевантною з погляду пошукової системи є сторінка для цього запиту.

Основні принципи SEO просування полягають у тому, що пошукові системи прагнуть направити користувачів на якісні вебресурси та показати контент, найбільш релевантний для їхніх запитів.

Для алгоритмів пошукових систем є найважливішими такі фактори:

  • зміст. Оцінюється відповідність тематиці, текстовому контенту на сторінці, а також зазначеним заголовкам та описам;

  • продуктивність. Беруться до уваги швидкість роботи сайту та його технічний стан;

  • авторитетність. Враховується, чи посилаються на сайт інші авторитетні джерела;

  • досвід користувача. Оцінюється зовнішній вигляд сторінок, зручність навігації та безпека.

Пошукові системи точно не оцінять надмірне використання ключових слів на сторінках вебресурсу, велику кількість реклами, яка може ускладнити процес пошуку інформації, а також проблеми з навігацією, складну нелогічну структуру, що призводить до труднощів у взаємодії користувачів із сайтом.

У чому плюси та мінуси SEO-просування сайтів

Ваші продукти або послуги можуть бути чудовими, але тільки просування сайту в пошукових системах зробить його видимим для користувачів. Хтось може стверджувати, що SEO — це спосіб догодити пошуковикам, але насправді такий процес дає можливість покращити загальний досвід користувача (UX) і затвердити позиції бренду як лідера галузі.

Плюси SEO

6 ключових переваг застосування SEO полягають у наступному:

  • збільшується видимість проєкту в результатах пошуку, що дозволяє покращити органічний трафік. При цьому пропадає потреба витрачати ресурси на платну рекламу;

  • поява посилання на сайт у верхній частині результатів пошуку дає споживачеві чіткий сигнал: ви — бренд, якому можна довіряти. Google просуває на своїй платформі сайти з високими показниками E-E-A-T (досвід, експертність, авторитетність, надійність), що приваблює більше людей;

  • роботи з просування сайту сприяють зростанню його технічних показників та параметрів юзабіліті. Коли структура та контент вебресурсу будуть в ідеальному стані, це призводить до збільшення кількості переглядів сторінок та підвищення рівня залучення;

  • вдала стратегія SEO допомагає виявити запити користувачів та адаптувати контент для досягнення конверсій. Бути побаченим — це половина справи, не менш важливо ще переконатися, що ваш контент потенційні клієнти побачать саме в той момент, коли вони будуть готові зробити замовлення або купувати;

  • SEO забезпечує стабільну присутність сайту в Google, а також постійний потік трафіку. Ці зусилля допомагають підтримувати свіжість вашого бренду у свідомості потенційних клієнтів;

  • SEO дає змогу відстежувати результати роботи. За допомогою спеціальних інструментів легко визначити, чи потрібно внести будь-які коригування ключових слів, які сторінки покращені або звідки надходить трафік.

Деякі недоліки SEO

Перед тим як розпочати розробку стратегії SEO або звернутися до SEO-агентства, важливо врахувати наступні моменти:

  • ваша ніша може контролюватись великими гравцями, які вкладають значні ресурси в пошукове СЕО просування сайтів. У такому разі вам доведеться вкласти час і кошти в просування за високочастотними запитами або зосередитися на менш конкурентних ключових словах, специфічних для вашого регіону;

  • у SEO результати приходять не відразу. Це процес, у який ви вкладаєте не лише гроші, а й час. Поліпшення у видимості та позиціях вебресурсу можуть стати помітними щонайменше через 3–6 місяців;

  • SEO оптимізація сайту — це регулярність у роботі. Це не просто одноразове рішення, а безперервний процес. Оскільки алгоритми пошукових систем постійно змінюються, а конкуренти теж продовжують працювати в такому ж напрямку, важливо бути в курсі останніх тенденцій та адаптувати свою стратегію. Якщо у вас немає часу чи бажання самостійно займатися SEO, можливо, варто звернутися до SEO-агентства, яке візьме на себе це завдання.

Перші кроки в SEO-просуванні

Роботи з оптимізації сайту в пошуку завжди починаються з детального аналізу тематичної ніші та формування власної стратегії з урахуванням отриманих даних. СЕО розкрутка сайту буде успішною лише тоді, коли чітко поставлені цілі роботи та вибрані критерії для оцінки її результативності.

Наприклад, завдання SEO-просування можуть передбачати:

  • підвищення позицій сайту щодо відвідуваності ресурсу;

  • зростання рівня конверсії;

  • покращення позицій сайту в пошуку щодо конкурентних проєктів тощо.

Відповідно до цих цілей вибираються метрики, які допоможуть відстежувати результативність роботи.

Які завдання допомагає вирішити SEO просування

SEO оптимізація сайту спрямована на покращення його позицій у пошуку за вибраними ключовими запитами. Її основною метою є збільшення потоку відвідувачів, підвищення популярності проєкту, зростання кількості продажів та потенційних клієнтів.

Без таких робіт сайт буде непомітним серед багатьох інших проєктів у тій же тематиці, які є в інтернеті, і користувачі не зможуть знайти його через пошукові системи. Хоча частина трафіку може бути залучена контекстною рекламою, більшість людей вважають за краще переходити на сайти з органічних результатів пошуку. Тому вкрай важливо постійно працювати над покращенням позицій проєкту та не зупинятися на досягнутому, інакше вас можуть витіснити конкуренти.

Чому вигідно інвестувати в SEO

Інвестування в SEO просування є вигіднішим вкладенням, ніж витрати на РРС-рекламу, оскільки остання вимагає постійного збільшення бюджету. Після досягнення вершини пошукової видачі за допомогою SEO можна зменшити витрати на просування, фокусуючись на регулярному створенні якісного контенту.

Фінансові та тимчасові вкладення в SEO рентабельні, тому що вони забезпечують:

  • стійке зростання відвідуваності сайту.

  • низьку вартість залучення відвідувачів у тимчасовому співвідношенні та вищу прибутковість інвестицій у порівнянні з PPC;

  • підвищення впізнаваності бренду через перебування на верхніх позиціях у Google.

На перші п'ять результатів пошуку Google припадає в середньому 67,6% всіх кліків, тому ви маєте реальну можливість вивести свій бізнес на новий рівень.

З чого складається SEO

Роботи з СЕО сайту можна розділити на три основні категорії:

  • on-page SEO. Це внутрішнє SEO, метою якого є оптимізація контенту та опрацювання метаданих. На цьому етапі готують текст, зображення та відео, для того щоб відвідувачі та пошукові системи могли зрозуміти та оцінити його якість;

  • зовнішнє SEO. Цей напрям ґрунтується на впровадженні стратегії посилань на сайт з інших вебресурсів. Збільшуючи кількість і якість посилальної маси, ви підвищуєте авторитет свого домену в очах пошукових систем;

  • технічне SEO. Це внесення змін «під капот» вебресурсу. Воно гарантує, що ваш сайт швидко завантажується, оптимізований для алгоритмів пошуку та зручний для перегляду на мобільних гаджетах.

Ці основи SEO просування сайту допоможуть вам чітко спланувати свою роботу.

Коротко про етапи просування сайтів

Спираючись на наш досвід, хочемо дати вам деякі рекомендації щодо того, як організувати просування в пошуковій видачі.

Аудит ніші та аналіз конкурентів

Аналогічно тому, як ви проводите аналіз конкурентів для виявлення прогалин на ринку та диференціації ваших продуктів та маркетингових стратегій, важливо також вивчити та проаналізувати SEO-стратегії своїх суперників у ніші. Це допоможе вам отримати конкурентну перевагу щодо вашого вебресурсу.

Складіть список своїх конкурентів, зокрема тих, хто займає провідні позиції в пошуковій видачі за ключовими словами, пов'язаними з вашою нішею.

Проаналізуйте контент, структуру та навігацію на їхніх сайтах. Оцініть елементи взаємодії з аудиторією: кнопки виклику до дії та дизайн сторінок. Проаналізуйте, наскільки зручно користуватися вебресурсом.

У своїй роботі застосовуйте SEO-інструменти SEMRush, Ahrefs або Moz, щоб з'ясувати, за якими ключовими словами конкуренти ранжуються в пошуку. Проаналізуйте обсяг пошукового трафіку для кожного з них.

Вивчіть метатеги, які використовуються конкурентами, клацнувши правою кнопкою миші на їхніх сторінках і вибравши «Переглянути вихідний код сторінки» в меню.

Технічний аналіз сайту

Часто компанії співпрацюють із веброзробниками або ІТ-фахівцями для покращення технічного SEO своїх сайтів. Якщо у вас є доступ до панелі адміністратора вебресурсу, ви можете самостійно внести зміни та усунути проблеми. Почніть із того, щоб зайти в адміністративну панель сайту, де ви знайдете різні налаштування, метадані та меню навігації.

На кожній сторінці перевірте, чи створені метатеги заголовків, описів, наскільки вони якісно опрацьовані та релевантні. Також варто оцінити розмір зображень та перейменувати файли, якщо це не було зроблено раніше.

Технічно це етап попередньої підготовки, але правильно проведена внутрішня оптимізація під час просування сайту може позитивно вплинути на його позиції у видачі.

Розробка семантики

Розмірковуючи над тим, що входить у SEO оптимізацію, важливо пам'ятати про семантику. Підбір найрелевантніших ключів сприяє збільшенню відвідуваності сайту. Оптимальна кількість запитів залежить від характеру кожного проєкту та потребує індивідуального підходу.

Упорядкування семантичного ядра може бути виконано з використанням інструментів. Наприклад, у Serpstat є можливість виділити ключі, за якими сайт ранжується, та стежити за динамікою.

Оновлення структури сайту

Залежно від зібраного семантичного ядра потрібно розробити або оновити поточну структуру сайту. У цьому процесі можуть бути внесені зміни (наприклад, додані нові розділи та сторінки).

На цьому етапі вибудовується логіка взаємозв'язків між розділами, сторінками та окремими елементами ресурсу, відбувається налаштування його функціональності та легкості сприйняття для користувача. Робота зі структурою сайту зводиться до того, щоб спростити шлях ЦА від першого кліку до виконання цільової дії. Зручні та зрозумілі ресурси мають хороші показники конверсії.

Створення контенту

Підготовка контенту, який буде цінним для вашої цільової аудиторії, потребує зусиль. Необхідно оптимізувати кожну сторінку онлайн-проєкту, у тому числі розділ «Про нас», посадкові сторінки, статті в блогах та інші блоки.

Текстовий контент повинен надавати унікальну та авторитетну інформацію, що відповідає намірам користувача за заданим ключовим словом. Ключі потрібно природно впроваджувати в підзаголовки та текст, при цьому важливо уникати надмірного повторення.

Слідкуйте за структурою кожної сторінки так, щоб забезпечити зручність перегляду. Це означає, що потрібно використовувати підзаголовки, марковані та нумеровані списки для поділу інформації на дрібніші блоки, які легко читати та переглядати.

Додайте зображення, графіку та відео, щоб покращити візуальне сприйняття контенту.

Не забувайте використовувати корисні заклики до дії, щоб відвідувачі сайту могли заповнювати форми та купувати.

Налаштування внутрішніх посилань

Збільшити час перебування на сайті та глибину перегляду можна, якщо додати посилання, що ведуть на внутрішні сторінки ресурсу. Цей етап також дозволяє збільшити швидкість індексування сторінок.

Зовнішнє просування

Одним із ключових напрямів роботи над SEO-просуванням є створення зовнішнього посилального профілю через розміщення зворотних посилань на зовнішніх ресурсах. Написання статей та публікація їх на майданчиках-донорах — основні складові витрат у бюджеті на просування сайту. Збільшення кількості посилань з авторитетних ресурсів підвищує показник релевантності сайту, що зрештою сприяє покращенню його позицій у результатах пошукової видачі.

Також публікуйте посилання на сторінки в соціальних мережах та додавайте їх до електронних розсилок.

Чекліст з основ SEO

SEO просування являє собою складний процес, який містить певні етапи. Перевірте, чи все ви робите правильно, користуючись нашим чеклістом:

  1. Встановіть аналітику для моніторингу результатів.
  2. Виконайте технічний аудит сайту для виявлення та усунення помилок, що впливають на його ранжування в пошуку.
  3. Підберіть ключові слова та розподіліть їх по сторінках, а також створіть нові розділи в разі потреби.
  4. Працюйте з контентом, оптимізуйте тексти та метатеги (Title, Description) на основі підібраних ключових слів.
  5. Налаштуйте посилання між сторінками сайту для рівномірного розподілу ваги.
  6. Виконайте зовнішню оптимізацію, попрацюйте над збільшенням кількості активних посилань в інтернеті, які ведуть на сайт.
  7. Оптимізуйте поведінкові фактори, покращуйте CTR та працюйте над метриками «Частка взаємодій», «Глибина перегляду» та «Час, проведений на сайті».

Підсумки

Підбиваючи підсумки, нагадаємо, що Google постійно шукатиме підтвердження того, що ваш сайт функціонує та приваблює трафік. Це означає, що розкрутка — постійний процес. Для збільшення відвідуваності активно працюйте над своїм проєктом. Обов'язково адаптуйте вебресурс для зручного перегляду мобільних пристроїв. Пам'ятайте, що сайт є центром вашої стратегії просування в інтернеті.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах