Сфера електронної комерції швидко розвивається. Люди все частіше роблять покупки онлайн, на перше місце виходять якість обслуговування, швидкість доставки та раціоналізація маршрутів. E-commerce логістика дозволяє налагодити продаж інтернет-магазину та вибудувати ланцюжок від кнопки покупки на сайті до доставки товару клієнту в руки. Існує безліч рішень, які допомагають компанії покращити логістику у сфері електронної комерції.
Омніканальна логістика
Використання магазином безлічі каналів продаж підвищує ймовірність того, що в нього щось куплять. Сайт, маркетплейс, сторінка в соцмережах, роздрібний магазин чи шоу-рум – все це засоби, які допомагають залучити клієнта.
Важливо розробити ланцюжок, що дозволяє вести доставку товару незалежно від каналу продажу. У цьому полягає завдання омниканальной логістики. Вдала синергія різних каналів дозволяє клієнту знайомитися з товаром максимально просто та отримувати його максимально швидко. Магазин може заощадити за рахунок гнучкості такої системи.
Ефективність процесів
E-commerce та логістика повинні рентабельними, процеси мають бути гнучкими та підлаштовуватися під потреби магазину. У цьому допомагає впровадження сучасних технологій та інструментів, які дають змогу контролювати кожен етап ланцюжка. Так, впровадження системи обліку складу (WMS) дозволяє відстежувати залишки в режимі реального часу, керувати складом, покращити ефективність навантаження та розвантаження, збирати звітності.
Діджитал допомагає знизити витрати на обслуговування складу та прискорює роботу з клієнтами. Якщо компанія не може самостійно впровадити систему WMS або ERP, завжди можна звернутися до професіоналів. Так Wezom розробила для американського замовника кастомну систему управління бізнесом - повноцінний CRM-комплекс. Альтернативою можуть стати "коробкові" рішення від сторонніх розробників, але коштують вони дорого і не враховують усіх особливостей бізнесу.
Досвід клієнтів
В електронній комерції важливо дати клієнту можливість швидко та без тяганини повернути товар. При цьому покупець не повинен почувати себе покинутим, комунікацію з ним потрібно підтримувати на всіх етапах доставки. Грамотно організована логістика в e-commerce дозволяє знизити видатки обробку повернень. Але що найголовніше – вона дозволяє зберегти лояльність клієнтів.
Логістичні послуги для інтернет-магазинів
Сьогодні інтернет-магазини можуть скористатися безліччю логістичних послуг, що надаються компаніями-посередниками.
- Надання складського простору . Стелажі, вішалки, піддони, послуги комплектації замовлення після оформлення. Все це дозволяє компанії зменшити витрати на логістику, якщо вона працює з партнером.
- Послуги з доданою вартістю . До них можна віднести маркування товарів, створення наборів, додавання упаковки преміум-класу, персоналізація посилки, друк різних листівок, брошур та іншої поліграфії, додавання зразків.
- Дистрибуційна логістика . Доставка товару клієнтам, транспортування піддонів, адресна доставка, розподіл товарів за торговельними точками тощо.
- Робота з поверненням . Контроль якості перед відправкою, обслуговування та догляд за товаром, перепакування, утилізація.
Щоб реалізувати подібні функції силами окремої роздрібної компанії, знадобиться система управління складом в e-commerce та значні вкладення. Якщо свого складу немає, найкращим рішенням буде робота із партнерами. Ціни на співпрацю у цій галузі досить гнучкі.
Логістика для електронної комерції
Система 3PL є одним із найкращих рішень для e-commerce логістики. Це можливість делегувати частину завдань іншій фірмі, яка візьме він відповідальність за доставку товару кінцевому споживачеві. Магазин отримує низку вигод:
- Економія коштів . Незважаючи на те, що послуги компаній платні, для магазинів із невеликим оборотом ця модель вигідна.
- Економія сил і часу . Організація процесів логістики може бути дуже трудомістким процесом, який відтягує він великі ресурси. Навіть без урахування фінансів делегування може стати вдалим рішенням.
- Розвиток бізнесу . 3PL дозволяє невеликим компаніям сконцентруватися на своєму продукті та просуванні на ринок, а не на логістичних завданнях.
- Своєчасні поставки . Компанія-посередник бере на себе зобов'язання за якість ланцюжка логістики.
Правильно організований процес логістики – запорука розвитку магазину у сфері електронної комерції. Швидке обслуговування, якісний сервіс, успішна робота із поверненням допомагають завоювати лояльність клієнтів. Питання лише у виборі правильних інструментів доставки.