Хто такі сеошники, і в чому полягає їхня робота?

08.09.2021
3.5
21679
0

У кожного працівника сфери діджита свої завдання. Взяти, наприклад, SEO спеціаліста. Сидить у комп'ютері цілодобово: аналізує конкурентів, покращує сайти, вдосконалює показники. І все для того, щоб роботу було зроблено на 100%, а клієнт залишився задоволений.

Думаєте, це про всіх фахівців? Звичайно ж ні. Не кожен, хто працює у сфері просування сайтів, відповідально підходить до своєї справи. На жаль. Але такі SEO-фахівці клієнти надовго не затримуються. Якщо оптимізатор не виконує свою роботу в повній мірі, регулярно зриває дедлайн або працює без результатів, не бачити йому вдячних замовників та фінансового зростання. Так що хороший сеошник — це справді знахідка для власників бізнесу. SEO оптимізатор допомагає їм просувати сайт, генерувати продаж і тим самим збільшувати прибуток.

Це і є тема нашої статті. Гарний СЕО фахівець. Що має вміти сеошник? Які його основні обов'язки у компанії? Скільки може заробляти SEO оптимізатор та де знайти роботу?

Про все потроху.

Плюси та мінуси в роботі SEO-фахівця

Як і в будь-якій роботі, у справі SEO спеціаліста є як плюси, так і мінуси. Хоча перших все таки більше. Розглянемо переваги:

  • вільний графік — приватний СЕО фахівець може працювати дистанційно з будь-якої точки світу, побудувавши собі зручний графік самостійно;
  • високий прибуток — тут складно назвати точні цифри. Усе залежить від компетентності працівника. Логічно, що якщо ви на перших етапах працюєте молодшим спеціалістом, то будете заробляти менше, ніж працівник зі стажем;
  • популярність у роботодавців — звичайно ж, багато замовників користуються SEO-просуванням. Усі мріють потрапити в топ видачі в пошуку для залучення нових покупців, а значить, зацікавлені в хорошому СЕО менеджері;
  • саморозвиток — ця сфера, як і будь-яка діджитал-професія, швидко змінюється. Завжди потрібно стежити за змінами, трендами, хоча для деяких це може перейти в колонку мінусів;
  • швидке навчання — стати СЕО фахівцем можливо за рік-півтора, якщо візьметеся за цю справу серйозно й відповідально.

Але є в професії SEO оптимізатора й деякі мінуси. Наприклад, це висока конкуренція. Професія популярна, тому боротьба за замовлення серед новачків висока, спочатку буває важко.

Варто враховувати, що робота СЕО оптимізатора сидяча, вона передбачає часте проведення часу за комп'ютером. Необхідно вживати заходів, щоб це не вплинуло негативно на здоров'я.

Також на фахівці з просування сайтів лежить висока відповідальність, хоча це можна сказати про більшість високооплачуваних робіт. Потрібно серйозно підходити до своїх обов'язків, щоб не зіпсувати рейтинг і репутацію вебресурсу.

Наскільки популярна професія SEO-спеціаліста

На сьогодні ця професія досить популярна, хоча й вимагає багато зусиль, навчання та часу. Але складно говорити про точні дані або робити припущення, чи матиме попит робота фахівця з розкрутки сайтів за 5 років. Багато хто вважав, що кінець цієї галузі настане ще кілька років тому, але ми спостерігаємо протилежне.

Швидше за все, вимре не сама професія, а якісь інструменти або ж варіанти роботи. Щось зникає, на заміну приходить нове, і SEO розробники пристосовуються до цього.

Найкраще сказати так: поки існують сайти та пошукові системи, буде жити й професія СЕО спеціаліста, хоча, можливо, і не в такому вигляді, як зараз.

Що має знати СЕО фахівець?

Оптимізатору потрібно розібратися в принципах роботи пошукових роботів: як вони перевіряють сайти, на підставі яких критеріїв вибудовують рейтинг у видачі. Все це прямо пов'язане із внутрішньою та зовнішньою оптимізацією ресурсу. Саме це і є те, чим займається сеошник. Щоб сайт успішно ранжувався та піднімався у пошуковій видачі , оптимізатор опрацьовує його внутрішню структуру, контент, наповнює сторінки ключами, займається цитованістю бренду та згадками про нього.

Які саме знання бажано мати сеошнику? В основному це:

  • вміння працювати з різними адмін-панелями;
  • базові навички роботи з HTML;
  • розуміння алгоритмів ПС, збору семантичного ядра та його обробки;
  • знання основ маркетингу та інтернет-реклами;
  • грамотність для перевірки текстових матеріалів.

Як показує практика, зовсім не обов'язково всі ці знання будуть у крутого сеошника. SEO фахівець — це не розробник, і він не повинен ідеально розумітися на технічній частині. Він також не є дизайнером, тому й прототипування не входить до його обов'язків. Оптимізатор також не налаштовує контекстну рекламу .

Знати базові моменти необхідно, але водночас не можна вимагати від сеошника виконання інших фахівців. Кожен має свої завдання, а оптимізація сайту — це вже прямі турботи співробітника відділу SEO.

Що має вміти SEO-фахівець?

Достатньо відвідати будь-який сайт із вакансіями, знайти оголошення про пошук сеошника, і там з великою ймовірністю буде весь список вимог. Зазвичай роботодавці вказують такі навички:

  • збирання семантичного ядра з його кластеризацією;
  • складання метаданих та технічного завдання на написання контенту;
  • проведення аудитів сайтів;
  • аналіз конкурентів;
  • робота з посилальними біржами та розуміння принципів зовнішньої оптимізації;
  • робота з GA, GTM, Search Console;
  • вміння користуватися сервісами AllPositions чи аналогами, Key Collector; Screaming Frog, Seo Spider та подібними.

Що має вміти SEO-фахівець

Деякі також вказують на обов'язкову наявність досвіду у спеціаліста з SEO у тематиці тих проектів, якими займається роботодавець.

Обов'язки SEO спеціаліста в компанії

Ми коротко розглянули головне, що має вміти сеошник. Тепер дізнаємося детальніше про кожний з його посадових обов'язків на стандартній позиції СЕО-фахівця:

  1. Ретельний аналіз сайту . Проводити аудит SEO-оптимізатору необхідно, адже наявність технічних помилок, санкцій від пошукових систем можуть звести нанівець усі подальші розкрутки. Від аналітичних навичок сеошника багато в чому залежить його професіоналізм.

  2. Опрацювання семантичного ядра . Релевантні запити — це один із первинних етапів розкрутки сайту в пошукових системах. Саме СЯ лежить в основі подальшого просування.

  3. Внутрішня оптимізація сайту . Має на увазі великий пул робіт з поліпшення технічних показників, наповнення ресурсу контентом, прискорення завантаження сторінок і т.д.

  4. Зовнішня оптимізація сайту . Залучення трафіку через лінкбілдинг залишається важливим фактором ранжування. Сеошник розміщує зовнішні посилання на сторонніх надійних майданчиках: ЗМІ, форуми, тематичні сайти та ін.

  5. Ведення звітності . Сеошник складає звіти щодо позицій сайту в різних пошукових системах, за його місцями у видачі, джерелами залучення відвідувачів, поведінкою користувачів на сайті, показниками конверсій тощо.

  6. Контроль ефективності . Оптимізатор регулярно оцінює поточний стан сайту та результати виконаних SEO-завдань. У разі потреби вносить коригування у стратегію, щоб досягти максимально можливих показників.

Працюючи у штаті, СЕО-фахівець також може брати він роль керівника. Наприклад, ставити завдання копірайтерам на написання текстів. Конкретні посадові обов'язки сеошника вже обговорюватимуться безпосередньо на співбесіді.

Типи SEO-оптимізаторів

Для просування сайтів використовують різні методи. З урахуванням цього можна виділити і кілька типів сеошників та підходів до роботи:

  1. «Білі» . Займаються чесним просуванням сайту згідно з усіма канонами СЕО. При «білій» оптимізації створюється СЯ, опрацьовується структура, виконується аудит, складаються технічні файли і т. д. З таким підходом швидких результатів не варто чекати, зате можна розраховувати на якісний і стійкий ефект від просування сайту.

  2. «Сірі» . Використовують стратегію, яка припускає невеликі порушення, через які сайт може потрапити під санкції. Але якщо зробити все грамотно та акуратно, ймовірність блокування буде невелика. У ході оптимізації можуть використовуватися незначні переспами, платні посилання, дорвеї. Хоча метод просування сайтів є порівняно безпечним, краще не ризикувати веб-ресурсом клієнта. Якщо щось піде не так, навряд чи замовник буде задоволений роботами із SEO.

  3. «Чорні» . Цим методом користуються несумлінні фахівці, які хочуть показати клієнту швидкі та круті результати. Але зрештою платити доводиться жорсткими санкціями від пошукових систем. «Чорне» SEO передбачає використання невидимого тексту з ключами, розміщення прихованої перелінковки на сайті, відкритий переспам, накрутку пошукових підказок та поведінкових факторів. Сюди також можуть входити безконтрольне нарощування маси посилань і клоакінг. Останнє — це обман пошукових систем за допомогою створення 2 різних моделей сторінок сайту. Одну бачить користувач, а інша з переспам показується роботу.

Найбільш безпечною стратегією просування залишається «біле» SEO. Можна трохи застосовувати і «сірі» методи оптимізації, але в ідеалі варто від них відмовитись.

Типи SEO-оптимізаторів

Скільки заробляють SEO-фахівці?

Важко назвати конкретні цифри «від і до». Заробітна плата залежатиме від рівня спеціаліста, місця його працевлаштування, країни. Логічно, що за кордоном сеошники одержують у рази більше. Але ми поки що розглянемо поточну ситуацію на українському ринку праці та розберемося із градацією зарплати залежно від рівня оптимізатора:

  1. SEO Newbie . Новачок-стажер, який може мати зовсім нульовий досвід у СЕО. Основне — серйозне бажання освоїти напрямок. Заробітна плата на цьому рівні розпочинається від 300 доларів. Починаючий сеошник потрібно знати основне: що таке просування сайту, для чого потрібна семантика і т. д. В основному новачків «прив'язують» до досвідченого оптимізатора, який навчає всім азам роботи.

  2. Junior SEO Specialist . Молодший сеошник має досвід від півроку і почувається спокійно при виконанні ключових завдань з оптимізації. Зарплата зростає приблизно на 100-200 доларів. Робота SEO-фахівця включає аудит, внутрішню оптимізацію сайту, перелінкування тощо.

  3. Middle SEO Specialist . Може одержувати від 700 доларів + бонуси. Сеошнику такого рівня доручають складніші проекти та завдання: виведення сторінок у топ видачі за ключовими словами, підвищення пошукового трафіку на сайт, комплексний аудит конкурентів, розробку довгострокових стратегій просування, постановку завдань копірайтерам та інше.

  4. SEO Team Lead . Дохід на цій посаді складає від 1000 доларів без урахування бонусів. Сеошнику потрібно створювати комплексні стратегії просування сайту, проводити експерименти, займатися монетизацією ресурсів для покращення клікабельності.

  5. Senior SEO Specialist . Старший оптимізатор повинен виконувати всі завдання щодо оптимізації, прогнозувати результати та нести відповідальність за їх досягнення. Фахівець із SEO може також масштабувати вдалі тактики, проводити глобальний аудит ніші та ринку. За це йому платять понад 1500 доларів.

  6. Head of SEO . Найвищий рівень сеошника в компанії, який має достатньо практичних навичок, відточено глобальне мислення. Він відповідальний за співробітників у відділі SEO та всі поставлені ключові показники ефективності. Заробітна плата стартує від $2000.

Скільки заробляють SEO-фахівці

Рівні доходу можуть змінюватись в залежності від проектів. Але загалом ситуація приблизно така.

Як стати SEO-фахівцем та отримати роботу?

Незважаючи на безліч вакансій у цьому напрямі, в жодному навчальному закладі поки що не проводиться навчання сеошників. Ви можете отримати необхідні знання та навички такими способами:

  • самостійно вивчати літературу, тематичні блоги з оптимізації, відеоматеріали, які є у вільному доступі;
  • відвідувати майстер-класи оптимізаторів;
  • консультуватися на форумах та влаштовувати особисті зустрічі з професіоналами;
  • записатися на курси, що організовуються різними студіями;
  • пройти стажування в агенції на посаді помічника SEO оптимізатора.

Останній варіант, мабуть, найперспективніший. Ви отримаєте практичний досвід в оптимізації, зможете дізнатися «кухню» зсередини і навіть залишитись у компанії на посаді молодшого спеціаліста. Зрозуміло, на якийсь час, поки не доростете до вищого рівня.

Висновки

З чітким розумінням того, хто такий SEO-фахівець, що він повинен знати та вміти, ви зможете почати свої перші кроки у цьому напрямку. Грамотний оптимізатор на вагу золота, і круті агентства постійно потребують таких співробітників. Якщо добре прокачатися в області СЕО, перед вами відчиняться двері багатьох компаній. Отже і шляхи до високого доходу.

FAQ

Хто такий SEO-спеціаліст?

Це професіонал, в обов'язки якого входить оптимізація сайту в залежності від вимог пошукових систем. Його робота полягає в тому, щоб підняти ресурс у видачі. Багато підприємців, які хочуть потрапити в топ, звертаються до послуг SEO фахівця з просування сайтів.

Що повинен знати СЕО-спеціаліст?

Такий працівник повинен мати досить великий багаж знань. Приступаючи до роботи, необхідно вміти проаналізувати сильні та слабкі сторони продукту, який ви просуваєте. Не варто забувати про вивчення ринку конкурентів. Тільки після цього SEO фахівець може побудувати стратегію просування, розрахувати бюджет на нього. Далі він повинен вміти створювати семантичне ядро — це ключові слова, які описують товар. Головне завдання — оптимізація сайту та все, що з цим пов'язано. Спеціаліст з СЕО просування працює в тандемі з програмістами, дизайнерами, копірайтерами й маркетологами. Він повинен не забувати про постійний моніторинг позицій сайту, для того щоб бачити його місце в рейтингу, виявляти проблеми, які можуть виникнути. Крім усього іншого, SEO-менеджер повинен завжди встигати за нововведеннями та змінами в цій сфері.

Як знайти SEO-спеціаліста?

Щоб не зробити помилку й дійсно знайти хорошого працівника, не поспішайте. В Інтернеті існує безліч платформ, де фрілансери пропонують свої послуги. На такому майданчику ви можете самостійно знайти потрібну вам людину. Звертайте увагу на портфоліо та досвід кандидата. Якщо ж у вас немає часу на пошуки — зверніться до агентства SEO-просування. За певну суму команда фахівців допоможе в оптимізації сайту.

Скільки заробляє SEO-спеціаліст?

Заробіток залежить від досвіду, знань і проєкту, за який ви взялися. Немає точних цифр, які вийде отримувати. Однак навіть молодший спеціаліст може зі старту заробляти від трьохсот доларів. Ваша зарплата буде рости разом із вами. Пік заробітку може досягати двох тисяч доларів.

Яка вартість години роботи SEO-спеціаліста?

Точну цифру складно розрахувати, так усе залежить від проєкту, вашого досвіду та знань. В середньому SEO-менеджери беруть 400 грн на годину.

Як вам стаття?
3.5
Проголосувало: 11
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.