click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Як оцифрувати свій бізнес?

1487

Цифровізація та диджиталізація – дуже гучні тренди. Нікому вже не потрібно пояснювати, що оцифрування бізнесу – необхідність у наш час, й багато компаній швидко рухаються у цьому напрямі. Але важливо не просто створити сайт, а грамотно діджиталізувати усі процеси, щоби отримати максимальний результат. Як це зробити правильно? І що має вийти у результаті? Давайте шукати відповіді.

Що таке оцифрування бізнесу?

що таке оцифрування бізнесу

Оцифрування бізнесу - це перенесення в цифрове середовище кожного окремого бізнес-процесу або всіх процесів одразу. При цьому з моменту оцифрування процеси не лише виконуються в автоматичному або напівавтоматичному режимі, але також проходять значно швидше та точніше. З'являється можливість інтегрувати певні процеси чи ресурси те щоб передача інформації у компанії здійснювалася миттєво, повністю автоматично.

Зрозуміло, що це спрощений погляд на проблему. Зараз ми не заглиблюватимемося в питання про те, як оцифрувати бізнес. Давайте спершу визначимося, навіщо це потрібно.

Основні переваги цифровізації

Основні переваги цифровізації

Якщо весь світ кинувся створювати собі діджитал-інструменти, то питання "навіщо оцифровувати бізнес" - швидше риторичне. Щонайменше, без цього ви почнете відставати від конкурентів. Але є й фундаментальніші причини піти в “цифру”.

Навіщо потрібне оцифрування бізнес-процесів

Коли ваш бізнес існує лише на папері, керувати ним складно, довго та ресурсозатратно. Звісно, така модель бізнесу теж здатна приносити власнику дохід, але рентабельність усіх бізнес-процесів буде низькою.

Тут ми розглянемо два приклади. Перший: приймаючи замовлення від клієнта ви вручну збираєте всю інформацію про нього, далі також за допомогою співробітників обробляєте його замовлення, збираєте його, виписуєте супутню документацію, повторно вводячи одні й ті самі дані, і потім втрачаєте контакт з цим клієнтом до тих пір, поки він знову не звернеться до вашої компанії. Наскільки ефективний такий ланцюжок? Які шанси, що клієнт повернеться до вас знову? Чи окупляться ваші трудові вкладення?

Перейдемо до другого прикладу: клієнт самостійно заповнює всі необхідні дані про себе та робить замовлення на вашому ресурсі. Замовлення обробляється, і для його збирання надходить лише необхідна та структурована інформація. Вся супутня документація заповнюється автоматично з мінімальною людською участю, а після виконання замовлення ви отримуєте зворотний зв'язок клієнта. Нарешті, дані залишаються у вас у базі для повторних контактів.

Підвищена ефективність, точність та якість обслуговування - ось, що відрізняє перший варіант від другого, і що робить цифровізацію необхідною для будь-якого бізнесу.

Переваги оцифрування в бізнес-секторі

Як ви вже зрозуміли, оцифрування – це позитивна трансформація для будь-якого бізнесу. Але не будемо голослівними і перейдемо від загальних фраз до деталей. Завдяки оцифровці ви:

  • автоматизуєте частину процесів, що позбавляє вас необхідності виконувати їх вручну і відповідних витрат;
  • скорочує час виконання замовлень, таким чином забезпечуючи собі високу репутацію та задоволених клієнтів;
  • скорочує фінансові витрати, пов'язані з виконанням певних операцій, за рахунок скорочення часу обробки, рутинного навантаження на персонал, а також внаслідок зниження відсотка помилок під час виконання замовлення;
  • оптимізуйте свої бізнес-процеси. Адже диджиталізація спрямована не просто на те, щоб замість вас всю роботу виконував комп'ютер. Спочатку всі ваші процеси вдосконалюються, і лише потім оцифровуються;
  • підвищить ефективність вашого бізнесу. Тобто зможете за той самий час й за тих же трудовитрат обслуговувати значно більшу кількість клієнтів;
  • підвищите якість обслуговування клієнтів та зробите їх більш задоволеними. Зворотній зв'язок допоможе вам удосконалювати свої послуги та товари;
  • забезпечте можливості та перспективи для зростання та розвитку вашого підприємства, а також для подальшого масштабування бізнесу;
  • отримайте конкурентну перевагу;
  • збільшіть кількість клієнтів;
  • виведіть свій бізнес на новий рівень.

Як оцифрування бізнес-процесів допомагає у продажах

Обговорюючи переваги оцифрування бізнесу, ми говорили про те, що клієнтів у вас також стає більше. Але із чим це пов'язано? Давайте розбиратися.

  1. Спрощення процесів клієнта. Багато хто віддає перевагу самообслуговуванню замість тривалих особистих розмов з представниками компанії, для деяких важлива доступність і в неробочі години або можливість здійснювати необхідні дії з будь-якої точки планети. Всі ці можливості вашим клієнтам надає наявність у вашого бізнесу електронних інструментів.
  2. Розширення меж цільової аудиторії. У цифровому світі бізнес не обмежується одним містом, а отже, географічні межі для вашого підприємства розчиняються. Ви можете залучати та обслуговувати клієнтів з інших міст, регіонів та навіть країн.
  3. Можливість просування різними каналами. Коли ви виходите в онлайн, вам відкриваються нові маркетингові можливості, які дозволяють вам охоплювати ще більший діапазон цільової аудиторії і опрацьовувати її максимально ефективно. Будьте на слуху у ваших користувачів, і коли ви будете їм потрібні, вони неодмінно згадають про вас.
  4. Підвищення якості вирви продажів та роботи з клієнтами. Оцифрування надає потужні інструменти у цій галузі: впровадження системи управління відносинами з клієнтами, щоб взаємодія з вами залишила гарне враження ще на ранніх етапах. У результаті ваші потенційні клієнти будуть схильні робити покупки у вас, і відсоток конверсій зросте. Так можна двома словами відповісти на питання, як CRM впливає на продаж.
  5. Реальна можливість обслуговувати всіх залучених клієнтів. Якщо ви будете залучати, умовно, 100 клієнтів на день, а якісно обслужити зможете лише 10, ви поступово втрачатимете залучених клієнтів через погане обслуговування, тривале очікування або нестачу товарів, наприклад. Тому важливо вчасно співвідносити ваші можливості та затребуваність послуг.

Все це в комплексі дозволить вам отримати ще більше клієнтів, а отже, і підвищити прибуток вашого підприємства.

Як запустити процес оцифрування?

Як запустити процес оцифрування?

Ми розглянули питання про сутність та переваги диджиталізації. Залишився один, найголовніший – як оцифрувати бізнес. Адже це дуже амбітний намір, який при неправильному підході може обернутися втратою цінного часу та “злитим” бюджетом. Щоб уникнути помилок, слід заздалегідь продумати свій шлях до “цифри”, передбачити ключові кроки та можливі труднощі.

Цифровізація бізнесу: покроково

Крок 0. Пошук партнерів. Насамперед вам необхідно знайти компанію, яка допоможе з оцифровкою бізнесу. Адже більшість завдань вимагають серйозної експертизи, довготривалої співпраці та відповідальності. Фрілансер тут не допоможе. Вивчіть усі варіанти, виберіть кілька, поговоріть з менеджерами, а потім робіть свій вибір. Пам'ятайте, ви обираєте не того, хто зробить сайт, а того, хто оцифрує ваш бізнес процеси. Результат має приносити максимальну користь.

Крок 1. Аналіз підприємства. Насамперед компетентний підрядник захоче дізнатися про ваш бізнес все. Не лякайтеся, надайте розробникам інформацію. Детальний аналіз важливий для визначення цільової аудиторії, вивчення конкурентів, а також визначення сильних та слабких сторін вашого підприємства. Лише так можна зрозуміти, в якому напрямку має рухатися технологія.

Крок 2. Постановка цілей та завдань. Коли аналіз поточної ситуації готовий, потрібно поставити цілі, яких ви бажаєте досягти за допомогою діджиталу. Цілі визначать й завдання, які потрібно вирішити. Цей етап дуже важливий, оскільки визначає характер продукту та перебіг його розробки. Надалі все це допоможе вам оцінити підсумкові результати та зрозуміти, чи досягнута мета, чи виконані завдання. Без цілей судити про успіх оцифрування неможливо.

Крок 3. Аналіз та підготовка технічного завдання. Визначившись із ключовими моментами, можна перейти до детального опису продукту. Компанії потрібно повністю знати весь функціонал, вимоги до зовнішнього вигляду та всі ваші очікування від розробки. Технічне завдання складається за певними правилами та стандартами, щоб розробникам було зручно втілювати їх у життя. Але якщо ви не можете зробити цього самі, не біда – підрядник має вам допомогти. Ми в компанії WEZOM завжди допомагаємо нашим клієнтам зі складанням правильного та достатньо деталізованого ТЗ.

Крок 4. Розробка. Цей крок - на совісті розробника, і складається з багатьох проміжних етапів. Але ваша участь у розробці також потрібна. Замовник має бути залученим до прийняття рішень та розвитку продукту ще до релізу. Найпростіший приклад: ми завжди надаємо своїм клієнтам кілька варіантів дизайну, і в такому випадку ваше завдання як клієнта - вибрати макет, що сподобався, або запропонувати правки до нього. По ходу розробки замовник має бути готовим приймати й складніші рішення щодо продукту.

Крок 5. Трансформація процесів. Недостатньо просто розробити інструмент, необхідно перебудувати процеси у компанії так, щоб цей інструмент приносив максимальну користь. Діджитал вносить у робочий процес величезні корективи. Швидше за все, вам доведеться навчати своїх співробітників користуватися новим продуктом і вести справи по-новому.

Крок 6. Маркетингове просування. Виводячи ваш ресурс на ринок, важливо правильно налаштувати рекламну кампанію та забезпечити залучення клієнтів. Навіть якщо ваша клієнтська база і була досить широка до оцифрування, потрібно презентувати новий ресурс клієнтам. Це важливо не лише для них, а й для вас.

Крок 7. Подальший розвиток. Важливо не зупинятися на досягнутому та постійно вдосконалюватись. У цьому допоможе регулярний аналіз поточної ситуації у вашій компанії, а також збирання та обробка відгуків від клієнтів. Часто там містяться слушні пропозиції та зауваження.

За допомогою цих нехитрих кроків ви зможете підняти свій бізнес на кілька рівнів вище, а також забезпечити перспективи подальшого зростання. Адже лише постійний розвиток зможе забезпечити вам гідну репутацію, конкурентну перевагу та задоволених клієнтів. А разом все це принесе вашому бізнесу й нові доходи.

Звертаючись до нас, у компанію WEZOM, для оцифрування вашого бізнесу, ви отримуєте не лише розробку інструменту. Наша сила – в експертах, які допоможуть вам пройти цей шлях з першого кроку до кінця. Залишіть заявку на сайті, або зв'яжіться з нами будь-яким іншим зручним для вас способом отримання консультації. Наш менеджер передзвонить вам та відповість на всі запитання.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

5/5
Корисність
Проголосували 1
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
CRM для юристів є потужним інструментом, який допомагає керувати бізнесом та виводить його на новий…
Wezom
Wezom
Що робити в карантин у вільний від роботи та навчання час? Звісно, дивитися телевізор! Але…
Олександр Прус
Олександр Прус
Google My Business (GMB) є ефективним безкоштовним інструментом для просування компанії в Інтернеті.
Олексій Варламов
Олексій Варламов
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?