Дизайн-система як інструмент розвитку компанії

Алла
Алла
Creative Director
5.0
14.05.2021
9645
0

Будь-який сайт створюється для вирішення проблеми клієнта. Чим швидше користувач розбереться в інтерфейсі і знайде відповіді на свої запитання, тим вища ймовірність, що він залишиться і стане клієнтом. Дизайн-система дозволяє впровадити уніфікацію - єдиний стиль, який допоможе користувачеві швидше розібратися в інтерфейсі та отримати необхідну інформацію.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке дизайн-система

Дизайн-система – це певний набір цінностей бренду та інструментів, що дозволяють створювати тестування та оновлювати продукти. Головним завданням дизайн-системи є створення єдиного образу. Найбільш простим прикладом застосування дизайн-системи у житті є дорожні знаки. У будь-якій країні можна легко дізнатися про пішохідний перехід або знак обмеження швидкості.

Спочатку цей термін з'явився ще в середині 20 століття і використовувався для фізичних продуктів. Компанії створювали лінійку товарів, що поєднують їх за стилістикою упаковки, формою та основними елементами. Покупці відразу дізнавалися, що цей продукт від відомого бренду. З появою інтернету та розвитком веб-дизайну цей термін перекочував в онлайн. Звісно, це сталося не одразу.

Спочатку багато власників бізнесу намагалися робити сайти максимально різноманітними та унікальними. Але все ж таки час і тенденції змусили дійти певних стилістиків. Що таке дизайн системи? Це не просто набір шрифтів, кольорів та форм. Це мова дизайнерів, їхня філософія, що дозволяє створювати продукти осмислено.

Що таке дизайн-система

Навіщо потрібні дизайн-системи

Як правило, розробка дизайн-системи потрібна великим компаніям, які регулярно запускають нові продукти, або оновлюють наявні. Наприклад, це може бути банк, який запускає нову послугу для клієнтів або міжнародна компанія. Якщо компанія має сайт та мобільний додаток, створення дизайн-системи також необхідно, щоб зберегти єдиний інтерфейс та оформлення.

Головна мета дизайн-системи полягає у тому, щоб створити єдність. Клієнт, знайомий із додатком компанії, легко орієнтуватиметься на сайті.

Ще один приклад, коли дизайн-система є корисною – розробка сайтів державних установ. Усі держ. сайти схожі між собою, людині складно орієнтуватися на них, особливо якщо відвідувач у віці. Однак якщо впровадити дизайн-систему, будь-який користувач зможе легко налагодити комунікацію з ресурсом.

Для розробників та дизайнерів вона також є важливим чинником. Завдяки розробці дизайн-системи легко структурувати інтерфейс, дійти до використання єдиної термінології та скоротити час на розробку продукту. Наприклад, дизайнер не промалював окремі сторінки. Розробник не зможе їх зробити без затвердження дизайну, але, спираючись на дизайн-систему, легко створить сторінки необхідного типу і виду. Це дозволяє не тільки заощаджувати час, але й значно знизити витрати на розробку сайту, окремих сторінок або оновлення продуктів.

Навіщо потрібні дизайн-системи

Як дизайн-системи допомагають у роботі

Розробка дизайн-системи дає певні переваги як для самої компанії, так і для клієнтів. Ось деякі з них:

  • Проектувальники та творці проекту створюють елементи сайту, спираючись на загальні правила. Відразу використовується готова бібліотека форм, кольорів, патернів, тому макети створюються швидше та легше.
  • Комунікація всередині команди також спрощується та стає зрозумілою. Поставлені завдання легко вирішуються.
  • Підвищується репутація бренду на ринку, а також впізнаваність компанії, оскільки дотримується єдиного стилю.
  • До команди легко залучити фахівців будь-якого рівня, оскільки ймовірність помилок під час розробки значно знижується.
  • Продукт, що розробляється, стає зрозумілим і доступним для клієнтів. Людині не потрібно витрачати багато часу, щоб розібратися в навігації та структурі сайту. Якщо є і сайт, і програма, вони оформляються в єдиному стилі, що дає користувачеві відчуття знайомого та зрозумілого продукту.
  • Підвищується якість роботи, оскільки компанія стає відомою, популярною та випереджає конкурентів.

Дизайн-система – це чудове рішення для будь-якої компанії, особливо якщо регулярно створюються нові продукти, які необхідно презентувати. Така інвестиція значно скоротить витрати у майбутньому та залучить ще більше нових клієнтів.

Як дизайн-системи допомагають у роботі

Чи потрібна дизайн-система вам?

Незважаючи на те, що створення дизайну системи – це корисний і цінний крок, він вимагає досить великих інвестицій. Звичайно, якщо ми говоримо про якісну дизайн-систему, розроблену командою фахівців. Подібні витрати не завжди актуальні, тому варто зрозуміти, чи потрібна дизайн-система саме вашої компанії.

Варто розуміти, що вона створюється з урахуванням цінностей компанії. Спочатку дизайн формувався тільки після того, як компанія створювалася та виходила на ринок. Проте сучасний підхід змінено. Сьогодні дизайн продумується ще на етапі ідеї компанії, спираючись на цінності та цілі.

Щоб зрозуміти, чи потрібна дизайн-система вашої компанії, переконайтеся, що такі твердження для вас є актуальними:

  • Над проектом працює дуже велика команда або кілька команд . Якщо у вас маленька компанія, і всього кілька людей ведуть сайт, створення дизайн-системи неактуально. Але якщо команда велика, або їх кілька, то налагодити комунікацію між ними допоможе якраз ефективна дизайн-система. Виключається можливість створення макета, що не відповідає стандартам компанії. Це дозволяє заощадити час і гроші.
  • Дизайн масштабується на десятки макетів . Якщо вам доводиться створювати велику кількість макетів під кожен продукт, постійно відбувається оновлення, наявність бібліотек з готовими наборами також виключать помилку при створенні, і прискорять роботу.
  • Компанія має ресурси створення дизайн-системы . Це досить витратна інвестиція, яка окупиться не так швидко, як хотілося б. Вона працює на довгострокову перспективу, і доведеться витратити чимало часу та коштів, щоб створити якісну дизайн-систему. Систематизація обов'язково дасть свої плоди, але спочатку – це монотонна праця. Тому оцініть фінансові можливості, чи актуально вкладати в таку розробку.

Чи потрібна дизайн-система вам

Якщо всі критерії позитивні, значить необхідно приступати до розробки дизайн-системи. Найміть спеціалістів, обов'язково визначте критерії оцінки результату та ефективність впровадження. Необхідно скласти план робіт та кошторис, щоб розуміти, які інвестиції були потрібні.

Дизайн-система – це набір компонентів, які дозволяють дотримуватися єдиної стилістики та скоротити час на розробку нових макетів. Вона повністю ґрунтується на цінностях компанії. Завдяки систематизації усуваються багато складнощів, а компанія отримує переваги у вигляді лояльності клієнтів, підвищення впізнаваності та підвищення прибутку. Її використання – рекомендований критерій для великих компаній, які оновлюють продукти регулярно. Використовуйте дизайн-систему для якісного позиціонування компанії та підвищення ефективності.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах