Ще рік тому про діджіталізацію говорили як про просту присутність в онлайн світі, яка створює додаткові можливості. Одночасно IT-інструменти перетворилися з доповнення на необхідність.
Онлайн присутність компанії допомагає сформувати її імідж в очах користувачів, завоювати їхню лояльність, вести бізнес навіть в умовах карантинних обмежень та автоматизувати безліч внутрішніх процесів.
Згідно з останнім дослідженням TechCrunch, люди щодня мінімум 5 годин на вихід в інтернет з мобільних пристроїв, це не включаючи роботу та час за комп'ютером. Тобто близько третини життя людина проводить онлайн.
Цифрова присутність стала необхідністю для сучасного бізнесу. І диджиталізація (digitalization), яка і так просувалась стрімкими темпами, прискорилася ще більше у зв'язку з пандемією.
Що таке діджиталізація
Диджиталізація – це процес трансформації бізнесу за допомогою впровадження сучасних технологій та інструментів, які допомагають просувати компанію, покращувати позиції на ринку, взаємодіяти з клієнтами та автоматизувати багато процесів. Завдання диджиталізації – зробити компанію видимою в інтернеті, відкривати нові джерела трафіку клієнтів, розширювати можливості.
У сучасному світі відсутність компанії в мережі веде до збитків та краху. Впровадження нових інструментів дозволяє не тільки підлаштовуватись під реалії ведення бізнесу, а й отримувати додаткові вигоди. Насамперед – взаємодія з клієнтами, розширення географії впливу, розширення інструментів продажу та позиціонування компанії на ринку.
Діджиталізація процесів має чітку мету: задовольняти потреби клієнтів та знімати заперечення. Саме це необхідно у сучасному фінансовому світі.
Окрім задоволення потреб клієнтів, диджиталізація для бізнесу має й інші цілі:
- надання зручної взаємодії між компанією та клієнтом;
- оперативне вирішення питань клієнта, зняття заперечень та стимуляція до купівлі;
- автоматизація внутрішніх робочих процесів, удосконалення комунікації всередині компанії;
- покращення якості обслуговування;
- надання широкого набору інструментів для продажу товару чи послуги;
- покращення якості продукту, модернізація послуг доставки, оплати.
Діджиталізація бізнесу допомагає вивести компанію на новий рівень, підвищити лояльність клієнтів до бренду та впроваджувати нові інструменти швидко та ефективно. Знижуються витрати на маркетинг, покращується конверсія продажів, зростає рівень конкурентоспроможності.
Діджиталізація у бізнесі
Сьогодні швидкі перемагають великих. Багато як великі, так і маленькі компанії впроваджують діджитал інструменти для цифровізації та прагнення нових тенденцій. Але не варто забувати, що цифрова трансформація потребує комплексного вирішення бізнес-завдань разом з правильно підібраними IT-інструментами.
Coca-Cola
Велика компанія зі світовим ім'ям Coca-Cola у 2017 році розпочала етап трансформації та перебудови під цифровий світ.
Персоналізація дозволила залучити більше споживачів. Крім того, компанія впровадила інструменти доповненої реальності, так, у Китаї було випущено банки з напоєм, на яких зображувалися пам'ятки різних міст. Під час наведення камери смартфона міста образи оживали.
На виробництві використовували технологію IoT, що дозволило експертам дистанційно діагностувати проблеми і більшість з них вирішувати, не з'являючись особисто. Це понизило витрати підприємств. Дані про врожайність у реальному часі дозволили компанії Coca-Cola коригувати ціни на продукцію та повністю керувати каналами продажів. А штучний інтелект у вендінгових машинах допомагає приймати мобільні платежі, підлаштовуватись під клієнта, моментально повідомляти про несправність.
СК “Країна”
Страхова компанія, яка зважилася на трансформацію величезної кількості внутрішніх процесів, щоб надати своїм користувачам страхування у смартфоні.
Так тепер користувачі можуть купити поліс онлайн, заповнивши необхідну інформацію у своєму профілі навіть з телефону. В особистому кабінеті поліс можна пролонгувати чи обнулити. Процес врегулювання теж повністю автоматизований, як і ціноутворення: калькулятор на сайті або в додатку дозволяє відразу розрахувати вартість послуг, розуміючи скільки і за що ви платите.
Диджиталізовані процеси та внутрішні взаємодії, користь отримали і співробітники компанії. Вони отримали IT-інструмент для роботи з даними, що суттєво підвищує продуктивність. Оскільки цільова аудиторія компанії не обмежується лише користувачами смартфоів, менеджери по роботі з клієнтами залишилися, їм у будь-який момент можна зателефонувати, і якщо у вас немає можливості скористатися сайтом або програмою, вони допоможуть внести всю необхідну інформацію до вашого особистого кабінету.
Виглядає, як сайт, але під капотом IT-екосистема, яка поєднала всі необхідні інструменти для диджиталізації страхування.
Корпорація Нерухомості РІЄЛ
Величезному та неповороткому бізнесу є що почерпнути у цієї корпорації. РІЄЛ озброїлися цілою IT-екосистемою, надали своїм користувачам можливість ознайомитися з видом ЖК, плануванням будинків та квартир та вибрати собі до душі. Всі сайти житлових комплексів тепер виглядають та працюють як єдине ціле, а менеджменту компанії простіше керувати системою.
Для клієнтів представлена також функція кредитного калькулятора, можна повністю розрахувати виплати по конкретному об'єкту за конкретних умов. А особисті кабінети полегшують взаємодію. У результаті продаж корпорації зріс у 3 рази.
Ми вивчили, що важливо людям при покупці квартири, та зробили ідеальний сайт забудовника. Тепер він продає утричі більше
21 Sportsgroup
Завдяки біомеханічним та біометричним технологіям компанія безпомилково здатна підбирати взуття своїм клієнтам, спираючись на безліч параметрів. Серед них вага, вік, зростання, навантаження на стопу, спосіб життя та безліч інших факторів.
Так формуються індивідуальні пропозиції з урахуванням потреб та очікувань клієнтів. У результаті інтернет магазин 21 Sportsgroup значно збільшив обсяги продажів і зміг масштабуватися.
SAP HANA
Медична компанія SAP HANA розробила спеціальні глюкометри, здатні передавати інформацію на смартфон. Це дозволило зробити продукт дуже цінним і важливим не лише для споживачів, а й для їхніх сімей. Адже дані про рівень цукру, показники тиску, фізичну активність передаються на телефон користувачів. Родичі можуть знати, коли близькому потрібна допомога, самі пацієнти без проблем контролюють стан здоров'я та відстежують зміни.
Кому потрібна цифровізація?
Зміна фінансового світу веде до того, що digital-технології використовуватиме кожна компанія. Інакше вона просто не зможе існувати на ринку. Чим раніше бізнес пройде цей шлях, тим дешевшим і ефективнішим він буде. Поки інші тільки почнуть входити в діджитал простір, ваша компанія займе своє місце і успішно розвиватиметься. У результаті кожній сфері бізнесу потрібні зміни на користь сучасних технологій. Але деякі з ніш потребують діджіталізації більше за інших.
e-Commerce
Будь-які проекти, які позиціонують себе в інтернеті, потребують диджиталізації. Створити сайт недостатньо. Необхідно розуміти, як він взаємодіятиме з клієнтом, які інструменти повинні використовуватися і що потрібно для підвищення рівня обслуговування.
Напрямок електронної комерції активно розвивається. Створюється велика кількість інтернет-магазинів. На тлі високого рівня конкуренції необхідно заявляти про компанію та дотримуватися основних принципів та цілей диджиталізації.
Real Estate
Сектор нерухомості довгий час вважався одним із тих, кому немає потреби виходити в мережу. Однак практика показує, що впровадження нових інструментів значно покращує взаємодію клієнта та компанії. Уявіть, що перед реальним оглядом користувач може вивчити об'єкт нерухомості онлайн, зробити розрахунки, переглянути всі умови.
Щоб виділитися в конкурентному середовищі, необхідно розробляти унікальні інструменти. Програми, функціональні сайти, інтерактивна взаємодія – це лише мала частина можливостей, які дає діджиталізація у сфері Real Estate.
Logistics
Диджиталізація у сфері перевезень та транспортних компаній допомагає оптимізувати бізнес. За допомогою впровадження сучасних інструментів знижуються витрати на організацію логістики, покращується документообіг, робота з пасажирами чи вантажами. Зменшується бюрократична навантаження, багато процесів автоматизуються і спрощуються.
Як наслідок, цифровізація у сфері Logistics призводить до оптимізації витрат, збільшення доходів та кращої взаємодії з клієнтами. Надання послуг, калькулятори для розрахунку вартості, карти, що відстежують, та багато інших інструментів допомагають вивести бізнес на новий рівень.
FMCG
FMCG – це група товарів повсякденного використання. Конкурувати у цій ніші дуже складно, оскільки ринок переповнений пропозиціями. Проте впровадження діджитал інструментів допомагає утримати увагу клієнта, пропонувати вигідні умови співробітництва та направити його до ваших магазинів.
Як це працює? Наприклад, клієнт ставить програму або заходить на сайт. Попадає в особистий кабінет, де зберігається його історія покупок, надаються персональні товари, спираючись на його покупки, знижки та акції. Він може ознайомитися з товаром, вивчити характеристики і зробити відразу замовлення. Підсумок: ви отримуєте постійного лояльного клієнта, і їхня кількість зростає.
Fashion
Одне з головних завдань диджиталізації – підвищення впізнаваності бренду. Це саме те, що потрібно у Fashion сфері. Правильні сучасні інструменти допомагають вивести новий продукт ринку, знизивши витрати на маркетинг, залучаючи більше покупців і підвищуючи довіру до бренду.
Завдання – налагодити комунікацію та показати, що бренд дружелюбно налаштований до покупця. Показати всі переваги та вигоди, надати особливі умови, зробити клієнта «унікальним» та неповторним. У результаті вибудовуються довірчі відносини, виробляється позиціонування модного бренду та купується лояльна аудиторія.
Диджиталізація у медицині
Цифровізація в галузі медицини дозволяє структурувати дані, створити бізнес, який слідуватиме чіткій структурі. Велика кількість програм отримує все більше відгуків, оскільки допомагає пацієнтам контролювати стан свого здоров'я.
Використання правильних інструментів допомагає знизити витрати на організацію робочих процесів, покращити роботу компанії, залучити нових клієнтів. Диджиталізація знижує бюрократичне навантаження, включає інструменти для роботи з документами та контролем пацієнта. Це шлях до сучасного підходу у галузі медицини.
Агросектор
Одна з найскладніших ніш, на яку діджиталізація відкриває нові шляхи розвитку. Підібрати інструменти важко, але за умови правильного їх впровадження агросектор почне розвиватися набагато краще. По-перше, покращується комунікація із клієнтами. Можна знімати багато заперечень, автоматизувати відповіді на питання, організувати спілкування з клієнтом у правильному руслі. По-друге, оптимізація бізнесу за рахунок впровадження сучасних технологій.
Відстеження ефективності техніки, трекінг транспорту, застосування розрахунку, інструменти аналізу – це лише мала частина інструментів, яка працює в агросекторі. Впровадження сучасних технологій дозволяє зробити відбудову від конкурентів та налагодити взаємини з клієнтами.
Страхування та банкінг
Найголовніше у сфері банкінгу та страхування – гарантія безпеки та вибудовування довірчих відносин із клієнтом. Диджиталізація дозволяє впровадити інструменти, які забезпечать два ці пункти. Багато клієнтів переживають, що фінансова мова незрозуміла для них. Цифровізація дозволяє налагодити комунікацію та показати, що робота з фінансовим сектором проста та доступна для кожного.
Завдяки діджитал інструментам фінансові організації можуть легко впроваджувати нові функції, скорочувати витрати на маркетинг і робити рекламні кампанії більш ефективними. Цілеспрямована взаємодія дозволяє персоналізувати послуги та отримувати фінансову вигоду.
Диджиталізація освіти
Освіта сфера більше за інших потребує диджиталізації. Адже за допомогою сучасних інструментів легко покращити якість освіти, зробити її інтерактивною, залучаючою та ефективною.
Цифровізація освітньої галузі дозволяє навчатися без викладача, впроваджувати інтерактивні інструменти та давати практичні заняття, замінюючи класичне навчання. Так учень зберігає інтерес, залучений до процесу та отримує необхідні знання. Тим більше, що диджиталізація дозволяє легко монетизувати Education напрямок.
Переваги діджиталізації
Діджиталізація для бізнесу – це сучасний інструмент, що дозволяє вивести компанію на новий рівень. Він веде до зростання, масштабованості та допомагає зайняти лідерські позиції на фінансовій арені.
Автоматизація процесів
Багато робочих процесів легко автоматизувати. Відповіді на часті питання, автоматичне заповнення документів, вибір товару та оформлення замовлення – це лише мала частина прикладів автоматизації бізнес-процесів. Алгоритм диджиталізації бізнесу простий: оцінюються завдання компанії, підбираються інструменти для їх вирішення. Робота з даними значно спрощується та прискорюється.
Оптимізація бізнесу
За допомогою цифровізації легко знизити витрати компанії, залучати нових користувачів та клієнтів, тим самим збільшуючи прибутковість. Інструменти дозволяють зрозуміти, які товари чи продукти потрібні, що краще продається. Спрощується комунікація всередині компанії, покращується взаємодія із клієнтом. Легко підвищити якість обслуговування, пропонувати цільові послуги, знижувати бюрократичне навантаження. Швидкість обробки замовлення збільшується, а процес стає простіше.
Підвищення впізнаваності
За рахунок просування в інтернеті, правильної роботи з клієнтами підвищується лояльність, а впізнаваність бренду зростає. Отже, збільшується потік клієнтів, із якими відбувається зациклене коло взаємодії: налагодження відносин, пропозиція, персоналізація. У результаті бренд росте, набуває нових клієнтів і партнерів, стає все більш впізнаваним і затребуваним.
Комунікація з користувачем
Інструменти діджиталізації дозволяють комфортно та швидко спілкуватися з клієнтами та знімати заперечення. Прискорена обробка заявок, робота в автоматичному режимі через різні форми дозволяє клієнту отримати бажану інформацію та отримати відповіді на свої запитання. При цьому робить він все у зручній для нього формі. Як наслідок, комунікація з клієнтом покращується, якість сервісу збільшується, знижуються витрати на утримання постійних клієнтів.
Чи готові діджиталізувати свій бізнес?
У міру розвитку дедалі більшої кількості цифрових технологій усім підприємствам важливо усвідомлювати вплив цих технологій на їхній бізнес і розуміти, як використовувати диджиталізацію та цифрову трансформацію, щоб залишатися попереду конкурентів.
Диджиталізація – невід'ємний процес зростання та розвитку будь-якого бізнесу. Впровадження нових технологій дозволяє компанії зростати, залишатися у полі зору, набувати нових клієнтів та конкурувати на ринку. Впроваджуйте нові інструменти, оптимізуйте бізнес-процеси, покращуйте взаємодію з клієнтами. Змінюйте підхід до бізнесу на сучасний та масштабуйте компанію.
Допомагаємо оптимізувати процеси, підвищити продуктивність та вийти на новий рівень
FAQ
Що таке диджиталізація?
Диджиталізація є новим етапом розвитку компанії завдяки впровадженню сучасних цифрових технологій. Це оптимізує взаємодію з клієнтами та партнерами, а також надає перевагу над конкурентами. Насамперед диджиталізація допомагає просувати компанію в інтернеті, залучаючи нових клієнтів та розширюючи її можливості. Також це дозволяє автоматизувати багато бізнес-процесів, підвищити лояльність клієнтів й не бути обмеженими карантинними та іншими обмеженнями.
Навіщо потрібна диджиталізація?
Зараз диджиталізація стала для бізнесу життєвою необхідністю. Інакше кажучи, якщо компанія не представлена в мережі, то її для світу наче й не існує. Тому впровадження інновацій не лише пожвавлює бізнес, але й надає конкурентні переваги. Насамперед це допомагає взаємодіяти з аудиторією незалежно від місця розташування та часу доби, що покращує продаж та позиціювання бізнесу на ринку. Таким чином, бізнес може працювати по всьому світу в режимі 24/7.
Чим відрізняється диджиталізація від цифровізації?
Диджиталізацію дуже часто плутають з цифровізацією. Хоча різниця насправді є й вона більш ніж суттєва. Наприклад, диджиталізація означає глобальну трансформацію бізнес-процесів завдяки новим технологіям, аж до створення нового бізнесу. Водночас цифровізація має на увазі лише використання оцифрованих даних для спрощення вже усталених процесів.