Що таке модернізація сайту і коли вона потрібна

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
4.3
30.11.2019
13124
0

Якщо ви постійно розвиваєте свій ресурс, то такий вид робіт, як модернізація сайту, вам повинен бути знайомий. Це, як правило, технічні доробки, які проводять для покращення веб-ресурсу, підвищення його конкурентоспроможності або розширення технічних можливостей (як для користувачів, так і для власника).

Не варто плутати модернізацію та редизайн. Обидва ці поняття позначають роботи, що регулярно проводяться над веб-ресурсом, щоб він краще відповідав сучасним вимогам користувачів. Але редизайн торкається лише інтерфейсу ресурсу, тоді як модернізація може включати набагато масштабніший список доробок технічної частини веб-проекту, його контенту, а також інтерфейсу. Тобто редизайн може бути частиною модернізації, але це не завжди так.

У цій статті ми розповімо про те, які завдання дозволяє вирішити даний вид робіт, які саме послуги включає модернізацію та як зрозуміти, що вона потрібна вашому ресурсу.

коли потрібна модернізація

Коли потрібна модернізація

Поліпшення сайту, як правило, проводять регулярно та поступово. Найбільш яскравим прикладом є тестування ефективності різних варіантів оформлення або наповнення сторінок у Google Analytics. Але часто сайту потрібні термінові та масштабні доопрацювання, для яких потрібно задіяти цілу команду фахівців із різних сфер. Для цього потрібна послуга модернізації. Як правило, її проводять у таких випадках:

  1. Сайт застарів . Основна причина такого виду робіт. Часто через зміну користувачів, алгоритмів пошукових систем або постійного розвитку конкурентних ресурсів, необхідно вдосконалювати власний веб-проект, щоб зберегти або підвищити його ефективність для бізнесу.
  2. Ребрендинг . Зміна основних пріоритетів компанії, позиціонування, впровадження нових цінностей та оновлення фірмового стилю. Ребрендинг повинен насамперед торкатися веб-ресурсу. В цьому випадку роботи проводяться над іміджевою складовою сайту: дизайном, контентом, інколи структурою та функціоналом.
  3. Значне розширення асортименту товарів чи списку послуг . Це особливо актуально для корпоративних сайтів та інтернет-магазинів, де зміни у продуктовій лінійці можуть вплинути на структуру всього ресурсу та необхідний набір інструментів для користувачів.
  4. Вихід на нові ринки . Часто модернізація потрібна, щоб сайт відповідав вимогам нових сегментів цільової аудиторії.

Такі доопрацювання слід проводити до того, як сайт явно застаріє або розпочнуться проблеми з його ефективністю, інакше ви ризикуєте втратити значну частку ЦА. Щоб цього уникнути, необхідний регулярний комплексний аудит , який допоможе виявити слабкі місця на сайті та вчасно запобігти негативним наслідкам.

що включає модернізація

Що включає модернізацію

Модернізація сайтів може включати такі роботи:

  1. Розширення функціоналу . Необхідно постійно розширювати можливості ресурсу та збільшувати користь, яку він може принести цільовій аудиторії. Для цього на сайт додають нові інструменти, інтегрують його з різними сервісами або позбавляються застарілих функцій, які лише уповільнюють роботу ресурсу.
  2. Зміна дизайну або точкові доробки інтерфейсу . Щоб зовнішній вигляд і зручність відповідали вимогам ринку, що змінюються, приблизно раз на 5 років проводять редизайн, який забезпечить поліпшення юзабіліті сайту і підвищить його візуальну привабливість. Даний вид робіт важливо проводити регулярно і часто є частиною більш масштабної комплексної модернізації.
  3. Переїзд на нову CMS або її оновлення . Від системи керування вмістом залежить не тільки зручність адміністрування, а й основний список можливостей сайту. Щоб розширити набір інструментів або забезпечити додаткові можливості, часто необхідна зміна двигуна і подальші доробки, які також входять в модернізацію.
  4. Розширення структури сайту . Такий вид робіт часто проводять при розширенні асортименту інтернет-магазинів, підвищення зручності навігації користувачів або зміні основних завдань, виконуваних веб-проектом.
  5. Оновлення контенту . Від контенту залежить ефективність роботи будь-яких каналів просування, а також сайту. Якщо контент відповідає вимогам користувачів, чи виконує поставлених завдань: продавати, конвертувати, привертати увагу, ділитися корисною інформацією, викликати інтерес… його необхідно замінити.
  6. Внутрішня пошукова оптимізація . Важливо також приділити увагу вимогам пошукових систем, якщо хочете збільшити обсяг пошукового трафіку. Для цього фахівці, які займаються модернізацією, визначають основні недоробки, які знижують позиції сайту та усувають їх.

Будь-які роботи, пов'язані з підвищенням ефективності ресурсу, відносяться до модернізації (якщо, звичайно, сайт не розробляється заново з нуля).

як відбувається доопрацювання ресурсу

Як відбувається доопрацювання ресурсу

Існує два основних підходи до послуги з модернізації сайту:

  1. Ви самостійно формуєте список завдань та передаєте фахівцям. Це дозволяє швидко приступити до виконання робіт та заощадити час. Але цей варіант підходить лише в тому випадку, коли ви маєте повні дані про ефективність роботи ресурсу і знаєте, яким чином позитивно вплинути на неї.
  2. Ви звертаєтеся до фахівців, щоб знайти основні проблеми на сайті, його точки зростання та провести його доопрацювання. У цьому випадку аналітики самостійно проводять комплексне дослідження ефективності, надають вам результати та спільно з вами починають формувати список завдань.

Важливо проводити роботи таким чином, щоб не погіршити поведінкові фактори ресурсу та його видимість у пошукових системах. Тому важливо, щоб до команди, яка працює над веб-проектом, входив аналітик, спеціаліст з UX та пошуковий оптимізатор.

як зрозуміти, що сайту потрібна модернізація

Як зрозуміти, що сайту потрібна модернізація

Часто власники ресурсів розуміють, що сайту потрібні покращення, лише коли бачать погіршення його ефективності. Тому ми зібрали для вас перші ознаки, які свідчать про те, що сайт починає старіти.

  1. Ви не проводили значних доробок 3-5 років . Це ще ознака майбутнього зниження ефективності, але явний сигнал, що ресурсу необхідний аудит. Така перевірка дозволить виявити основні недоліки, якщо вони є.
  2. Поступове зниження поведінкових чинників . Якщо ви виявили, що середній час відвідування та глибина перегляду значно знизилися в порівнянні з показниками за минулі роки, це можлива ознака того, що аудиторія поступово втрачає інтерес і вам необхідно зрозуміти причину.
  3. Ресурс поступається конкурентам за функціональністю . Виділіть кілька найбільших прямих конкурентів та порівняйте зручність їхніх сайтів із вашим. Якщо вони пропонують більше корисних інструментів та можливостей для користувача, це явна ознака того, що потрібна модернізація.
  4. Сайт погано справляється з новими вимогами . Незручне адміністрування, періодичні збої в роботі, скарги від користувачів, повільне завантаження сторінок – все це перші ознаки старіння, якщо не звертати на них уваги, то незабаром можуть початися значні просідання з трафіку та зниження конверсії.

Ціна модернізації сайту залежить від обсягу та складності робіт, які спеціалістам належить виконати. Чим гірший стан сайту на старті, тим вищі витрати на його доопрацювання. При цьому прибутковість застарілого ресурсу також падає, що не сприяє швидкій окупності робіт над ним. Тому ми рекомендуємо проводити регулярні комплексні перевірки його стану, що дозволить вчасно розпочати покращення вашого веб-проекту.

Як вам стаття?
4.3
Проголосувало: 7
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.