TireRoute: ми оцифрували комплексний сервіс оренди шин для вантажівок

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
5.0
18.10.2023
1539
0

Як діджитал змінює сферу вантажоперевезень? Серед багатьох переваг, цифрові інструменти забезпечують прозорість та керованість найскладнішим сегментам автосервісу. В одному з наших недавніх проектів ми допомогли оцифрувати та автоматизувати бізнес провідної української компанії на ринку обслуговування та оренди шин для великовантажного транспорту. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Наш клієнт

До нас звернулася компанія TireRoute - справжній піонер шинного сервісу в Україні. Команда компанії з початку дев'яностих надає автопаркам повний спектр послуг з підбору, обслуговування, ремонту, страхування та утилізації шин для тягачів, причепів і вантажівок. Сьогодні у TireRoute працюють більше десятка станцій шиномонтажу по всій Україні.

Назва TireRoute - вигадана. Ми вигадали її спеціально для портфоліо, оскільки бренд нашого клієнта захищений NDA.

Обслуговування шин на вантажівках – це складний та ресурсомісткий сервіс, який потребує залучення рідкісних фахівців та дорогоцінного обладнання. Протягом 30 з гаком років свого існування компанія розробила та реалізувала десятки інновацій у цій сфері. І одним з головних таких ноу-хау на українському ринку став сервіс оренди шин. 

TireRoute - чи не єдина в Україні компанія, яка сьогодні надає автопаркам шини в оренду. Ця послуга користується величезним попитом, бо вартість навіть однієї нової шини для тягача - це дуже суттєва стаття витрат. Далеко не кожен підприємець або невелика компанія можуть дозволити собі з легкістю міняти шини на фурах, тож оренда "коліс" стала практичним і вкрай затребуваним рішенням.

Проблема клієнта

Отже, далеко не кожен автопарк може дозволити собі одномоментну заміну всієї гуми на вантажівці - такі витрати плануються заздалегідь, під них беруться кредити тощо. Оренда пропонує перевізникам альтернативу: придатні для поїздки колеса можна отримати “тут і зараз”, за прийнятною ціною. Але як зробити такий сервіс рентабельним?

Для початку, стан шин, що здаються в оренду, потрібно ретельно контролювати. У процесі експлуатації шина втрачає свій ресурс, вона має протектор – робочу доріжку, “малюнок” колеса, яка з часом стирається від тертя. Надмірний знос протектора означає втрату шини, адже використовувати її стає небезпечно. 

Вартість оренди шини у TireRoute розраховується за спеціальною формулою, в якій враховується тип транспорту, період використання, пройдений кілометраж і технічний стан колеса (ступінь зношування матеріалу, залишкова глибина протектора, кути нахилу стертості, наявність пошкоджень, порізів тощо). Для цього спеціалісти компанії виконують інспекцію орендованих шин на своїх СТО, знімаючи необхідні параметри та проводячи поточний сервіс. 

Донедавна весь цей процес фіксувався на папері – дуже повільно, з помилками та ризиками з боку людського фактора. Інспектор оглядав шини з дуже докладним бланком, в якому потрібно було вручну зазначити всі необхідні параметри. Спеціаліст заповнював бланк по вантажівці, фіксував дані щодо кожної шини (а їх лише на причепі може бути з десяток). Потім цей документ сканували та відправляли до центрального офісу. Там дані переносилися до системи обліку (і знову вручну) та обраховувалися за спеціальним алгоритмом, який дозволяв виставити клієнту рахунок на оплату.

Команда TireRoute звернулася до нас, щоб автоматизувати, оцифрувати та спростити цей громіздкий процес. Збирання параметрів також потрібно було зробити прозорим та привести всі дані до єдиного стандарту. Це дозволило б усунути з процесу інспекції корупційні ризики, упорядкувати облік та правильно оцінити реальний обсяг цього ринку в Україні. 

Рекомендуємо почитати
Найефективніші рішення для eCommerce

Як не злити бюджет на розробку інтернет-магазину? Як вибрати технології? Як оцінити вартість проекту? Ми позбавимо вас цих питань – реалізуємо розробку “під ключ”

Детальніше

Цілі та завдання проекту

Клієнт прийшов до нас з детальним техзавданням та чітким розумінням того, що саме йому потрібно. Для розв'язання проблеми інспекції шин належало оцифрувати процес інспекції через мобільний додаток. У додатку інспектори могли б автоматично фіксувати всі дані про стан шини та надавати клієнту рекомендації щодо її експлуатації (обслужити, відновити, замінити тощо).

Платформа мала працювати на Android-планшетах, спеціально закуплених для співробітників шиномонтажних станцій. Технічна реалізація цього рішення покладалася на команду WEZOM. 

Головна мета проекту – реалізувати мобільний додаток з функціоналом для інспекції та обслуговування шин у рамках унікальної моделі бізнесу компанії.

Для досягнення цієї мети нам потрібно було вирішити низку завдань:

  • Створити нативний мобільний додаток під Android;

  • Реалізувати весь необхідний сервіс функціонал: розпізнавання автомобільних номерів, логіка модерації інспекції шин, генерація колісних формул тощо.

  • Розробити для платформи бекенд, в якому будуть оброблятися зібрані за допомогою додатка дані.

Як підбиралися технології

Команда обирала технології виходячи з необхідного функціоналу та вимог проекту. Продукт мав працювати на планшетах з діагоналлю 10 дюймів, відзначатися швидкодією та бути простим у підтримці. Тому ми зробили вибір на користь нативної мобільної розробки на Kotlin.

Для створення адмінпанелі (тобто бекенда) розробники спочатку розглядали варіант використання однієї з популярних CMS. Але під час обговорення ТЗ з клієнтом зрозуміли необхідність розробки на GraphQL, щоб закласти в продукт більше гнучкості. У проекті також використовувалися PHP, React та MySQL.

Як ми вибудували роботу

Проект складався зі стандартних етапів, за якими ми працюємо останні кілька років.

Першим етапом став Discovery Stage. На ньому ми опрацьовували ТЗ клієнта, детально вивчали його вимоги, формували беклог. Вже на цьому етапі до роботи під'єднався дизайнер UX, який почав малювати перші прототипи екранів для оцінки та узгодження з клієнтом. 

Когда концепция, дизайн и технологии были согласованы, можно было переходить к технической части проекта – созданию фронтэнда и бэкэнда. Наши разработчики работают по agile-методологии Scrum, в которой задачи распределяются по небольшим спринтам и выполняются силами небольших автономных команд. 

На этом этапе многие процессы велись параллельно, что позволило реализовать комплексное приложение с нуля меньше чем за полгода.

Коли концепція, дизайн та технології були узгоджені, можна було переходити до технічної частини проекту – створення фронтенду та бекенду. Наші розробники працюють за agile-методологією Scrum, в якій завдання розподіляються за невеликими спринтами та виконуються силами невеликих автономних команд.

На цьому етапі багато процесів виконувалися паралельно, що дозволило реалізувати комплексний додаток з нуля менше ніж за півроку.

Як виконувалася звітність та комунікація 

Основним каналом комунікації з каналом клієнта був канал у Telegram – там ми завжди могли відповісти на запитання або отримати важливий зворотний зв'язок під час роботи. Регулярні мітинги відбувалися у Zoom чи Google Meet. У цьому проекті комунікація завжди була конструктивною. Для нас як для розробників роботу дуже спрощувала технічна підкованість команди TireRoute – вони добре розуміли нюанси процесів створення софту. 

Для кожного спринту у проекті було узгоджено план робіт та прописано заплановані витрати часу на вирішення завдання для кожного спеціаліста. За підсумками кожного спринту ми звітували перед клієнтом за фактично витраченими годинами та виконаним завданням.

Команда презентувала клієнтам підсумки кожного спринту, показувала готові екрани, елементи чи модулі, за можливості демонструвала їхню роботу на практиці. У презентації спринтів безпосередньо брали участь розробники. 

Які виклики ми подолали

Особливу увагу в цьому проекті ми приділили UX – зручності використання та ергономіці додатка. Важливо було пам'ятати, що інспекція шин не завжди може виконуватися за комфортних умов. Фахівці можуть виконувати її на вулиці, у рукавицях, під дощем чи снігом, вночі тощо.

Саме тому ми швидко відмовилися від опрацювання вертикальної орієнтації екранів (під смартфон). Після замальовки першої ж колісної формули стало зрозуміло, що працювати з нею незручно, елементи стають задрібними для читання та кліків.

Це дозволило зосередитися на поліпшенні досвіду користувача під час використання додатка на планшетах, в горизонтальній орієнтації. 

Крім того, команді довелося попрацювати над функціоналом розпізнавання номерів транспортних засобів. Задум полягав у тому, щоб інспектори могли наводити камеру на номерний знак машини та підтягувати всі необхідні дані автоматично замість того, щоб вводити номери вручну.

Тож наші менеджери гуляли стоянками вантажівок й намагалися сканувати різні види номерних знаків, бо у функціонал закладалася можливість розпізнавання максимально різноманітних варіантів номерів – не лише українських, але й європейських. Ці можливості потребували тонкої настройки. Розробники трохи "забуксували", але в результаті все ж вклалися в дедлайн.

Рекомендуємо почитати
Які переваги надає індивідуальний софт?

Інвестувати у власні технології набагато вигідніше, ніж у чужі продукти. Лише індивідуальне рішення зможе задовольнити усі унікальні потреби вашого бізнесу

Дізнайтеся більше про розробку ПЗ

Що ми розробили

Результатом розробки став мобільний додаток, який практично не має аналогів у своїй ніші. Він диджиталізує технічну інспекцію шин у рамках унікальної бізнес-моделі клієнта.

У платформі правильно модеруються всі можливі сценарії перевірки вантажівок на шиномонтажній станції – як під час додавання до бази нових машин, так і під час роботи зі старими користувачами. Як це працює? Розглянемо основні екрани та модулі рішення.

  • На головний екран додатка виведені інструменти навігації та пошуку, а також картки сервісних звернень. У кожній картці зазначено назву організації клієнта, номер та марка машини, причина звернення, дані з історії виконаних робіт тощо. 

  • Для фіксації сервісного обслуговування машини фахівцеві достатньо навести камеру планшета на номерний знак – його буде розпізнано автоматично. Якщо номер є в базі, всі необхідні дані підтягнуться з неї автоматично. Якщо номери в базі немає, то новий транспортний засіб можна одразу внести до неї. 

  • На екрані створення нової інспекції фіксуються вид, клас та модель транспортного засобу. Це може бути вантажівка, тягач чи причіп – для різних типів транспорту формули розрахунку вартості оренди шин відрізняються. Тут також фіксуються дані обліку: організація клієнта, контакти водія, скани техпаспорта, фото номери та машини, показання одометра тощо.

  • Безпосередньо для виконання інспекції реалізовано екран з колісною формулою. На ньому ми бачимо інфографіку, що схематично представляє вид транспортного засобу знизу. Кожне "колесо" - це окреме шиномісце зі своїм номером. При цьому цілі шини підсвічуються під час інспекції зеленим кольором, а проблемні - червоним.

  • Кожне шиномісце має свій власний екран, в якому зазначається вся необхідна інформація про шину. Це її марка, вигляд, модель, типорозмір серійного номера тощо. Сюди інспектор може внести всі технічні показники щодо колеса (тиск, ОГП тощо). 

  • Одним з найважливіших показників для інспекції шини є залишкова глибина протектора (ЗГП), яка вимірюється у міліметрах. Йдеться про ступінь стертості протектора шини. Рахунок використання шини багато в чому залежить саме від ЗГП.

  • Врешті-решт, інспектор може зафіксувати через екран шиномісця інформацію про зношування та пошкодження шини. Також може внести рекомендації стосовно необхідних робіт та подальшої експлуатації колеса. 

З технічної точки зору додаток має кілька важливих особливостей, які роблять цю схему працездатною:

  • автоматичне розпізнавання номера транспортного засобу;

  • складна модерація інспекції за різними тригерами та сценаріями;

  • генерація колісних формул, які були відмальовані безпосередньо в мобільному додатку.

Вся зібрана через додаток інформація надходить до бекенду. На його боці проводяться розрахунки вартості сервісу за кожним колесом, за кожним транспортним засобом. Важко навіть уявити, що донедавна весь цей багатоступеневий процес виконували вручну, на папері.

Результати розробки

Розробка дозволила компанії автоматизувати інспекцію та діагностику шин. TireRoute відмовився від паперової тяганини, яка поглинала масу часу та коштів, породжуючи при цьому плутанину та помилки. Процес оформлення інспекцій став простішим та прискорився в рази.

Водночас компанія практично усунула можливості недобросовісного виконання інспекції та корупційні ризики. Адже під час перенесення процесів до "цифри" у персоналу зникає спокуса "заплющити очі" на якісь проблеми з шинами, навіть якщо водії натякають на це. Це важливо, зокрема, і з погляду безпеки на дорогах. 

Якість збирання даних з інспекцій шин суттєво підвищилася, тепер вони стандартизовані. Це дозволило клієнту отримати релевантніше уявлення про свої активи та стан ринку. Диджиталізація відкрила можливості для складнішої бізнес-аналітики, підвищила якість прийняття рішень. 

Сьогодні продукт вже успішно запущений і приносить користь компанії. Команда WEZOM постійно працює над апдейтами додатка, покращуючи клієнтський досвід та додаючи новий функціонал. Один з найближчих планів розвитку системи – реалізувати у схемах колісних формул інтерактивність, зробити їх “клікабельними”. Цей функціонал планувався ще на старті проекту, але був залишений “на потім”. Адже у пріоритеті була реалізація ключової логіки програми та її “обкатка” на практиці. 

Для команди WEZOM робота над рішенням для TireRoute стала одним з найнезвичайніших проектів у логістичному секторі за останні роки. Успіх системи ще раз доводить, що при доборі правильних інструментів та технологій можна диджиталізувати практично будь-який сервіс, будь-яку послугу. Важливо лише знайти правильну ідею, й підібрати досвідчену команду, здатну вдихнути в неї життя. 

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах