Opencart - CMS (система управління сайтами), яка позиціонується як двигун для розробки та просування інтернет-магазинів . Затребуваність обумовлена великим функціоналом та інтуїтивно зрозумілим інтерфейсом, він підходить для роботи підприємців-початківців і досвідчених програмістів. Просування сайтів на Opencart – завдання непросте, але посильне. Розглянемо докладніше, ніж примітна система з цього погляду, як розпочати самостійне просування, і навіть визначимо, які роботи краще довірити професіоналам.
5 причин вибрати Opencart
Головні якості, що виділяють CMS, це:
-
Умовна безкоштовність. Opencart пропонує безліч безкоштовних тем та додаткових модулів (плагінів), що дозволяють створювати функціональні сайти з каталогами, картками товарів, сервісами оплати.
-
Гнучкі налаштування функціоналу та інтерфейсів. Якщо ви не маєте зайвого бюджету на розробку ексклюзивного дизайну, можна тимчасово скористатися готовими шаблонами, а потім поступово перевести ресурс на новий дизайн.
-
Універсальність. CMS підходить для створення невеликих торгових майданчиків та інтернет-магазинів із великими каталогами.
-
Підтримка різних валют та мультимовний інтерфейс.
-
Можливість інтеграції до 20 платіжних шлюзів.
Окрім цього, система Opencart дає повний список інструментів для просування сайтів у пошукових системах. Для цього підключаються спеціальні плагіни, такі як SEO PACK PRO.
Приклади корисних плагінів для SEO оптимізації сайту на opencart
Opencart корисний насамперед тим, що за його допомогою ви самостійно зможете створити зручний інтернет-магазин із повним функціоналом. Для цього розробники пропонують низку корисних плагінів. Ось деякі з них:
-
Модуль ватемарки – плагін для захисту зображень із вашого сайту. Докладніше тут .
-
Модуль для створення мультимовного ресурсу — платний плагін, але вкрай корисний для розширення аудиторії сайту.
Це лише кілька прикладів корисних надбудов для CMS, але їх достатньо для значного посилення ресурсу.
Шаблони Opencart
Це ще один інструмент, який спрощує розробку інтернет-магазину. CMS пропонує великий перелік шаблонних рішень для швидкого створення онлайн-магазину. Переглянути всі шаблони.
Що робити, щоб з'явитися зверху видачі
SEO-просування , незалежно від обраної CMS, завжди має базис: технічний та контентний.
Що можна зробити самостійно?
SEO оптимізація opencart передбачає якісну роботу з контентом, і це основна частина, яку ви можете зробити самі, адже ніхто не знає краще специфіки товарів, що реалізуються. Контентна частина складається з наступного:
Наповнення Meta-даних
У цю категорію входить три основні елементи:
-
title. Це основний заголовок, який відображається у пошукових системах та вгорі на вкладці браузера. Правила наповнення - обсяг до 70 символів (більше писати немає сенсу, так як сніппет пошуковиків розрахований на такий обсяг), включити головний ключовий запит для сторінки;
-
опис. Елемент метаданих, що описує зміст сторінки, також видно у видачі пошукових систем. До нього входять головний запит та інформація про товар, розміщений на сторінці. Оптимальний обсяг – 170–300 символів;
-
alt зображення. Пошуковики погано розпізнають інформацію, розміщену на картинках. Щоб дати їм розуміння, що показано на зображенні, застосовується спеціальний опис. У ньому також використовують ключовий запит та інформацію про зміст зображення. Завдяки цьому елементу метаданих, користувачі будуть бачити картинки з вашого ресурсу у видачі пошукових систем за зображеннями.
Заповнювати meta-дані необхідно, щоб забезпечити пошукових роботів відомостями про те, що міститься на сторінках сайту.
Обговоріть зі спеціалістом свій проект і разом розробте стратегію вибухового зростання продажів з органічної видачі.
Наповнення сторінок текстом та інформацією про товари
Це наступна складова успішного просування, про яку ви можете подбати самостійно. Важливо дотримуватись таких правил при наповненні сторінок:
-
-
Інформація має бути достовірною. Не вводьте в оману користувачів, інакше вони будуть йти з сайту, що негативно позначиться на його позиціях у пошуку.
-
Тексти мають бути унікальними. Не можна брати готовий контент із сторонніх ресурсів, пошукові роботи це не оцінять. Підсумком використання плагіату стане накладення фільтрів та песимізація (зниження позицій) вашого сайту в органічній видачі.
-
Використовуйте ключові запити. Після аналізу метаданих роботи перейдуть до вивчення контенту в інтернет-магазині, в тексті їм також потрібно задати спеціальні тригери, за якими пошукові системи зможуть орієнтуватися на сайті.
-
Контентна частина — важлива складова SEO просування сайту на Opencart. Подбайте про якісне наповнення ресурсу.
-
Підключити SSL-сертифікат
Багато провайдерів, що надають послуги хостингу, надають можливість безкоштовного підключення. Ви можете використовувати сертифікат на одному або кількох доменах. Пам'ятайте, SSL – це не лише важлива умова успішного просування, але й безпека для ваших користувачів. Не нехтуйте його підключенням.
-
Прискорити завантаження сайту
Пошукові роботи під час індексації перевіряють швидкість завантаження. Чим швидше завантажуються сторінки, тим краще для користувача та пошукової оптимізації. Перевірити показник можна за допомогою PageSpeed Insights. Вставляєте посилання, сервіс показує всі засоби прискорення сайту.
Можливі рекомендації:
-
стиснення зображень;
-
підключення gzip-стискання;
-
підключення кешування;
-
скорочення відповіді сервера;
-
оптимізація HTML, CSS, JS.
Якщо ви вибрали правильний хостинг з гарною пропускною здатністю, для забезпечення оптимальної швидкості завантаження буде достатньо підключення кешування даних.
Адаптивність
Перевірте, як сайт сприймається з мобільних пристроїв. Це важливо, тому що за статистикою мобільний трафік на сайтах вже перевищив кількість відвідувань з ПК. Більшість шаблонів Opencart оптимізовано під мобільні пристрої. Перевірити можна за допомогою цього сервісу.
Налаштуйте robots.txt
Файл robots.txt містить інформацію про сторінки, які мають бути або проіндексовані, або ігноровані пошуковими роботами. У ньому можна зазначити особливі умови (наприклад, вказати частоту сканування).
Цей документ створюють для зменшення навантаження на вебресурс із боку пошукових роботів та виключення з індексації певних сторінок. Важливо розуміти, що в разі відсутності цього файлу збільшується час на індексацію сайту або до мережі можуть потрапити сторінки з конфіденційною інформацією. Наприклад, Google проіндексує все, що не заборонено налаштуваннями (зображення, стилі оформлення та скрипти), що збільшує навантаження на сервер. Тому важливо виключити з індексації все, що не принесе реальної користі.
Щоб оптимізувати файл robots.txt, необхідно зробити наступне:
-
знайти файл у кореневій директорії вебсайту;
-
використовуючи команду Disallow, визначити посилання, які не повинні бути проіндексовані;
-
позначити за допомогою позначення «/*» ті відомості, які варто приховати (наприклад, особистий кабінет, результати сортування та пошуку, адміністративну панель тощо).
Крім того, важливо враховувати, що файл robots.txt аналогічний карті, яку бачать пошукові роботи та мережні сканери, що шукають уразливості та виконують парсинг. Тому не треба вказувати у файлі закриті для звичайних користувачів шляхи або посилання, яких немає на сайті.
Налаштуйте .htaccess та отримайте сертифікат безпеки
Щоб SEO оптимізація Opencart була результативною, рекомендується обов'язково отримати SSL-сертифікат, який забезпечує безпечне використання вебресурсу. Також варто зазначити, що пошукові системи вище ранжують сайти з SSL. Це є ще однією причиною уваги до такої деталі.
Іноді виникають ситуації, коли система керування Opencart забуває автоматично створити файл .htaccess. У такому разі ви можете додати його вручну до кореневої директорії сайту. Потім відкрийте новий файл, вставте спеціальний код і збережіть зміни. Якщо вам потрібне точніше налаштування, рекомендується звернутися до експерта.
Opencart є просунутою системою, але потрібно проконтролювати наявність дублів головної сторінки. Тому на наступному етапі SEO-оптимізації необхідно налаштувати 301-редиректи для всіх можливих варіантів посилань, щоб перенаправити їх на єдиний канонічний URL.
Наприклад, посилання на головну сторінку можуть мати наступні варіанти:
Для усунення таких повторів потрібно до файлу .htaccess внести правила переадресації. Наприклад, так:
Про важливість налаштування sitemap.xml та індексування сайту
При просуванні комерційних проєктів швидке сканування сайту грає критичну роль, особливо з огляду на часті оновлення контенту, що характерно, наприклад, для інтернет-магазинів. Для оптимізації цього процесу рекомендується використовувати карту сайту sitemap.xml. Вона допомагає швидко проінформувати пошукові роботи про внесені зміни (наприклад, ціни), оновлення переліку категорій, додавання новин. Отже, варто приділити увагу налаштуванню автоматичного оновлення карти сайту, до того ж це не дуже складно.
У системі керування Opencart є модуль ocStore, який легко активувати для створення карти сайту. Вам потрібно лише вибрати необхідні сервіси в розділі «Канали просування».
Як видалити дублі сторінок в Opencart
Пошукові системи серйозно карають за дублювання контенту, тому необхідно вживати заходів щодо усунення таких сторінок. Про те, як позбутися дублів головної сторінки, ми вже розповіли раніше. Якщо у вас є дубльовані сторінки, краще виключити їх з індексації за допомогою файлу robots.txt.
Також усунути проблему допоможе модуль SEO PACK PRO, у якому для кожного товару можна встановити параметр «Головна категорія» (main_category). Це означає, що кожна позиція прив'язана до конкретної категорії й відображатиметься в URL-адресах відповідних сторінок.
Процедура усунення дублювання сторінок в Opencart передбачає автоматичне виконання 301 редиректу, якщо ви спробуєте перейти в товарний розділ за іншою URL-адресою.
Збільшення швидкості завантаження сайту на Opencart
Швидкість завантаження вебсторінок залишається одним з основних критеріїв ранжування в пошукових системах. Якщо в планах — SEO просування Opencart, необхідно враховувати цей параметр.
Пропонуємо вам список методів, які можна використовувати для підвищення швидкості завантаження сайту:
-
оптимізація зображень;
-
включення стиснення даних із застосуванням GZIP;
-
використання модуля для кешування даних;
-
оптимізація HTML-коду;
-
скорочення часу очікування відповіді сервера.
Пропрацюйте ці напрями та періодично виконуйте моніторинг. Важливу роль також грає робота хостингу. Якщо він здатний витримувати високі навантаження, то вказані вище методи допоможуть значно збільшити швидкість завантаження сайту.
Хлібні крихти (Breadcrumbs)
Навігаційний ланцюжок для кожної сторінки (Breadcrumbs) допомагає користувачеві орієнтуватися в ієрархії сайту. Наприклад, якщо у вас інтернет-магазин матраців і людина шукає конкретну модель, навігаційний ланцюжок буде виглядати так: магазин матраців/матраци/ортопедичні матраци/матраци 180/200.
При правильному налаштуванні всі елементи Breadcrumbs будуть розташовані вгорі сторінки, дозволяючи користувачеві перейти на головну сторінку або повернутися на один із попередніх рівнів.
Щоб налаштувати коректну роботу хлібних крихт, потрібно зайти до каталогу catalog/view/theme/ВАША ТЕМА/template/product. Ви маєте окремо попрацювати з шаблонами категорії (category.tpl), картки товару (product.tpl), списку брендів (manufacturer_list.tpl), сторінки бренду (manufacturer_info.tpl).
На ці сторінки потрібно вставити необхідну мікророзмітку в такий спосіб:
Налаштування канонічних URL, дублі сторінок
На наступному етапі потрібно попрацювати зі сторінками з повторюваним або схожим контентом. Якщо, наприклад, існують дві різні версії сторінки для мобільних та комп'ютерів, потрібно вибрати одну з них і зробити канонічною. Це необхідно, щоб:
-
консолідувати переходи всередині сайту;
-
вибрати URL, який потрібно показувати у видачі;
-
спростити ведення статистики;
-
допомогти роботам пошукових систем просканувати сторінки та покращити індексацію.
Відзначити канонічні URL можна в SEO PACK PRO.
Як налаштувати мікророзмітку (мікродані)
Всі інтернет-магазини потребують якісної мікророзмітки, але не завжди вдається її впровадити на сайті. За допомогою цього інструмента онлайн-магазин повідомляє пошукові системи, які дані містяться на кожній сторінці.
Перевага мікророзмітки полягає в тому, що вона значно покращує зовнішній вигляд сніпетів вебресурсу. Без неї користувач бачить у пошуковій видачі тільки назву сайту, опис товару та посилання. Мікророзмітка дозволяє включити в сніпет практично будь-яку інформацію. Це може бути рейтинг товару, ціна чи інші дані. Це дозволить зробити додатковий модуль, який працює у форматі Schema.org, для Opencart.
У результаті сніпет виглядатиме так:
Ще один метод роботи з метатегами, сторінками пагінації
Дублі метатегів (наприклад, заголовок (Title) та опис (Description)) заважають пошукачам якісно ідентифікувати контент. Кожна сторінка повинна мати власні, унікальні метадані. Усунення дубльованих тегів необхідно, щоб оптимізація сайту Opencart була успішною.
Також потрібно усунути повторення контенту на сторінках із пагінацією. Основна проблема полягає в тому, що багато таких блоків можуть містити схожий контент, що негативно позначається на оптимізації.
Для розв'язання цієї проблеми радимо використовувати метатеги rel="prev" та rel="next", створюючи зв'язок між усіма сторінками пагінації. Такий метод дозволяє усунути дублювання без потреби створення окремої сторінки «Дивитись усе», не потребує значних змін у HTML-коді.
Впровадження атрибута ALT
ALT допомагає пошуковим системам краще розуміти та відображати відповідні зображення у результатах пошуку. Правильно заповнені атрибути (з урахуванням обмеження у 250 символів та контролю над надлишковим використанням ключових слів) можуть значно покращити процес оптимізації.
На сайті можна налаштувати автоматичне заповнення атрибута ALT для зображень. Це заощадить час та зусилля.
Налаштування метатегу Noindex для сторінок
На сторінки з пагінацією під час сортування в розділах категорій ми радимо додати метатег Noindex. Це допоможе прибрати з індексації зайві сторінки, і просування сайту на Opencart буде результативнішим.
Позначення 404 — статус HTTP
Стандартна помилка 404 зазвичай не надає інформацію — це лише повідомлення «Не знайдено», яке не сприяє вирішенню проблеми для потенційного клієнта. Щоб користувачі не залишали сторінку з помилкою 404, а залишалися на сайті, ми рекомендуємо зробити її унікальною. Для цього важливо налаштувати окремо сторінку помилки 404.
Seo просування opencart краще довірити професіоналам?
Вся технічна робота потребує спеціальних навичок. Інтернет рясніє інформацією про налаштування Robots.txt, Sitemap.xml, файлу .htaccess, але мало хто говорить про те, що для кожного сайту технічні налаштування індивідуальні. Неправильне налаштування може призвести до того, що пошукові системи не побачать деякі сторінки. А робота з файлом.
Довірте роботу з розкрутки сайту на opencart та технічному налаштуванні професіоналам. Фахівці Wezom зроблять все необхідне, щоб ваш сайт ранжувався вище за конкурентів:
-
сформуємо якісне семантичне ядро;
-
опрацюємо мобільну версію сайту;
-
налаштуємо Robots.txt, Sitemap.xml, файлу .htaccess;
-
винесемо рекомендації щодо SEO-просування інтернет-магазину на Opencart.
Для консультації звертайтесь за телефоном 0-800-750-309.
FAQ
Чи можна оптимізувати мій сайт на OpenCart?
Так, платформа Opencart досить гнучка і дозволяє проводити технічну оптимізацію, оптимізацію контенту, налаштовувати SEO-фільтри та метадані.
Коли з'являться перші результати оптимізації OpenCart?
Перші результати оптимізації сайту на OpenCart можна побачити вже за 1–2 місяці за умови систематичної роботи. Це може бути поліпшення позицій щодо окремих запитів, зростання органічного трафіку, збільшення конверсії. Оцінювати те, наскільки ефективною була оптимізація інтернет-магазину, можна після 3–6 місяців робіт.
Скільки коштує просування сайту OpenCart?
Вартість розкручування платформи на OpenCart зазвичай становить від 300 до 1000 доларів на місяць залежно від складності та конкуренції за цільовими запитами, обсягів робіт, термінів та очікувань. На початковому етапі оптимізації можна обмежитись бюджетом близько 500 доларів.