Як створити мобільний додаток для запису до лікаря

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
2.7
15.12.2021
5323
0

Медичні технології йдуть на рівні, а то й випереджають досягнення диджіталізації будь-якого іншого бізнесу. Практично у кожної клініки є веб-сайти та інші діджитал рішення для автоматизації роботи та підвищення ефективності. Одним із незамінних інструментів є додаток для запису до лікаря. Давайте розглянемо, що це за рішення, що воно дає і що потрібно створити його для своєї клініки.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Чому ви маєте розробити мобільний додаток для запису до лікаря?

розробити мобільний додаток для запису

У наш час люди не просто звикли, вони давно вважають нормою можливість робити практично будь-які дії зі свого смартфона. Більше того, вони очікують цієї можливості від усього і хочуть, щоб викликати таксі, купити продукти і записатися до лікаря було однаково просто - кілька кліків на улюбленому гаджеті.

Мобільний додаток для запису до лікаря дає таку можливість, а також несе безліч інших переваг як для клінік, так і для пацієнтів. Таке рішення допомагає заощадити сили, час, підвищує точність та ефективність вчинених дій, а також дозволяє підвищити продуктивність та доходи клініки.

Погляньмо на переваги даного рішення для різних учасників.

Переваги для клініки

Чимало клінік вже мають свої програми для лікарів (андроїд або айос), але все ще сумніваються в необхідності застосування для пацієнтів, а дарма. Справа в тому, що такі додатки несуть у собі масу прихованих можливостей та переваг:

  • по-перше, це ще один спосіб значно оптимізувати процеси, що дозволить підвищити загальну продуктивність вашого закладу;
  • по-друге, автоматизація процесів повністю виключає можливість помилки людського фактора з вашого боку, що підвищує якість обслуговування та рівень задоволеності клієнтів;
  • по-третє, адміністративні завдання більше не забиратимуть так багато часу, адже додаток для лікарів та пацієнтів - одна з ланок автоматизації адміністративної рутини;
  • ще одна перевага – це можливість керувати розкладом своїх співробітників, адже такий додаток при належних інтеграціях дозволить швидко та легко відстежувати графік прийомів;
  • також таке рішення дозволить вам контролювати потік клієнтів, грамотно його розподіляти та уникати ситуацій, коли записано занадто багато пацієнтів, а лікар не встигає всіх прийняти, що також впливає на враження від вашої клініки;
  • ще один плюс полягає в тому, що ви можете відстежувати статистику прийомів, скільки людей записується, скільки з них приходить, а скільки ні, передбачати такі ситуації та уникати їх надалі;
  • ну і нарешті, додатки для лікарів - спосіб отримувати зворотний зв'язок від пацієнтів, що дозволить вам відстежувати продуктивність своїх співробітників, а також дізнаватися про причини неявки на прийом і працювати над поліпшенням своєї компанії.
Створюємо Mobile рішення із гарантією!

Допомагаємо оптимізувати процеси, підвищити продуктивність та вийти на новий рівень

Переваги для пацієнтів

Мобільний додаток, який дозволяє записатися до лікаря - вже величезна перевага для користувачів, які не хочуть витрачати час (і, можливо, кошти) на телефонні дзвінки для запису, або тим більше на запис у реєстратурі. Але це далеко не все, що ви можете запропонувати цільовій аудиторії:

  • звичайно, в першу чергу, пацієнти отримують економію грошей та часу;
  • по-друге, такий додаток дає можливість записуватися на прийом у будь-який час, коли пацієнт згадав про таку необхідність з будь-якого куточка світу, де є доступ в інтернет;
  • ще одна важлива можливість для користувачів - переносити запис на зручний час також можна зі смартфона у зручний час у зручному місці (але тут варто передбачити мінімальні терміни перенесення запису, щоб це не вплинуло на ефективність роботи ваших співробітників);
  • при належних інтеграціях можна зробити безліч додаткових переваг для користувачів, таких як пошук лікаря, повідомлення з нагадуваннями, оплата через додаток, онлайн консультація лікаря при необхідності і так далі.

Можливості для інтеграції з програмою для запису до лікаря

Можливості для інтеграції з додатком

Ми описали лише базові переваги, які дають мобільні додатки для лікарів та пацієнтів. При інтеграціях з іншими сервісами вашої клініки можна значно збільшити ці можливості. Такі додаткові функції додатку лише підвищать ефективність та продуктивність вашої компанії, а також досвід користувачів, їхню задоволеність та залученість, що позитивно позначається на середньому чеку та коефіцієнті утримання клієнтів.

Профілі лікарів

Оформивши профілі лікарів у додатку, ваші користувачі зможуть ознайомитися зі спеціалізацією, досвідом та іншими якостями спеціаліста, перш ніж записатись на прийом. Також можна додати інформацію про його сертифікації та інші досягнення, щоб продемонструвати всі переваги. Більше того, варто вказувати мови, якими володіє фахівець, щоб на прийомі не виникало проблем із порозумінням сторін.

Хорошою ідеєю буде також додати зворотний зв'язок у профілі лікаря. Так користувачі зможуть залишати оцінки та коментарі, що допоможе вам відстежувати роботу своїх співробітників, а іншим пацієнтам – врахувати репутацію лікаря під час запису.

Пошук лікаря

Пошук лікаря та запис на прийом – нерозривні частини єдиного процесу. Адже не можна записатися на певну дату, час, але не вибрати до кого. Для багатьох людей можливість вибору – дуже важлива складова позитивного досвіду. Можливо, ознайомившись із профілями лікарів у ваших пацієнтів буде конкретне розуміння, кому вони хочуть довірити своє здоров'я чи навіть життя, і варто надати таку можливість. Більше того, до лікарів деяких спеціальностей пацієнти можуть висувати вимоги статі, щоб не відчувати себе ніяково на консультації. Це також важливо враховувати.

Нагадування

Повідомлення з нагадуваннями в першу чергу допоможуть вашим користувачам не забути про прийом і не пропустити його, особливо якщо запис відбувався суттєво заздалегідь. Але також програми для пацієнтів можуть нагадувати про те, що настав час наступного візиту або регулярного профілактичного огляду, щоб підтримувати своє здоров'я, а програми для лікарів нагадають вашим співробітникам про їх графік та записи, щоб уникнути випадкових конфузів.

Запис та управління зустрічами

Звичайно, це одна з базових функцій додатка для запису до лікаря, але тут є свої нюанси. Наприклад, гарною ідеєю буде підключення календаря з графіком прийому та вільними вікнами обраного фахівця, щоб користувач одразу міг зрозуміти, на які дати та час йому не вдасться потрапити. Так він зможе заздалегідь узгодити дату прийому або підібрати собі іншого фахівця. Також важливо передбачити можливість завчасного скасування або перенесення прийому, щоб уникнути неявки та простою фахівців.

Платежі

Дозвольте користувачам оплачувати прийом, аналізи або інші квитанції прямо в додатку. Безготівковий розрахунок зараз сильно полегшує виконання цієї дії користувачам, а компаніям – облік доходів та фінансову звітність. А збереження чеків та квитанцій у додатку допоможе користувачам бути впевненими у тому, яку суму та на що вони витратили.

Електронні записи у хмарі

Зберігання даних користувача корисне не лише щодо чеків та історії виплат. Всю карту пацієнта можна зберігати у хмарі, що дозволить вашим користувачам отримати інформацію про своє здоров'я у будь-який момент, а також забезпечить збереження даних за будь-яких неполадок у системі клініки. Так, карти ваших користувачів зі своїми знімками, анамнезами та аналіями ніколи не загубляться.

Онлайн-консультації

Актуальна у сучасних реаліях можливість – проконсультуватися з лікарем без безпосереднього візиту до клініки. Деякі проблеми зі здоров'ям вимагають негайної консультації, і це необхідно передбачити. А також можливість записатися на прийом онлайн убезпечить користувачів за епідемії або неможливості фізичного відвідування клініки з будь-якої іншої причини.

Лічильник ліків

Відмінною ідеєю також зберігатиме рецепти ваших користувачів у смартфоні, щоб вони завжди були під рукою, а також нагадувати про прийом ліків, щоб пацієнти не забували дбати про своє здоров'я. Можна також передбачити нагадування про те, що якісь із ліків закінчується і необхідно поповнити запаси. Не завадить і функція вибору альтернативних ліків, які допоможе вашим пацієнтам не залишитися без лікування, якщо препарату з певною назвою в аптеці не виявиться.

Приклади додатків для запису до лікаря

приклади додатків для запису до лікаря

Не секрет, що мобільні додатки для запису до лікаря виникли не щойно, ці рішення давно використовуються великими клініками та мають попит у пацієнтів. Тож подивімось, які існують лідери серед додатків для лікарів та пацієнтів і які тренди мобільної розробки вони використовують.

Мобільний додаток для запису на прийом до лікаря Mayo Clinic

Клініка Мейо – одна з найбільших у світі, до того ж це не просто клініка, а цілий дослідницький центр. Мережа даних медичних установ розташована в США та охоплює 5 штатів, що робить проект досить масштабним. Ця компанія стала однією з перших, хто впровадив додаток для пацієнтів, запропонувавши їм можливість:

  • записуватися на прийом;

  • ознайомитись з розкладом усіх прийомів;

  • черпати корисну інформацію та поради з блогу;

  • зберігати та відкривати всі результати обстежень та аналізів;

  • оновлювати та відстежувати дані про своє здоров'я прямо у додатку;

  • оплачувати рахунки за допомогою програми;

  • підтримувати зворотний зв'язок із співробітниками клініки.

Сама ж компанія при цьому оптимізувала свою роботу, зокрема розклад та ведення адміністративної документації, підвищила ефективність управління персоналом та взаємодії зі своїми пацієнтами.

Мобільний додаток MyHealth для запису на прийом

Розроблений стенфордським відділенням охорони здоров'я, цей додаток став не лише символом діджиталізації в індустрії охорони здоров'я та медицини, а й можливістю зробити весь документообіг у медицині електронним. Процеси в клініках стали набагато ефективнішими, а користувачі отримали нові можливості та переваги:

  • записуватись на прийоми, аналізи, консультації та інші види медичних послуг;

  • оплачувати рахунки через додаток;

  • отримувати відеоконсультації лікарів не виходячи з дому;

  • зберігати та відкривати всі результати обстежень та аналізів;

  • отримати доступ до своїх рецептів онлайн;

  • інтегрувати програму з іншими MedTech для ретельного відстеження стану здоров'я;

  • підтримувати зворотний зв'язок із співробітниками клініки;

  • прокладати маршрути до клінік, у яких призначено запис.

Це рішення максимально піклується як про клієнтів, так і персонал клініки, скоротивши кількість організаційної комунікації до мінімуму.

Мобільний додаток Health Buddy для запису до лікаря

Сінгапурський додаток Health Buddy цікавий тим, що розроблений не для однієї конкретної клініки або мережі клінік, а для цілого списку закладів охорони здоров'я, серед яких і поліклініки, і спеціалізовані медичні центри. Можливості, які отримали пацієнти завдяки додатку, досить широкі:

  • записуватися на прийом та керувати записами;

  • оплачувати рахунки через програму;

  • замовляти та купувати ліки;

  • знайти потрібного лікаря поблизу;

  • черпати корисну інформацію та поради з блогу.

Таке рішення дозволило грамотно розподілити навантаження на всі медичні установи, щоб кожен пацієнт отримав належну увагу та обслуговування.

Додаток ZOCDOC

Американський додаток, який також розроблений не під якусь конкретну клініку, а існує як окрема комерційна платформа, одержуючи дохід за рахунок комісій, який виплачують лікарі за запис до них. Для пацієнтів додаток безкоштовний і надає такі можливості:

  • записуватись на прийом, як очно так і онлайн у будь-яку клініку в додатку;

  • шукати клініки та лікарів виходячи зі свого страхового поліса, що дозволяє отримати послуги безкоштовно або значно дешевше;

  • шукати лікарів за певними критеріями, за винятком суто медичних термінів;

  • замовляти послуги не тільки для себе, а й для інших осіб, маючи їх дані.

Ця програма дозволяє користувачам швидше знаходити необхідних фахівців і записуватися до них, а лікарям завжди бути на увазі у своєї аудиторії.

Як бачите, мобільні додатки для запису до лікаря можуть бути абсолютно різними, при цьому можуть відрізнятися і цільова аудиторія, і база клінік або медичних фахівців, і можливості, що надаються користувачам, та інші особливості. Все це буде залежати від ваших цілей та особливостей вашого бізнесу.

Етапи створення програми для запису на прийом до лікаря

Етапи створення програми

Як і для будь-якого іншого програмного забезпечення, розробка додатка для запису до лікаря проходить певні етапи, і лише після завершення кожного з них програма починає приносити користь своїм користувачам і дохід - власникам.

Підготовка бази даних лікарів

Насамперед необхідно зібрати всі дані, які будуть використовуватись у додатку та відформатувати їх відповідним чином. Як відформатувати - це стане ясно після брифу з компанією-розробником та складання технічного завдання. Ви отримаєте специфікацію, де детально описані усі необхідні характеристики.

Які дані - це дуже важливе питання, яке вам слід вирішити ще до початку розробки. Якщо ви створюєте додаток для своєї клініки, вам необхідно зібрати всю інформацію, яка буде потрібна для заповнення профілю, про всіх лікарів. Якщо ж ваша програма комерційна, і ви створюєте її не для себе, визначтеся, з якими клініками або медичними закладами ви співпрацюватимете, зберіть дані про лікарів у них. Варто також передбачити можливість сортування або пошуку по клініці, раптом ваші користувачі мають певні переваги.

Розробка прототипу

Коли всі дані підготовлені, а технічне завдання створено, на основі нього дизайнери та аналітики розробляють прототип майбутньої програми. По суті, прототипування лише умовно можна винести в один окремий етап, насправді він складається як мінімум із двох частин: UI та UX дизайн.

User Experience дизайн або створення досвіду користувача - процес опрацювання всіх шляхів користувача, розташування всіх елементів і продумування всіх переходів і взаємодій. На цьому етапі створюється чітка структура та архітектура майбутнього застосування.

User Interface дизайн відповідає за створення інтерфейсу користувача, тобто зовнішнього вигляду вашої програми, який має бути ненав'язливим і інтуїтивно зрозумілим, але при цьому запам'ятовується і транслює ваші цінності.

Коли обидва етапи дизайну закінчено, отримуємо прототип. Це форма вашого застосування, ще не наповнена змістом, але вже дає досить цілісне уявлення про майбутній продукт. Якщо вас не влаштовує якийсь елемент, сторінка або функція, редагування найкраще вносити саме на цьому етапі, адже на кожному наступному вони можуть коштувати в рази, а то й у десятки разів дорожче.

Рекомендуємо почитати
Дізнайтесь більше про успішний кейс розробки медичного додатка!

Хочете побачити, як працює додаток з особистою цифровою медкарткою пацієнта? Ознайомтеся з нашим кейсом CareFor і дізнайтесь, як він може допомогти вашому медичному закладу.

Переглянути кейс

Програмування

Програмування - процес написання коду вашого додатку, що буквально створює його в реальному вигляді, а не тільки у формі прототипу. Тут також можна виділити два напрямки розробки: Front-End та Back-End. При цьому перший відповідає реалізацію інтерфейсу, всіх його елементів, а також за пожвавлення цього інтерфейсу за допомогою анімацій і прописування переходів і взаємозв'язків. А другий – бекенд – розробляє безпосередньо функціональну частину вашого додатку для лікарів.

Обидва ці напрямки працюють паралельно, а після готовий код компілюється в єдину систему і ваш додаток вже виглядає як слід, і виконує функції як слід.

Тестування

Хоча етап тестування і вказують завжди наприкінці розробки, насправді він починається набагато раніше. Тестуються макети, мокапи, прототипи, а потім код, частини програми і, нарешті, вся програма повністю. Основне завдання - якомога раніше знайти будь-які помилки або збої, їх джерело, і усунути їх. Але це не єдина мета тестування.

Програмний продукт може працювати без збоїв, проте бути недосконалим. Мета тестування - переконатися в якості продукту, удосконалити його, якщо це можна зробити, а також переконатися, що всі вимоги дотримані. Цей етап створення програми для медицини дозволяє зробити продукт високоякісним та зручним, тож тільки після тестування програма готова до запуску.

Запуск та обслуговування

Коли ви впевнені у готовності та якості вашого програмного продукту, саме час виводити його на ринок: завантажувати в магазини додатків або на інший майданчик, де ви плануєте його просувати.

Також спочатку існування програми завжди проводиться гарантійна технічна підтримка, адже саме перші дні та тижні життя продукту найнебезпечніші, у плані непередбачених збоїв, ненормованого навантаження і так далі. Що б не трапилося на гарантійному терміні, компанія-розробник має усунути будь-які неполадки та зробити так, щоб продукт без проблем виконував усі свої функції та цілі.

Наша мета - не просто розробити додаток для запису до лікаря, а створити для вас ефективний інструмент, який закриватиме певні потреби і допоможе вам досягти поставлених цілей.

Вартість розробки програми для запису до лікаря

Вартість розробки програми

Як бачимо, розробка додатка для лікарів та пацієнтів – досить комплексний процес, який потребує різнобічного підходу та участі безлічі фахівців. Не дивно, так можна сказати практично про кожен складний продукт. Давайте подивимося, як визначити вартість його розробки.

Формула розрахунку ціни на розробку здається досить простою: ціна дорівнює кількості витрачених годин помноженого на вартість години. Але при цьому кожен із критеріїв у свою чергу залежить від багатьох факторів. Давайте подивимося.

Вартість години – це ціна години роботи одного фахівця. У кожного вона різна, це залежить і від країни розробників (у Штатах замовити розробку коштує значно дорожче, ніж у СНД, а в Індії, наприклад, набагато дешевше), і від рівня кваліфікації розробників (година роботи джуніор-розробника, очевидно, дешевша, ніж година роботи синьйор-фахівця). Але при цьому ви не завжди можете вибрати, розробники якого рівня кваліфікації будуть задіяні до вас на проект, адже це залежить від функціонала, який необхідно реалізувати – не все під силу початківцям. Також не завжди має сенс брати фахівців-початківців, адже вони можуть виконувати роботу значно довше, і в кінцевому рахунку вона обійдеться вам дорожче. Але так само може бути і навпаки: іноді початківці витратить на кілька годин довше на виконання якогось завдання, але це обійдеться значно дешевше, ніж віддати цю роботу висококваліфікованому фахівцю. Все залежить від ситуації, але ми намагаємось підбирати для своїх клієнтів найоптимальніший варіант.

Рекомендуємо почитати
Як розрахувати вартість розробки MVP?

MVP – це "мінімальна" версія софту, що дозволяє протестувати гіпотезу або оцінити потенціал проекту.

Докладніше

Для розрахунку вартості необхідно окремо рахувати годинник кожного фахівця, множити його саме на його ставку, а потім підсумовувати дані по кожному.

Кількість годин - час, який буде витрачено на розробку, також не цілком самостійний фактор. Як ми вже могли помітити, час залежить від рівня кваліфікації спеціаліста: що більше досвіду у розробника, то швидше він виконує свої завдання.

Другий фактор, який впливає на час - це складність та широкість функціоналу. Чим більше різних функцій необхідно реалізувати, тим довше доведеться над ними працювати, що цілком логічно. При цьому складність структури та архітектури докладання, взаємозв'язку між усіма його елементами також потребують часу.

І третій фактор часу, як не дивно, це підготовленість та участь замовника. Наявність певних напрацювань, відповідність форматів даних, наявність інших продуктів для інтеграцій, сформовані вимоги та бачення майбутнього продукту, а також наявність продуманого технічного завдання суттєво прискорюють процес розробки. Звичайно, якщо цього немає, ми допоможемо все найкраще продумати, але на це знадобиться час. Також ваша участь у процесі: швидкість ваших відповідей на наші запитання та уточнення, вибору з представлених варіантів, а також внесення та затвердження правок – суттєво впливає на те, як швидко команда зможе приступити до наступного етапу.

Висновки

Програми для запису на прийом до лікаря

Додатки для запису на прийом до лікаря - це ефективний інструмент, який дозволяє оптимізувати та автоматизувати безліч робочих процесів у клініках, стати ближче до своїх пацієнтів і нести їм ще більше користі, а також надати їм спектр нових сучасних можливостей для ще кращого досвіду користувача.

Це рішення вже не нове на ринку і довело свою популярність та ефективність. Можна знайти безліч прикладів, які можуть надихнути вас на кращий продукт.

Розробка програми для клініки вимагає насамперед продуманості того, що саме необхідно реалізувати, а також постановки чітких цілей перед продуктом. Решту довірте компанії-розробнику.

Щоб замовити розробку додатку у WEZOM - залиште заявку на сайті, наш менеджер передзвонить і проконсультує вас. Якщо у вас залишилися якісь питання, ми також з радістю відповімо на них.

FAQ

Скільки часу потрібно, щоб створити програму для запису на прийом до лікаря?

Час, необхідний для розробки, залежить від структури майбутнього додатку та від складності його функціоналу. Вибір настільки різноманітний, що, на жаль, ми не можемо назвати жодної цифри. Тим не менш, ви можете зв'язатися з нами та розповісти про вашу концепцію, тоді ми зможемо зорієнтувати вас за термінами. Консультація абсолютно безкоштовна і ні до чого вас не зобов'язує.

Які технології використовуються для створення такої програми?

Стек технологій для створення програми для клініки також відрізняється від нагоди. Це залежить від того, які рішення вам потрібні, адже багато сучасних рішень вимагають залучення новітніх технологій. А також важливо враховувати те, який тип програми: веб, нативна або кросплатформова - вас цікавить, адже мова програмування для кожного з них також відрізнятиметься.

Скільки коштує розробка програми для бронювання лікарів?

Вартість розробки додатків залежить від складності та обширності функціоналу. Ми зможемо детально пояснити ціноутворення на консультації. Також, коли ви опишете нам, щоб ви хотіли бачити в додатку, ми зможемо зорієнтувати вас за вартістю конкретно у вашому випадку. 

Яким має бути склад команди для створення програми медичного розкладу?

Для ефективної та швидкої розробки програми необхідна участь бізнес-аналітика, який відповідає за попередній збір інформації, а також за створення та тестування технічного завдання; дизайнера або команди дизайнерів для створення прототипу програми; команда розробників, відповідальних за написання коду та безпосередню реалізацію програмного продукту; тестувальник або команда тестувальників для забезпечення якості продукту. Кількість фахівців залежить від масштабів проекту. Іноді також потрібна участь менеджера, якщо проект досить тривалий або задіяно чимало фахівців. У деяких випадках менеджер може виконувати функції бізнес-аналітика.

Wezom
Про автора
Wezom
Команда IT-компанії
Команда IT-компанії WEZOM. Ми діджиталізуємо бізнеси, створюємо платформи та екосистеми для eCommerce, девелопменту, логістики.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
2.7
Проголосувало: 3
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах