Василій
Василій
IT Sales Manager
23.12.2022

Тренди мобільної розробки на 2023 рік

Василій
Василій
IT Sales Manager
23.12.2022
23.12.2022
1562
0

Смартфони давно захопили нашу планету, ставши невіддільною частиною нашого життя. І цьому важко щось заперечити, адже наразі смартфонами вже користуються 5,3 мільярда осіб, тобто більшість населення світу. Не лишилася осторонь й торгівля, яка швидко пішла в онлайн: лише за 2021 рік доходи світової роздрібної торгівлі через гаджети перевищили 3,5 мільярда доларів, тоді як у 2020 році вони становили “лише” 2,9 мільярда доларів. 

Тому не дивно, що головним трендом у сфері бізнесу протягом найближчих років стало створення мобільних додатків. Які переваги вони надають? 

  • довірча атмосфера для взаємодії з клієнтами;
  • автоматизація усіх бізнес-процесів;
  • швидкий аналіз аудиторії;
  • зручне здійснення платежів;
  • легке залучення нової аудиторії;
  • підвищення якості пропонованих послуг.

Але не торгівлею єдиною - додатки проникли до всіх сфер нашого життя, від освіти та прогнозу погоди до розрахунку калорій та корегування режиму сну.

Бізнес-аналітики з SafeBettingSites.com, прогнозують, що у 2023 році обсяг світового ринку мобільних додатків має перевищити 420 мільярдів доларів, а вже у 2026 - сягнути рекордних 542 мільярдів. Це дивовижне зростання індустрії мобільних додатків надає небачені можливості, але разом з тим зростає й конкуренція. То якими ж будуть тренди у мобільній розробці на наступний та всі найближчі роки?

  • Безпека даних вийде на перший план. Конфіденційність інформації користувачів стане пріоритетом під час розробки мобільних додатків. Це й передбачувано, адже кількість пошукових запитів “конфіденційність даних” у Google протягом останніх 5 років зросла майже на 150%. Зокрема, недостатній рівень захищеності даних став однією з причин, через які користувачі відмовляються від деяких додатків Google. Разом з тим, набувають популярності додатки з наскрізним шифруванням, на кшталт Telegram - він досяг вибухового зростання кількості користувачів саме завдяки особливій увазі до конфіденційності. Загалом, захищеність інформації є однією з провідних тенденцій, за якими має слідкувати будь-який користувач мобільних сервісів.
  • Побільшає орієнтованих на камеру додатків. Протягом останніх років у світі набуває популярності віддалена робота, що спонукає людей дедалі частіше користуватися відеозв'язком. Наприклад, протягом першого тижня коронавірусу у березні 2020 року додатки для відеоконференцій встановили безумовний рекорд за кількістю завантажень - 62 мільйони разів. Через це протягом останніх років різко зросло використання додатків Zoom, Google Meet та навіть дещо застарілого Skype. Також різко набув популярності відеосервіс Youtube. При цьому особливого поширення набувають додатки потокового відео, на кшталт TikTok. Одним словом, користувачам подобаються сервіси, здатні транслювати відео, спілкуватися з друзями та швидко збільшувати аудиторію підписників.

  • Розробка додатків з використанням Low-Code та No-Code. Це стало мало не найважливішою тенденцією для розробки програмного забезпечення. Про це свідчить й частота запиту “low-code”, яка протягом останніх 5 років зросла майже на 450%. Завдяки цій технології створити свій додаток може будь-який користувач, оскільки для розробки не потрібні навички з кодування. На користь цього свідчить купівля у 2021 році компанією Google цілої платформи мобільних сервісів без коду - AppSheet. Як бачимо, Google вирішив не ігнорувати перспективні технології. І хоча тренд low-code не робить кодування вручну анахронізмом, його значення важко переоцінити, оскільки він надає нові можливості для створення додатків та бізнесу, яких би не існувало.
  • Бум FinTech. Цікавість до мобільного банкінгу зростає з кожним роком і те, що кілька років тому було винятком, сьогодні стало мейнстримом. Переважна більшість американських банків вже пропонують оплачувати рахунки через смартфони. І вони не виняток - сьогодні багато ІТ-стартапів змагаються за клієнтів мобайл-банкінгу, пропонуючи фінансові послуги за меншу комісію, ніж у звичайних банках. Як приклад можна назвати одну з найпопулярніших у Китаї фінтех-платформ - WeChat Pay. На користь рівня її успішності можна згадати про мільярд фінансових транзакцій які щоденно здійснюються на платформі. Також не варто забувати й про українських представників мобільного банкінгу - зокрема про перевірений часом ПриватБанк та технічно передовий Монобанк.

  • Доповнена реальність стає частиною нашого життя. Вже зараз можна спостерігати, як AR-технології швидко модернізують роздрібний маркетинг завдяки індивідуальному підходу до клієнтів, що сприяє подальшому зростанню онлайн-продажів. З цим погоджується й більшість покупців. Зокрема, згідно з інформацією Snapchat, 76% клієнтів переконані, що доповнена реальність відіграватиме провідну роль під час здійснення їх майбутніх покупок, а 57% споживачів хочуть лише збільшити використання доповненої реальності у повсякденному житті.
  • Поширення мобільних додатків з використанням хмарних розрахунків. Вже зараз хмарні обчислення є провідною технологією у бізнес-сегменті - понад 94% компаній підтверджують, що користуються хмарними обчисленнями, й переважна більшість з них планує збільшити видатки на хмарні технології вже у найближчі роки. Якщо брати до уваги подібну тенденцію, то вже скоро ми зіткнемося з підвищеною увагою до мобільних додатків з хмарними технологіями. Прогнозується, що до 2026 року ринок мобільних хмарних рішень може зростати на 25% щороку. Це й не дивно, адже хмарні додатки сумісні одразу з кількома мобільними платформами (iOs та Android), а що значно спрощує їх подальше оновлення та масштабування. Це заощаджує кошти та час, що робить такі додатки пріоритетними для розробників та компаній.

  • Розробка медичних додатків для щоденного вжитку. Протягом останніх років спостерігається поширення розробки спеціалізованих сервісів для охорони здоров'я. Це дуже широка категорія додатків, сюди належать як сервіси для загальної охорони здоров'я, на кшталт відстеження спочивання калорій чи рекомендації з тренувань, так і спеціалізовані медичні додатки, які забезпечують віддалений моніторинг стану здоров'я пацієнта. Вже сьогодні для завантаження користувачами доступні понад 350 тисяч додатків, й експерти прогнозують до 2027 року зростання ринку ще на 45%. Останнім часом у галузі вживають конкретних заходів для забезпечення медичного контролю під час розробки подібних додатків та використання переваг використання штучного інтелекту для створення необхідних для здоров'я пацієнтів сервісів. На сьогодні досі не існує універсального сервісу, спроможного охопити всі захворювання та передбачити всі сценарії розвитку подій, тому простору для розвитку додатків більш ніж достатньо.
  • Збільшення кількості додатків для смарт-годинників. У світі різко зросла популярність гаджетів для носіння, зокрема, до кінця поточного року їх кількість сягне мільярда. Беручи до уваги, наскільки часто Apple, Samsung та FitBit оновлюють свої лінійки смарт-годинників, можна стверджувати, що популярність гаджетів для носіння зростатиме й надалі. Вже зараз багато додатків адаптуються для використання на смарт-годинниках, зокрема це спортивні, аудіо та відео сервіси.
  • Поширення додатків з використанням штучного інтелекту та “машинного навчання”. Протягом останніх 10 років частота запитів “машинне навчання” зросла на 880%. І це логічно, адже цьогоріч ШІ став впроваджуватися у всіх технологіях. Навіть Ikea не так давно придбала стартап на основі штучного інтелекту Geomagical Labs для оптимізації своїх можливостей з візуалізації доповненої реальності. І це не поодиноке виключення, адже штучний інтелект використовується у керуванні майже усюди, від реклами до розумних помічників та від виробництва до журналістики. І цей тренд лише набирає обертів.

  • Збільшення кількості преміум-додатків як альтернативи безплатним. Безплатні та умовно безплатні сервіси потроху здають позиції. Користувачі розуміють, що можуть отримувати набагато кращі сервіси та можливості за мінімальні кошти. Як приклад можна згадати користувачів Gmail, які зараз змінюють його на платний Superhuman. І роблять вони це лише щоб проводити у пошті менше часу, бо Superhuman просувають як найшвидший у світі е-мейл. Також можна згадати перехід частини аудиторії Google Hangouts до Zoom, який вже здобув всесвітній імідж додатка для бізнес-конференцій. На користь цього свідчить кількість відеочатів у Zoom, яка протягом року зросла з 10  до 300 мільйонів відеоконференцій.

Звісно, ринок мобільних додатків швидко змінюється, миттєво реагуючи на кожний запит аудиторії. Але всі вищезгадані тренди розробок для гаджетів перевірені часом й гарантовано не втратять актуальності ані у 2023, ані в найближчі кілька років. На 100% можна бути впевненим лише в одному - мобільні сервіси продовжать свій розвиток, набуваючи дедалі більшої популярності та все сильніше впливаючи на ринок та суспільство. Тому не варто гаяти час, відкладаючи створення власної мобільної розробки “на потім”, адже жодні гроші не спроможні повернути втрачені можливості. Йдіть в ногу з часом та не бійтеся ризикувати, адже світ належатиме сміливим.

Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.