eCommerce платформа для нерухомості: функції, складові та монетизація

Василій
Василій
IT Sales Manager
26.06.2024
1313
0

Якими б не були часи, купівля та продаж нерухомості залишаються актуальними завжди. На щастя, завдяки сучасним цифровим технологіям, учасникам цього процесу тепер доводиться виконувати набагато менше дій, аніж тоді, коли всі його етапи здійснювалися офлайн. Можливо, у вас є ідея, як зробити його ще простіше та зручніше, ніж існуючі eCommerce платформи нерухомості? В цьому разі, ця стаття – для вас.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Навіщо потрібна eCommerce платформа для нерухомості?

eCommerce платформа для нерухомості – це програмне рішення (вебсайт або додаток), створене для використання всіма або окремими сторонами угод з нерухомості: покупцями, продавцями, орендодавцями, агентами з нерухомості та інвесторами. Часто такі рішення мають бази даних із сотнями тисяч або навіть мільйонами списків об'єктів.

 Найпростіше, що вони можуть робити – це консолідувати в собі актуальні пропозиції про продаж/здачу в оренду, тим самим, позбавляючи потенційних покупців необхідності звертатися до агентів нерухомості з метою пошуку відповідного до їх вимог об'єкта. Водночас найсучасніші платформи можуть мати набагато більше функцій, тим самим, виключаючи необхідність участі третіх сторін в угодах, аж до їх укладання.

Прибутковість платформи для нерухомості: джерела монетизації

 Головна мета платформи електронної комерції для нерухомості зрозуміла: орендодавці, продавці та агенти з нерухомості після закриття угод з її допомогою отримують гроші. Проте, в чому може полягати фінансова вигода для самого власника платформи? Насправді існує декілька варіантів її монетизації.

  • Платне розміщення оголошень

Напевне, це найпростіший і найочевидніший спосіб монетизації – ви можете стягувати з користувачів вашої платформи або фіксовану плату, або певний відсоток від вартості конкретного об'єкта нерухомості.

  • Комісії за успішні угоди

Якщо ви плануєте інтегрувати у вашу платформу функціонал, що підтверджує укладання угоди, логічним рішенням її монетизації стане зняття комісії із продавців/арендодавців за посередництво у продажу або здачі в аренду.

  • Доступ до додаткового функціоналу платформи

 Також ви можете запропонувати своїм користувачам преміум-членство в рамках платформи, надавши їм доступ до додаткового функціоналу, наприклад, розширеного пошуку, ринкової аналітики та пріоритетної підтримки користувачів.

  • Розміщення рекламних оголошень

 Зрештою, ви можете запропонувати вашим користувачам просувати їх оголошення в топ за певну плату. Крім цього, ви також маєте можливість скористатися перевагою “вільного простору” у вашому програмному рішенні, залишивши його для платного розміщення реклами іншого бізнесу, чия тематика є співзвучною до вашої.

Ключові складові eCommerce платформи для нерухомості

Тепер розглянемо модулі, з яких зазвичай складається платформа електронної комерції для нерухомості.

  • Клієнтська частина (Frontend)

Якщо коротко, то фронтенд – це все те, що бачить і з чим взаємодіє кінцевий користувач через свій персональний пристрій. Водночас за інтерактивністю цієї частини платформи стоїть зв'язок із сервером – власне, з цього і випливає необхідність реалізації наступного компонента.

  • Серверна частина (Backend)

 На стороні сервера виконується вся бізнес-логіка платформи і, зокрема, обробляються запити користувача, реалізовані через її інтерфейс. Найчастіше, ці запити мають пряму прив'язку до бази даних і тому потребують також і звернення до цієї частини програмного забезпечення.

  • Адміністративна панель

Це відносно автономний компонент платформи, який має лише часткову залежність від того, що роблять у її межах користувачі. Зазвичай тут реалізується функціонал, що дозволяє отримувати дохід від обраного способу монетизації, а також можливості з управління учасниками платформи та їх оголошеннями.

Необхідний функціонал платформи електронної комерції для нерухомості

 В цьому параграфі ми пропонуємо розглянути ключові функції, які мають бути присутніми у платформі електронної комерції для нерухомості.

Розширений пошук та фільтрація

Оскільки центральним елементом рішень для нерухомості зазвичай вважається каталог, їх користувачам має бути зручно по ним переміщатися, щоб швидко знаходити об'єкти, які відповідають їх запитам. Зокрема, для цього вам потрібно буде реалізувати розширений пошук із можливістю сортування результатів пошукової видачі (а також, ймовірно, з інтегрованими алгоритмами штучного інтелекту) та фільтри, які допоможуть ще більше звузити вибірку.

Детальні сторінки об'єктів

Також вам потрібно буде пропрацювати шаблон для сторінки з докладним описом конкретного об'єкта нерухомості: тут обов'язково має бути присутнім блок для розміщення фотографій, опціонально – блок для відеотуру, блок для текстового опису та блок для розміщення контактів власника або агента з нерухомості. Залежно від додаткових можливостей вашої платформи, наприклад, для закриття угоди або запису на живий огляд об'єкта, також можуть бути інтегровані кнопки для оформлення покупки/оренди або планування оффлайн зустрічі з метою огляду відповідно.

Управління користувачами та особистий кабінет

Цей функціонал призначений для адміністративної панелі – тут адміністратори вашого рішення зможуть бачити список усіх користувачів, знаходити окремих із них, підключати інструменти монетизації, збирати аналітику тощо – все залежить від того, які саме цілі менеджменту платформою ви переслідуєте.

Обробка платежів та білінг

Безумовно, якщо ваш проєкт – не благодійний, він обов'язково матиме монетизацію. У зв'язку з цим, вам потрібно буде оснастити його відповідними інструментами та рішеннями для проведення платежів. Також, якщо ви плануєте інтегрувати функціонал для укладання угод, вам потрібен буде додатковий інструмент, який виступав би в ролі посередника між сторонами і підтримував можливості повернення платежів, якщо щось під час угоди пішло не так.

Комунікаційні інструменти

Надайте користувачам вашої eCommerce платформи для real estate можливість зв'язатись як один з одним, так і з представниками вашого відділу підтримки – для цього вам також доведеться розробити відповідний функціонал. До речі, якщо говорити про другу опцію – зв'язок із службою підтримки – ви можете знизити навантаження на ваших співробітників, інтегрувавши “розумного” чатбота з підтримкою штучного інтелекту.

Приклади eCommerce платформ для нерухомості в Україні

 Мати базове уявлення про те, якою може бути ваша комерційна платформа для нерухомості – безумовна необхідність. Однак для того, щоб забезпечити його конкурентоспроможність хоча б на локальному ринку, важливо розуміти, які можливості мають існуючі конкурентні рішення. Давайте розглянемо нижче трійку найвідоміших серед них.

DOM.RIA

DOM.RIA – це відома на всю Україну цифрова платформа для продажу та оренди нерухомості. Відмінною рисою DOM.RIA вважається її прозорість та надійність, які забезпечуються через публікацію лише тих об'єктів, які були попередньо перевірені та оцінені її штатними інспекторами особисто. Тобто всі фото та описи, які ви тут знайдете, були зроблені саме співробітниками даного сервісу. Часто тут можна зустріти описи з панорамними зображеннями об'єктів, що робить первинний (онлайн) огляд більш інформативним для потенційного покупця/винаймача.

Ще одна перевага цієї eCommerce платформи нерухомості полягає в інтуїтивності інтерфейсу – тут дійсно все адаптовано для користувачів, які раніше не стикалися з настільки великомасштабними угодами.

OLX нерухомість

OLX нерухомість – це дочірній сервіс платформи OLX, головне завдання якої – об'єднати продавців і покупців будь-чого по всій країні. Зокрема, що стосується комерційних та некомерційних об'єктів нерухомості, платформа містить простий і зрозумілий функціонал для розміщення оголошень про продаж та здачу в оренду (у тому числі, подобову та за кордоном). Винятком стануть лише ті оголошення, які надходять безпосередньо від забудовників або мають некомерційний характер (тобто, винаймачеві або покупцеві не доведеться нічого платити за угоду).

 Платформа допускає до трьох безкоштовних розміщень оголошень у категорії “Нерухомість” – у разі, якщо ви захочете підняти їх у топ або розмістити додаткові оголошення, це станеться лише за додаткову плату. На відміну від попереднього рішення, документи від власників запитуються вибірково – тобто, перевіряються не всі власники об'єктів, які хочуть опублікувати свої оголошення.

LUN

LUN на сьогоднішній день має у своєму розпорядженні два каталоги всередині платформи: це Новобудови та Ринок вторинної нерухомості. Сама платформа поєднує в собі агрегатор оголошень про оренду та продаж об'єктів нерухомості з інтегрованими алгоритмами класифікації, відсіювання та пошуку дублікатів, адміністративну панель, а також мобільний додаток. Також це рішення має потужну систему автоматичних фільтрів та алгоритми машинного навчання, які самостійно визначають, хто саме розмістив оголошення – власник житла чи посередник.

 Зазначимо, що на відміну від каталогу з об'єктами вторинної нерухомості, каталог з новобудовами використовує лише ручний збір даних безпосередньо від забудовників. Окрім цього, платформа має спеціальний розділ "Документи", де потенційні покупці або винаймачі можуть перевірити документи забудовника на земельну ділянку, дозвіл на будівництво, а також отримати всі необхідні відомості про фінансового підрядника.

Обирайте WEZOM для індивідуальної розробки платформи нерухомості

Якщо ви хотіли б реалізувати eCommerce платформу для нерухомості, яка за всіма параметрами перевищує вищеописаних конкурентів, звертайтесь до WEZOM. Ми маємо колосальний досвід розробки схожих платформ для клієнтів з інших країн і впевнені, що зможемо запропонувати вам ефективне рішення за прийнятною ціною. Напишіть, зателефонуйте нам або ж відвідайте наш офіс особисто, щоб віч-на-віч проконсультуватися з приводу вашого майбутнього проєкту з нашими менеджерами. Під час консультації ми визначимо з вами ключовий та додатковий функціонал, а також розрахуємо бюджет вашого рішення та часові рамки його реалізації.

Висновки

Тепер, знаючи основні аспекти створення платформи електронної комерції для нерухомості, ви зможете сформулювати детальніший список вимог до вашого проєкту, завдяки чому ваша команда розробки почне роботу над ним ще раніше, ніж передбачалося. І, звичайно ж, не забудуть провести додатковий аналіз ринку – можливо, ви виявите рішення, які подарують вам нові корисні ідеї для функціоналу вашої майбутньої платформи.

FAQ

Що таке eCommerce платформа для нерухомості?

Платформа eCommerce для нерухомості – це програмне рішення, яке переносить у цифрову площину деякі або всі етапи, що передують та/або включають завершення угод з нерухомості. Зазвичай вони містять адміністративну панель, агрегатор оголошень з можливостями просунутого пошуку та ряд алгоритмів, що автоматично перевіряють продавців та посередників на надійність.

Як монетизується eCommerce платформа для нерухомості?

Існує кілька загальноприйнятих моделей монетизації для таких eCommerce платформ: платне розміщення оголошень з продажу чи оренди об'єктів нерухомості, комісії за успішне завершення угод, доступ до додаткового функціоналу платформи (преміум-членство), а також розміщення платних рекламних оголошень.

Чи велика конкуренція серед eCommerce платформ для нерухомості?

Рішень, яких на території України “на вустах” практично у кожного, не так і багато: це DOM.RIA, OLX Нерухомість та LUN. З іншого боку, про монополізацію цього ринку в Україні поки що не йдеться, а отже, ті, хто зможе створити конкурентоспроможну альтернативу вищенаведеним прикладам, зможе швидко завоювати прихильність своєї аудиторії.

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах