Транспортні компанії – важлива ланка сучасного бізнесу. Без злагодженої логістики зможе ефективно працювати навіть ретейл. Проте попит активно зростає, і з ним підвищується конкуренція. Явно відстежити це можна у ситуаціях, коли транспортна фірма вирішується масштабування, збирається виходити міжнародну ринкову арену.
Клієнти зі Штатів та країн Західної Європи, які віддають перевагу солідним транспортним компаніям, найчастіше шукають підрядників в інтернеті. Вони довіряють Google, розуміючи, що на верхні позиції видачі виходять лише сайти серйозних організацій, які не поскупилися на якісний поступ. Відповідно, ресурси фірм з топу виглядають в очах авторитетнішими, до них найбільше звернень. Тому транспортним компаніям, які збираються розвивати бізнес за кордоном, важливо потрапити на перші позиції рейтингу. Зробити це можна за рахунок SEO. І це зовсім не те, що використовується в СНД. Для розкручування бізнесу на Заході потрібні інші методи та інструменти. Давайте розберемося які саме. Що взагалі потрібно робити транспортній компанії, щоб вийти у топ видачі у закордонному інтернет-просторі?
Етап 1: аналіз конкурентів
Це перше, що потрібно зробити, збираючись розвиватись на ринку іншої країни. Вивчення конкурентів дозволить зрозуміти, наскільки тісно зайнята ніша, які методи розкручування застосовуються, чи вони ефективні. При аналізі насамперед слід звернути увагу на такі параметри:
- фінанси (якщо вони доступні для перегляду);
- публікації у засобах мас-медіа;
- конверсії, відвідуваність, ключі;
- інструменти маркетингу (бізнес-профіль, контекстна реклама, стан веб-сайту та особливості його оптимізації);
- FAQ.
Вивчення останнього розділу особливо важливе. Завдяки FAQ легше визначити конкурентну бізнес-модель, скласти враження про процес продажу, взаємовідносини з клієнтами.
Дізнатися про показники самого сайту, які важливі для розкручування (відвідуваність, конверсія, тип ключів) можна за допомогою різних сервісів. Наприклад, підійдуть Alexa, SemRush, SpyFu. Потрібно ще звернути увагу на оформлення заголовків, метаопису.
Етап 2: робота з метатегами
Насамперед вони мають бути релевантними. Тобто важливо досягти ефекту, щоб користувач з першого погляду зрозумів, що ваша сторінка – це саме те, що йому потрібно.
Приклад: результати видачі Google на запит «транспортні компанії в ЛА»
Дамо кілька рекомендацій, як покращити метаописи:
- не варто робити їх довгими. Потрібно постаратися вкластися у 120 знаків. Саме така довжина міститься у видачі результатів пошуку на смартфонах, тому її зручно читатиме користувачам мобільних пристроїв;
- Розбивайте опис на короткі речення. Вони легше сприймаються, ніж одна довга;
- не робіть жодного опису на всі сторінки. Метатеги повинні розкривати суть кожної з них, тому складати їх краще окремо;
- намагайтеся додавати заклики до дій;
- увімкніть один основний ключ, під який оптимізували веб-сторінку.
Важливо : заповнення метатегів – це обов'язкове завдання. Google справляється самостійно, підставляє опис до сторінок на власний розсуд. Але складені метатеги позитивно впливають ефективність просування. Часом один успішно вставлений ключ здатний значно збільшити кількість кліків на оголошення.
Етап 3: реєстрація у My Business
Цей захід є обов'язковим для всіх транспортних компаній, які планують просування на зарубіжному ринку. Обумовлена вона тим, що користувачі інтернету довіряють видачі результатів Google і з більшою готовністю перейдуть посилання на сайт з топу. Реєстрація в My Business дає ще кілька привілеїв власникам бізнесу:
- позначка на Google Картах;
- можливість розповісти про свою компанію десь в інтернеті, крім веб-сайту. Причому зробити це вийде безкоштовно;
- високі шанси вийти в топ під час видачі відповідей на регіональні запити.
Крім того, самі користувачі часто використовують карти Гугла для пошуку компанії, щоб підібрати ту, яка розташована ближче територіально. Також клієнти зможуть залишити свої відгуки після співпраці, а вони допомагають у формуванні рейтингу.
Приклад: так транспортні компанії представлені на карті Лондона
Етап 4: налаштування сайту під потреби зарубіжних клієнтів
Варто просто погуглити іноземні компанії, щоб переконатися, наскільки дизайни їх ресурсів відрізняються від тих, до яких ми звикли. Приклад: у країнах Скандинавії віддають перевагу спокійним, пастельним відтінкам при оформленні. У деяких штатах США простежується тренд на лаконічність, мінімалізм. Нижче ми прикріпили картинки, якими можна відстежити ці концепції:
Приклад: сервіс доставки із США пропонує безкоштовно отримати кошторис на їхній головній сторінці
Приклад: великомасштабна форма для оформлення замовлення прямо на основній сторінці
Приклад: ресурс однієї з найбільших у Лондоні компаній-перевізників
Крім обліку переваг зарубіжних користувачів, потрібно намагатися дотримуватися кількох універсальних правил при оформленні ресурсу:
- зручна та зрозуміла навігація. Тобто користувачі повинні швидко і легко знаходити потрібну інформацію в 1-3 кліки;
- доступність даних про способи оплати, знижки, про умови для оптових замовників, про гарантії та контакти;
- правильне розміщення ключового контенту. При цьому треба керуватися «правилом тіней». Сторінка візуально поділяється на 9 квадратів (двома лініями по вертикалі та двома по горизонталі). Очі користувачів найчастіше зупиняються на перетині прямих. Саме в цих місцях і потрібно розміщувати важливу інформацію.
Ще варто приділити увагу швидкості завантаження. Західні клієнти вибагливі до цього параметра. Якщо доводиться чекати більше трьох секунд, то велика ймовірність, що вони залишать сайт.
З'ясувати швидкість можна за допомогою спеціальних програм. Це GTmetrix Performance Report та ін. Щоб знайти повільні сторінки, можна задіяти PageSpeed Insights Tool. До речі, на швидкість завантаження сайту зазвичай впливає його наповнення. Велика кількість графіки і великих картинок значно загальмовує відображення сторінок. Цю особливість легко побачити на мобільних версіях.
Етап 5: вдосконалення сторінок ресурсу
Вони важливі, тому що саме на них потрапляє користувач, переходячи посилання з пошуку. Тому потрібно зробити їх цікавими, які відповідають на запитання відвідувачів. Також сторінки допомагають формувати думку про бренд. Серед основних критеріїв, яким вони мають відповідати, зазначимо:
- що залучає заголовок;
- УТП;
- заклик до дії;
- кнопки контрастного кольору;
- посилання на інші веб-сторінки ресурсу (мінімум 1);
- адаптивний дизайн.
Одним із трендів сьогодні є відеоконтент. З цієї причини не завадить додати короткий ролик про послугу, про компанію або конкретний продукт. Також потрібно використовувати показники довіри, до яких відносяться відгуки, публікації в засобах мас-медіа, огляди, дослідження та сертифікат SSL.
Приклад дизайну американського сайту
Етап 6: експериментуємо з оформленням
У процесі оптимізації цільових сторінок варто пробувати різні формати їхнього оформлення. Експериментувати можна з відгуками, посиланнями та картинками, кнопками. Це все допоможе вибрати найбільш ефективні та приємні поєднання.
Етап 7: приділяємо увагу мобільному додатку
Все більше користувачів під час пошуку транспортних компаній та їхніх послуг використовують смартфони, а не ПК. Крім того, через телефон зручніше моніторити процес виконання замовлення. Тому є сенс створити та оформити додаток для мобільних. Його можна оснастити різними функціями з відстеження доставки або взагалі перетворити на повноцінний інструмент маркетингу. Для цього додають опції оформлення та оплати, онлайн-калькулятор, створюють розсилку сповіщень про зміну статусу вантажу.
Етап 8: внутрішнє SEO
Виконується воно за рахунок контенту та ключових слів. Насамперед підбираються запити. Робити це потрібно за допомогою Планувальника ключів у Google Ads. Зазначимо, що контекст можна не запускати, але обов'язково потрібно заповнити поля текстів та написати назви. Є ще професійні софти для вибору ключів. Це Key Collector, SemRush та ін Але ці послуги платні.
Ключові запити, які використовуються при внутрішній оптимізації, поділяють на:
- інформаційні. Такі слова вводять у пошукову видачу. Вони допомагають отримувати відповіді на запитання, збирати інформацію до замовлення послуги;
- комерційні. Такі запити вводять користувачі, коли мають намір оформити замовлення.
За кордоном великою популярністю користуються інформаційні ключові фрази та слова. Це також одна з базових відмінностей між оптимізацією на просторах вітчизняного онлайну та зарубіжного. Клієнти із Заходу довго обирають компанію-перевізника. Вони схильні до того, щоб спочатку отримати більше інформації. Пріоритет віддається тій фірмі, яка надасть найбільш ємні відповіді питання, причому вони мають задовольнити замовника.
Тому транспортної компанії варто вести блог. Довірити це заняття краще експертам, які можуть компетентно розповідати про нюанси логістики. Такі статті оптимізують під інформаційні ключові фрази.
Приклад: блог оформлений у форматі порталу новин зарубіжної компанії-перевізника
Ще одна відмінність SEO за кордоном – це довжина запитів. Висока конкуренція призвела до того, що всі короткі ключові фрази вже розібрані лідерами ніші, тому намагатися розкручувати на них сайт немає сенсу. Транспортна компанія, яка тільки виходить на західний ринок, має підбирати запити з 4–6 слів. Крім того, у Штатах користується популярністю голосовий пошук. Сучасному користувачеві інтернету легше сказати кілька слів, ніж написати. Тому при збиранні ключів для внутрішньої оптимізації перед SEO-фахівцями стоїть завдання опрацювати якнайбільше відповідних комбінацій, щоб просунути по них сайт.
При підборі важливо врахувати такі нюанси:
- геотаргетинг . Потрібно підключати слова із назвою регіону, де планується розвиток бізнесу;
- URL . Він має бути зручним як для пошукових систем, так і для людей. Адреса потрібна така, щоб можна було скласти уявлення про послуги та спеціалізацію компанії, про контент сторінки. Ось приклад ;
- помірна кількість ключів . Не варто ними зловживати. Не використовуйте ключі у тексті у великій кількості. Достатньо ввести 1-3 фрази. Сьогодні у пріоритеті якість наповнення;
- перелінковка . Це допоможе зробити контент з інших сторінок більш доступним для користувачів, привернути до нього увагу. Крім того, вона сприяє збільшенню ваги посилання сайту;
- оптимізація текстів та картинок . Для зображень потрібно використовувати тег alt, а також підібрати відповідні назви.
Застосовується внутрішнє SEO для оптимізації окремих веб-сторінок, яким відводяться найвигідніші позиції у видачі. Просування спрямоване отримання релевантного трафіку – людей, які цікавляться послугами компанії-перевізника.
На ресурсі можна залишати відгуки, які допомагають у формуванні рейтингу перевізника
Етап 9: зовнішня оптимізація
SEO в цьому випадку є діями, що виконуються поза сайтом. Вони впливають рейтинг ресурсу у видачі результатів пошукових систем. Якщо сайт згадується на авторитетних майданчиках, він викликає довіру.
Грунтується зовнішнє SEO на роботі з посиланнями. Нюанс у тому, що купити їх на Заході непросто. Більше того, у Штатах та Європі часом неможливо розміщувати їх на біржах. Таких ресурсів там нема.
Через цей нюанс зовнішня оптимізація за кордоном є тривалим і трудомістким процесом.
Для отримання посилань можна використовувати такі способи:
- реєстрації на тематичних інформаційних сайтах; мотивування користувачів залишати відгуки з посиланнями;
- коментарі у блогах;
- розміщення статей на майданчиках новин (потрібно домовитися з редакторами).
Втім, є альтернативи – публікації у соцмережах із згадкою бренду та гостьові статті.
Отримуємо користь з геотаргетингу
Транспортні компанії зазвичай обслуговують якийсь певний регіон чи кілька. Тому при просуванні потрібно наголошувати на геолокації. Цей захід дозволить сайту з'являтися у пошуковій видачі для тих людей, які хочуть найняти перевізника у конкретному населеному пункті. Щоб досягти потрібного результату, створюють веб-сторінки з геотаргетингом. Вони надають контент певного типу, залежно від геолокації користувача.
Також важливо вказати NAP (адресу, ім'я, контактний номер телефону) з прив'язкою до певного розташування. Якщо компанія-перевізник займається обслуговуванням користувачів, які розмовляють різними мовами, потрібно додати на сайт ще й мовну розкладку.
Обов'язково варто включити посилання, що перенаправляють на різні місця розташування з геотаргетингом на домашній сторінці.
Підвищать ефективність просування мітки на карті, що вказують точні координати компанії. Якщо пунктів кілька, для кожного слід написати графік і контакти. Варто також переконатись, що на веб-сторінках з геотаргетингом використовується потрібна валюта. Особливо це актуально для компаній, які мають намір вести міжнародний бізнес. Додатково слід зважити на нюанси законодавства, які можуть вплинути на надання послуг або витрати. Це вказують на розділ з важливою інформацією для клієнтів.
Робимо висновки
Просування сайту за кордоном - процес специфічний, складний, що має безліч аспектів. Часто технічні тонкощі SEO за кордоном суттєво відрізняються від прийомів, що використовуються у країнах СНД. Щоб досягти потрібного результату, потрібно переглянути стратегію розкручування. Краще довірити цей процес досвідченим фахівцям. Наше агентство має великий досвід закордонного SEO та допоможе ефективно розвинути бізнес за кордоном.