Ключові складові функціоналу мобільного додатка

Михайло
Михайло
Head of Mobile Department
5.0
13.12.2023
15092
0
10 хвилин

Мобільне програмне забезпечення вже вкоренилося і як спосіб зв'язку бізнесу зі своєю аудиторією, і як інструмент для організації роботи всередині компанії. Багато брендів вже не уявляють своє існування без додатків і навіть втомилися рахувати переваги, які їм несе такий інструмент. Але якщо вирішальний фактор – наявність цифрового рішення, тоді чому досягають успіху лише одиниці? Ось відповідь на це питання: недостатньо просто створити додаток, потрібно, щоб він вирішував певну задачу, допомагав своїм користувачам та в цілому, виконував всі необхідні вимоги.

Чому функціонал мобільного додатка такий важливий?

Як ми вже зазначили ще на початку, важливо не тільки, щоб додаток просто існував – він також повинен вирішувати певні задачі та проблеми своїх користувачів.

Коли ви плануєте функції мобільного додатку для вашого бізнесу, необхідно звертати увагу на ключові моменти, які допоможуть вам досягти успіху:

  • Визначте основні дії користувачів або головні задачі, які має вирішувати ваш додаток. Так ви відразу зрозумієте, які функції вам необхідні, і що потрібно впроваджувати перш за все.

  • Проаналізуйте конкурентів. Ми більш, ніж впевнені, що вже достатньо компаній у будь-якій ніші створили собі мобільні додатки. Подивіться, які рішення та можливості пропонують ваші партнери та конкуренти, проаналізуйте побачене та зробіть відповідні для свого бізнесу висновки.

  • Зверніть увагу на технічні характеристики пристроїв. Тут грає роль і платформа, яку використовують ваші потенційні клієнти, і технічні характеристики їх пристроїв, адже важливо, щоб ваше програмне забезпечення приносило користь максимальному відсотку вашої цільової аудиторії. Немає сенсу створювати додаток, який коректно працюватиме тільки на останньому айфоні, якщо ваша аудиторія різноманітна, і більшість представників користується андроїдом або змінює пристрої не частіше одного разу на кілька років. Загалом, технічні характеристики можуть у певному плані обмежити функціонал мобільного додатку, або навпаки, спонукати вас на неординарні рішення.

  • Починайте з малого та тестуйте. У розробці програмного забезпечення головне не поспішати. Ви, звичайно, можете придумати кілька десятків функцій мобільного додатка і відразу ж їх втілити, але не існує гарантій, що вони виявляться потрібними. Цілком ймовірно, що користувачі полюблять і будуть використовувати лише три-чотири з них. Тому опрацюйте спочатку найголовнішу, ключову функцію, а потім додавайте нові можливості та аналізуйте зворотний зв'язок. Такий підхід не тільки убереже вас від зайвих витрат, але й запропонує додаткові ідеї.

Саме функції мобільного додатку роблять його затребуваним чи ні, успішним чи ні, корисним чи ні. Безумовно, інтуїтивний інтерфейс і передовий досвід користувача допоможуть посилити цей ефект, але самі по собі вони не здатні принести користь ані аудиторії, ані вам. Інтерфейс – це лише обгортка від цукерки, а функціонал – сама цукерка, і саме за нею ви йдете до кондитерської.

Рекомендуємо почитати
Розробіть власний кросплатформний додаток разом з нами

Дізнайтеся, як створити ефективний кросплатформний додаток для вашого бізнесу.

Почати

Основний функціонал мобільних додатків

Окрім конкретно визначеного індивідуального функціоналу (приклад – здійснення покупок онлайн), завжди існують ще необхідні функції мобільного додатку, які обов'язково мають бути присутніми майже у кожному окремому випадку. Відмовитися від них можна лише тоді, коли у вас є на це вагомі причини, але, судячи з практики, ці функції вже давно стали невід'ємною частиною будь-якого успішного продукту.

Інформація про компанію

Вашим користувачам потрібно знати, з ким вони взаємодіють. По-перше, це підвищує їхню впевненість і дає їм зрозуміти, хто саме несе відповідальність за те, що вони роблять у вашому додатку. Ніхто не довіряє анонімам. 

По-друге, так ви підвищите впізнаваність вашого бренду, адже користувачі зможуть бачити вас і дізнаватися про ваш бренд не тільки відкривши застосунок, а й зустрівши згадку про нього у будь-якому іншому місці.  Таким чином, ви розповсюдите можливості прийняття рішень про купівлю товарів чи послуг вашої категорії поза межі цифрової площини. 

І, по-третє, ви забезпечите користувачам необхідну підтримку, надавши їм свої контакти в цьому розділі. Завдяки цьому, вони знатимуть, куди можна звернутися онлайн або офлайн, якщо у них виникнуть будь-які запитання.

Розділ FAQ

Якщо питань від користувачів надходить занадто багато, або ви знаєте, що ваш продукт вимагає певних уточнень, цілком доцільно буде додати такий блок функціоналу у свій застосунок. 

В залежності від рівня складності та обсягу функціоналу, ви також можете розробити повноцінний розділ з описом наявних можливостей додатка, щоб допомогти новачкам оволодіти його функціоналом.

Синхронізація з вашим основним сайтом 

По-перше, так вам буде зручніше працювати зі своїми ресурсами і не доведеться в кожному з них оновлювати інформацію окремо. По-друге, ви дозволите своїм користувачам переходити на сайт, якщо потрібно. 

Така необхідність може бути викликана тим, що в додатку поки що наявні не всі функції, або якщо ваш сайт складно знайти в пошуку, а користувач хоче скористатися ПК. І, звісно, ця інтеграція буде обов’язковою для магазинів, які повинні надавати своїм покупцям актуальну кількість товарів у стоку. 

Push-сповіщення

Не кожен тип мобільного програмного забезпечення дозволить вам впровадити таку функцію, але якщо ви маєте таку можливість – використовуйте її. Повідомлення допоможуть вам бути ближче до користувачів, постійно перебуваючи на зв'язку: зокрема, ви зможете нагадувати про залишені товарні кошики, повідомляти про знижки на обрані товари, оголошувати нові акції або навіть сповіщати, що користувач знаходиться поблизу вашого фізичного магазину або офісу. 

Подібна близькість до аудиторії має ще одну безперечну перевагу – підвищення обсягу продажів за рахунок регулярного контакту з потенційними покупцями.

Форма для зворотнього зв'язку

Відгуки клієнтів – чудова основа для вдосконалення. Це можуть бути не лише відгуки на ваші товари та послуги, які, безумовно, допоможуть вам стати кращими, а вашим користувачам – швидше та легше визначитися із замовленням. 

Зокрема, ви можете отримувати приватний зворотній зв'язок, який стосуватиметься, насамперед, самого застосунку – це можна реалізувати через спливаючі вікна з полями для заповнення чи опитуваннями з фіксованими варіантами відповідей. 

Інтеграція із соціальними мережами

В часи, коли соціальні мережі займають основну частину часу, проведеного в інтернеті, було б необачно ігнорувати можливість інтегрування вашого застосунку хоча б з однією з них. Соціальні API у додатках та сайтах значно покращують користувацький досвід.

На практиці, такий підхід дає користувачам можливість швидше зареєструватися та авторизуватися в системі, а також ділитися знахідками з друзями та запрошувати їх до вашого додатка.

GPS

Безумовно, не кожен онлайн бізнес потребує наявності GPS функціоналу, але він теж є досить універсальним. 

Дійсно, GPS істотно полегшує користувачам життя при взаємодії з компаніями в різних сферах, дозволяючи їм бачити, де знаходиться довгоочікуване таксі, відстежувати посилку, знаходити найближчий магазин потрібної мережі або прокладати маршрут до пункту призначення. Без геолокації неможливо уявити собі функції додатку для даркстору або мобільного сервісу для каршерингу.

Галерея

Фото- та відео-матеріали підвищують залученість та довіру користувачів. Ви можете використовувати це задля підвищення лояльності аудиторії, створивши у своєму додатку цілу галерею, яка познайомить користувачів із вашими товарами, послугами, офісами, персоналом та відгуками задоволених клієнтів.

Платіжний шлюз

Якщо ваш застосунок допомагає вашій аудиторії купувати ваші товари чи послуги, чому б не інтегрувати цю можливість безпосередньо в нього? Таким чином, ви зможете захистити ваших покупців від некоректного вводу платіжних реквізитів і значно прискорите процесс оформленння покупки та сплати товару чи послуги. 

Все це, врешті-решт, позитивно вплине на лояльність користувачів і підштовхне їх до повторної покупки.  

Аналітика

Ця функція буде корисна саме вам, а не вашим користувачам, а значить, і повинна вона бути реалізованою лише в адмін панелі. 

Дійсно, маючи доступ до аналітичних данних, ви зможете відстежувати поведінкові паттерни користувачів, виявляти часи найбільшої активності, а також знаходити місця, які повинні бути оптимізовані (тому що, наприклад, більшість користувачів має складнощі при взаємодії з конкретною функцією, або шлях від стартового екрану до корзини занадто довгий). 

Рекомендуємо почитати
Замовте свій власний мобільний додаток прямо зараз

Створення мобільних додатків для вашого бізнесу. Відкрийте нові можливості разом з нами!

Детальніше

Функціонал, який покращить досвід користування додатком

Тепер давайте розглянемо деякі необов’язкові функції додатку, які значно покращують досвід користувача та допомагають вам виділятися на фоні конкурентних рішень.  

Персоналізація

Персоналізація – це все те, що робить взаємодію користувача з вашим застосунком винятковою: підбірки товарів на основі минулого пошукового досвіду, швидкий пошук, унікальні фон та розмір шрифту, автоматичний вхід в аккаунт користувача при повторному використанні застосунку і т.д.  

Щодо способів реалізації персоналізації, в останні роки вона досягається за допомогою впровадження алгоритмів на базі штучного інтелекту, однак, це не єдине рішення цієї задачі – ви також можете запропонувати користувачам індивідуальний онбординг в мобільних додатках, або панель кастомних налаштувань, які будуть активними при всіх наступних випадках використання продукту.

Рекомендуємо почитати
Дизайн мобільних додатків: 7 кроків створення

Дізнайтеся, як розробити ефективний дизайн додатку за 7 простих кроків.

Дізнатись

Голосова навігація

Голосова навігація – це те, що зробить ваш додаток доступнішим для особливих груп населення – як тих, що мають обмежені фізичні можливості, так і тих, що шукають серед всіх наявних рішень найбільш зручні у використанні. Особливо складною, але й затребуваною, може бути локалізація мобільних додатків   під голосову навігацію різними мовами.

Офлайн можливості

Важливо розуміти, що далеко не завжди аудиторія матиме змогу відкривати і використовувати ваш застосунок, маючи при цьому стабільне інтернет-з’єднання. Саме тому, ви маєте попередити його неефективність у таких випадках і зробити хоча б деякі функції доступними для офлайн режиму.

Які функції можна проігнорувати

Взагалі, універсальної відповіді на це питання немає. Тут навіть не можна орієнтуватися на конкурентів чи гігантів у вашій сфері. Справа в тому, що те, що працює для одних, може виявитися зайвим для вас, або навпаки – те, що здавалося нікому не потрібним, стане вашою конкурентною перевагою. Візьміть будь-який приклад мобільного додатка з вашої сфери, і ви точно знайдете там як функції, які дійсно будуть корисними для вас та вашої аудиторії, так і те, що виявиться абсолютно непотрібним та зайвим.

Саме тому, ми рекомендуємо починати з основних функцій, стежити за відгуками користувачів і додавати нові властивості поступово. Так ви завжди триматимете руку на пульсі і не створите мільйон нікому не потрібних рішень у своєму додатку. Більше того, не бійтеся запускати та тестувати новий функціонал у незавершеному вигляді. Ви зможете допрацювати його пізніше, але, разом із цим, отримаєте можливість скасувати розробку, якщо виявиться, що він не має належного попиту.

Варто зважати і на технічну складність реалізації тих чи інших ідей. В деяких випадках різниця між гібридними та нативними додатками може позбавити реалізацію фічі сенсу: функція може чудово працювати в нативі, а в гібридному форматі бути занадто неефективною та/або занадто дорогою.

І пам'ятайте: будь-яке рішення колись було лише експериментом, а тепер без нього не уявляє своє життя та роботу безліч людей.

Рекомендуємо почитати
Наш чекліст тестування мобільного додатку

Дізнайтесь які обов’язкові складові ефективного тестування мобільного додатку!

Чекліст

Розробіть з нами мобільний додаток з необхідним функціоналом

Wezom це команда справжніх професіоналів із 23-річним досвідом розробки програмного забезпечення для бізнесу різного масштабу. Ми співпрацюємо як зі стартапами, так і з великими корпораціями по всьому світу, адаптуючи технологічний стек кожного окремого проекту під унікальні вимоги замовника. 

Якщо у вас є ідея для розробки мобільного додатка, зв’яжіться з нами просто зараз. Ми  проведемо для вас первинну консультацію щодо її реалізації, розрахуємо бюджет та, якщо ви будете готові до співпраці, обговоримо умови подальшої взаємодії.

Висновки

Як бачимо, в наші дні реалізувати лише обов’язкові функції мобільного додатку не є достатньою умовою для його популяризації – також важливо розуміти те, як ви зможете обійти ваших конкурентів і запропонувати аудиторії кращий досвід користувача. Але будь-які сумніви щодо функціоналу завжди можуть бути розвіяні досвідченими експертами – власне, саме для цього ми і існуємо. Звертайтесь до нас, щоб перетворити вашу ідею в надприбуткове цифрове рішення.  

FAQ

Який функціонал має бути у мобільного додатка?

Зазвичай, обов’язкові функції додатку включають розділ з інформацією про вашу компанію, розділ FAQ, синхронізацію з вебсайтом (за його наявності), push-сповіщення, форми для зворотнього зв’язку, інтеграцію із соціальними мережами, GPS-трекінг, галерею, платіжний шлюз та аналітику.

Які функції покращують користувацький досвід мобільним додатком?

Щодо додаткового функціоналу, що здатний забезпечити передовий досвід користувача, до нього можна віднести персоналізацію, голосову навігацію та офлайн можливості.

Чому функціонал мобільного додатка важливий? 

Функціонал мобільного додатка визначає його практичну цінність для користувачів, адже жодна “обгортка” у вигляді привабливого дизайну не здатна примусити вашу цільову аудиторію використовувати ваше рішення регулярно.  

Михайло
Про автора
Михайло
Head of Mobile Department
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 9
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.