click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Онбординг у мобільних додатках

816

Коли користувач вперше запускає мобільний додаток, перш ніж почати користуватися всіма привілеями, необхідно ознайомитися з усією різноманітністю функцій і можливостей, а також з тим, як взагалі керувати цим додатком. Декому це дається легко, а деякі не можуть обійтися без допомоги. Ця допомога – онбординг у додатку. Наскільки він необхідний, що дає і які взагалі існують варіанти та техніки онбордингу – давайте розберемося разом.

Як зрозуміти, чи потрібний вашому додатку онбординг?

чи потрібен вашому додатку онбординг

Перш ніж робити якісь висновки, давайте з'ясуємо, що таке онбординг взагалі. Onboarding - це процес ознайомлення користувача з додатком, його функціями, можливостями, керуванням, а також кастомізації програми та її функцій, і так далі. При цьому проводиться онбординг програми у двох випадках: коли користувач вперше увійшов у додаток і йому потрібно пояснити, що і як робити, і коли вийшли якісь оновлення, які суттєво змінили звичний зовнішній вигляд, ланцюжок дій, або просто додали новий функціонал. І в тому, і в іншому випадку користувач знайомиться із додатком заново.

І хоча на даному етапі вам може здаватися, що процес онбордингу корисний і необхідний, насправді це не завжди так. Давайте подивимося на його плюси та мінуси. До позитивних рис онбордингу можна віднести:

  • детальне пояснення способу взаємодії з програмою користувача;
  • роз'яснення нестандартних ікон, дій, функцій;
  • можливість кастомізації програми;
  • впевненість у тому, що необхідні дані одразу будуть заповнені;
  • підкреслення переваг програми та залучення користувачів.

Проте є й негативні:

  • цей процес займає час користувача та змушує здійснювати додаткові дії;
  • багато користувачів вважають за краще розбиратися в додатку самостійно;
  • це додаткові витрати, як фінансові, і тимчасові, розробки;
  • є випадки, коли зловживши онбордингом, компанії навпаки відштовхують користувачів.

Як бачите, необхідно ретельно підходити до питання ознайомлення користувачів з додатком, точно зважуючи чи необхідний він взагалі, і, якщо так, то якої техніки вдатися. Не обов'язково те, що працює в інших, виявиться таким самим успішним і ефективним у вас, тому краще вибирати кастомний онбординг.

Коли онбординг потрібен у мобільних додатках?

Розробити онбординг чи ні - залежить від особливостей вашого бізнесу, вашої програми та вашої аудиторії. Так, наприклад, якщо для коректного виконання функцій програми необхідна певна інформація, яку користувач може забути ввести, можна направити його за допомогою певних технік онбордингу, так всі необхідні кроки будуть виконані відразу ж і користувач зможе розпочати роботу з додатком без обмежень.

Стосовно самої програми: якщо ваша програма має досить просту структуру і виконує всього одну функцію, природно, що у вас немає необхідності впроваджувати додаткові підказки в інтерфейсі. Якщо ж функціонал складний, а досягнення цільової дії потребує безліч кроків, або ви вирішили вдатися до досить незвичайних прийомів у дизайні, які можуть бути інтуїтивно зрозумілими, онбординг допоможе вашим користувачам ознайомитися. Також, якщо програма вимагає певної кастомізації, налаштування вимагає певних дій, введення інформації та здійснення вибору, тоді теж краще вдатися до онбордингу, щоб користувачеві не довелося самому шукати, де і як це зробити.

І останній важливий чинник – аудиторія. Якщо ваші користувачі в основному досить просунуті, воліють робити дії самостійно і швидко, онбординг їх лише відволікатиме. Якщо ж ваша програма розрахована на широку аудиторію, і при цьому не так легко розібратися в багатьох функціях - не зайвим буде допомогти тим категоріям, які не дуже знайомі з цифровими технологіями, зручно розібратися у вашому додатку. Але також важливо передбачити можливість пропустити онбординг для тих, кому він не потрібен (за винятком випадків, коли він необхідний для коректного функціонування програми).

Способи онбордингу

Способи онбордингу

Коли мова заходить про кампанію з онбордингу, і ви вже точно знаєте, що він вам необхідний, важливо ретельно підходити до її вибору, враховуючи всі перераховані вище фактори. Давайте розглянемо різні техніки онбордингу та його особливості.

Переваги орієнтовані на користь

Цей спосіб онбордингу швидко та ефективно знайомить користувача з перевагами вашої програми. Ваше завдання – продемонструвати максимальну користь та вигоду для аудиторії від використання вашого інструменту.

Тут дуже важливо вибрати тільки ключові переваги, які виділяють вас з величезної кількості інших програм, і які миттєво доведуть користувачам, що ваш додаток того вартий. При цьому не варто розпорошуватися на дрібниці, розповідаючи про несуттєві деталі або ті можливості, які не є унікальними, так ви ризикуєте втомити користувача, і він навіть не дійде до кінця онбордингу. Концентруючись на найважливіших і суттєвих аспектах також важливо не перехвалити себе, адже це теж може зіпсувати враження користувачів, до того ж є ризик, що реальність не виправдає очікування, і ви зробите так тільки гірше собі та своєму бізнесу.

Якщо правильно провести такий вид онбордингу, ваші користувачі ще на початку знайомства з додатком вже чітко знатимуть, які завдання їм вдасться вирішити з його допомогою, а значить і будуть усвідомлювати всю цінність вашого додатку. А це суттєво піднімає рівень залучення та утримання.

Портрет споживача

Використовуйте портрети різних сегментів цільової аудиторії, щоб створити кастомний онбординг для кожного з них. Справа в тому, що коли ваша програма розрахована на широку аудиторію, а її функціонал максимально різноманітний, універсальний онбординг для всіх може виявитися не найкращою ідеєю. Звичайно, ви все ще можете вибрати його для заощадження коштів. Але розглянемо альтернативний варіант.

Використовуючи персоналізований онбординг для різних груп користувачів, ви автоматично зосереджуєте їхню увагу на тому функціоналі, який їм буде потрібен, скорочуючи таким чином час на те, щоб розібратися з додатком. Також це хороший спосіб удосконалити попередню техніку онбордингу: ви отримуєте можливість розповісти користувачам про ті переваги, які можна застосувати безпосередньо до них, а не тільки про загальні плюси програми, які можуть прозвучати зовсім непереконливо.

Щоб розробити кастомний онбординг, достатньо детально визначити свою цільову аудиторію, а також розбити її на максимально конкретизовані сегменти. Далі, при відкритті програми користувач вибирає сегмент, до якого належить, і програма автоматично запускається релевантний сценарій онбординга.

Простота першого запуску

Коли користувач завантажує додаток, він робить це не просто так: завжди є певні причини та потреби, які їм рухають, не важливо чи то розваг, чи необхідність виконати певне завдання. Ваша мета - зробити так, щоб при першому запуску користувач максимально швидко і просто зміг виконати це завдання, досягти чогось і отримати результат.

Справа в тому, що психологічно успіх діє на нашу нервову систему так, що нам хочеться ще й ще. Тобто активується деякий стан азарту користувача. І якщо ви покажете, що досягати успіху у вашому додатку легко - ви дасте користувачеві те почуття переможця, яке безумовно викликає залежність.

Застосування такої техніки онбордингу допоможе з першого ж відкриття залучити користувачів, а якщо продумати систему досягнень по всьому шляху використання програми, рівень утримання злетить до небес.

Посібники, інструкції

Головна причина, через яку користувачі можуть відмовлятися від використання програми - це якщо їм не вдалося досягти своєї мети. Часто таке буває через те, що користувач не зміг розібратися в роботі програми та зробити всі необхідні кроки. Щоб цього уникнути, у складних програмах застосовують цю техніку онбордингу.

Вам буквально необхідно створити інструкцію щодо досягнення мети. Показати користувачеві, як досягти того найзаповітнішого першого успіху. При цьому зробити це можна безліччю способів. Наприклад, ви можете відразу після відкриття показати користувачам інструктаж щодо використання функціоналу програми, або навпаки, використовувати інтерактивні підказки, які з'являються, коли користувач вперше виконує якусь дію. Вибирати спосіб інструктажу необхідно виходячи з особливостей вашої програми та цільової аудиторії.

Але пам'ятайте, що завжди потрібно залишати місце для самостійного дослідження, адже користувачів це теж цікавить та залучає. Тому, створюючи інструкції, зосередьтеся на найважливіших чи складних діях, але не варто пояснювати буквально весь функціонал і кожну кнопку.

Спростіть процес реєстрації

Реєстрація важлива для кастомізації, збереження налаштувань у разі встановлення програми на інший пристрій, синхронізації програми та веб-сайту, а також для роботи з користувачами через імейл. З одного боку, це дуже корисна і зручна функція для користувачів, але з іншого - деякі не хочуть залишати свої дані у всіх додатках поспіль, або просто вважають реєстрацію гаком часу. У ваших інтересах зробити так, щоб користувачі легко її пройшли і залучалися ще більше.

Є три варіанти, коли можна додати форму реєстрації. Перший варіант - виводити форму реєстрації на самому початку, відразу після відкриття програми. Тоді користувач відразу змушений виконати певні дії, і тільки після цього відкриється функціонал програми. Цей варіант все ще популярний, але ми не радимо так чинити, тому що при не надто високому рівні мотивації або при певних сумнівах, цей крок може відштовхнути користувачів, і вони не продовжать роботу з додатком. Другий варіант - здійснювати реєстрацію після ознайомлення із додатком або після досягнення першого успіху. Коли користувач вже зрозумів, яка користь від вашої програми, і навіть отримав її, він більш схильний підписати. І третій варіант – дозволити користувачеві підписатися у будь-який зручний для нього момент, не змушуючи робити це на початку, але періодично нагадуючи про таку опцію.

Який би варіант ви не вибрали, завжди враховуйте, що чим коротша форма реєстрації, тим охочіше заповнять її ваші користувачі. Запитуйте лише необхідну інформацію. Хорошою ідеєю буде при реєстрації запитати, наприклад, лише имейл, а далі запропонувати користувачеві ввести решту даних в особистому кабінеті. При цьому заповнення повної анкети можна провести в будь-який зручний для користувача момент або не проводити взагалі.

Рush-сповіщення

Push-сповіщення - чудовий спосіб спілкування з користувачами. Використовуйте їх для нагадування про незавершені дії або можливості, які принесуть вашій аудиторії додаткову користь. Так, наприклад, ви можете використовувати повідомлення, щоб нагадувати користувачам зареєструватися, якщо їм подобається програма, або завершити реєстрацію заповненням повної анкети в особистому кабінеті. Також ви можете нагадувати про акції, або спеціальні можливості певного дня, про найкращий час для здійснення якихось дій і таке інше. Хорошою ідеєю буде також дозволити користувачеві налаштовувати нагадування у додатку, які будуть пов'язані з діяльністю у додатку та приходити в Push-сповіщеннях.

Email-повідомлення

Спочатку знайомства користувачів з додатком гарною ідеєю буде також надсилати їм листи з інструкціями та нагадуваннями. Деяка інформація з онбордингу може засвоїтись не відразу, і ви можете її нагадати. Також ви можете розповідати про нові додаткові функції, про які не було мови в початковому онбордингу, але користувач виявляє до них інтерес. Листи також можуть містити нагадування про візит у додаток, завершення якоїсь дії, і навіть підказувати, як досягти наступного успіху.

Завдяки такому підходу залучення ваших користувачів зросте. А періодично нагадуючи їм про користь програми, до якої вони ще не встигли звикнути, ви збільшите рівень утримання користувачів у рази.

Висновки

Онбординг у мобільних додатках

Онбординг в мобільних додатках - важлива частина досвіду користувача, і дуже корисна функція, якщо нею не зловживати. Рекомендуємо ретельно підходити до питання того, чи потрібно його впроваджувати саме вам, вивчивши при цьому свою цільову аудиторію, а також зваживши всі особливості бізнесу, програми та самих користувачів. Важливо не злякати, а захопити ваших користувачів цікаву подорож полегшення з вашим додатком.

Щоб упоратися з цим завданням, важливо вибрати правильні техніки онбордингу, які підійдуть саме вам. Вибір досить великий, і у кожної свої особливості, але правильно підібравши одну або кілька технік, ви отримаєте бажаний (або навіть краще) ефект.

Залучення та утримання користувачів – показники на які можна і потрібно впливати. І при правильному використанні онбординг – добрий спосіб досягти високих результатів. При розробці додатків для своїх клієнтів, ми у Wezom завжди ретельно проводимо аналіз та підбираємо необхідні техніки онбордингу (якщо він взагалі виявиться необхідним).

Якщо у вас залишилися якісь питання, або ви хочете обговорити розробку Wezom - залиште заявку на сайті, наш менеджер передзвонить вам найближчим часом і проконсультує вас.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

3/5
Корисність
Проголосували 1
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Питання про те, хто є конкурентом компанії, дуже актуальне для бізнесмена, рекламодавця та контент-менеджера. Відбудова…
Світлана Гузенко
Світлана Гузенко
Instagram на даний момент - шоста за популярністю соцмережа у світі. Він поступається лише Facebook,…
Катерина Шведа
Катерина Шведа
У цьому посібнику ми пропонуємо 7 ключових кроків, які допоможуть освоїти SEO для магазину на…
Wezom
Wezom
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?