Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
12.12.2023

Чому падають позиції сайту?

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
12.12.2023
12.12.2023
5.0
2587
8хвилин
0

Мабуть, нічого не може бути страшнішим, ніж бачити, як позиції вебсайту, у зростання яких вкладено так багато часу та ресурсів, падають. Основною небезпекою такого явища вважається зниження обсягу трафіку, що призводить до втрати частини прибутку бізнесом.

У більшості випадків досить просто з’ясувати, чому падають позиції сайту, що дозволить своєчасно ліквідувати проблему. У цій статті йтиметься про те, якими можуть бути причини зниження рейтингу. Ідентифікувавши їх, ви зможете оптимізувати ресурс і досягти поліпшення ранжирування.

Чому позиції сайту падають

Чому позиції сайту падають?

З’ясовуючи, чому впали позиції сайту, насамперед варто визначити характер погіршення рейтингу. Вивчіть, як змінилося ранжування вашого ресурсу в кількох пошукових системах. Якщо одночасне падіння рейтингу спостерігається повсюдно, то потрібно шукати технічні неполадки. Коли позиції знижуються тільки в одній пошуковій системі, можливо, відбулося оновлення алгоритмів або були застосовані санкції. При цьому може скластися декілька ситуацій:

  1. Сайт повністю зник із пошукової видачі.

  2. Зниження позицій виявилося невеликим. Наприклад, сайт випав із топ-10 у топ-20.

Зміна рейтингу може стосуватися ресурсу загалом або його окремих сторінок з однаковою групою запитів. Нерідко причина криється в нещодавньому виконанні внутрішніх робіт. Іноді після їхнього завершення фахівці забувають відкрити сторінки для індексації або внести правки в карту сайту. Зрештою, варто пам’ятати про те, що зміна позицій буває короткостроковою. Наприклад, коли Google тестує новий алгоритм, статистика вашого трафіку може виглядати так:

Як відстежувати позиції сайту

Як відстежувати позиції сайту?

Падіння позицій сайту можна ідентифікувати такими методами:

  • визначити кількість проіндексованих сторінок. Для цього в пошуковому рядку Google вводимо «site:» перед адресою вебсайту. Також ця інформація відображається в Google Console;

  • проаналізувати видимість вебресурсу. Графік змін подано в сумарному звіті Serpstat;

  • перевірити позиції сайту за ключовими запитами. Замість ручного введення в рядок пошуку кожного використовуйте інструмент «Моніторинг позицій» від Serpstat.

Докладно про застосування різних інструментів моніторингу можна прочитати в статті «Як перевірити позиції сайту в інтернеті».

Причини різкого падіння позицій сайту

Причини різкого падіння позицій сайту

Розглянемо далі, чому падають позиції сайту в тій ситуації, коли зміна рейтингу відбулася швидко. Якщо основна частина сторінок раптово випала з індексів пошукових систем, це може означати, що вам призначений ручний фільтр або відбулася зміна алгоритму, у результаті якого ресурс перестав відповідати оновленим вимогам. Крім того, можлива наявність технічних проблем із SEO або індексацією.

Потрапляння під фільтри та санкції пошукових систем

Google вводить ручні санкції щодо вебсайтів, які не дотримуються вимог пошукової системи. Їхнім наслідком може бути як зниження рейтингу, так і виключення всіх сторінок порушника з видачі. Інформація про те, що вебресурс опинився під фільтром, знаходиться в Google Console (вкладка «Пошуковий трафік», пункт «Заходи, прийняті вручну»). Головною причиною втрати рейтингу в цьому випадку є переспам чи переоптимізація сторінок.

Вирішенням проблеми може бути:

  • оновлення текстового контенту зі скороченням кількості ключових запитів на сторінці, звільнення від прихованого тексту;

  • видалення частини посилань та зупинення їх закупівлі;

  • перевірка сайту на наявність вірусів. У деяких випадках необхідно міняти хостинг.

Після внесення змін треба запустити примусову індексацію, що дозволить швидше просканувати оновлений ресурс та повернути втрачені позиції.

Оновлені алгоритми пошукових систем

Оновлені алгоритми пошукових систем

Протягом року Google випускає багато оновлень, які впливають на ранжування сайтів в органічному пошуку. При цьому дізнатися про вірогідні деталі змін безпосередньо неможливо. Проте оцінити можливість їхнього впливу на ваш вебсайт досить легко. Для цього необхідно уважно стежити за інформацією про оновлення, яку публікує Google.

Дізнатися про зміни алгоритму можна за допомогою таких інструментів, як Mozcast, Algoroo або SEMrush Sensor.

Якщо позиції сайту падають, а ви з’ясували, що нещодавно відбулося оновлення, варто згаяти час на аналіз сайтів, позиції яких змінилися найбільше. Необхідно визначити наявність взаємозв’язку між ними та переконатися, що ваш ресурс не могла спіткати та сама доля.

Щоб рейтинг не падав до критичного рівня щоразу при виході нових оновлень Google, використовуйте ефективну стратегію багатоканального маркетингу та трафіку, що включає соціальні мережі та інші канали розкручування.

SEO-помилки

SEO-помилки

Позиції сайту падають через негативний SEO. При цьому на сторінці можуть виникнути такі порушення:

  • спам у коментарях. Його необхідно видаляти, а облікові записи, що розповсюджують шкідливий контент, потрібно блокувати;

  • неприродні зовнішні посилання. Закрити їх від індексації можна за допомогою тегів nofollow;

  • втрата якісних зворотних посилань. Для їхнього відновлення необхідно зв’язатися з вебмайстром;

  • канібалізація трафіку. Виникає в тому разі, якщо кілька сторінок вебресурсу конкурують між собою за увагу користувачів.

Однією з причин зниження рейтингу, пов’язаною з SEO, є копіювання контенту з вашого сайту конкурентами. При виявленні таких фактів треба повідомляти Google про порушення авторських прав.

Проблеми з індексацією сайту

Проблеми з індексацією сайту

Причини падіння позицій сайту можуть полягати в тому, що деякі сторінки виявилися закритими для індексації. Така ситуація часто виникає після виконання доопрацювань ресурсу. Типовими проблемами є:

  • помилки сервера;

  • неправильні редиректи;

  • URL-адреси, які не допущені до сканування файлом robots.txt;

  • сторінки, позначені тегом «noindex»;

  • програмні помилки 404;

  • помилкові URL-адреси, що видають нетематичну запиту інформацію;

  • сторінки, які не можна знайти (404s);

  • помилки сканування.

Проблеми з індексацією можуть виникнути через низьку швидкість завантаження сторінок, наявність битих посилань, недоліків у синтаксисі.

Зміна доменного імені

Перехід на новий домен завжди болючий для SEO-рейтингу. Google не поспішає давати високі позиції сайтам, які тільки-но з’явилися, тому зміни варто вносити поступово й дуже обережно. Головним правилом переходу, який дозволяє зберегти рейтинг у видачі, є використання редиректів. При цьому важливо повністю скопіювати структуру старого сайту та деякий час підтримувати його працездатність.

Зміна структури сайту

Часто сайт втрачає позиції при видаленні або модернізації сторінок, які до виконання робіт були гарними джерелами трафіку. Крім того, за умови зміни структури важливо простежити за оновленням зовнішніх і внутрішніх посилань, а також редиректів. Після завершення робіт потрібно буде оновити XML-карту та запросити сканування пошуковими роботами.

Пам’ятайте про те, що позиціям ресурсу в рейтингу видачі шкодить створення складної структури вебсайту. Пошукові системи можуть рідше сканувати глибоко прихований контент. Це знизить загальний рейтинг, тому ви отримаєте менше трафіку.

Причини поступового зниження позицій сайту

Поступове зниження позицій вебсайту може бути зумовлено об’єктивним погіршенням якості вашого ресурсу. Користувачі стають дедалі вимогливішими, тому нерідко надають перевагу більш сучасним та зручним сайтам. Пошукова система, яка уважно відстежує фактори поведінки, знижує рейтинг застарілих вебресурсів у видачі.

Причини поступового зниження позицій сайту

Застарілий контент

Актуальний та корисний для користувачів контент відіграє вирішальну роль у просуванні вебсайту. Згодом він може втратити унікальність, якщо конкуренти запозичують тексти, або припинити відповідати пошуковим запитам. Якщо контент тривалий час не оновлювався, це може бути однією з причин, через які сайт втрачає позиції.

Цікаве наповнення сторінок, яке подобається користувачам, є одним із головних факторів, які затримують відвідувачів. Крім того, хороші тексти допомагають продавати, тому не заощаджуйте на їхній регулярній оптимізації та оновленні.

Конкуренти завжди в топі

Однією з причин поступового зниження рейтингу є успішна діяльність конкурентів. Ви можете відстежити їхню активність у соціальних мережах, стратегії побудови посилань та контент-маркетинг за допомогою таких інструментів, як Wayback Machine або Versionista.

Погіршення позицій сайту може бути пов’язане з тим, що конкурент впровадив будь-які покращення на свій вебресурс. WebSite Auditor і SEO SpyGlass допоможуть дізнатися, чи перевершує суперник вас у технічній оптимізації або в розмірі та якості зворотних посилань.

SEO просування сайту є виходом із ситуації. Фахівці проаналізують активність конкурентів і зроблять ваш ресурс кращим, оптимізувавши його відповідно до актуальних запитів цільової аудиторії та вимог пошукових систем.

Втрата маси посилань

Інша причина, через яку ваш пошуковий рейтинг і трафік можуть впасти, полягає в тому, що ви втратили посилання. Відповідно, ресурс втратив частину авторитетності, на нього почало приходити менше користувачів. Перевірити сайт на наявність втрачених посилань за останні 90 днів можна за допомогою таких інструментів, як Majestic, Ahrefs, CognitiveSEO. Постійний контроль цього показника дозволяє вчасно вживати заходів щодо виправлення ситуації.

Якщо вхідні посилання не функціонують або губляться, вам потрібно визначити, звідки вони приходять і чому не працюють. При необхідності їх можна видаляти, замінювати чи оновлювати.

Як повернути позиції

Як повернути позиції?

Якщо сайт падає в позиціях, спочатку потрібно виявити причину й зупинити негативну тенденцію. Повернення в топ вимагатиме часу, адже ресурсу необхідно заново заслужити довіру користувачів та пошукових систем. Поки ви працюєте над відновленням рейтингу, конкуренти не чекають і продовжують удосконалювати свої проєкти. Послуга просування сайту за позиціями рекомендована для всіх, хто опинився в подібній ситуації. Фахівці уважно вивчать вебресурс, проведуть технічний аудит та визначать фронт робіт. Перевагою такого підходу є гарантія результату (незалежно від стану сайту та активності конкурентів).

Висновки

З’ясувавши, чому позиції сайту падають, можна зробити висновки про те, як не допустити виникнення такої ситуації. Для цього достатньо:

  • використовувати Google Search Console для регулярного моніторингу трафіку;

  • контролювати поведінкові фактори в Google Analytics;

  • стежити за якістю контенту та зовнішніх посилань;

  • спостерігати за появою оновлень алгоритмів та оперативно реагувати на зміни;

  • переймати позитивний досвід конкурентів під час просування ресурсу;

  • оновлювати та оптимізувати контент.

Довіряйте виконання робіт на сайті фахівцям. У такому разі зміни виявляться позитивними та призведуть до зростання, а не до падіння позицій у пошуковій видачі.

FAQ

Чому падають позиції сайту?

Причини, чому сайт падає у позиціях, можуть бути викликані проблемами з технічним станом та індексацією, змінами пошукових алгоритмів, діями конкурентів щодо оптимізації власних вебресурсів, неякісними зовнішніми посиланнями, недостатньо якісним чи неунікальним контентом та іншими факторами.

Що впливає на позицію сайту у пошуку?

На позиції сайту в пошуковій видачі впливають якість, унікальність і корисність контенту, технічний стан сайту, зовнішня маса посилань, поведінкові фактори, а також загальний рівень довіри з боку пошуковика — авторитетність домену, відсутність санкцій і накруток.

Як підвищити позицію сайту?

Для підвищення позицій сайту та виходу в топ видачі необхідно оптимізувати контент під цільові запити, нарощувати та якісно оптимізувати внутрішню перелінковку, отримувати якісні вхідні посилання з авторитетних тематичних ресурсів, а також покращувати технічні характеристики сайту – швидкість, адаптивність, редиректи та інше. Також необхідно стимулювати активність користувачів, збільшуючи залучення, час на сайті та глибину переглядів. У разі падіння позицій важливо точно визначити, через що падають позиції сайту, і точково виправляти виявлені проблеми.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.