Василій
Василій
IT Sales Manager
28.06.2021

Автоматизація інтернет-магазину: як побудувати ідеальний eCommerce

Василій
Василій
IT Sales Manager
28.06.2021
28.06.2021
5.0
9084
17 min
0

Чим звичайний інтернет-магазин відрізняється від чудового? Якістю сервісу, швидкістю обробки та виконання замовлень, унікальними торговими пропозиціями, яких немає у конкурентів. Іншими словами, чудовий онлайн-магазин відрізняється ефективністю, якої можна досягти лише завдяки автоматизації та "шліфуванню" операцій. Якщо 5-8 років тому невеликий бізнес можна було вручну вести в таблицях Excel, то сьогодні це вже проблематично. У 2023 році будь-яка компанія у сфері eCommerce потребує засобів автоматизації, щоб не відставати від конкурентів та рухатися вперед. Нижче ми розглянемо основи автоматизації: розберемося у ключових інструментах та етапах, позначимо ключові пріоритети.  

Які завдання вирішить автоматизація інтернет-магазину

Незалежно від розміру компанії та масштабів бізнесу, автоматизація інтернет-продажів є важливим кроком для зростання. Якщо ви працюєте самостійно (без співробітників та без великого складу), ви маєте проводити ключові операції швидко та безпомилково автоматично. Якщо ви розвиваєте великий магазин, то вам потрібно долати плутанину у процесах та комунікації. Часом навіть у досить великих магазинах менеджери не завжди можуть надати клієнтам актуальну інформацію щодо наявності товару та забезпечити гідний рівень сервісу. Нарощувати продажі та утримувати клієнтів за допомогою “ручного” менеджменту неможливо.

Автоматизація процесів інтернет-магазину дозволяє вирішувати багато завдань, серед яких:

  • Прискорення операцій. Процес автоматизації дозволяє набагато швидше оформляти замовлення. Наприклад, інструменти автоматичного заповнення даних при замовленні, спрощення форми замовлення, вибір відділення для доставляння безпосередньо на сайті скорочують час обробки замовлення до 40%. На одному замовленні це може бути не дуже помітно, але протягом дня автозаповнення форм дозволить заощадити кілька годин робочого часу. 

Наприклад, в одному з кейсів ми автоматизували продаж для B2B-постачальника листових пластиків та акрилу. Новий онлайн-магазин отримав калькулятор для "різання" матеріалу: тепер клієнт може, наприклад, вказати на сайті потрібну ширину шматка акрилової тканини, миттєво побачити його вартість та здійснити замовлення. І це без консультації з менеджером. 

  • Історія роботи з клієнтом. Менеджер бачить, що замовляє клієнт, як часто це робить, які групи товарів його цікавлять. Це дозволяє персоналізувати маркетинг та розвивати програму лояльності, пропонуючи споживачу справді цікаві товари, послуги та акції.
  • Підвищення ефективності операцій. Безпомилковий та швидкий документообіг, можливості миттєвого виставлення рахунків та накладних, ефективна робота з клієнтами, моніторинг роботи персоналу, автоматизація обробки замовлень – все це дозволяє підвищити ефективність торгівлі: мінімізувати помилки та повернення, обробляти більше замовлень меншими силами.
  • Контролює запаси та наявність товару. Підключення даних по складським запасам безпосередньо до інтернет-магазину дозволяють менеджерам та покупцям бачити актуальну кількість залишків на складі та розуміти асортимент. Своєчасні закупівлі, розпродажі акційного товару - це частина можливостей, які відкриваються за належного контролю запасів.
  • Ефективне оброблення замовлень. Коли магазин зростає, менеджери можуть не справлятися зі збільшенням обсягом заявок та зворотного зв'язку. Автоматизація інтернет-магазину допоможе розвантажити персонал. Наприклад, автозаповнення форм, блок з питаннями та відповідями щодо доставляння та оплати, розумні чати, фото-відео презентація товару допоможуть користувачеві зрозуміти, що йому пропонують.
  • Мінімізація людських помилок. Людський фактор складно виключити повністю, але автоматизація інтернет-продажів зводить помилки до мінімуму. Неправильно почута адреса або записане прізвище, неправильно оформлене замовлення, помилкову кількість або найменування продуктів — всього цього можна уникнути. 
  • Маркетингові дослідження та просування компанії. Автоматизація інтернет-бізнесу вирішує одне з головних завдань компанії: централізоване збирання аналітики, покращення маркетингового просування та зниження витрат на рекламу та підвищення впізнаваності. Детальна статистика, збирання даних за цільовою аудиторією, ранжування товарів та інші інструменти автоматизації дозволяють виконувати грамотні маркетингові дослідження та зрозуміти, як рухатися вперед.
  • Збирання інформації та аналітика ринку. Автоматизація — це можливість впроваджувати інструменти порівняння цін, моніторингу ринку та збирання інформації, яка дозволить зрозуміти становище магазину у своєму сегменті та підбирати методи покращення позицій.
  • Зняття заперечень та підвищення лояльності. Клієнти мають питання? Знімайте заперечення з мінімальними зусиллями. Підвищуйте рівень довіри за допомогою детальної інформації про товари, публікуйте відгуки, статті, фото та відео контент. Впроваджуйте програму лояльності та надавайте інструменти персоніфікації, й кількість користувачів зростатиме.
  • Уменьшение расходов на внедрение новых товаров или услуг. Система автоматизации интернет-магазина помогает внедрить новые продукты быстрее и дешевле. Рассылки, новостные статьи, таргетированная реклама, продвижение товара внутри магазина – все это инструменты для быстрого выведения нового продукта на рынок. Всего этого можно достичь с минимальными издержками.
  • Контроль роботи менеджерів. Майже повністю виключаються розкрадання та недоліки роботи співробітників компанії, легко контролювати діяльність, збирати реальні звіти про виконану роботу, стежити за результатами діяльності та ефективністю продажів кожного менеджера. Це дає можливість бізнесу оптимізувати штат та контролювати ефективність роботи працівників.
  • Звітність та чітке розуміння реального стану справ у бізнесі. Автоматизація інтернет-продажів включає детальне збирання звітів з різних напрямків. Власник бізнесу отримує не просто відомості про продаж, а конкретні цифри та факти. Що продається, а що не дуже; який менеджер працює добре, а який – не виконує план; скільки користувачів відвідують магазин й скільки реально купують тощо. Все це дає справжню картину бізнесу.

Автоматизація інтернет-магазину – це складний, але необхідний процес, який дозволяє вивести бізнес на новий рівень. Звичайно, можна, як і раніше, вести облік у зошиті, але тоді не варто дивуватися недостачам, поганим продажам та відсутності зростання. У сучасному світі конкуренції та підвищених вимог до ринку багато процесів необхідно реалізовувати автоматично. Автоматизація інтернет-магазину під ключ відкриває всі ці можливості та закладає йому фундамент для зростання.

Що потрібно автоматизувати в інтернет-магазині

Процес автоматизації – це тривалий та трудомісткий шлях. Тому інструменти автоматизації потрібно або закладати вже під час розробки інтернет-магазину, або впроваджувати поступово. Кожен етап дозволяє автоматизувати конкретну область операцій та налагодити окремі бізнес-процеси. Автоматизація інтернет-магазину під ключ складається з 10 основних етапів, розглянемо їх нижче.

Збирання інформації

Парсинг або ж збирання інформації, дозволяє вивчити конкурентів, відстежувати тренди та популярність продуктів, контролювати стан справ на ринку. Ці інструменти дозволяють магазину залишатися у тренді, своєчасно оновлювати інформацію та стежити за нововведеннями. Інструменти автоматичного парсингу дозволяють суттєво заощадити час та збирати дані у зручній формі протягом дуже короткого часу.

Уявіть, що вам потрібно вивчити сайти конкурентів у тематиці велотоварів. Сайтів такої тематики – сотні, якщо не тисячі. Кожен потрібно вивчити, визначити цінову політику, зрозуміти хто та що пропонує. Автоматизація інтернет-магазину дозволяє зробити це швидко та в автоматичному режимі. Замість десятків витрачених годин знадобиться лише половина робочого дня. Цього вистачить, щоб зібрати всю інформацію, структурувати та оформити дані.

Документообіг

Оформлення документів – неминуча частина будь-якого бізнесу, й інтернет-магазини не стали винятком. Мінімальний набір документів, з яким працює онлайн магазин: договори купівлі-продажу, товарні накладні, рахунки-фактури, банківські квитанції, товарно-транспортні накладні, рахунки для безготівкової оплати. Насправді список документів набагато більший.

Автоматизація інтернет-бізнесу передбачає значне спрощення ведення документообігу. Багато паперів можна вести в електронному вигляді. Використовуються шаблонні рішення для швидкого заповнення, автозаповнення полів та інших інструментів, що дозволяють прискорити та спростити процес роботи з документами. Одне із завдань – мінімізувати втрату документів та помилки під час їх заповнення. 

Контроль над товарообігом

Щоб контролювати кількість продажів, необхідно об'єднати усі джерела продажу до однієї системи. Незалежно від того, як здійснюється замовлення товару: через форму на сайті, при заповненні кошика, за допомогою дзвінка або замовлення зворотного дзвінка менеджера. Принцип автоматизації полягає у тому, що це канали об'єднуються в одне середовище. При цьому менеджер отримує повну інформацію про товар, його наявність на складі, а також історію покупця, якщо вона є. Якщо клієнт вперше прийшов у магазин, то автоматично створюється його картка, куди вносяться необхідні дані.

Автоматизація процесів інтернет-магазину дозволяє отримати детальну інформацію про те, що саме відбувається в компанії. При контролі товарообігу збираються відомості наступного характеру:

  • вибір способу доставляння та оплати;
  • розподіл заявок за категоріями (так можна проконтролювати, через які канали надходить більше замовлень);
  • обробка одразу кількох заявок, наприклад, якщо вони замовлені з одного міста чи номера телефону, але у різний час;
  • прив'язка конкретних співробітників до замовлення, щоб відстежувати та підвищувати ефективність їхньої роботи;
  • формування автоматичних заявок поповнення складу.

Насправді автоматизація інтернет-магазину відкриває набагато більше можливостей, пов'язаних із контролем обігу товарів. Створюються бази даних, ведеться докладна статистика та облік, стає простіше контролювати попит позицій, ефективність персоналу тощо.

Контроль над фінансами

Одна з головних переваг, яку надає система автоматизації інтернет-магазину, – повний контроль над рухом коштів. Власник магазину чітко знає, що відбувається з грошима у системі, з чого формуються витрати та доходи. Облік прибутку – основа ведення бізнесу. Можна створити динамічний магазин, підтримувати широкий асортимент, витрачати гроші на рекламу й навіть успішно продавати, але без грамотного обліку фінансів все це буде даремно.

Автоматизація процесу підрахунку доходів та витрат мінімізує ймовірність помилок, знижує загрозу розкрадання всередині компанії, захищає компанію від нецільових витрат та допомагає зрозуміти, де знаходяться точки входу та виходу коштів. Крім того, спрощується робота бухгалтера, він звільняється від значної частки ручної праці, на кшталт підготовки обліків та документації. 

Ведення клієнтської бази

Вибудовування взаємодії з потенційним клієнтом — це запорука успішного бізнесу. Недостатньо просто рекламувати магазин й сподіватися, що користувачі замовлятимуть саме у вас. Необхідно підібрати грамотний підхід до клієнта, зацікавити, зробити йому унікальну пропозицію. Ведення клієнтської бази допомагає досягти таких результатів.

Автоматизація інтернет-бізнесу обов'язково має містити роботу з клієнтською базою. Багато процесів можна звести до мінімуму та спростити взаємодію між компанією та клієнтом. База даних покупців дозволяє чітко бачити, чи є клієнт постійним, а чи вперше робить замовлення. Вона допомагає зрозуміти, що саме замовляв клієнт, скласти карту його інтересів та портрет. Правильна взаємодія допомагає краще спілкуватися з покупцем та підвищувати рівень його лояльності. Найчастіше використовують такі інструменти:

  • автоматичні розсилки на телефон;
  • розсилання на електронну пошту;
  • дзвінок клієнта за допомогою голосового робота;
  • ведення програми лояльності та надання персональних умов;
  • збирання відгуків для покращення роботи магазину.

Інструментів може бути набагато більше, вони підбираються в індивідуальному порядку залежно від потреб компанії. Автоматизація інтернет-магазину під ключ обов'язково включає впровадження низки інструментів для ефективної роботи з клієнтською базою.

Автоматизація роботи складу

Якщо інтернет-магазин невеликий й не володіє складською площею, тоді облік товарних запасів можна до певного моменту виконувати вручну. Але якщо компанія вже так чи інакше використовує склад, то автоматизація процесів дозволить вирішити низку проблем: прискорити роботу магазину, підвищити якість обслуговування, контролювати якість та кількість товарного запасу.

Автоматизація інтернет-продажів включає й роботу зі складом. Впроваджуються системи штрих-кодів, оптимізується робота складу, зменшується можливість помилок, а швидкість обслуговування значно збільшується.

Уявіть ситуацію. У вас магазин середнього розміру, вам зателефонував клієнт та зробив замовлення. Але ви не знаєте, чи наявний товар на складі. Потрібно сказати клієнту, що ви дізнаєтесь інформацію й перетелефонуєте. Далі вам необхідно зателефонувати до складу, уточнити у його співробітника наявність товару. Він піде дивитися його, і за кілька хвилин передзвонить, аби повідомити про наявність товару. Тепер вам потрібно зателефонувати клієнту та повідомити про це. На все знадобиться від 4 до 15 хвилин. А якщо товару немає? Ви телефонуєте клієнту, повідомляєте його, після чого він може поцікавитися іншим товаром. Ланцюжок знову доведеться повторити. Ще гірше, якщо він уже "нагуглив" потрібний йому товар в іншому магазині.

Але автоматизація складу інтернет магазину дозволяє діяти інакше. У такому магазині клієнт може переглянути наявність товару безпосередньо на сайті, адже дані про товарні запаси оновлюються в реальному часі. Він може одразу оформити покупку або зробити заявку на консультацію з менеджером. При цьому платформа запропонує йому додатковий сервіс та продукти на основі специфіки товару та історії замовлень. Чи варто говорити, що ця схема продає набагато краще?

Вивантаження прайс-листів від постачальників

Одна річ – завантажити в систему 10-50 товарів для інтернет-магазину. Це можна зробити вручну. Але зовсім інше, коли товарів сотні й тисячі. У такому разі в базу завантажуються одразу прайс-листи. Але тут можна зіткнутися з проблемами: ці прайс-листи можуть бути в різних форматах, або ж назви тих самих товарів від різних постачальників відрізняються. У результаті з'являтимуться дублікати, а товарний каталог стає дедалі заплутанішим.

Щоб прискорити процес вивантаження й виконати його правильно, можна йти кількома шляхами:

  1. Винайняти фрилансера, який періодично формуватиме потрібні таблиці та вивантажуватиме товар на сайт;

  2. Винайняти співробітника в штат й платити йому зарплату, чого багато магазинів намагаються уникнути;

  3. Самостійно виконувати цю роботу, витративши купу часу на формування каталогу;

  4. Створити програму, яка автоматично виконуватиме це завдання.

Система автоматизації інтернет-магазину дозволяє виконувати цю рутинну роботу швидко та виключити ймовірність помилок чи дублікатів. Для великих магазинів це оптимальне рішення.

Формування завдань співробітникам

Оптимізація роботи співробітників – одне з основних принципів зростання підприємства. Кожний співробітник має не просто перебувати у штаті, але й виконувати власні обов'язки.

Коли у компанії працює 2-3 особи, можна не автоматизувати ці процеси. Однак за більшої кількості співробітників автоматизація інтернет-бізнесу необхідна. Навіть якщо у штаті компанії лише 10 осіб.

Чи можна запам'ятати, кому й коли було доручено завдання й проконтролювати преребіг його виконання без впровадження діджиталу? Так, але це вкрай складно та невиправдано. А ось платформи автоматизації дозволять зробити все точно та правильно. Які можливості відкриваються перед компанією з такою платформою:

  • формування завдань для працівників;
  • збирання звітів та контроль виконання завдань;
  • комунікація усередині компанії;
  • перерозподіл завдань та обов'язків;
  • контроль результативності та система оцінювання співробітника;
  • збирання відгуків про роботу, пропозицій та зауважень.

Дані інструменти допомагають контролювати роботу співробітників, оцінювати ефективність та формувати завдання правильно.

Автоматизація розрахунку вартості товару та виставлення рахунку

Під час розрахунку вартості товару використовуються спеціальні формули. Існує закупівельна ціна, низка факторів, націнка магазину та інші параметри. Автоматизація процесів інтернет-магазину дозволяє робити всі розрахунки швидко. Уявіть, що маєте 500 товарних позицій. Кожен потрібно порахувати вручну. А якщо їх тисяча, 5 тисяч й більше?

Автоматизуючи цей процес, ви можете швидко завантажувати та оновлювати дані. Якщо потрібно змінювати цінники, достатньо внести зміни до платформи, і всі формули будуть перераховані. Це виключає ймовірність помилки вартості та втрати коштів, особливо на етапі зміни цін.

Формування рахунку – також технічно складний та тривалий процес. Автоматизація дозволить знизити навантаження на менеджерів, збільшити швидкість обробки заявки та покращити якість обслуговування. Звичайно, деякі дані, можливо, доведеться вносити вручну. Але базові шаблонні дії виконуватимуться автоматично. Наприклад, нанесення логотипа, виставлення рахунку у певні дати, автоматичне заповнення параметрів з форми замовлення, створення накладних та актів з прив'язкою до рахунку, додавання цифрового підпису та інші.

Автоматизація вивантаження складських залишків

Багато магазинів не мають власного складу й працюють з приміщеннями постачальників. Так у вас оформляється замовлення, після цього необхідно зробити запит виробнику чи постачальнику, і вже з його складу товар буде надіслано. Все це забирає багато часу, незручно й має низку недоліків. Наприклад, та сама актуальність інформації щодо залишків.

Автоматизація інтернет-магазину дозволяє під'єднати дані зі складу постачальника та отримувати своєчасно актуальну інформацію щодо залишків. Так менеджери будуть володіти повною картиною та надавати покупцям коректну інформацію.

Основні інструменти автоматизації інтернет-магазину

Автоматизація інтернет-магазину часто спирається на два основні інструменти: CRM система та автоматична воронка продажів. При цьому вони тісно взаємопов'язані й розподіляються досить умовно. Воронка не може працювати без CRM, але до самої воронки входить великий набір інструментів, включно з чат-ботами та інші додатками. Кожна складова має свій набір завдань та функцій та здатна автоматизувати багато процесів. Докладніше розберемо основні інструменти.

Автоматична воронка продажів

Якщо ви хочете, щоб ваші відвідувачі сайту перетворювалися на клієнтів, а ті, своєю чергою, на постійних клієнтів, необхідно впроваджувати воронку продажів. Це чіткий механізм, який дозволяє супроводжувати користувача від етапу першої комунікації з магазином до оформлення покупки. Хоча надалі воронка теж працює, адже навіть після здійснення покупки клієнта необхідно утримати, повернути й забезпечити можливість зробити ще покупки. Ті, хто купили якось – найкращі клієнти, бо вони вже довіряють вашому магазину. З них легко зробити постійних. Але виключно за умови роботи воронки.

Автоматизація інтернет продажів полягає в тому, щоб змінити класичну воронку, де рішення приймається виключно користувачем, на автоматичну, де по кожному етапі його супроводжують. Без застосування інструментів автоматизації покрокова воронка продажів виглядає приблизно таким чином:

  1. Відвідувач заходить на сайт, вивчає продукцію, сторінки сайту, читає інформацію про компанію, умови доставки та оплати.

  2. Якщо користувач не отримав цінної для себе інформації, він одразу залишає сайт та йде шукати далі. Він безповоротно втрачений для магазину. Якщо ж його щось зацікавило, тоді існує шанс того, що він залишить хоч якісь свої дані. Телефон, пошту, ім'я.

  3. Якщо відвідувач налаштований рішуче, він додає товар у кошик. На цьому етапі більшість відвідувачів втрачаються. Річ у тому, що причина додавання до кошика може бути різною: порівняння цін, сумарний підрахунок товарів чи просто виникло таке бажання. У класичній воронці продажів зрозуміти причину вкрай складно.

  4. Дехто йде ще далі та оформляють замовлення. Звичайно, якщо не натрапляють на труднощі під час оформлення, заперечення чи інші фактори, які можуть відвернути відвідувача сайту від покупки.

В результаті, конверсія стандартної воронки продажів сягає 3-5%, тобто зі 100 осіб, які дійсно налаштовані щось купити, купують товар не більше 5. У дорогому сегменті цей відсоток ще нижчий. Автоматизація інтернет-магазину працює інакше.

Головний принцип автоматичної воронки продажів – супроводити користувача поетапно. Інструменти дозволяють зрозуміти, які сторінки він дивиться, чим цікавиться, скільки часу проводить на сайті.

Наприклад, відвідувачу цікавий мобільний телефон. Якщо він проводить певний час на такій сторінці, для нього з'являється спеціальна пропозиція зі знижкою або особливими умовами. Напевно, він дивиться кілька сторінок одночасно й порівнює, тому подібною дією можна відсторонитися від конкурентів.

Далі завдання полягає в тому, щоб супроводжувати покупця на кожному етапі й зняти усі заперечення. Особливо багато їх буде на етапі оплати чи оформлення замовлення. Тому воронка містить набір інструментів, що показують правильність прийнятого рішення.

Система автоматизації інтернет-магазину завдяки воронці налаштовується таким чином, щоб користувач зняв усі сумніви. Йому пропонуються супутні товари для його купівлі. Після купівлі відвідувач стає клієнтом. Формується його особиста історія покупок, а воронка продовжує з ним працювати. Збираються відгуки, пропонуються додаткові вигоди, програма лояльності. Для кожного інтернет-магазину налаштовується свій набір функцій.

Важливо, що магазин взаємодіє з клієнтом, підвищуючи його довіру та роблячи його особливим. Принаймні так думає сам відвідувач. У результаті він стає постійним клієнтом інтернет магазину та рекомендує його друзям. А найголовніше – весь процес взаємодії відбувається в автоматичному режимі за заданим алгоритмом.

Рекомендуємо почитати
Найефективніші рішення для eCommerce

Як не злити бюджет на розробку інтернет-магазину? Як вибрати технології? Як оцінити вартість проекту? Ми позбавимо вас цих питань – реалізуємо розробку “під ключ”

Детальніше

CRM-система

CRM є потужним інструментом, який використовується для спрощення багатьох завдань. Автоматизація процесів інтернет-магазину найчастіше відбувається саме за допомогою CRM. Першочергова мета – це впорядкувати завдання. Уявіть, що у вас невеликий магазин, в якому працює два менеджери. Кожен має свою базу клієнтів, яка повільно, але впевнено поповнюється. Ви пропонуєте клієнтам знижки та особливі умови, а вся звітність ведеться у блокноті чи таблиці. Але з часом кількість замовлень зростає, домовленості між покупцем та магазином стає складно контролювати. Тим часом один менеджер звільнився, натомість на його місце прийшли 2 нових.

Як управляти компанією та організувати процес роботи? Як ставити завдання, контролювати ефективність менеджерів, стежити за фінансовими потоками? У цьому допомагає система CRM. Автоматизація інтернет-магазину починається зі встановлення CRM-системи. Можна обрати готове рішення, воно коштує дешевше, також існують й безкоштовні варіанти. Але варто розуміти, що згодом все одно доведеться розробляти власну CRM під потреби магазину або обирати готові, але дорогі рішення.

Автоматизація інтернет-бізнесу за допомогою CRM реалізується завдяки наступним можливостям:

  • автоматично створюється картка клієнта, до якої заносяться всі дані покупця, його історія, й навіть алгоритм взаємодії компанії;
  • фіксуються дані форми оплати, доставлення, наступного разу оформлення замовлення значно прискорюється;
  • кожному замовленню надається статус, тому завжди можна проконтролювати якість виконання роботи;
  • запроваджується програма лояльності, розраховуються знижки клієнтам, додаткові умови;
  • інструменти розсилок дозволяють контактувати з клієнтом у зручній формі та в автоматичному режимі, активно працює воронка продажів;
  • Завдання персонально виставляють кожному менеджеру, можна легко відстежити перебіг їх виконання та оцінювати ефективність роботи співробітників;
  • автоматично формуються звіти з різних напрямів: ефективність роботи, фінансові потоки, виконання плану робіт, популярність товару та інші.

CRM дозволяє повністю контролювати бізнес та упорядковувати всі процеси. Автоматизація інтернет продажів за допомогою CRM дозволяє вирішувати багато рутинних завдань, уникати помилок та бачити повну картину бізнесу. Такі системи можна розробляти з нуля під ключ, а можна використовувати одне з готових рішень. Можна також поєднувати власні рішення та софт від вендорів. В одному з наших кейсів ми створили з нуля мобільний eCommerce-додаток для ресторанного бізнесу, але повністю інтегрували його з пакетною CRM-платформою під вимоги клієнта. 

Етапи автоматизації інтернет-магазину

Автоматизація інтернет-магазину під ключ здійснюється за кілька етапів. Процес може бути тривалим, все залежить від потреб бізнесу, впровадження інструментів та поставлених завдань. Команда Wezom працює за описаним нижче алгоритмом. Завдяки такому підходу вдається автоматизувати процеси, вивести магазин на новий рівень для подальшого масштабування та розвитку. Розберімо, як виглядають етапи автоматизації.

Визначити цілі

Ефективність автоматизації залежить від правильно обраної стратегії. Не існує універсальних рішень, у протилежному разі кожен магазин міг би легко впроваджувати подібні інструменти. Необхідно продумати завдання, цілі, побачити картину та сформулювати кінцеву мету. У нашій компанії цим займається досвідчена команда аналітиків та сейлз-менеджерів.

Дуже важливо розуміти, що мета має бути не лише реалістичною та конкретною, але й видимою. Важлива як мета, так і шлях до неї. Тому ми крок за кроком продумуємо, як магазин може виглядати в майбутньому, та як працюватиме автоматизація інтернет продажів. За основу береться базовий принцип: скорочення витрат та підвищення прибутку. А ось як цього досягти, якраз визначається під час постановки мети.

Формування команди

Команда – ключ до успіху. У WEZOM працюють дуже досвідчені фахівці, які реалізували сотні проектів. Але команда — це не лише дизайнери та розробники. Насамперед залучаються представники та співробітники інтернет-магазину, з якими ми працюватимемо. У деяких випадках потрібні послуги аутсорсу. Звичайно, роботу можна виконати самостійно, але в такому разі знадобиться фахівець, який знає, як влаштована автоматизація інтернет-бізнесу, які інструменти використовувати. Більшості компаній простіше найняти злагоджену команду, яка виконає завдання правильно, швидко та грамотно.

Наші проекти майже завжди є унікальними, тому ми формуємо окрему команду під кожен з них. Під одні завдання можна залучити фахівців-початківців, під інші - "зірок" екстракласу. Усе це обговорюється на етапі підготовки проекту.

Опис бізнес-процесів

Аби зрозуміти, що необхідно автоматизувати та покращити, необхідно спочатку побачити, що відбувається в інтернет-магазині щодня. Для цього всі бізнес-процеси магазину ретельно та чесно документуються. Це дозволить виявити вразливі місця й зрозуміти, що потрібно автоматизувати. Далі опрацьовується процес оптимізації, тобто покращення наявних бізнес-процесів. На третьому етапі продумується впровадження нових процесів, якщо вони потребують. І вже потім відбувається автоматизація процесів інтернет-магазину. Вона дозволяє спростити рутинні завдання, прискорити роботу компанії, зробити роботу співробітників ефективною та функціональною.

Підбирання інструментів

Інструментів для автоматизації дуже багато. Важливо підібрати правильний стек технологій. Інтернет-магазин не має бути перевантажений зайвим функціоналом, нерідко велика кількість можливостей відволікає від основної мети та завдання – зацікавити відвідувача та супроводити його від етапу відвідування сайту до покупки. Залежно від потреб бізнесу обирається набір відповідних інструментів.

Звичайно, впроваджується CRM система, що дозволяє повністю керувати завданнями та клієнтською базою. Створюються інструменти для якісної роботи воронки продажів, зокрема, розсилки, звіти, програма лояльності. Формується скрипт продажів, згідно з яким працюватиме менеджер. Часто вони інтегруються в CRM, завдяки чому супровід по скрипту працює в автоматичному режимі. Після формування інструментів можна розпочинати реалізацію.

Отримайте безкоштовну консультацію експерта WEZOM
Василь відповість на всі питання, допоможе оцінити вплив проекту на бізнес, запропонує варіанти рішення для Вашого проекту, поділиться кейсами та результатами.

Реалізація плану автоматизації на практиці

На цьому етапі розпочинається автоматизація інтернет-магазину з технічної точки зору. Усі раніше задумані ідеї впроваджуються, програмісти створюють робочі модулі, впроваджують інструменти, тестують всю систему, воронку продажів. Це технічно складний етап, який забирає чимало часу, але термін реалізації проекту залежить безпосередньо від встановлених завдань.

Оптимізація системи

Якщо все працює чудово – то зміни не потрібні. Але часто вже в процесі тестування або експлуатації виявляються недоліки та нові труднощі, які можна виявити лише на практиці. Доопрацювання - це природний процес, не варто розглядати його як невдачу. Навпаки, якщо система потребує лише невеликих коректив та оптимізації до ідеального стану – це явний успіх.

Як відбувається оптимізація? Розберемо нижче. 

  1. Визначаються слабкі місця в роботі інтернет-магазину, за можливості виявляються причини, чому вони виникають.

  2. Визначаються методи усунення проблеми, інструменти, які допоможуть автоматизувати роботу та досягти бажаного результату.

  3. Виконується тестування, і якщо під час імітації все працює добре, інтернет-магазин продовжує працювати й в реальному часі відстежуються дії покупців та робота системи.

  4. Якщо виникає нова проблема, то виконується нова оптимізація.

Варто розуміти, що це постійна робота. Те, що добре працює сьогодні, за деякий час може застаріти й припинить давати вигоду. Тому оптимізація системи виконується регулярно – магазини оновлюються та розвиваються. 

Висновок

Автоматизація інтернет-магазину дозволяє скоротити витрати, збільшити прибуток, відірватися від конкурентів та налагодити міцну взаємодію з клієнтами. Багато завдань спрощуються, співробітники позбавляються рутинної роботи, а процес організації бізнесу стає прозорим та зрозумілим.

Чи необхідно автоматизувати невеликі онлайн-магазини? Якщо це фінансово виправдано – обов'язково. Адже в такому випадку ви зможете розширюватися, масштабуватися та покращувати свій бізнес. 

Ви можете покладатися на свій сайт, але цього не завжди достатньо. Сьогодні автоматизація магазинів здійснюється завдяки розробці та впровадженню CRM-систем, побудові воронки продажів за допомогою web-сервісів та додатків, інтеграції з системами бухгалтерського та складському обліку.

Команда WEZOM реалізувала десятки проектів у цій ніші. Ми знаємо, наскільки складною може бути автоматизація інтернет-магазину під ключ особливо для невеликих компаній та компаній без досвіду. І якщо ви боїтеся діяти самостійно, звертайтеся за консультацією до нас. Телефонуйте, пишіть, залишайте заявку у формі на сайті. 

Рекомендуємо почитати
Розкрийте потенціал вашого бізнесу на 100%

Як оптимізувати онлайн-продаж та вивести їх на пік ефективності? Ми проаналізували наш досвід та зібрали його у нашому блозі

Читати далі
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 4
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.