Збройова компанія STVOL працює на українському ринку майже 30 років. За ці десятиліття вона створила торговельну мережу із восьми магазинів бренду та партнерів-представників у кожному великому місті країни. Крім того, побудувала найбільший у Європі критий тир і стала одним із флагманів збройової культури країни. Ми взялися створити для зброярів «Ствола» просунутий інтернет-магазин, на якому покупку можна зробити за три кліки.
Одеська компанія STVOL звернулася до WEZOM на початку 2021 року. Це рітейлер зброї національного рівня, який спирається на розвинену дилерську програму, тримає власну мережу магазинів та сервісний центр. У штаті «Ствола» працюють 150 осіб, склад та логістика давно налагоджені за найкращими світовими стандартами.
Тир STVOL славиться своїми зірковими інструкторами. Багато співробітників компанії - професійні стрілки міжнародного рівня, учасники Beretta Team, призери змагань із практичної та високоточної стрільби.
Стрілки команди STVOL team регулярно беруть призові місця на змаганнях
Слабким місцем у механізмі компанії був старий сайт: він довго вантажився, надавав незручний каталог і загалом безнадійно застарів. Шлях користувача до здійснення покупки на сайті був дуже затягнутим.
"Старий сайт був на "Бітріксі" і не був призначений для магазину, тому працював проблематично", - розповіла Вікторія Липська , IT Sales manager at WEZOM.
Новий портал був націлений не лише на онлайн-продаж. STVOL створив найбільший у Європі стрілецький комплекс та хотів належним чином презентувати цей унікальний тир відвідувачам.
Завдання – створити найкращий в Україні збройовий онлайн-магазин. Швидкий, функціональний та максимально близький до користувача.
Фундамент проекту
До опрацювання ми підійшли зі здоровою цікавістю, адже раніше ніколи не стикалися зі збройовим бізнесом. Це нетиповий e-commerce, що дотримується особливої логіки продажів. Потрібно було дослідити специфіку бізнесу та запропонувати йому відповідні рішення.
Все почалося з оцифрування запиту. Ми перетворили клієнтський бриф на структуру майбутнього проекту та представили її у вигляді mind map. Надалі карта допрацьовувалась командою, формувався беклог (перелік робочих завдань) та юзкейси (сценарії можливого використання товару). Лише за підсумком попереднього етапу проекту надали фінансову оцінку.
Кожен цикл роботи обговорювали та затверджували із замовником. Наша мета полягала в тому, щоб забезпечити максимальну прозорість та контрольованість роботи. Все за завітами SCRUM: замовник повинен чітко розуміти, за що платить гроші, а команда розробки має бути впевнена у тому, що рухається у правильному напрямку.
Перед нами стояли масштабні завдання:
- Розробити сучасний дизайн, орієнтуючись на брендбук компанії;
- Створити гнучкий каталог товарів зі зручним функціоналом та гранично зручним процесом купівлі;
- Презентувати через сайт унікальний стрілецький тир STVOL, а також мережу магазинів та дилерську програму;
- Вивести на сайт актуальні залишки товару на складі та в кожному магазині. Інтегрувати портал з базою 1С, платіжними системами та службами доставки;
- Адаптувати сайт під будь-які пристрої.
Робота розпочалася з роботи над UX, за її підсумками дизайнери підготували перші мокапи ключових сторінок. Кожен із них узгоджувався із замовником.
Тим часом команда затвердила фреймворки та технології, а також позначила беклоги для front-end та back-end. Розробка розпочалася.
Стек технологій: Laravel, webpack, css, javascript (jquery, livewire, alpine), elasticsearch. Це актуальні фреймворки та бібліотеки, які забезпечили сайту гідну оптимізацію, високу швидкість та гнучкість пошуку.
Кейс про підвищення конверсії в збройовому eCommerce проекті
Як ми вели звітність
Робота виконувалась спринтами по 10-12 днів. Ми прагнули до того, щоб на всіх етапах клієнт мав про неї чітке уявлення. Для цього вели фінансову звітність, фіксували етапи проекту та регулярно демонстрували результати роботи замовнику. У той же час вносили фічі та доопрацювання.
Такий підхід влаштував усіх. Клієнт міг орієнтуватися у термінах та оплаті етапів, а розробники завжди мали перед очима загальну картину проекту. Будь-які відкриті питання швидко закривалися через діалог сторони замовника з менеджером WEZOM.
"З командою розробників все було чудово. Мені сподобалося, як ми придумали вести звітність… Я здебільшого працював із проджект-менеджером Глібом. Мені подобається, як він гасив мої сумніви, завжди з розумінням ставився до наших специфічних питань. Це було класно", - Розповів Head of eCommerce at STVOL Максим Савчук.
Проект став для команди WEZOM цікавим викликом
Під капотом
Для створення магазину був обраний фреймворк Laravel, що добре зарекомендував себе. Ми розробили для сайту кастомну CMS, адмінка створена спеціально під потреби замовника та зібрана із доробком на додавання нових фіч у майбутніх релізах.
Ми впровадили amoCRM та інтегрували її з 1С. Система стала більш швидкою та гнучкою, спростивши життя менеджерам.
Візуально дизайн магазину складається з медіа-блоків. Виглядає мінімалістичним, але дуже функціональним. Акцент зроблено на яскравій презентації товару.
Упорядкували каталог
Однією з ключових завдань проекту стала організація великого товарного каталогу STVOL. Це приблизно 28 000 найменувань товару, продукція сотні брендів.
Каталог на сайті оформили у два дерева, з основними та другорядними категоріями. Є можливість відфільтрувати продукцію як про бренд, так і за призначенням. Гнучка фільтрація дозволяє вести пошук сайтом за допомогою ряду лейблів і вільно переміщатися між їх категоріями. Загалом пошуковий інтерфейс вийшов оригінальним та зрозумілим кожному, хто хоч раз купував щось в інтернеті.
У нашому кейсі товарний ряд вивантажується на сайт прямо з 1С. Це дозволяє користувачеві бачити наявність конкретного продукту в конкретному магазині.
У нашому кейсі товарний ряд вивантажується на сайт прямо з 1С. Це дозволяє користувачеві бачити наявність конкретного продукту в конкретному магазині.
Ближче до покупця
У картку будь-якого товару тепер можна потрапити трьома способами: через каталог, через пошук та через модуль брендів. На рівні карток ми інтегрували в магазин популярні послуги доставки та платежів (у тому числі - оплати частинами).
Розробники кардинально оновили особистий кабінет користувача, реалізувавши гнучку програму лояльності на основі інтеграції сайту з базою 1С. Інтерактивна шкала візуально показує, як сума замовлення впливає знижку. Фіча виглядає дуже простою і наочною, але на її опрацювання пішло кілька безсонних ночей.
У розробці потрібно враховувати «збройову» специфіку продажів STVOL. Деякі товари вимагають ліцензії для покупки, деякі – доступні тільки для повнолітніх покупців, деякі обмежені у доставці та відпускаються лише через самовивіз. Все це пред'являло додаткові вимоги до логіки покупок та структури каталогу. Але команда впоралася з обмеженнями і побудувала цілісну систему, що “продає”.
"Радує інтеграція платіжних систем, їхня чітка робота; інтеграція служб доставки по Україні. Все це класно працює, супер. Такого у нас не було. Все що ми зробили для конверсійної вирви – все круто", - запевнив Head of eCommerce at STVOL Максим Савчук .
Новий сайт дружить із будь-якими сучасними гаджетами, спритно працює на Android та iOS, дає зручну навігацію за каталогом у мобільній версії.
Розумний пошук, який слухає вас
Навігація по великому каталогу вимагала гідного пошукового двигуна. Команда використовувала технологію Elasticsearch, яка цінується за стійкість до відмови і широкі можливості кастомізації.
Тепер пошукове вікно розуміє помилки користувача та видає правильні результати, навіть якщо писати в нього російські слова на англійській розкладці клавіатури.
Незвичайним рішенням стала функція голосового пошуку. Зараз він працює тільки в робочій версії, але в майбутньому дуже спростить пошук і в смартфонах.
Критий тир
Чільне місце на головній сторінці займає модуль-презентація тиру STVOL, яка веде на окрему сторінку з лендінгом. Для тиру реалізовано свій каталог, у якому клієнт наочно бачить, із чого зможе постріляти (аж до вибору зброї від конкретного бренду). Там можна побачити картки інструкторів, забронювати собі час або купити пакетний курс стрілянини.
Виклики
Головною складністю команди стали масштаби проекту. Бази даних були величезні, а поточних завдань згодом ніби ставало тільки більше. Робота затягувалася.
Як зізнався PM проекту Гліб Кравченко, на розробників лягла велика відповідальність – працювати з одним із топів свого ринку. У ряді поточних робіт часто з'являлися нові фічі від бізнесу.
Доробок було багато – вони стосувалися і оптимізації пошуку, автоматизації процесів через amoCRM, і максимальної інтеграції даних з 1С. Усе це вплинуло терміни, сумарно до загального часу розробки додалося близько 400 годин. Під кінець команда прискорилася та виклалася на максимум.
На етапі тестування розкрилися проблеми зі швидкістю роботи сайту. Проблему усунули швидко, розбивши бази даних по різних серверах.
"Якщо проект настільки великий, потрібно відразу виносити базу elastic, виносити базу даних на окремий сервер і проводити аналіз з провідними фахівцями devops", - зазначив PM проекту Гліб Кравченко .
Перспективи проекту
Життєвий цикл магазину лише розпочався. У нових релізах розробники та бізнес планують реалізувати на сайті оригінальні фічі: 3D-конструктор зброї та систему бонусів. Доопрацюванню піддасться лист історії покупок та процес оформлення замовлення. Команда також продовжить оптимізацію, зробивши сайт ще швидшим.
Хлопці зі STVOL найбільше цінують у новому сайті його гнучкість та свободу подальшого розвитку.
“Сайт можна доопрацьовувати як нам хочеться. Робити все, що хочемо. І це класно! Пакетні рішення ніколи не давали такої можливості. І це головна фішка. Все, що я вигадаю, я зможу реалізувати. За недорого, до речі”, - пояснив Head of eCommerce на STVOL Максим Савчук.
Вже цьому етапі портал підвищує конверсію і залучає себе молодшу ЦА. Зрештою, його просто приємно "клацати", милуючись револьверами та карабінами.
Відгук клієнта: