Василій
Василій
IT Sales Manager
03.10.2023

Ми “прокачали” IP-телефонію Cooper&Hunter за допомогою ШІ: тепер виробник не втрачає жодного дзвінка

Василій
Василій
IT Sales Manager
03.10.2023
03.10.2023
1401
9 хвилин
0

Сьогодні буквально всі говорять про те, що штучний інтелект надає бізнесу революційні можливості. Але як застосувати їх на практиці? Ми розповімо про досвід використання штучного інтелекту для автоматизації обслуговування клієнтів Cooper&Hunter – одного з найбільших світових виробників кондиціонерів.

Хто наш клієнт

Cooper&Hunter – американська компанія зі столітньою історією, яка відіграла важливу роль у розвитку кліматичної техніки. У ХХ столітті кондиціонер перетворився на загальнодоступну побутову техніку багато в чому завдяки інженерному та промисловому внеску Cooper&Hunter. Корпорація і сьогодні залишається одним з ключових гравців ринку, що входить до топ-10 світових виробників кліматичного обладнання. І що дуже важливо, в компанії, як і раніше, жива культура інновацій.

Минулого року ми розповідали про наш кейс автоматизації техобслуговування Cooper&Hunter через екосистему з мобільним додатком для клієнтів та техніків. Але це був лише перший крок на шляху диджиталізації сервісу. Настав час йти далі.

Проблема клієнта

Цього разу команда Cooper&Hunter звернулася до нас через хронічну проблему обробки сервісних звернень. Вона полягала в тому, що менеджери обробляли дзвінки клієнтів вручну – за тією ж логікою, що й 30 років тому. Тобто користувач дзвонить до служби підтримки (наприклад, хоче з'ясувати щось стосовно гарантії свого кондиціонера). Він диктує менеджеру серійний номер техніки, а менеджер записує його, перевіряє за базою даних та надає консультацію. Цей процес не був комфортним для ані для клієнтів, ані для співробітників. 

На момент звернення до нас компанія приймала звернення через звичайну IP-телефонію. Що таке IP-телефонія? Йдеться про найпростіший додаток, про “онлайн-дзвонилку”, яка ніяк не могла допомогти з автоматизацією обробки запитів. Перевірити серійний номер техніки можна було лише вручну. Багато часу потребувала навіть елементарна звірка: користувач звертається за гарантією, чи ні?

Словом, обробку телефонних звернень потрібно було спростити та автоматизувати. Ми разом з командою клієнта взялися за пошук рішення.

Розв'язання проблеми, концепція продукту

Як автоматизувати обробку телефонних заявок? Чи змушувати користувачів заповнювати якісь цифрові форми? Чи просити їх сфотографувати серійний номер у техпаспорті? Всі ці варіанти відкидаються, адже з ними ручне введення серійника просто перекладається на власника техніки. Головне рішення проекту було сміливим та несподіваним: реалізувати введення серійного номера через розпізнавання голосу. Адже технології вже “дорослі” до цього: інструменти ШІ можуть точно перетворювати людську мову на текст. Тобто клієнт може вголос зачитати телефоном серійний номер продукту, а система автоматично розпізнає його для перевірки за базою даних.

Але це не означає, що рішення було простим у реалізації. Подібні можливості – рідкість на ринку, особливо за межами світу BigTech. Більшість хмарних сервісів телефонії сьогодні не можуть запропонувати такого складного функціонала.

Для повноцінної реалізації задуманого необхідно було індивідуально створити нову корпоративну VOIP-платформу (Voice over IP) – засіб організації та управління онлайн-телефонією компанії. 

Як обиралися технології

Проект потребував створення веб-додатка, побудови системи VOIP та впровадження в неї інструментів ШІ.

Для створення веб-частини ми використовували перевірені та практичні рішення: фрейморки Laravel та React, мову запитів GraphQL та систему керування базами даних MySQL.

Для реалізації онлайн телефонії використовувалися Nginx, Kamailio, Asterisk, RTPengine, MySQL.

Крім того, для розпізнавання голосу ми вивчили ШІ-рішення від Google, Amazon та OpenAI, й зрештою зупинилися на останньому.

Як ми вибудували роботу та звітність

Базою для організації розробки стала agile-методологія Scrum. В її рамках ми сформували невелику досвідчену команду, визначили скоуп завдань та розподілили її за десятиденними спринтами.

Звітність та комунікація у проекті велися стандартно. Ми завжди залишалися на зв'язку з командою клієнта в месенджерах та презентували результати кожного спринту, щоб тримати клієнта в курсі справ на проекті та отримувати фідбек з поточних питань розробки.

У такому режимі проект був реалізований з нуля до релізу протягом 4 місяців, за винятком періоду внесення налаштувань у продукт після запуску. 

Що ми розробили

Результатом чотирьох місяців розробки стала самобутня та комплексна платформа IP телефонії для бізнесу. Це рішення для менеджменту онлайн-телефонії, що забезпечує обробку телефонних звернень відділами продажу, підтримки та сервісу.

Для цього в системі передбачені користувальницькі ролі адміну та "агентів". Агент контролює всю роботу з прийняття та обробки дзвінків Зокрема, моніторить час очікування та розмов, налаштування облікових записів, підключення до системи нових телефонів, інтеграцію з обліковим софтом тощо. 

Веб-додаток містить низку модулів:

  • екран черги дзвінків, в який підтягується інформація щодо клієнтів (включаючи ім'я та серійний номер продукту);

  • особисті кабінети менеджерів;

  • історії дзвінків;

  • записи всіх розмов;

  • аналітика з усіх менеджерів та розмов.

Оновлення даних у системі ведеться у реальному часі. Агент завжди розуміє на якому етапі знаходиться розгляд кожної клієнтської заявки.

У чому полягає роль ШІ

Але ключовою фішкою цієї системи став штучний інтелект, здатний розпізнавати природну людську мову. Користувач може надиктувати в мікрофон серійний номер свого продукту (він складається з букв та цифр), а робот миттєво трансформує почуте текст для автоматичного пошуку по базі даних.

Спочатку ми розглядали для цього функціоналу ШІ-інструменти від Google, Amazon та OpenAI, й фаворитом був Google. Але зрештою команда зупинилася на OpenAI, оскільки на практиці із завданням впорався лише він. Розпізнання мови в реальних умовах не схоже на “лабораторні” тести: у кожного користувача є своя манера мовлення (інтонація, дикція, темп тощо), а якість зв'язку та з'єднання може бути не ідеальною. Важливо пам'ятати й те, що найкраще такі інструменти працюють сьогодні з англійською мовою. 

Рекомендуємо почитати
Які переваги надає індивідуальний софт?

Інвестувати у власні технології набагато вигідніше, ніж у чужі продукти. Лише індивідуальне рішення зможе задовольнити усі унікальні потреби вашого бізнесу

Дізнайтеся більше про розробку ПЗ

Функціонал розпізнавання працює у режимі реального часу. Клієнт телефонує, обирає через телефонію необхідний сервіс, диктує серійний номер. І якщо цей номер є в гарантійній базі, його автоматично перенаправляють до розділу для подальшого сервісу.

Крім того, менеджер зі свого боку може озвучити безпосередню проблему відповідно до коду помилки з внутрішнього довідника компанії. OpenAI розпізнає код й негайно надасть інструкції щодо рішення.

Раніше серійні номери диктувалися та набиралися вручну, а розв'язання проблеми потрібно було шукати у довіднику самостійно. Тепер це відбувається миттєво.

Результати розробки 

Автоматизація обробки заявок для Cooper&Hunter – це дуже креативний приклад використання VoIP для бізнесу. Ми побудували для клієнта робочий простір, індивідуально заточений під унікальні потреби та процеси компанії. На додаток, ми автоматизували ці процеси за допомогою ШІ.

Нова платформа онлайн-телефонії допомогла Cooper&Hunter спростити та прискорити внутрішні процеси роботи з клієнтами, заощадила менеджерам десятки годин робочого часу, які довелося б витратити на рутинні та стресові завдання.  

З іншого боку, клієнти компанії отримали швидший та якісніший сервіс. Якщо раніше в період "високого сезону" користувач міг залишитися без відповіді від менеджера через надмірне навантаження на кол-центр, то зараз жоден дзвінок у системі не втрачається.

Це наочний приклад того, як ШІ не відбирає у людей роботу, а робить її комфортнішою та продуктивнішою – з усіма супутніми перевагами для бізнесу та споживачів. Ми з нетерпінням чекаємо на можливість реалізувати ці переваги ШІ в нових проектах.

Василій
Про автора
Василій
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів у галузі логістики та девелопменту, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підбирати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.