SafeRoute AI: інтелектуальний GPS-моніторинг автопарку

SafeRoute AI: інтелектуальний GPS-моніторинг автопарку

SafeRoute AI: інтелектуальний GPS-моніторинг автопарку
AI/GenAI
Ключові результати
100%:
обробка подій телематики у стандартизованому форматі
Звіти:
щодо споживання палива, простою та порушень
Резюме
Платформа контролю вантажівок, що аналізує дані GPS, CAN та сенсорів поведінки водія
Industry:
Logistics
Location:
Ukraine
Status:
Завершений
Timeline:
3 місяці
Використані послуги
Клієнт
Велика українська транспортно-логістична компанія, що керує обширним автопарком сучасних вантажівок

Клієнт звернувся до нас із запитом на створення кастомної системи трекінгу автопарку для контролю водіїв та поглибленої аналітики. Назву компанії ми не розкриваємо за умовами NDA.

Запит клієнта передбачав збір телематичних даних з численних сенсорів на борту кожної вантажівки. Автоматизований аналіз телематики вантажних авто мав підвищити ефективність транспортних маршрутів, скоротити витрати палива та знос техніки, а також підвищити безпеку перевезень.

Попередня версія
Нова версія
Цілі і завдання
Створити смарт-систему відстеження вантажівок, що автоматично обробляє дані з трекера Teltonika FMB920, фіксує ключові події на маршруті та виявляє небезпечну поведінку водіїв
01/
Налагодити збір та стандартизацію телематичних даних з GPS-трекера, шини CAN та акселерометра кожної вантажівки;
02/
Реалізувати автоматичне виявлення та фіксацію подій на маршруті: простої, поламки, відхилення, перевищення швидкості, агресивне водіння тощо;
03/
Забезпечити обробку даних без використання складних СКБД та дороговартісної потокової інфраструктури;
04/
Розробити інтерфейс для інтеграції телематики з ERP/TMS та іншими подібними системами та партнерськими платформами.
vertical image 1
Робочий процес
Реалізували MVP системи для аналітики сенсорних даних з вантажівок, що обробляє телематичні пакети у форматі JSON, фіксує події та автоматично зберігає звіти
Проблема

Клієнт визначив для проєкту важливі обмеження: реалізувати систему без дороговартісної стримінгової інфраструктури, з використанням загальнодоступних інструментів. Обробка даних CAN-шини для фур мала здійснюватись у batch-режимі з експортом у формат таблиць Excel для подальшої аналітики. Ці вимоги слід було врахувати на рівні архітектури та логіки продукту.

Підхід

Ми розпочали зі збору вимог замовника та аналізу існуючих моніторингових рішень, щоб визначити оптимальний підхід без використання СКБД і потокової інфраструктури. Після вибору відповідного стеку технологій команда взялась за технічний етап розробки. Проєкт було організовано за методологією Scrum — з чіткими спринтами, пріоритезацією задач і регулярним зворотним зв’язком від клієнта.

ТОП - 3 труднощів з проєктом
  • Надійна передача великих обсягів телематичних даних

Телематичні пристрої вантажівок генерують значні обсяги даних із високою частотою (до 10 Гц). Команда мала реалізувати системи, що здатна обробляти ці потоки без проміжних шлюзів, з мінімальними затримками та втратами, зберігаючи точність та цілісність кожного пакету даних в реальних умовах.

  • Побудова аналітичної системи без використання DBMS

Клієнт поставив умову уникати традиційних систем керування базами даних (DBMS) через обмеження в інфраструктурі та бюджеті, тож розробники не могли спиратися на можливості таких рішень. Це вимагало побудови альтернативної бізнес-логіки з експортом даних прямо у формат Excel.

  • Забезпечення високої сумісності

Команда мала гарантувати, що нова система буде легко інтегруватися з ERP, TMS, WMS та сторонніми логістичними платформами. Це мало перетворити її на універсальний інструмент аналізу витрати палива, оцінки поведінки водіїв та побудови маршрутів, що можна пристосувати до будь-якого логістичного сценарію.

Рішення
  • Збір та стандартизація даних

Телематична аналітика для автопарку клієнта базується на трекерах Teltonika FMB920 – вони встановлені на всіх вантажівках компанії. Цей пристрій передає дані з GPS, акселерометра і шини CAN, а частота оновлення може сягати 10 Гц. Пакети даних передаються за власним протоколом Teltonika: ми забезпечили його повну сумісність з системою диспетчеризації вантажівок та автоматичне перетворення пакетів в уніфікований формат JSON на стороні клієнта.

  • Інтелектуальне моделювання подій на маршруті

Система моніторингу поведінки водіїв спирається на алгоритми машинного навчання, що оцінюють активність вантажівки. Система проводить аналіз GPS та акселерометра в транспорті: встановлює поточні координати, швидкість та прискорення. Так визначаються відхилення від маршруту (якщо воно відрізняється від траєкторії GPX), час простою (якщо швидкість = 0 протягом певного проміжку часу), перевищення швидкості (за параметрами CAN або шляхом обчислення координат/часу) та виявлення жорсткого стилю водіння (з різким прискоренням/гальмуванням).

  • Сценарії ADAS

У платформі реалізовані базові сценарії ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) — систем допомоги водієві, які дозволяють мінімізувати ризики та загрози на трасі. Система має такі сценарії як Lane Departure (відхилення від смуги руху), Collision Warning (попередження про можливе зіткнення) та Distance Event (порушення безпечної дистанції). Події ADAS визначаються без використання камер чи відеоаналітики, лише на основі даних GPS, CAN та акселерометра.

  • Обробка та потоки даних

Опрацювання даних у системі здійснюється в пакетному режимі: файли JSON експортуються в таблиці Excel без використання СКБД. Це дозволяє проводити гнучкий аналіз навіть в обмежених обчислювальних середовищах. Крім того, ми забезпечили новій платформі безшовну інтеграцію з корпоративними системами клієнта за допомогою REST API та MQTT-брокера. Ці ж інструменти дозволяють за потреби налаштувати візуалізацію телематики та дашборд; синхронізувати продукт зовнішніми системами TMS/WMS/ERP, логістичними біржами, порталами клієнтів тощо.

Команда проєкту
Result
Новий рівень ефективності, рентабельності та безпеки перевезень

Нова платформа сенсорних даних для транспорту повністю виправдала очікування нашого клієнта, оскільки забезпечила керованість його величезного автопарку. Система централізовано об’єднала та уніфікувала дані з сотень трекерів, попередивши хаос у даних.

Стратегічна ставка клієнта на відмову від дороговартісної інфраструктури та підтримки DBMS також виправдала себе. Робота через формат flat file в Excel дозволила заощадити істотні кошти на підтримці серверів. А крім того, вона спростила доступ до даних для менеджерів – з таблицями можуть працювати навіть люди з мінімальними технічними навичками.

При тому кастомна розробка надає увесь спектр функціоналу, який пропонують дороговартісні платформи та хмарні сервіси. Зокрема:

  • система сповіщень про відхилення маршруту;
  • реальний час GPS-відстеження фур;
  • діагностика авто через CAN-шину;
  • моніторинг економії палива;
  • відстеження порушень та агресивного водіння на маршруті;
  •  ADAS-події, пов’язані з ризиком аварій.

Реалізація REST API та MQTT зробила продукт гнучким і забезпечила йому сумісність з будь-якими платформами та системами, спростивши для клієнта такі завдання як ERP-інтеграція телематики для логістики.

Але головне – платформа безпосередньо вплинула на ефективність та безпеку бізнесу клієнта. Після впровадження системи кількість інцидентів з перевищенням швидкості в компанії впала на 20%, витрати палива загалом скоротились на 17%. Менеджери та аналітики отримали змогу не лише відстежувати поточну ситуацію, а й проводити аналітику на масиві Big Data, оптимізуючи маршрути та виявляючи фундаментальні проблеми ефективності й дисципліни на дорогах.

Життєвий цикл продукту ледве почався, наразі він перебуває у стані MVP. Розробники вже працюють над другим релізом, що буде охоплювати чимало нового функціоналу, виправлень та оптимізацій.

Використані технології
AI/GenAI
Якщо ви маєте намір діяти, ми готові допомогти!
Трансформуємо ваш бізнес!
Отримайте детальну та зрозумілу комерційну пропозицію
Трансформуємо
ваш бізнес!
Phone
Прикріпити файл
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
м. Київ, вул. Андрія Верхогляда, 2а, оф. 440 (секція 2, поверх 23)
0 800 755 007
Безкоштовно по Україні
@Написати
Пишіть, домовимось!