У сучасному світі існує глобальна монополізація транспортних компаній, і щоб утриматися за таких умов на плаву, представники цієї галузі бізнесу змушені шукати нові шляхи як оптимізації витрат, так і підвищення якості обслуговування загалом. Якщо говорити про аспект, що здатний охопити обидва напрями оптимізації - це насамперед підвищення кваліфікації водіїв.
На жаль, наявні на ринку рішення з управління навчанням дуже складно адаптувати для використання у робочих процесах окремо взятої компанії. Через це більшість таких компаній намагаються створювати власні рішення. Саме тому клієнт вдався до наших послуг зі створення індивідуальної розробки.
Запит від клієнта
На відміну від переважної більшості транспортних компаній, які взагалі не надають освітньої бази для своїх водіїв й делегують цю функцію третім особам, компанія замовника вже мала багато готових відеоуроків.
При цьому вони зберігалися на Google Диску, були недостатньо структурованими та не передбачали зворотного зв'язку зі студентами. Тому навчання проходило у максимально пасивній формі, що значно погіршувало його ефективність.
Таким чином, у клієнта був чітко сформульований запит: створити для всієї компанії систему навчання співробітників, що міститиме мобільний додаток з елементами гейміфікації.
Які цілі ми ставили перед собою в цьому проекті?
Оскільки в компанії клієнта вже працювало понад 1000 водіїв й він планував подальше розширення, офлайн-навчання відповідно до галузевих стандартів було дуже дорогим та трудомістким.
Тому замість надання доступу до Google Диску, де зберігалися відеоуроки, клієнт вирішив запустити систему управління навчанням не лише для підвищення ефективності курсу, але й щоб отримувати дані про показники успішності студентів.
Інвестувати у власні технології набагато вигідніше, ніж у чужі продукти. Лише індивідуальне рішення зможе задовольнити усі унікальні потреби вашого бізнесу
Водночас вже наявні готові продукти, на кшталт CarriersEdge, не підходили клієнту, оскільки виявилися або задорогими у використанні, або не відповідали завданням компанії клієнта.
Таким чином, замовник вирішив створити індивідуальну систему навчання співробітників, повністю адаптовану як до поточних завдань компанії, так і до можливих перспектив її розвитку.
Наприклад, одним з основних завдань, спрямованих на підвищення якості навчання, було перетворення за допомогою мобільних технологій пасивного формату навчання на активний. Таким чином, в основі нашого партнерства лежало завдання розробки комплексного навчального рішення, що поєднує у своїх вправах текстові, графічні, анімаційні, відео та аудіо методи для максимального залучення водіїв до процесу навчання.
Які модулі ми створили у нашій системі навчання та чим вони корисні для водіїв?
В основний стек технологій ми обрали такі мови та інструменти програмування, як Laravel, Swift, Kotlin та React.js. Це допомогло нам забезпечити відмінний досвід користувача під час взаємодії з системою і, зокрема, забезпечити миттєвий відгук на запити користувачів.
Отже, з'ясуймо, які автономні модулі та функції ми вирішили включити до нашої глобальної системи управління навчанням.
Контент
У цьому модулі ми об'єднали та структурували навчальні матеріали для водіїв, які раніше зберігалися на Google Диску. Ці уроки необхідні для належного рівня безпеки водіїв вантажівок та дотримання всіх правил на дорогах та поза ними.
Управління та звітність
Наша система поєднує всі необхідні інструменти для управління та формування звітності про перебіг навчання водіїв у простому, дружньому інтерфейсі. Ми також адаптували її для подальшого масштабування компанії, щоб систему потім не довелося додатково оновлювати.
Мобільний додаток
Наша команда перетворила звичайні відеоуроки, які були у клієнта, на інтерактивний навчальний мобільний додаток з елементами гейміфікації. Цей мобільний додаток з гейміфікацією краще залучить студентів до навчального процесу та допоможе їм досягти кращих результатів після закінчення навчання.
Інтеграції
Для гарантії безпеки всіх даних, з якими працює наша система, ми забезпечили її відповідність загальноприйнятим стандартам безпеки. Зокрема, це було необхідним з огляду на синхронізацію нашої системи зі сторонніми рішеннями, які вже використовуються в компанії замовника, такими як відеореєстратори, HR-система, система показників ефективності та інші.
Індивідуальний досвід навчання
Для забезпечення індивідуального підходу до навчання кожного студента, ми додали до нашої системи інтерактивні елементи (наприклад, опитування та вікторини), гейміфікацію, адаптивні та рольові функції, інтеграцію зі Slack (для надсилання push-повідомлень) та персоналізовану домашню сторінку з пошуком за допомогою ШІ.
Також ми розробили тести для зарахування на курс навчання та впровадили систему зворотного зв'язку, щоб розширити можливості системи оцінки навичок абітурієнтів. Для контролю успішності студентів у процесі навчання, ми інтегрували чат для їх прямого спілкування з наставниками та додали можливість вивантажувати завдання у різних форматах (текст, відео та файл).
Функціональна аналітика
Для іншої сторони учасників навчання – наставників – ми розробили панель управління в режимі реального часу з гнучкими можливостями звітності (включно з групами користувачів чи каденцією), моніторингом поведінки учнів, автоматичним підрахунком рівня успішності, звітами щодо успіхів у навчанні та багатьма іншими функціями для розуміння загальної картини успішності учнів.
Безпека та інтеграції
Стосовно додаткових інтеграцій, ми приєднали до системи API для управління користувачами та групами, а також API з управління контентом та звітами. Таким чином, ми змогли скоротити час розробки користувальницького продукту без втрати рівня його якості та відповідності вимогам безпеки.
LMS-система допомагає вирішити такі завдання, як підготовка та навчання персоналу, платні онлайн-курси, підвищення ефективності шкіл та ВНЗ.
Що ми отримали в результаті?
Завдяки нашому партнерству вже за кілька місяців після запуску індивідуальної платформи наскрізного навчання компанії замовника вдалося скоротити плинність кадрів на 30%. Крім того, всі співробітники отримали можливість набувати нових знань повністю автономно та в інтерактивному форматі. Це прискорило та здешевило отримання необхідного рівня кваліфікації для всіх водіїв компанії, незалежно від стажу на їх поточній роботі.
Висновок
Наша кастомна система управління навчанням водіїв, окрім вирішення тактичних завдань, на кшталт високої плинності кадрів, допомогла клієнту впоратися зі стратегічними завданнями оптимізації витрат (завдяки тому, що водії отримали необхідні знання для здійснення вантажних перевезень) та підвищення якості задоволеності клієнтів (нові знання тепер допомагають їм уникати затримок та здійснювати вантажоперевезення з меншим ризиком). У такий спосіб наша система заклала міцну основу для довгострокової конкурентоспроможності компанії в жорстких ринкових умовах.