Можливості соціальних мереж вже давно вийшли за межі простого спілкування та розваг. Зараз це повноцінний інструмент інтернет-маркетингу, який допомагає розвивати бізнес, просувати бренд, продавати товари та послуги. Причому соціальні мережі можна використовувати як самостійний майданчик для торгівлі, так і для залучення людей на сторонній ресурс – ваш онлайн-магазин або сайт компанії.
У цій статті ми докладно розберемося в тому, як запустити кругообіг трафіку між сайтом та соцмережами. Розглянемо основні переваги методу, способи просування та особливості оцінки ефективності інструменту.
Кому потрібно просувати свій сайт у соцмережах
Соціальні мережі є важливими для видобутку трафіку для комерційних проектів. Якщо у вас інтернет-магазин, вони точно спрацюють.
Крім цього, просування сайту через соціальні мережі є актуальним для:
- представників сфери послуг (В2С). Це салони краси, дизайнери інтер'єрів, туристичні агенції, юристи, фітнес-клуби тощо;
- власників інформаційних порталів та блогів з метою збільшення відвідуваності;
- представників інфобізнесу (автори навчальних курсів, коучери, тренери);
- власників великого бізнесу з метою підвищення впізнаваності та лояльності користувачів до бренду.
Таким чином інструмент можна вважати майже універсальним. Але саме майже, оскільки кожна соцмережа має свої правила щодо дозволених і заборонених продуктів для рекламування. Перед запуском рекламної кампанії обов'язково ознайомтеся з ними.
Переваги просування сайту у соціальних мережах
Головним завданням розкручування у пошуку залишається приріст трафіку на ресурс. Просування сайту в соцмережах має трохи іншу мету — брендинг. За допомогою цього каналу ви створюєте образ власного бренду та його позитивну репутацію. Крім того:
- завойовуєте довіру цільової аудиторії;
- налагоджуєте зворотний зв'язок із потенційними клієнтами;
- підвищуєте впізнаваність бренду та компанії;
- збираєте відомості для подальших маркетингових досліджень.
Просування сайту в соціальних мережах допомагає частково підвищити ефективність SEO. Пошукові системи позитивно оцінюють активність на соціальних майданчиках, а користувачі, що прийшли звідти, вважаються значним фактором для ранжування.
Як просувати сайт за допомогою соцмереж
Аналіз цільової аудиторії
Хто ваш потенційний клієнт? Знайдіть відповідь це питання шляхом аналізу цільової аудиторії. Зберіть максимум інформації про своїх передплатників. Якщо їх поки що немає, аналізуйте прямих конкурентів. Потрібно буде скласти портрет клієнта із зазначенням його статі, віку, інтересів, рівня доходу, болю, потреб.
Навіщо це потрібно? Щоб створювати найбільш підходящий формат постів, отримувати зворотний зв'язок та правильно мотивувати людей на перехід у магазин для здійснення покупок.
Створення сторінок компанії у соціальних мережах
У "Фейсбуку" створюється бізнес-сторінка, а в "Інстаграмі" - професійний обліковий запис. У таких профілів ширший функціонал, на відміну особистих. Сторінку потрібно оформити відповідно до корпоративного стилю компанії або дизайну магазину, додати всю необхідну інформацію: назву, сферу діяльності, час роботи, місцезнаходження офлайн-точки або офісу тощо. Надалі слід регулярно публікувати пости та привертати увагу аудиторії.
Складання стратегії просування сайту через соцмережі
Спочатку вам потрібно сформулювати чітке завдання розкручування сайту в соціальних мережах. Це може бути зниження вартості залучення клієнта, дослідження ніші, підвищення лояльності до бренду тощо. З огляду на це ви визначатимете оптимальний тип контенту для публікацій, методи просування, основні метрики, на які потрібно спиратися в роботі.
Генерація якісного контенту як на сайт, так і у соціальні мережі
Без гарного текстового заповнення нічого не вийде. Наповнюйте свій паблік або обліковий запис постами, публікаціями. Вони мають бути чіпляючими, цікавими, корисними, інформативними.
Просування сайту в соціальних мережах ґрунтується на різних видах контенту :
- Інформаційний . Зазвичай допомагає користувачам у виборі продукту чи послуги, детально знайомить з особливостями товару тощо. Це можуть бути огляди, майстер-класи, відповіді на часті запитання.
- Продавець . Мотивує передплатників замовити послугу або купити продукт.
- Розважальний . Таким контентом можуть бути анекдоти, цікаві факти, «шкідливі поради» (тобто антиприклади), провокаційні статті тощо.
- Залучаючий . Покликаний стимулювати передплатників до спілкування. Ви можете використовувати публікації на гострі теми, інтерактивний контент (тести, конкурси, вікторини).
Ось кілька варіантів таких постів.
Продавець:
Інформаційний:
Розважальний:
Який залучає:
Не забувайте працювати з контентом і на сайті. Це дуже важливо, оскільки текстове наповнення є одним із ключових факторів ранжирування.
Оптимізація контенту в соцмережах під ключові запити та використання хештегів
Грамотно підібрані хештеги допомагають вивести пости в топ на тематику, щоб показувати їх великій кількості людей. Намагайтеся використати:
- брендові хештеги . Новій компанії це допоможе поширити інформацію про бренд, а вже відому – полегшити пошук користувачам;
- хештеги промисловості . Відмінно індексуються у пошуку, оскільки люди нерідко їх використовують;
- хештеги розташування . Особливо актуальні для локального бізнесу, зосередженого у конкретному місті.
Хештегами користуються усі. І це дійсно ефективний спосіб просування, причому безкоштовний.
Приклад:
Співпраця з тематичними спільнотами та блогерами
Залучайте аудиторію з інших груп або облікових записів за допомогою платних публікацій. Можна скористатися взаємним піаром. Перший варіант краще для молодих сторінок, які ще не встигли зібрати достатньо своїх передплатників для взаємопіару.
Також можна налагодити співпрацю з блогерами. Реклама від інфлюенсерів недешева, але дехто погоджується працювати за ідею. Проаналізуйте ті акаунти, де у передплатниках є ваша цільова аудиторія. Спробуйте домовитись з блогером про рекламу. Можливо, йому сподобається ваш продукт, і він запропонує пільгові умови реклами та згадок.
Таргетована реклама у соцмережах
Це платний спосіб просування сайту, але досить ефективний. Таргетована реклама дозволяє виконати тонкі налаштування та орієнтувати показ об'яв чітко на потрібну аудиторію. Наприклад, задати стать, вік, розташування, інтереси користувача. Вже протягом кількох днів ви привернете до своєї пропозиції увагу тисяч людей. З цієї причини таргетована реклама особливо ефективна в інформуванні користувачів про акції, про знижки та презентацію нового продукту.
Ось так виглядає оголошення в соцмережі «Інстаграм»:
А такий формат реклами, яка відображається у стрічці «Фейсбука»:
Як визначити ефективність роботи в соцмережах
Є конкретні показники, виходячи з яких можна оцінити результативність робіт з просування. Аналізуйте:
- Аудиторію . Мається на увазі оцінка кількості передплатників та динаміки зростання.
- Охоплення . Показник показує, скільки користувачів від загальної кількості аудиторії соцмережі переглянуло ваш контент.
- Залучення . Тут розрізняють 4 способи взаємодії з аудиторією та вимірювання їхньої реакції. Це лайки, коментарі, репости, згадки. Чим активніші користувачі, тим вища ефективність просування в цілому.
Використовуйте популярні системи аналітики. Вони спрощують процес та дозволяють зібрати максимально достовірні дані.
Як відстежувати продаж із соцмереж
Щоб зрозуміти, ефективною виявилася розкрутка сайту чи ні, потрібно оцінити її результати. А як з'ясувати обсяги продажів, згенерованих саме за рахунок трафіку із соціальних мереж? Є пара рекомендацій щодо цього:
- Позначайте всі посилання в соцмережах за допомогою UTM-міток.
- Вивчайте звіти у «Гугл Аналітиці».
- Обов'язково налаштуйте конверсії.
У звітах Google Analytics відображається не лише кількість переходів, але й кількість переходів на сторінку. Ви зможете зрозуміти, скільки людей прийшло на сайт із соціальних мереж, яка їх частина здійснила цільову дію. Це необхідно, щоб порівняти CR із соцмереж та CR з пошуку.
Досвід Wezom з просування сайту компаній у соцмережах
Наша команда має достатньо досвіду у розкручуванні різних ресурсів. Ми працюємо в таких соцмережах, як Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, LinkedIn, Twitter, тобто на всіх популярних майданчиках.
Нам довірився відомий український гігант пивоварної галузі «Уманьпиво». Фахівці залучали передплатників через Facebook та Instagram. В результаті за 5 місяців вдалося досягти таких результатів:
Ще один проект – розкручування стоматологічної клініки Dentaris. Ми працювали з невеликим бюджетом (850 доларів). Запуск РК у «Фейсбуку» та опрацювання групи принесли нам такі результати:
Висновки: ведіть комунікацію зі своїми клієнтами
Якщо вас цікавить, як просувати сайт у соціальних мережах, послуга SMM стане чудовим рішенням. Тут важливо враховувати специфіку, тематику компанії, конкретну мету, яку ви ставите перед розкручуванням. Якщо бажаєте самостійно займатися роботами, прислухайтеся до своєї аудиторії. Запитуйте про її потреби, реагуйте на заперечення, збирайте зворотний зв'язок, а потім опрацьовуйте всі ці дані. Вони допоможуть скласти максимально ефективну стратегію просування сайту.