Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
22.02.2021

Як розрахувати вартість розробки MVP програми?

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
22.02.2021
22.02.2021
1.0
4184
0

MVP (Minimum Viable Product або мінімально життєздатний продукт) – це сайт, програма або програма, що дозволяє протестувати гіпотезу та ідеї та визначити потенціал проекту. Його головне завдання – зрозуміти затребуваність продукту, оцінити ринок та зібрати факти для визначення бізнес-моделі при найменшій кількості інвестицій. Ми розповімо, що впливає на вартість створення MVP та як її розрахувати.

Планування початкового бюджету для створення MVP

Вартість MVP може змінюватись від тисячі до декількох десятків тисяч доларів, тому важливо спланувати початковий бюджет. Для цього потрібно розуміти, які завдання ставляться, і навіщо створюється мінімально життєздатний продукт.

Вартість створення MVP може змінюватися під час розробки проекту. На неї впливає багато чинників. Але є базові витрати, які потрібно буде робити у будь-якому випадку. Планування початкового бюджету допоможе запуститись, навіть якщо можливості будуть занадто обмежені. Суть у тому, що на етапі планування визначається вартість розробки MVP з урахуванням деяких ризиків. Тому сформувати початковий бюджет не так складно. Він складається з кількох пунктів витрат:

  • Формування ідеї . Якщо у вас є готова ідея – чудово, особливо якщо вона в деталях прописана, як бізнес модель. Якщо ж ні, будуть потрібні послуги консультантів, які допоможуть сформувати її. І цьому етапі категорично не можна економити, оскільки від цього залежить кінцевий результат.
  • Аналітика . Якщо ви можете самостійно зібрати всі необхідні аналітичні дані – чудово. Але їх якість має бути відмінною, оскільки на основі цих даних формується концепція і створюватиметься прототип. Потрібно враховувати цільову аудиторію, вивчити їхні потреби, завдання, проблеми та побажання. Також варто проаналізувати конкурентів, загальне становище на ринку та зібрати всі відомості, які допоможуть чітко зрозуміти, яким продукт має бути у результаті.
  • Дизайн . Це пункт видатків, на якому економлять найчастіше. І це правильний підхід. Дійсно можна заощадити на зовнішньому вигляді програми, тим самим знизити вартість MVP. Але в жодному разі не можна економити на UX дизайні. Зовні можна зробити додаток простим, але він має бути зручним та функціональним.
  • Розробка . Ще один пункт, який впливає на початковий бюджет. Можна вибрати простий стек технологій, що допоможе реалізувати задумані ідеї. Але якщо спочатку створюються досить потужні інструменти, вартість MVP збільшиться автоматично. Потрібно більше часу та ресурсів.

У будь-якому разі, початковий бюджет має бути сформований. Варто бути готовим до того, що може розширитися. Ми намагаємося розрахувати якомога точніше суму, необхідну для реалізації проекту, ще на етапі обговорення та продумування ідеї. Щоб дізнатися конкретні цифри, зв'яжіться з нами будь-яким зручним способом і обговоримо ваш проект.

Вартість дизайну MVP

Дизайн - не ключовий параметр при розробці MVP, але все ж таки дуже важливий. Справді, можна заощадити на зовнішньому вигляді програми. Але всі ми знаємо, що «зустрічають по одязі». Навіть якщо програма буде дуже якісною та функціональною, як про це дізнається відвідувач, якщо їй не сподобається зовнішній вигляд?

Але що таке – «Гарний дизайн»? Це не форми, кольори чи шрифти. Це зручність, простота та зрозумілість. Хороший дизайн має бути максимально зрозумілий для користувача, приємний для ока. Людина повинна інтуїтивно «плавати» нею, знаходячи кожну функцію. Це основне завдання дизайнера. Іноді йде дуже багато часу, щоб зробити продукт, яким легко орієнтуватися і розуміти всі його можливості. Але саме дизайнер робить так, щоб це сталося.

Вартість створення MVP з погляду дизайну плаває у великих межах. На етапі визначення завдань, аналізу аудиторії у дизайнера формується бачення. Він його представляє у прототипі, і створюється зовнішній вигляд програми.

основні компоненти, що визначають структуру витрат MVP UX

Основні компоненти, що визначають структуру витрат MVP UX

Досвід користувача, або UX, грає одну з найважливіших ролей при створенні MVP. Він повинен викликати бажання користуватися додатком та створювати зрозумілу структуру. Це «міст комунікації» між програмою та користувачем. Але важливо знайти баланс між ощадливістю та вирішенням усіх проблем. В одному випадку користувачі можуть не захотіти розбиратися в додатку, вважаючи його незрозумілим, в іншому технологія затягнеться на тривалий термін і вартість MVP зросте в кілька разів.

Щоб уникнути цього, необхідно заздалегідь продумати дизайн та визначити основні компоненти. Варто пам'ятати, що це MVP, і потрібні лише основні функції. Водночас не слід забувати про подальше доопрацювання. Краще заздалегідь переконатись, що стек технологій дозволяє реалізувати складні задуми в майбутньому.

Є мінімальна база компонентів, яка має бути реалізована у будь-якому випадку. Це основна сторінка, сторінка помилки, меню, сторінка контактів або зворотного зв'язку. Також потрібно впровадити ключові інструменти для функціонування програми. Звичайно, все це впливає на вартість створення MVP.

Кількість функцій та їх складність визначають ціну MVP

Думка досить проста і примітивна: що складніше MVP, то дорожче обходиться. Але при цьому не можна бути дуже ощадливими і розробляти продукт, який має лише одну або дві функції, а потім сподіватися, що він ефективно працюватиме. В ідеалі – знайти золоту середину між ощадливістю та використанням великої кількості функціоналу.

Як ми сказали раніше, є необхідні функції, які обов'язково потрібно впроваджувати. Але головне це інструменти реалізації ключової ідеї. На етапі її формування треба розуміти, як мета реалізовуватиметься і які для цього інструменти варто розробити. Саме тоді можна сформувати хоча б приблизну вартість MVP. Але завжди функціонал можна звести до мінімального за рахунок використання шаблонних рішень. Ось кілька прикладів:

  • Чат для зв'язку з адміністратором не відрізняється по дизайну від існуючих, або взагалі використовується готовий плагін.
  • Замість розробки нових модулів використовуються шаблонні рішення, наприклад форми оплати, текстові блоки, форми зворотного зв'язку.
  • MVP розробляється відразу для декількох операційних систем, нативні програми робляться тільки після успішного тестування бізнес ідеї.

Подібний підхід дозволяє значно зменшити вартість розробки MVP. Не треба боятися готових чи шаблонних рішень, вони значно пришвидшують процес та економлять гроші. Але запровадження унікальних інструментів завжди обходиться дорожче. Є проекти, на яких розробка унікального функціоналу – необхідний крок, і тоді вартість MVP зменшити не вдасться.

Розуміння користувачів

Одна з ключових особливостей розробки MVP – розуміння користувачів. Ми говорили про те, що аналітика та продумування ідеї є ключовими кроками під час розробки. Так і є, і розуміння цільової аудиторії, їх проблем і потреб допоможе чітко сформувати концепцію і зрозуміти, чого саме очікують від додатку.

Орієнтація на широку аудиторію – одна з найпоширеніших помилок під час створення мінімально життєздатного продукту. Чим вже буде цільова аудиторія, тим точніше вийде підсумковий продукт. Потрібно не просто припускати вік, стать або середній дохід клієнта. Слід бачити його характер, мрії, бажання, захоплення, біль та потреби. Чим точніше складено портрет, тим вищі шанси на успішний запуск.

У компанії Wezom працюють аналітики, які детально формують портрет клієнта кожної ніші. Перш ніж розпочати розробку MVP, ми створюємо портрет, який допомагає зрозуміти користувача. На основі зібраних даних формуємо бачення та концепцію, використання якої допоможе запустити продукт.

Розуміння користувачів допомагає направити продукт на цільову аудиторію та отримати найбільший відгук. У результаті хоч і доводиться підвищити вартість створення MVP за рахунок послуг аналітиків, подальші витрати значно знижуються. Адже потім не доведеться зливати гроші на неефективний маркетинг, неправильно таргетовану рекламу чи невдалі кампанії просування через неточне визначення цільової аудиторії.

стек технологій для розробки MVP

Стек технологій для розробки MVP

MVP має безліч завдань, але одне з них – швидкий вихід на ринок. Тому реалізовувати проект потрібно якнайшвидше. Для цього слід підбирати оптимальний стек технологій, що дозволяє розробити програму. Але також слід враховувати вплив на вартість розробки MVP. Чим більше технологій використовується, тим дорожче виходить технологія.

Вивчати нові технології, впроваджувати унікальні модулі та розробляти індивідуальні інструменти для роботи програми – це дуже добре. Але якщо ви не хочете, щоб технологія затягнулася на місяці, а вартість зросла до цілком непоганого додатка, потрібно йти второваною доріжкою. На етапі створення мінімально життєздатного продукту найкраще використовувати готові рішення та знайомі технології.

Також важливим при виборі стеку технологій є популярність середовища розробки. Потрібно стежити за трендами, і вливатися в ком'юніті, щоб якнайшвидше вирішувати складні завдання. Чим більше підтримки у технології, тим краще для використання при створенні MVP. У розробників варто поцікавитись, які технології популярні та які мають перспективи.

Створюючи додаток, варто замислитись над його майбутнім. Якщо стек доведеться міняти через кілька років, тому що він перестане підтримуватися, то краще заздалегідь подумати над цим. В ідеалі просто довіритися розробникам, які допоможуть підібрати стек технологій для створення додатків. У такому разі вартість MVP буде найоптимальнішою. Не доведеться переплачувати за дорогі чи неефективні рішення.

Час, необхідний для створення MVP

Скільки знадобиться часу на створення мінімально життєздатного продукту – дуже важко сказати. Принаймні поки не будуть зрозумілі цілі, завдання і не буде складено чітке ТЗ. Для створення одних додатків потрібно 10-15 днів, а для інших знадобиться значно більше. Розліт колосальний, тож визначити діапазон практично неможливо.

Але все ж таки час впливає на вартість розробки MVP, тому хочеться заздалегідь знати, скільки його потрібно.

Найбільшу частину часу, як не дивно, займає не сама розробка програми в технічному плані, а розробка концепції. Саме вона – ключ. Щоб перевірити гіпотезу чи ідею, її потрібно спочатку сформулювати. Далі необхідно провести докладний аналіз, зібрати дані щодо конкурентів, цільової аудиторії, ймовірних потреб клієнтів. На основі цього визначається головна ідея програми та інструменти її досягнення.

Після створення прототип, дизайн і робиться продукт. Дизайнер спирається, знову ж таки, на готову концепцію. Якщо потрібно додатково розробляти фірмовий стиль, це також потребує часу. Насправді можна вважати, що з наявності докладної специфікації докладання та розробленої ідеї, створення MVP потрібно від 4 до 8 тижнів.

Коли працює команда спеціалістів, термін розробки скорочується. Це з тим, що багато членів команди розробників можуть працювати паралельно. Тому і вартість розробки MVP виходить не такою високою. В ідеалі час, необхідний створення MVP – близько 1 месяца. Наша мета – запустити проект якнайшвидше, перевірити бізнес гіпотезу та зрозуміти, як потрібно втілювати повноцінний додаток.

Висновок

MVP допомагає створити за короткий час життєздатний продукт, який легко протестувати та зрозуміти бізнес модель. Погодьтеся, краще витратити на розробку кілька тисяч доларів і зробити продукт за 1-2 місяці, щоб зрозуміти його ефективність, ніж вкласти в проект 100 і більше тисяч доларів, витратити 6-10 місяців на розробку остаточного продукту, а він виявиться незатребуваним чи неефективним. Тому MVP користується великою популярністю у бізнес-середовищі.

Вартість розробки MVP залежить від багатьох факторів. Щоб розрахувати її приблизно, потрібно врахувати необхідний стек технологій для реалізації ідеї, складність дизайну та його вартість, функціонал та можливості. Чим їх більше, тим дорожчою буде програма. Ми пропонуємо спиратися не теоретичні дані, але в цифри. Але для цього потрібно зрозуміти завдання. Тому ми пропонуємо зателефонувати нам у компанію Wezom та отримати детальну консультацію. Залишіть заявку, і ми обговоримо вашу ідею та зможемо приблизно підрахувати вартість створення MVP.

Як вам стаття?
1.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.