Сучасне суспільство вибірково підходить до вибору закладів, де харчується. Мобільний додаток з доставки їжі допомагає заощадити клієнту багато часу, адже людина зможе ознайомитися з меню, вибрати в зручний час потрібні страви і зробити замовлення. Ресторану – прибуток та задоволений клієнт. Додаток з доставки їжі – важливий та необхідний інструмент для будь-якого закладу у сфері харчування.
Чому мобільний додаток так необхідний для підприємств харчування?
Незалежно від розміру підприємства, йому потрібний додаток для доставки їжі. Це може бути мережа ресторанів, або маленька кухня, яка навіть не має залу для гостей, але наявність такого інструменту значно розширює можливості закладу. Ось кілька причин, чому мобільні програми для доставки їжі необхідні кожному закладу:
- Зростаюча ринкова вартість. Розвиток компанії неможливий без залучення нових клієнтів та отримання прибутку. Впровадження нових технологій дозволить не лише придбати нових клієнтів, а й підвищити їхню лояльність, завдяки йому зростає і середній чек. Наслідком цього компанії є зростаюча ринкова вартість. Розробка програми для доставки їжі - це інвестиція в компанію, яка неодмінно окупиться при правильній організації роботи бізнесу.
- Заощадження часу клієнтів. Чимало клієнтів готові віддати чималі гроші за відвідування закладу, але не готові платити часом. Похід до ресторану з огидним обслуговуванням, кухнею, поганим меню – це половина проблеми. Клієнту найчастіше шкода саме витраченого часу. Мобільний додаток для доставки їжі знижує ймовірність потрапляння таких закладів. Користувач може вивчити меню, ціни, та зробити замовлення у зручний час. Для ресторану це велика вигода. Відразу підвищується кредит довіри, і цей клієнт вже готовий не лише замовляти онлайн, а й відвідувати заклад.
- Швидкий та простий спосіб замовити їжу. Чим простіше зробити замовлення, тим краще для клієнта. Людина не хоче витрачати час на вибір. У будь-який момент користувач повинен мати можливість замовити їжу, а не їхати до закладу, чекати, доки всі приготують. Тому мобільний додаток з доставки їжі – чудова можливість зробити замовлення швидким та простим.
- ROI. Це показник прибутковості інвестиції, або, простіше кажучи, коефіцієнт окупності. Розробка програми для доставки їжі - це інвестиція, яка підвищить ROI. Адже людина не піде до закладу в інший кінець міста, але зможе замовити їжу додому, якщо їй привезе кур'єр. Розширення аудиторії, збільшення чека, правильна оптимізація роботи підприємства (доставка одразу кількох замовлень, заготівлі тощо) – все це сприятливо впливає на ROI та збільшує прибуток.
- Розширення бізнесу. Використання нових технологій допомагає значно розширити бізнес. Спочатку збільшується кількість клієнтів, замовлення в закладі стає доступнішим, простішим і зрозумілішим. Паралельно проводиться оцінка стану бізнесу, збираються відгуки, відбувається підстроювання потреб клієнтів. Всі ці зміни сприятливо впливають на розвиток компанії та бізнес розширюється.
Додаток на доставку їжі – це важливий інструмент для будь-якого підприємства харчування. Розширення можливостей, збільшення аудиторії, приріст прибутків та зростання бізнесу – це далеко не повний список того, що дає впровадження нових технологій. Особливо на тлі конкурентного ринку.
Як працюють програми доставки їжі
Світовий ринок харчування оцінюється у 83 млрд євро. Сфера розростається і стає ще потужнішим, отже, онлайн доставка їжі стає неминучою. Наприклад, вже в 2017 році кожна 5 людей у Великій Британії замовляла їжу онлайн. У СНД також все більше людей замовляють страви з ресторану додому, і додаток – найкращий спосіб зробити це швидко та зручно. Мобільний додаток з доставки їжі має 3 моделі функціонування, і кожен із них – свої особливості роботи.
- Агрегатори. Принцип роботи такої програми дуже простий. У ньому представлено меню із різних закладів. Клієнт робить замовлення, після чого менеджер агрегатора передає дані до кур'єрської служби доставки ресторану. Партнерські умови приносять агрегатору прибуток. Плюси для закладу: не потрібно створювати власну програму, додаткове розширення аудиторії. Мінуси: лояльність розвивається не до ресторану, а до агрегатора, виплати чималі, тому доходність страви знижується, хоч і збільшується загальний прибуток. Власник агрегатора може навіть не мати закладу, і все одно отримувати дохід від програми з доставки їжі.
- Функціональні послуги. Останнім часом розвиваються нові послуги, що надають для ресторанів послуги агрегатора та доставки. Власник такого сервісу повинен організувати логістику для доставки їжі із закладів та створити власну кур'єрську службу. Гарний приклад – компанія Glovo. Через їх додаток можна замовити їжу з будь-якого зареєстрованого в системі закладу, а кур'єр доставить її вам.
- Власні сервіси. Можна інвестувати у створення власного мобільного додатка для доставки їжі, і це найкраще рішення для середніх та великих закладів. У 2011 році компанія Starbucks відмовилася від агрегатора і створила власний мобільний додаток з дотриманням фірмового стилю, що впізнається. Через програму можна оплатити замовлення, брати участь у програмі лояльності, дивитися останні новини та новинки від компанії. У портфоліо WEZOM також є подібні проєкти. Зокрема, ми реалізували мобільну платформу для бренду “М’ясторія”. Це повноцінний додаток для “м’ясного” eCommerce, що допоміг бізнесу побудувати якісний та сучасний клієнтський досвід.
Незалежно від обраної моделі організації доставки їжі, підприємство харчування отримує безліч вигод. Головна з них – висока конкурентоспроможність та підвищення лояльності аудиторії.
Використовуйте всі переваги мобільних програм: автоматизуйте рутину, скорочуйте витрати. Наші експерти підберуть найкращі рішення безпосередньо для вашого бізнесу.
Основні характеристики додатків для замовлення їжі
Кожен мобільний додаток для замовлення їжі має унікальний дизайн, який у більшості випадків зберігає загальний фірмовий стиль, різний функціонал і можливості. Але їх поєднують загальні характеристики. Незалежно від того, створюється додаток на айфон, або зроблено для андроїд, певний набір функцій обов'язково має бути присутнім.
Версія клієнта
Клієнтська версія програми має стильно і привабливо виглядати, бути максимально зрозумілою. Головне завдання – дати можливість замовити швидко та комфортно. Технічно версія програми для клієнта повинна мати наступні характеристики:
- Особистий профіль. У ньому вказується інформація про клієнта, переваги, методи оплати та інша корисна інформація. Можна зробити функціонал збереження замовлень, щоб повторювати їх, збереження адреси, щоб кожного разу не вводити новий і таке інше.
- Час доставки та відстеження в реальному часі. Корисна функція, яка показуватиме, за скільки прибуде кур'єр. Хороше доповнення – можливість реального часу відстежувати, де знаходиться замовлення.
- Платежі. Функціонал платежів має бути стильно оформлений, щоб викликати почуття безпеки та бути технічно грамотно реалізованим. Декілька методів оплати, можливість повторити платіж, функція сканування картки та інші рішення допоможуть зробити процес оплати швидким та безпечним.
- Рейтинги та відгуки. Перед замовленням клієнт повинен ознайомитися зі стравою, а найкращий спосіб це зробити – вивчити рейтинг та відгуки про заклад та саму страву.
- Push-сповіщення. Ця функція дозволить миттєво отримувати повідомлення про зміни статусу замовлення. Наприклад, що страва готова та кур'єр виїхав, що доставка здійснена та інше.
Це необхідний набір функцій у мобільному додатку з доставки їжі для клієнта. Інші можливості реалізуються за бажанням власника додатка.
Кур'єрська версія
Кур'єр у ланцюжку клієнт-заклад є найбільш важливою сполучною ланкою. Від ефективності його роботи залежить загальна ефективність закладу, тому кур'єрська версія програми має включати такі функції:
- Особистий профіль. У ньому вказується інформація про кур'єра, його рейтинг, відгуки про роботу, кількість виконаних замовлень та іншу корисну інформацію для кур'єра.
- Управління замовленнями. Можливість прийняти, відхилити замовлення, вивчити подробиці, написати коментар та інші функції, що дозволяють забезпечити ефективну роботу із замовленнями.
- Статус. Функція, що дозволяє реальному часі бачити статус замовлення, його особливості та іншу необхідну інформацію.
- Місця та маршрути. Для кур'єра важливо надати якісну карту із зазначенням місць та маршрутів. Це дозволить підвищити ефективність роботи, налагодити логістику та покращити швидкість виконання доставки.
Кур'єрська версія має бути не надто завантаженою, але при цьому зрозумілою, доступною як для андроїд, так і на айфон.
Версія адміністратора
У будь-якій роботі, пов'язаної з контактом людей, виникають розбіжності та труднощі. При роботі зі сферою харчування таких питань та проблем ще більше. Їх вирішує адміністратор. Крім того, він має обробляти замовлення, отримувати платежі та контролювати роботу кур'єрів. Адміністраторська версія повинна включати такі функції:
- Особисті профілі. Причому як профілі клієнтів, так і кур'єрів. Це допоможе налагодити роботу та покращити контакт між закладом та клієнтом.
- Управління контентом. Додавання нових позицій, зміна цін, можливість блокування закладів або окремих страв та інші функції управління контентом мають бути реалізовані.
- Обробка замовлення. Адміністратор приймає онлайн замовлення та обробляє їх у найкоротший час. Якщо це агрегатор - то перенаправляє замовлення на заклад, якщо програма створена для свого ресторану або кафе, то обробка та реалізація замовлення.
- Отримання платежів. Функція платежу реалізована в клієнтській версії програми, а в адміністративній необхідно надати можливість ознайомитися зі статусом платежу, таблицями надходжень та іншою інформацією, пов'язаною з оплатою.
Усі три версії програми для доставки їжі повинні включати ці набори функцій. Інші можливості підбираються індивідуально, залежно від бюджету, кількості виділеного часу, особливостей закладу та інших даних.
Етапи розробки програми доставки їжі
Розробка мобільного додатку з доставки їжі – трудомісткий та відповідальний процес, що займає чимало часу. Важливо продумати кожну деталь, подбати про дизайн та унікальні можливості, щоб випередити конкурентів та запропонувати клієнтам найкращі умови. Розробка складається з кількох етапів.
Дослідження
Перед технічною розробкою необхідно детально вивчити ринок, цільову аудиторію, умови партнерства та інші дані. Завдяки докладній інформації легше скласти загальну концепцію програми та продумати маркетинговий план. Недостатньо просто створити додаток, його необхідно активно розвивати та підтримувати.
Найбільш важливим кроком буде вивчення цільової аудиторії, їх потреб, «болів», які мають вирішуватися за допомогою програми. Тільки тоді складається робочий план та інші фахівці можуть розпочати його реалізацію.
Дизайн
Дизайн програми повинен дотримуватися кількох важливих умов: простота використання, привабливість та доступність. Користувач не замислюватиметься, як йому додати замовлення та сплатити, якщо він не знайде відповіді на поставлене завдання, просто закриє програму та видалить.
Тому завдання дизайнера - розробити не просто симпатичний вигляд, який добре виглядатиме на айфоні або андроїд системі. Головна мета – зробити зрозумілий інтерфейс, який допоможе скоротити час на замовлення. Дизайнер продумує не тільки частину користувача, а й кур'єрську з адміністративною. Для кожної групи ставляться різні завдання.
Програмування
Дизайнер надає прототип, за яким працюють програмісти, і з картинки переносять всі ідеї на зрозумілий для Android або iOS код. Написання коду займає досить багато часу, тому що кожну функцію необхідно протестувати і зробити зручною та правильною.
Пошук та меню
Важливе завдання мобільного додатку з доставки їжі – організація зручного пошуку та меню. Пошук слід робити таким, щоб система «розуміла», що від неї хочуть. Користувачі можуть не знати, як називається страва, тому детальне опрацювання функціоналу пошуку – необхідний етап розробки.
Меню також має бути зручним та багатофункціональним. Можна робити поділ на категорії, заклади, типи та види страв. Краще, якщо реалізовано якнайбільше способів знайти та вибрати відповідну страву.
Завантаження на App Store та Google Play
Після закінчення розробки та проведення тестів відбувається вивантаження програми у послуги. На цьому етапі розпочинається активна реалізація маркетингового плану для просування. До цього етапу також проводяться маркетингові заходи, що дозволяють підключити заклади, якщо це агрегатор, та просувати додаток серед своїх клієнтів.
Оновлення та обробка відгуків
Після релізу проекту фахівці продовжують свою роботу і забезпечують підтримку програми, виправлення технічних проблем, обробку відгуків від клієнтів. Для програми доставки їжі зворотний зв'язок з клієнтом - найбільш значуща, адже завдання - зробити зручний і практичний сервіс, спираючись на думку користувачів.
На вартість розробки мобільного додатка впливають різні фактори, про які не завжди знають замовники.
Скільки коштує розробка програми для доставки їжі
Вартість розробки залежить від багатьох факторів. Можна зробити програму тільки для андроїд або айфон. А можна розробити кросплатформну програму, або відразу під кілька популярних операційних систем.
Функціонал безпосередньо впливає на вартість та час розробки. Є мінімальні вимоги, яких необхідно дотримуватись, щоб сервіс користувався популярністю. Але також є й додаткові функції, запровадження яких можна випередити конкурентів. Проте вартість підвищується.
Також є MVP розробка. Це можливість зробити максимально швидко простий додаток, щоб зрозуміти, наскільки ефективно він працює. Вартість такої розробки набагато нижча, ніж основний додаток для доставки їжі. У ньому значно обмежується функціонал, полегшується дизайн. Але його наявність допоможе зрозуміти, чи потрібно своєму закладу індивідуальний додаток, чи перевірити ефективність агрегатора. У разі провалу бізнес заощаджує значну частину грошей, але у разі успіху одразу виконується 2 завдання: показується перспектива діджиталізації та анонс для клієнтів. Крім того, MVP додаток продовжує працювати та приносити дохід, поки створюється основна версія.
Розробка мобільного додатку для доставки їжі – чудова інвестиція для більшості закладів харчування. Також можна зробити додаток і без наявності закладу, і використовувати його як агрегатор. Головне завдання – задовольнити потреби клієнта та зробити замовлення швидким та легким. Тоді бізнес отримує розширення аудиторії, підвищення лояльності, конкурентоспроможність, а отже – підвищується дохід і компанія зростає.