Cмартфон став одним з найважливіших винаходів XXI століття: за менш ніж 20 років з часів виходу першого iPhone світ мобільного інтернету докорінно змінив наші звички щодо роботи, шопінгу, дозвілля та отримання послуг. Просто зараз у світі нараховується понад 7 млрд активних смартфонів, а мобільними мережами так чи інакше користуються три чверті населення планети.
Немає нічого дивного в тому, що бізнес прагне забезпечити собі присутність у мобільному вимірі та дотягнутись до цієї величезної аудиторії. Розробка додатків для смартфонів не втрачає актуальності, адже забезпечує постачальникам товарів та послуг найкоротший шлях взаємодії зі споживачем. Власний мобільний додаток надає низку переваг для будь-якої компанії:
- Дозволяє надати користувачам найкращий клієнтський досвід, аби завойовувати їхню лояльність та покращувати свою репутацію;
- Дає змогу будувати нові бізнес-моделі, що повністю базуються на онлайн-функціоналі;
- Надає широкі можливості маркетингових активностей, які допомагають наздоганяти/повертати клієнта, взаємодіяти з ним через пуш-сповіщення тощо.
У цьому матеріалі ми розберемо реалії створення мобільних додатків. Ви дізнаєтесь, як обрати команду для розробки, як формується вартість такого проєкту, та скільки коштує розробка додатку у 2024 році.
Від чого залежить ціна: чотири ключові складники
На вартість створення мобільного додатка впливають різні фактори, про які не завжди знають замовники продукту. На старті такого проєкту замовник разом з командою розробки обговорює побажання та визначає ключові можливості додатка, які команда надалі втілює в життя. Чим більшими та складнішими є ці можливості, тим більше часу та коштів врешті знадобиться на розробку.
Етапи розробки мобільного додатку
Аби краще розуміти як формується вартість розробки мобільного додатку, необхідно для початку розібрати цей процес на ключові щабелі. Назвімо їх:
- Збір вимог. Спочатку команда вивчає запит, проблему та побажання клієнта. На цьому етапі необхідно дати відповідь на питання, навіщо потрібен мобільний додаток, і який функціонал йому потрібен. Для цього ми тісно комунікуємо із замовником та за необхідності проводимо низку досліджень. Як приклад, етап збору вимог може включати аналіз та опитування ЦА, дослідження ринку та рішень конкурентів, аудит наявних проєктів тощо;
- Проєктування та дизайн. Розробники мають підготувати прототип нового додатку, що буде презентувати логіку юзабіліті та візуальні рішення. Залежно від складності проєкту дизайнери можуть піти двома шляхами: безпосередньо створення прототипу із подальшим відмальовуванням дизайну, або ж одночасне проєктування UX та дизайну, зі створенням детального, “кольорового” прототипу;
- Беклог та ТЗ для розробників. Коли дизайн додатка сформований і затверджений, менеджери готують проєктну документацію: беклог і технічне завдання для фахівців. Саме на підставі затвердженого беклога врешті здійснюється оцінка вартості проєкту (у розрізі оптимальних/максимальних витрат для кожного розділу робіт).
- Розробка. На цьому етапі розробляється код застосунку, реалізується його функціональна частина та адмінпанель;
- Тестування. Це етап контролю якості. Продукт перевіряють на баги, помилки та загальну працездатність. Зазвичай для застосунків використовується мануальне тестування (вручну). Але бувають і проєкти, що потребують участі автотестувальника;
- Розміщення додатка. Нові додатки публікують в App Store та/або Play Market. Зазвичай після цього команда переходить до “шліфування” продукту та роботи над апдейтами.
Тип проєкту
Перш за все, на вартість робіт впливає складність завдань, що стоять перед розробниками. Мобільні додатки – це величезна категорія ПЗ, вони можуть бути дуже різними за призначенням. З погляду складності функціоналу можна виділити такі їх різновиди:
-
особисті користувацькі кабінети для споживачів/cпівробітників;
-
додатки-каталоги продукції;
-
додатки для навчання та тестування персоналу;
-
платформи для eCommerce;
-
банківські та страхові додатки;
-
системи керування підприємствами;
-
Соціальні мережі, месенджери та дейтинг-платформи;
-
Додатки для відтворення медіа та стримінгу тощо;
-
Онлайн-сервіси (від каршерингу та замовлення їжі, до державних послуг).
І це лише ті різновиди, що лежать на поверхні. Зазвичай реальний проєкт потребує поєднання різноманітного функціоналу різних типів. Відтак розробка додатку та його ціна завжди потребують індивідуальної оцінки.
Технології розробки
Залежно від вимог проєкту та складності продукту команда підбирає під розробку стек технологій. Наприклад, додаток для найпростіших завдань може базуватись на найпростіших кросплатформних рішеннях, таких як веб-технології PWA та SPA.
Для більш складних проєктів може знадобитись розробка на кросплатформних фреймворках, таких як Flutter чи React Native. На сьогодні такі технології дозволяють створювати повноцінні нативні додатки, які можуть працювати на Android та IOS з однієї кодової бази. З нашого досвіду, їх можливостей вистачає для абсолютної більшості проєктів.
У найскладніших продуктах, що потребують найвищої швидкодії та активного використання специфічних функцій смартфонів, варто вдатися до нативної розробки додатка під кожну операційну систему окремо. Так, додатки під IOS пишуться на Swift, а рішення під Android – на Kotlin. Нативна розробка – це найдорожчий варіант, тож використовується сьогодні не так часто.
Функціонал та обсяг роботи
Чим більше можливостей необхідно реалізувати у додатку, тим більше часу та ресурсів врешті доведеться вкласти у розробку. Для різних типів проєктів характерний різний типовий функціонал. Наприклад, платформі для eCommerce обов'язково знадобиться каталог товарів, екрани кошику та чекауту, інтеграції з платіжними сервісами тощо.
Якщо додаток потребує інтеграції зі сторонніми сервісами, такими як платіжні шлюзи, геолокація, соціальні мережі або API інших платформ, це може збільшити складність розробки та вимагати додаткового часу для взаємодії з цими сервісами.
У світі кастомної розробки функціонал визначається персональними потребами клієнта: він може сформувати будь-які вимоги відповідно до потреб свого бізнесу, масштабів операцій та довгострокових планів розвитку. У розробці таких продуктів зазвичай використовується ітеративний принцип: ключовий функціонал виходить у першому релізі, а другорядні функції та модулі – у майбутніх апдейтах.
Години та рейт фахівців
Не варто забувати, що вартість розробки також визначається ринковими факторами, такими як попит, доступність кадрів, конкуренція на ринку розробки тощо. Ці фактори визначають вартість години робочого часу фахівців (так званий рейт). Аби дуже приблизно визначити, скільки коштує створити мобільний додаток, треба оцінити його беклог у годинах та помножити на актуальний рейт необхідних проєкту фахівців. При цьому на практиці рейт кожного члена команди залежить від його індивідуальних навичок та досвіду. Природно, що час сеньор-девелопера, який керуватиме розробкою, коштує набагато більше за робочі години джунів.
Скільки розробників необхідно залучити для створення мобільного додатку? Як показує практика, для реалізації найпростішого кросплатформного рішення вистачить одного-двох програмістів. Для роботи з більш масштабними проєктами може знадобитись команда у 3-7 людей. Усе також залежить від технологій розробки та типу проєкту: деякі технології та індустрії потребують залучення девелоперів з особливою експертизою.
Чи може бізнес якимось чином заощадити на рейті? Деякі компанії роблять такі спроби, звертаючись до фрілансерів. Незалежні розробники-одинаки працюють за мінімальним рейтом, тож співпраця з ними – це найдешевший варіант. Однак варто пам’ятати, що у співпраці з фрілансером замовник бере усі ризики проєкту на себе. На відміну від IT-компаній, фрілансери не надають жодних гарантій якості продукту, а підтвердити їхню експертизу дуже важко.
Крім того, навіть досвідчений та компетентний розробник не зможе самотужки реалізувати продукт, який може створити команда. Тож робоче поле фрілансерів – це найпростіші шаблонні продукти, які можна писати швидко.
Підрядник: компанія чи фрілансер
Отже, у бізнеса є два найкоротших шляхи до створення мобільного додатку: звернення до IT-компанії, або ж до фрілансера, чи навіть неформальної команди фрілансерів. Обвидва варіанти мають свої переваги та недоліки. Розберімо їх.
Обираючи фрілансера, ви можете суттєво заощадити. Але розплачуватись за це доведеться прихованими ризиками для проєкту та обмеженими можливостями створюваного рішення. Підтримувати продукт від фрілансера також буде не так просто: ніхто не гарантує вам, що за рік-два розробник вашого додатку буде мати змогу та бажання створювати для нього апдейти, або виправляти помилки. Можливо, вам доведеться винаймати для цього іншого фрілансера, та знову брати ті самі ризики на себе.
Яка вартість розробки мобільного додатку в цифрах?
Ми підібрались до ключового питання статті: скільки коштує зробити мобільний додаток? Це питання вочевидь не має простої відповіді: вартість створення продукту залежить від його типу та масштабів, від застосованих технологій, від поточної ринкової ситуації тощо.
Якщо брати дуже умовні цифри, то в реаліях 2024 року розробка мобільного додатку з однією користувацькою роллю на українському IT-ринку стартує з позначки у $25 тисяч. Але не варто одразу прив’язуватись до цих цифр. Для більш-менш точного підрахунку вартості робіт необхідно обговорювати конкретний проєкт з конкретною IT-командою. Фахівці мають визначити вимоги клієнта, призначення продукту та необхідний йому функціонал. Цей функціонал розробники мають оцінити в годинах, що й дозволить врешті визначити цінові рамки.
Необхідний час для створення додатку
Тут ми не будемо розглядати кейси написання MVP додатків за пару вечорів — такі продукти не живуть довго і зазвичай працюють у форматі експерименту. Якщо йдеться про побудову надійного рішення для бізнесу, то розробка потребуватиме суттєвого часу. Необхідні години, як і вартість мобільної розробки, залежить від складності ідеї продукту, його архітектури, технологій та необхідного функціоналу.
Створення простих додатків зазвичай потребує не менше трьох місяців. Такі продукти можуть надати користувачу певну інформацію та/або нескладний функціонал, на кшталт формування заявки на сервісне обслуговування техніки чи ведення журналу робочих змін. Простий додаток імовірно не матиме складних інтеграцій, засобів аналітики тощо.
Розробка додатків “середньої складності” потребуватиме більш розлогих термінів: від чотирьох до семи місяців. Але і результат буде відповідний. Наприклад, за цей час бізнес може отримати базове, але повноцінне рішення для eCommerce: із каталогом, особистим кабінетом, інтеграцією платіжних та поштових систем тощо.
Складні додатки із нетиповим функціоналом потребуватимуть не менше року розробки. Це можуть бути рішення з особливими вимогами до безпеки та швидкодії, додатки із просунутим функціоналом на базі новітніх технологій (ШІ, AR/VR, блокчейн), масштабні продукти, такі як соцмережі тощо.
Насправді існує лише один спосіб спрогнозувати час, необхідний на розробку додатка: верхньорівнево обговорити ваш продукт з командою розробників. Лише досвідчені фахівці зможуть попередньо зорієнтувати вас по вартості, а після початкового опрацювання проєкта – надати оцінку у годинах команди та спринтах.
Чи можна зробити мобільний додаток безкоштовно?
Здавалося б, сьогодні в мережі доступно безліч інструментів, які дозволяють створювати мобільні додатки з нуля. Існує чимало конструкторів та самовчителів, а на ютубі є купа відео, де мобільний додаток кодять з нуля буквально за годину.
Насправді створити мобільний додаток для бізнесу безкоштовно не вийде, навіть якщо ви самі опікуєтесь проєктом, добре знаєтеся на технічних аспектах розробки та використовуєте для неї безкоштовні платформи no-code/zero-code. Це все одно, що намагатися зібрати з нуля автомобіль у власному гаражі. Якщо ви не є геніальним механіком, то після такої спроби імовірно отримаєте на виході зламаний механізм та витратите купу часу даремно.
Навіть досвідчені та кваліфіковані розробники далеко не завжди мають змогу написати якісний мобільний додаток для бізнесу самостійно: у нинішніх реаліях такий проєкт дуже часто потребує занадто великого обсягу робіт. Понад те, жодний розробник не може бути експертом в усьому, а деякі додатки потребують залучення особливої галузевої експертизи, володіння новітніми або “екзотичними” технологіями, досвіду роботи з кастомними legacy-рішеннями тощо.
Як заощадити на розробці додатка
Створення якісного мобільного додатка коштує дорого, але можливість заощадити існує. Наприклад, це можна зробити вже на етапі пошуку підрядника, порівнявши ціни на послуги різних компаній. При цьому найнижча ціна — не завжди найкращий варіант. Якщо команда недосвідчена, то може неправильно розрахувати бюджет або час, необхідний для створення продукту.
Аби спілкування з потенційними підрядниками було більш плідним, радимо сформувати щось на кшталт верхньорівневого техзавдання, опису побажань до проєкта. Спробуйте зафіксувати у певному документі своє бачення продукту, своїми словами описати вимоги до нього. Так ви зможете звертатися до різних команд з одним і тим же запитом і чітко порівнювати фідбек на нього. Водночас це допоможе вже на етапі обговорень визначитись із кінцевою концепцією та функціоналом додатку.
Можемо запропонувати ще декілька порад:
- Реалізуйте MVP замість повноцінного додатку. Мінімально життєздатний продукт із ключовими функціями дозволить перевірити гіпотезу бізнесу: якщо аудиторія оцінить проєкт, MVP принесе прибуток, коштом якого ви зможете завершити розробку.
- Зробіть вибір на користь простого, але якісного дизайну. З одного боку, це дозволить заощадити. З іншого, мінімалізм – це безпрограшний варіант, що подобається будь-якій аудиторії.
- Зосередьтесь на ключовому функціоналі. Додаток має бути простим та зручним. Занадто велика кількість функцій спантеличує, а впровадження кожної з них вимагає додаткових витрат грошей і часу. Подумайте, які функції у додатку можна відкласти на подальші релізи.
- Ретельно тестуйте кожний етап роботи. Своєчасно виявлена помилка буквально врятує ваші гроші. Розробник зможе усунути її вчасно та продовжувати роботу у правильному напрямку, а не йти хибним шляхом.
Навряд чи всі ваші клієнти користуються лише айфоном чи андроїдом. Тому краще використовувати кросплатформну розробку, яка охоплює одразу кілька операційних систем одним кодом (і iOS, і Android). Так, це підходить не для всіх проєктів, але в більшості випадків дозволяє дуже суттєво заощадити.
Ще одна порада: знайдіть експерта, який пропонуватиме ідеї щодо зниження витрат на кожному етапі створення додатку. Як варіант – радьтеся з розробником. Саме фахівці назвуть вам актуальні рейти й поділяться інсайдами: скільки коштує розробка додатку, куди звернутися за розробкою в Києві, у які реалістичні терміни можна створити ваш продукт для телефону etc.
Розробка мобільного додатку з WEZOM
Команда WEZOM вже чверть століття розробляє IT-рішення для корпоративних клієнтів. Наші продукти – це корпоративний софт, мобільні та веб-додатки будь-якої складності, цифрові екосистеми тощо. Ми віримо в індивідуальний підхід і підбираємо оптимальні рішення для кожного з наших партнерів. У портфоліо WEZOM є додатки для логістики, eCommerce, освіти та безлічі інших індустрій.
Відтак наші фахівці чудово розуміють, як будується розробка мобільного додатку та ціна. таких проєктів. Досвідчені менеджери та розробники знають, як уникнути необґрунтованих витрат часу та коштів. Ми прагнемо, аби кожен вкладений у продукт долар був витрачений ефективно і приніс замовнику максимальну віддачу.
Тож якщо вас цікавлять можливості розробки під Android чи IOS, не зволікайте. Звертайтеся по консультацію до наших менеджерів просто зараз. Вони з радістю вивчать вашу проблему чи ідею, поділяться власним досвідом, а також підкажуть, скільки коштує створити додаток під потреби саме вашого бізнесу.
Висновки
Актуальність розробки мобільних додатків з роками не втрачає актуальності. Навпаки, за доби смартфонів та всеосяжних мобільних мереж практично кожен бізнес потребує додатка для скорочення дистанції з користувачами та охоплення нової аудиторії.
Як створити таке рішення з нуля? Скільки коштує розробити додаток? Ці питання не мають простих відповідей. З нашого досвіду – розробка мобільного бізнес-додатку в сучасних реаліях стартує з позначки у $25-30 тисяч. Однак це дуже умовні цифри. На вартість проєкту впливають безліч факторів: складність функціоналу, технології розробки, обсяг роботи, актуальний рейт фахівців тощо.
Єдиний спосіб отримати точну оцінку щодо строків та вартості саме вашого проєкту – проконсультуватися із фаховою та досвідченою командою розробників. Вони зможуть релевантно оцінити складність продукту, правильно підібрати технології та врахувати можливі ризики.
FAQ
Вартість розробки мобільного додатку
Вартість розробки мобільного додатку визначається на основі кількох ключових факторів: тип та масштаби продукту, складність його функціоналу, залучені технології, актуальний рейт розробників тощо. Кожен проєкт є унікальним, тому вартість розробки завжди визначається індивідуально, враховуючи конкретні потреби та вимоги клієнта.
Скільки коштує зробити додаток на телефон?
Вартість розробки мобільного додатку може варіюватися в діапазоні від $25 тисяч за простий додаток до $100 тисяч і більше за комплексний проєкт. Ціна залежить від складності функціоналу, вибраних технологій, обсягу роботи та рейту фахівців. Точну вартість слід обговорити з командою розробників, враховуючи конкретні вимоги проєкту.
Вартість розробки мобільного додатка для iOS та Android
Вартість розробки мобільного додатку для iOS та Android може відрізнятися через різні технології та інструменти, необхідні для кожної платформи. Зазвичай, розробка для iOS коштує дещо більше через вищий рейт розробників, але різниця в ціні залежить від конкретних вимог та складності проєкту. Крім того, сьогодні бізнесу доступні широкі можливості кросплатформної розробки.