Коли бізнесу варто замислитись про інвестиції у власний софт

Василій
Василій
IT Sales Manager
4.0
23.02.2023
1901
0

Аби успішно керувати логістичною чи промисловою компанією, недостатньо просто автоматизувати її роботу. Бізнес, що планує розвиватись, має бути готовим до того, що софт треба постійно оновлювати, реагуючи на потреби та зміни ринку. Якщо він не відповідає вимогам, треба або купити, або розробите нове ПЗ. Який варіант обрати, й чи варто замислитись про інвестиції у власний софт - це складні питання, які треба розібрати окремо.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Купити готовий / розробити власний софт: що обрати

Чимало компаній, перш ніж наважитися на інвестиції у власний софт, намагаються вдосконалити вже наявне у них ПЗ. Для цього шукають певні модулі й налаштування, що здатні задовольнити їх інтереси. Іноді програмне забезпечення дозволяє це зробити, іноді ні. Ситуація погіршується, коли проект, що починався з невеликих модулів, перетворюється на гігантського монстра, – й старе ПЗ, навіть вдосконалене, нездатне задовольнити вимоги бізнесу. В цьому випадку ліпше одразу створювати проект з нуля.

Тому, перш ніж вкладати гроші в оновлення, купівлю чи розробку софту, варто зважити усі плюси та мінуси. Перш за все дати відповіді на такі запитання:

  • Які завдання має вирішити ПЗ, наскільки вони унікальні. Якщо ви просто хочете вдосконалити CRM (систему для взаємодії з клієнтами), ви знайдете пропозицію на ринку. Якщо ж стикнулись з проблемою, унікальною саме для вашого бізнесу – потрібне власне ПЗ.
  • Чи є ресурси на інвестиції у власний софт. Аби проект не перетворився на “чорну діру” для бюджетів, варто чітко розуміти вимоги до свого продукту та його орієнтовну вартість. При цьому треба враховувати, що більшість готових програм вимагають купівлю ліцензії, або ж регулярно беруть плату за її продовження. Тому у довгостроковій перспективі розробка власної системи вигідніша.
  • Терміни. Створення повноцінного софту займає чимало часу, якого у компанії може не бути.

Ще одне важливе питання – інтеграція з програмним забезпеченням, що вже існує в компанії. Готові ПЗ не завжди сумісні зі встановленими системами (наприклад, з платформами інвентаризації чи для керування персоналом, логістики), тому можуть зашкодити роботі. Якщо на ринку нема потрібного рішення, треба розробити власний проект.

Покупка софту: плюси та мінуси

На ринку є чимало пакетних пропозицій, здатних задовольнити різні потреби. Таке ПЗ переважно протестовано, надійно працює, й можна не хвилюватись за помилки через чисельні збої. Перед купівлею обов’язково треба вивчити відгуки, проаналізувати, чи підходить ПЗ саме вам. Якщо все добре – ви  зекономите не лише гроші, але й час, оскільки зможете швидко розпочати роботу.

Проте варто розуміти, що купівля готового софту має й чимало мінусів.

Модернізація

Готовий софт навряд чи буде корисним, якщо розглядати його з точки зору довгострокової перспективи. Річ у тім, що ПЗ має адаптуватися до постійних змін. Софт, що не був створений  з урахуванням особливостей вашої компанії, може бути недостатньо гнучким, а потрібний вам функціонал з’являтиметься занадто пізно. В результаті знадобиться купівля нового ПЗ, а це додаткові видатки.

Ліцензія та передплата

Деякі вендори продають ліцензійні копії свого софту - та треба ще вкласти кошти і час на його впровадження в бізнес. Нерідко ліцензія має обмеження на кількість користувачів, тому масштабування бізнесу потребуватиме купівлі все нових ліцензій. Інші постачальники пропонують свою хмарну платформу на передплатній основі, що накладає на бізнес додаткові регулярні видатки. Фактично, за декілька років користування хмарним софтом бізнес може витратити кошти, яких вистачило б на власну розробку. 

Інші обмеження

Серед інших мінусів готового софту:

  • Може мати технічні обмеження, які не дозволяють реалізувати потрібні саме вам функції. Якщо розробник піде вам назустріч, створить персональний модуль, це дорого коштуватиме.
  • Може містити функції, які непотрібні саме вашому бізнесу, але платити за них все одно треба.
  • Немає гарантій, що функції, які вам потрібні, після оновлення не зникнуть або не зіпсуються.
  • Впровадження чужого софту може бути болісним для вашого персоналу на місцях, адже потребуватиме повного переформування усталеної операційної діяльності.
  • Готове ПЗ може бути несумісним з іншими програмами, пристроями, товарами, які ви вже використовуєте, чи які можуть знадобитись у майбутньому.

Розмірковуючи про купівлю готового софту для логістичного чи промислового бізнесу, варто враховувати чимало факторів. Зокрема – чи буде підприємство використовувати його лише усередині компанії, чи доведеться взаємодіяти з іншими фірмами. Також ПЗ має охоплювати різні аспекти роботи – бухгалтерський облік, фінанси, ІТ, електрону комерцію, маркетинг, продаж тощо. Й не факт, що готовий софт, що пропонує універсальні рішення для різних компаній, впорається з завданням.

Особливості інвестицій у власний софт

Створення власного софту – тривалий та комплексний процес, тому важливо правильно оцінити ресурси. Навіть якщо в штаті є кваліфіковані програмісти, треба враховувати чимало інших факторів. Зокрема – потреби ринку, внутрішні бізнес-процеси, перспективи розвитку.

Функціональність

Головна перевага інвестицій у власний софт – він не лише міститиме усі необхідні функції, але й дозволить вільно реалізувати нові. Це забезпечує безперебійну роботу, дозволяє не хвилюватися про застарівання софту. Працівники можуть тестувати ПЗ та лишати відгуки, поради щодо вдосконалення й оптимізації бізнес-процесів.

Безпека

Замислитись про власний софт варто, коли безпека на першому місці. ПЗ, що є у вільному продажу, легше зламати, ніж систему, створену на замовлення. Дані можна зберігати на внутрішніх серверах, не хвилюючись за витік даних. Це особливо важливо, якщо працюєте з чутливою інформацією, яка може вабити кіберзлочинців.

Інші переваги

  • Софт, створений на замовлення, максимально адаптований до вашої бізнес-моделі;
  • Можна розробити об’єднати софт вашої компанії в єдину екосистему. Вона може об’єднувати ERP, CRM, систему керування логістикою тощо;
  • Легка інтеграція з ПЗ, що вже застосовується у компанії;
  • Можливість отримати саме те рішення, що потрібне компанії - без переплат;
  • Система адаптована під потреби бізнесу, а не навпаки, тому можна не змінювати внутрішні процеси, щоб адаптувати їх до ПЗ;
  • Наявність власного софту дозволяє пропонувати унікальні послуги та рішення, недосяжні конкурентам;
  • Незалежність від сторонніх розробників та повний контроль над власним корпоративним софтом;
  • Індивідуальний софт дозволяє спростити взаємодію з постачальниками, що мають ПЗ з іншою архітектурою;
  • Можливість працювати з різними категоріями клієнтів, не обмежувати роботу компанії однією нішею чи цільовою аудиторією;
  • Повний контроль над налаштуванням, безпекою, системними оновленнями;
  • Роботу власного софту легко корегувати, чого не  можна робити зі стандартним ПЗ;
  • Якісний продукт можна монетизувати, запропонувавши іншим компаніям й отримувати прибуток.

Висновки

Варто замислитись про інвестиції у власний софт, коли:

  • Ви не зупиняєтесь на досягненому, плануєте й далі розвивати бізнес, впроваджувати нові функції.
  • Прагнете об’єднати різні ПЗ (POS, ERP, CRM) в одну систему, щоб легше було керувати бізнесом.
  • Турбуєтесь про безпеку й конфіденційність даних.
  • Прагнете незалежності від компанії-розробника.
  • Прагнете максимально оптимізувати робочі процеси, розраховувати продуктивність працівників (напр., зменшити термін виконання замовлення).

Щоб отримати дійсно якісний софт, зверніться до за консультацією до нашої команди. Кваліфіковані спеціалісти ретельно планують, розробляють й тестують кожен етап робіт. Тож ви отримаєте саме той результат, якого прагнете.

Як вам стаття?
4.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах