Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
12.09.2023

Як розкрутити сайт у Google?

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
12.09.2023
12.09.2023
3.2
37921
10 хвилин
0

Лідерські позиції у видачі – один із головних факторів успішного розвитку та процвітання онлайн-бізнесу. Щороку з'являються нові тренди в оптимізації веб-ресурсів, їх настроювання під взаємодію із системами. Якщо ви хочете захопити світове панування на віртуальному ринку, найкращий та найефективніший інструмент – просування сайту в Google. Популярна пошукова система та основний канал трафіку для російсько- та англомовних сайтів дозволяє охопити 95% цільової аудиторії у глобальній мережі. Але процес просування — трудомісткий та багатоетапний. Видимість веб-ресурсу залежить від різних факторів. І щоб застосувати такий тактичний прийом, як розкрутка в Google, необхідно не тільки знати основні етапи просування, способи досягнення лідерських позицій, а й запастися терпінням.

Просування в Google: головні переваги

Google — найпопулярніша пошукова система у світі. А в Україні, за даними StatCounter, його використовують понад 92% користувачів. Недивно, що коли ми говоримо про розкрутку в пошуку, то маємо на увазі в більшості випадків саме Google.

 

Які ж переваги дає таке просування сайтів у Гугл:

  • великі обсяги трафіку. Аудиторія пошукової системи Google має мільйони користувачів. Тобто ця пошукова система генерує левову частку трафіку для комерційних сайтів. А це, як наслідок, стимулює зростання продажу та доходів бізнесу;
  •  висока якість трафіку. Просування сайту в пошуковику Google допомагає залучати так званих теплих клієнтів, які вже зацікавлені у вашому товарі або послузі;
  • гнучкість і масштабованість. Сьогодні Google надає дуже широкий набір інструментів і стратегій, які можна налаштувати відповідно до ваших цілей і бюджету;
  • підвищення довіри до компанії та її впізнаваності. Присутність сайту в топі пошукової видачі позитивно впливає на думку цільової аудиторії про бренд;
  • можливість просуватися за великою кількістю ключових слів і фраз. Користувачі застосовують найрізноманітніші варіації пошукових запитів в залежності від своїх цілей та інтересів. Отже, ви можете використовувати ці ключі для більш точного й ефективного просування окремих сторінок і всього сайту загалом.

Єдиний істотний мінус полягає в тому, що розкрутка сайту в Гугл — процес не найшвидший і зазвичай досить витратний. Перші видимі результати зазвичай з'являються тільки за місяць. А якщо у вас новий сайт, який знаходиться в так званій пісочниці Google, чекати відчутного зростання позицій доведеться ще довше.

Способи просування сайту в Google

Як досягти успіху у збільшенні трафіку та зростанні продажів? Є кілька дієвих інструментів, які допоможуть залучити потенційну аудиторію до вашого ресурсу, товарів та послуг.

Основні способи розкручування в Google:

  • пошуковий маркетинг Багатоетапний процес, який включає комплекс робіт з виправлення технічних помилок, заповнення сторінок контентом, зовнішньої оптимізації;

  • просування у соціальних мережах (SMM, SMO). На цих майданчиках сконцентровано велику кількість користувачів. Розміщуючи корисний контент, використовуючи рекламні інструменти та підтримуючи зв'язок із клієнтами, ви нарощуєте авторитетність свого майданчика та залучаєте нових покупців;

  • директ чи прямий маркетинг (розсилка SMS чи Email). Цей маркетинговий прийом дозволяє тримати зв'язок з клієнтами, інформувати про знижки та унікальні пропозиції, нові надходження товарів;

  • відеомаркетинг. Цей спосіб збільшує охоплення цільової аудиторії. Він складається з початкової оптимізації та подальшого просування відеороликів. Послуга включає роботи з технічними параметрами та візуальною частиною;

  • контекстна реклама. Майже кожне звернення користувачів до Google супроводжується видачею рекламних оголошень з відповіддю на це запитання. Цей маркетинговий інструмент починає працювати в момент запуску і дозволяє потрапити точно в ціль аудиторії.

З розвитком технологій з'являються нові тренди у сфері SEO. Головне правило — використання «білих» методів просування, щоб унеможливити попадання під фільтри. Розкрутка в Google здійснюється на основі факторів ранжирування, які регулярно оновлюються та поповнюються новими вимогами. І щоб вивести веб-ресурс у ТОП, необхідно врахувати їх усі.

Оптимізація сайту під мобільні пристрої

За статистикою, близько 50% користувачів відвідують веб-ресурси через смартфони або планшети. Більшість потенційних клієнтів буде втрачено, якщо сайт не адаптований до мобільних пристроїв, тобто його дизайн не змінюється в залежності від розміру екрану. Це також не дозволить вийти на лідерські позиції у результатах видачі. Один з алгоритмів Google "Мобайлгеддон" не дозволить просунутися в топ веб-ресурсам, які не мають мобільної версії. Оптимізація сайту під смартфони та планшети стала важливим фактором у ранжируванні. Це не тільки підвищує зручність для користувачів, адаптація під мобільні аксесуари дає такі результати:

  • схвалення пошукових роботів;

  • підвищення у рейтингу видачі;

  • покращення конверсії.

Якість мобільної версії визначається за кількома критеріями. Однією з основних є зручність користування веб-ресурсом. Варто також опрацювати ключові запити, які відрізняються для мобільної та десктопної версії.

Користувачі, що використовують ПК та девайси, мають різні цілі та поведінкові особливості. Перші орієнтовані детальне вивчення товарів, порівняння товарів, пропозицій від підприємств, аналіз умов співробітництва. «Мобільні» відвідувачі переважно обмежені у часі. Вони здійснюють швидкий пошук та рішення про купівлю приймають спонтанно. Основне завдання оптимізації сайту під мобільні пристрої – спростити процес оформлення замовлення та оплати продукту чи послуги.

Сайт має виглядати привабливо та бути зручним для користувачів. Важливими є такі характеристики, як конверсія, привабливість, юзабіліті. Щоб завоювати увагу потенційного клієнта і затримати його на сайті, необхідно приділити увагу його коректній роботі, відсутності битих посилань, дублів сторінок, швидкості завантаження даних. Мобільна оптимізація спрощує просування в Google, підвищує трафік і робить бізнес більш прибутковим.

Отримати прогноз трафіку Вашого сайту

Швидкість завантаження сайту: виживає найшвидший

53% користувачів залишають сайт, є швидкість завантаження займає довше 3 секунд. Про це свідчать дослідження Google. Крім того, секунда затримки у відображенні веб-ресурсу знижує конверсію на 20%.

Норма швидкості вимірюється не лише головною сторінкою. Середній показник, що свідчить про хороше, швидке завантаження - 1 секунда. Google за швидкістю завантаження ділить ресурси на три категорії. Для мобільних та десктопних версій параметри відрізняються.

Швидкість завантаження

Десктопна версія

Мобільна версія

Гарна

Менш ніж 1 секунда

Менш ніж 1,6 секунди

Середня

1–2 секунди

1,6-3 секунди

Погана

Понад 2,1 секунди

Більше 3 секунд

Під санкції Google потрапляють веб-ресурси із поганою, низькою швидкістю. Для покращення показників рекомендується скоротити HTTP-запити, додати завершальний слеш, оптимізувати формати мультимедійних файлів. Швидкість знижують: відсутність кешу, повільний хостинг, велика кількість/повторення скриптів. Усунення цих недоліків позитивно впливає на завантаження даних.

Контент та внутрішня оптимізація

Просування в Google ні до чого не приведе, якщо не приділити час контенту. У зв'язку зі стрімким розвитком онлайн-бізнесу зростають вимоги до якості наповнення. Тексти мають бути не просто унікальними, а й релевантними запиту, які розкривають тему так, щоб відвідувач не мав запитань після прочитання.

Написання текстів та дотримання частоти використання ключів – не єдине правило. Вони мають бути читабельними, експертними, і головне унікальними. Важливо, щоб тексти легко сприймалися користувачем, відповідали на його основні питання. Чим кращий показник унікальності, тим вища його цінність для потенційної аудиторії та пошукових роботів. Текст має бути структурований: із заголовками, списками — це допомагає читачам краще орієнтуватися у змісті. І тут він принесе більше віддачі. Тексти із експертною оцінкою допоможуть стати лідером думок для аудиторії.

Існує низка факторів, які сприятливо позначаться на внутрішній оптимізації і допоможуть увійти до топу:

  1. Якість контенту та аналіз конкурентів. На основі існуючого заповнення можна створювати корисний матеріал. У текстах слід використовувати достовірні факти, статистичні дані, ключові набори слів та синоніми. Матеріали мають бути структурованими. При вивченні контенту на інших майданчиках слід звернути увагу на обсяг текстового наповнення, показник унікальності, читабельність, щільність ключів. Щоб підвищити свої позиції в результатах видачі, текст має бути на 100-300 знаків довшим порівняно з наповненням у конкурентів. Унікальність – понад 90%. Щільність морфологічних форм і словосполучень – не більше 3%.

  2. LSI-копірайтинг. В основі техніки – приховане семантичне індексування. У такій подачі матеріалів головна мета – переконати пошукові машини у достовірності, актуальності та корисності інформації. За методикою LSI-копірайтингу релевантність текстів формується не тільки ключами, а й синонімами, словами, що доповнюють основний ключовик або мають відношення до статті. Значення має якість матеріалів. Релевантність залежить немає від ключовиків, як від змісту і змісту текстових описів. Основні вимоги до якості контенту: користь для читача, простота та зрозумілість викладу, структурування (заголовки, підзаголовки, марковані та нумеровані списки), ритмічність викладу, достовірність інформації, щільність ключових слів без переспаму, відсутність граматичних, пунктуаційних та інших помилок.

  3. Відеоконтент. Податки та інші формати відеофайлів можна використовувати як доповнення до текстового заповнення сторінок. Такий формат стрімко набирає популярності. Згідно з дослідженнями, які були проведені три роки тому, у 2021 році відеоконтент складе понад 75% від усього трафіку з мобільних пристроїв. Кількість оглядів, інтерв'ю, інструкцій та вебінарів лише збільшуватиметься. Для розкручування можна використовувати різні види відеоконтенту: відгуки, вебінари, вихід у прямий ефір у соціальних мережах. Google вже має у своєму арсеналі два інструменти розпізнавання та взаємодії з такими файлами — Moodstocks і Eyefluence. У майбутньому очікуються поліпшення оптимізації відео, тому сьогодні нехтувати таким видом контенту не рекомендується.

  4. Мікророзмітка. Раніше змусити користувача звернути увагу на сторінку допомагали лише цікавий Title та Description. Сьогодні на додаток до них використовується мікророзмітка. Завдяки їй у сніпеті з'являються такі елементи, як оцінка статті зірочками, наявність мультимедійних файлів поруч із Title та Description. Але перед тим, як впроваджувати мікророзмітку, слід повністю оптимізувати майданчик, усунути технічні помилки.

  5. Перелінківка. Необхідна для зручності користування сайтом та розподілу ваги ключових слів. Підвищує релевантність та прискорює індексацію. Перелінкування також дозволяє поліпшити структуру ресурсу.

Цікавий, структурований контент у різних форматах – один із найбільш значущих елементів. Але для кожної сторінки необхідно створити наповнення, воно не повинно повторюватися.

Також важливим є такий параметр, як рівень вкладеності сторінок. Його варто враховувати при складанні структури сайту. Остання сторінка має бути максимум на 3-4 рівні вкладеності.

Щоб бути поза конкуренцією, необхідний поступ у Google, і внутрішня оптимізація — один із обов'язкових у ньому етапів.

Семантика - як фактор успішного просування

Семантичне ядро – основа будь-якого сайту. І він відіграє головну роль успішному, якісному просуванні ресурсу. Для створення семантичного ядра використовується інструмент Google Ads. З його допомогою збираються запити, необхідні написання контенту, запуску контекстної реклами та інших маркетингових кампаній. СЯ - перша умова успішного розкручування веб-ресурсу.

При виборі морфологічних форм необхідно використовувати лексичні одиниці, які відповідають тематиці. Весь набір поділяється на три категорії в залежності від регулярності запитів протягом місяця: низькочастотні (до 500 разів), середньочастотні (до 2000) та високочастотні (більше 2000).

Другий критерій вибору запитів – конкуренція. Чим вона вища, тим складніше потрапити на лідерські рядки рейтингу. За низькочастотними запитами — найнижча конкуренція, але з їхньою допомогою найпростіше вирватися в топ, за ними люди найчастіше шукають конкретну інформацію. Такі запити дозволяють потрапити точно в ціль аудиторії. Найвищий показник конверсій належить виразам із трьох і більше слів. «Довгі хвости» є допоміжними, уточнювальними словами, які використовуються при пошуку товарів.

За підсумками двох показників вибирається стратегія просування. Тільки після складання семантичного ядра можна створити структуру сайту. Запити розподіляються за призначенням, т. е. за типом сторінок, де вони розміщуватимуться (головна, категорії та картки з описом товарів).

Оцінка та вплив поведінкових факторів

У процесі проведення комплексу робіт із просування один із обов'язкових етапів — вивчити поведінкові чинники. Такими є:

  • показник відмов. Число користувачів, які покинули майданчик після відвідин початкової сторінки. Чим нижчий відсоток відмов, тим вищий рейтинг;

  • швидкість завантаження та відображення даних. У статті вже розглядалося як параметр впливає на позиції сайту. У разі високої конкуренції він — одне із найважливіших;

  • кількість сторінок, які відвідувачі відвідали за сеанс. Що більше часу було присвячено вивченню майданчика, товарів, послуг, то краще. Цей показник свідчить про інформативність контенту. При низькій оцінці необхідно проаналізувати, чому користувачі йдуть, і внести зміни до наповнення або усунути технічні недоліки;

  • кросбраузерність. Це зручність та однакове (або максимально наближене до цього) відображення майданчика у різних браузерах: Internet Explorer, FireFox, Opera, Safari, Chrome.

При складанні контенту необхідно спиратися як на СЯ, а й надавати цікаву вичерпну інформацію. Це дозволить затримати відвідувача, знизити відсоток відмов, дати відповідь на це запитання.

На особливу увагу заслуговує оцінка юзабіліті сайту. При аналізі необхідно враховувати низку показників. Перший – дизайн. Ресурс має виглядати сучасно, бути не тільки ексклюзивним, а й акуратним. Важливо продумати дизайн, який не гальмуватиме завантаження. Чим більше динамічних елементів, тим повільніше вантажиться сайт. Це підвищує відсоток відмов та впливає на ефективність просування. Особливо відчутно це у поїздках, коли користувач заходить з мобільного: сторінки завантажуються дуже повільно, частина функціоналу не працює, оскільки просто не може нормально підвантажитись. У результаті сторінка з ресурсом закривається і людина йде, і швидше за все назавжди.

Другий показник – зручність. До уваги вимагають: структура, меню, наповнення, функція зворотного зв'язку. Сайт має бути максимально зручним для користувачів. В іншому випадку шанси на якісне просування автоматично зменшуються.

Третій показник – презентабельність. Сюди входять такі параметри, як наявність фірмового стилю, логотипів — все, що відрізняє організацію конкурентів.

Як дізнатися більше про потенційних покупців, зрозуміти, що їм цікаво, а що зовсім не заслуговує на увагу? Для цього можна провести юзабіліті-тест на основі картки кліків (наприклад, Plerdy). Інструмент визначає ефективність, корисність сайту, а також наскільки він відповідає запитам користувачів. Веб-ресурс має швидко надати потенційним клієнтам інформацію, не вимагаючи зайвих витрат часу та зусиль.

Юзабіліті можна порівняти з добрим чи поганим продавцем. Перший надасть відвідувачеві достовірну, повну та конкретну інформацію, і завдяки своїй компетентності набуде нового покупця. А поганий буде плутатися, говорити не по ділу або зовсім мовчати. Як результат – потенційний клієнт піде до іншого продавця.

Зворотні посилання – показник авторитетності

Часи, коли для просування використовувалися масові закупівлі зі спамних майданчиків, залишились у минулому. Алгоритм Penguin стежить за походженням джерел, які наводять потенційну аудиторію і не дозволяють штучно накрутити рейтинг. Якість посилань визначається сукупністю чинників, які впливають ранжування. Мають значення такі характеристики:

  • вік;

  • релевантність матеріалів контенту ресурсу;

  • авторитетність майданчика (якість текстів та кількість вихідних посилань).

Залучити трафік дозволяють сайти з гарною відвідуваністю та постійною аудиторією. Найкраще «працюють» посилання, які природно вписуються в текст і наводять реальних відвідувачів.

Проблема полягає не лише у складному виборі авторитетних майданчиків, а й у підготовці правильних анкорів. Нарощування маси посилань має здійснюватися поступово. Швидке збільшення таких джерел часто стає причиною пильної уваги пошукових роботів. Краще використовувати кілька якісних посилань, ніж сотні на сумнівних ресурсах.

Що сприяє попаданню сайту під санкції Google? Факторів кілька: швидкий приріст зворотних посилань, однотипні штучні анкори та їхнє неприродне розташування. Такі дії пошукові системи можуть сприйняти спам. В результаті майданчик втратить свої позиції або буде виключено з видачі.

Для нарощування маси посилань рекомендується використовувати джерела і майданчики, які не беруть участі в біржах. Темпи зростання позицій залежить від регіону просування, категорії товарів. Деяким сайтам на вихід у трійку лідерів може знадобитися 5-6 місяців, іншим — щоб отримати заповітне місце у «десятці», доведеться витратити близько року.

Роль локального пошуку

Алгоритм системи дозволяє формувати результати видачі виходячи з місцезнаходження користувача. Після введення запиту відвідувач отримує сайти магазинів або компаній, які розташовані максимально близько. Це важливо для організацій та підприємств, які ведуть офлайн-діяльність. Локальний пошук дозволяє використовувати смартфон або інші девайси як кишеньковий путівник.

Якщо ви плануєте просування в Google, використовуйте інструменти цієї системи для налаштування. Зареєструйте компанію у «Моєму бізнесі», зафіксуйте координати у «Картах». Щоб покращити просування локального сайту, рекомендується:

  1. Вказати всі дані про організацію (назва, фізична адреса, телефон, Email, список послуг, графік роботи).

  2. Додати фотографії в високій якості, які представлять компанію з кращого боку. Використовуйте відео – вони допоможуть підвищити залучення потенційних покупців.

  3. Правильно вибрати категорію. У цьому вся допоможе аналіз конкурентів. Відповідно до отриманих результатів можна налаштувати свої дані.

  4. Використання ключових слів у описі, але без переспаму. Це підвищить релевантність компанії до тематичних запитів користувачів.

  5. Активна робота над масою посилань. Важливо враховувати якість, тематичність, авторитетність майданчиків, реєструватися у місцевих каталогах та стежити за відповідністю інформації у них.

  6. Стимулювати покупців залишати відгуки на вашому чи сторонніх ресурсах. Позитивні коментарі допоможуть пошуковим роботам звернути увагу на ресурс та змінити позиції у рейтингу видачі. Введіть розділ з питаннями та відповідями, підтримуйте зворотний зв'язок із покупцями. Відповідайте на позитивні та негативні відгуки — не відставляйте поза увагою жодного відгуку, нехай клієнти бачать, що ви зацікавлені у забезпеченні комфортних умов співпраці.

Ефективність рекламної компанії визначається метрикою CTR. Слідкуйте за змінами даного параметра під час внесення нової інформації.

При внутрішній оптимізації локального сайту необхідно налаштувати Title, Description, URL-адресу, включити в них назву регіону, де реалізується діяльність організації. Теги Н1-Н2 інформують користувачів про послуги, що надаються в конкретній області. Особливого значення має мікророзмітка. Ці дані синхронізуються, що позитивно позначається на позиціях рейтингу видачі.

Локальне SEO - обов'язковий етап для всіх, чий бізнес орієнтований на аудиторію у конкретному регіоні. Цей інструмент у 2024 році тільки набирає популярності і дозволяє збільшити кількість продажів або кількість клієнтів.

Оптимізація сайту для голосового пошуку

Згідно з американськими дослідженнями, 41% дорослих та 55% підлітків використовують функції голосового пошуку. У 2021 році понад 50% запитів здійснюється без використання набору символів. І оптимізація веб-ресурсу під голосовий пошук стає дедалі актуальнішою.

Однією з його переваг є швидкість. За мінімальний час користувач може чітко сформулювати свій запит та отримати точну відповідь. У голосовому пошуку немає підказок. Користувач будує питання чи фразу на власний розсуд. Якщо на мобільному пристрої увімкнуто функцію розташування, можна не уточнювати місто або регіон. Google надає результати на основі геопозиції.

Є низка правил, які необхідно враховувати під час оптимізації сайту для голосового пошуку. Перше – надати користувачам можливість шукати відповіді на свої запитання. У заголовках та підзаголовках слід використовувати не просто ключі. Необхідно доповнювати їх запитальними: "Як?", "Коли?", "Навіщо?", "Чому?" і т. д. Важливо структурувати інформацію. Матеріали про контакти, ціни, послуги, адресу мають бути представлені в повному обсязі.

У контенті не рекомендується використовувати діловий чи художній стиль викладу. Ніхто такими виразами не шукає товарів чи послуг. Перевага надається запитом «з довгим хвостом».

У разі текстових запитів достатньо потрапити до топ-10 у результатах видачі. Користувач може переглянути подані пропозиції, вивчити асортимент та умови співпраці з різними компаніями. Але щодо голосового пошуку, у цьому випадку необхідно прагнути на першу позицію. Саме цей варіант у більшості випадків підходить користувачеві.

HTTPS - обов'язковий елемент SEO в 2024

Що таке HTTPS? І в чому його перевага? Аналог протоколу HTTP відрізняється своєю надійністю. Він містить у собі шифрування, яке захищає персональні дані від зазіхань зловмисників. При заповненні форми з конфіденційною інформацією (логін, пароль, номер картки тощо) користувачі можуть бути впевнені, що вона надійно захищена.

Як це працює? Введені персональні дані упаковуються у криптографічні протоколи SSL або TLS. Вони забезпечують аутентифікацію та захист даних, а також виключають ймовірність порушення їхньої цілісності.

Установка HTTPS позитивно впливає і процес оптимізації. Використання цього протоколу дає системі Google зрозуміти, що ви дбаєте про своїх користувачів та захищаєте їх персональні дані. Вона сама починає допомагати вам у просуванні, відноситься до сайту більш лояльно та піднімає ресурс на високі рядки у видачі. Згідно з перевірками та тестуваннями, у топі за різними групами ключів будуть сайти з HTTPS. Ключові переваги протоколу:

  • можливість безпечного зберігання даних;

  • лояльність з боку роботів щодо веб-ресурсу;

  • точність статистики трафіку.

Чому деякі власники майданчиків відмовляються переходити на протокол HTTPS? Перша причина – ціна. Вартість сертифіката SSL може бути вищою за 10 тисяч на рік. Цей параметр залежить від рівня та кількості доменів. Можна використовувати безкоштовні сертифікати. Але рівень їхнього захисту слабший.

Друга причина – зменшення органічного трафіку. Система індексує перехід на новий протокол. Якщо ви досягли найвищих позицій у рейтингу, їх можна втратити. Але за 1-3 тижні сайт знову повернеться на своє місце. Може навіть піднятися більш високі рядки, що підвищить ефективність.

Зміна протоколу потребує втручання спеціаліста, який знає всі тонкощі цього процесу. Тільки він може зробити цю роботу якісно, щоб сприяти покращенню позицій та ефективності подальшого розкручування.

Фактори, що заважають ефективному просуванню в Google

Насправді існує досить багато факторів, через які просування сайту в пошуку Гугл може не давати бажаних результатів. Дуже важливо ці фактори своєчасно виявити й усунути, щоб ваш ресурс швидше виходив у топ, а ви не витрачали час і гроші даремно.

Серед найпоширеніших причин, з яких пошукове просування сайту в Google може виявитися невдалим, назвемо такі:

  • низька якість контенту. Практично з кожним великим апдейтом вимоги Гугл до вмісту на сайті підвищуються. Перш за все це стосується текстів, але зображення, відео й інші складові теж важливі. Унікальність, експертність, релевантність — усім цим вимогам ваш контент повинен відповідати;
  • погана оптимізація. Через це просування сайту в пошуковій системі Google буде повільним і неефективним. Саме з якісної внутрішньої та зовнішньої оптимізації варто починати розкрутку;
  • повільне завантаження сторінок. В ідеалі вони повинні відкриватися за 1-3 секунди. Що довше триває завантаження, то більша ймовірність, що користувач просто закриє вкладку. Це погіршує поведінкові показники сайту, що згодом відбивається на позиціях у пошуковій видачі;
  • невеликий вік вебресурсу. Як і було сказано вище, молоді проєкти просуваються набагато повільніше. За нашими спостереженнями, новий сайт може перебувати в «пісочниці» близько року, після чого просувати його стає куди легше;
  • занадто конкурентна ніша. Що вища конкуренція, то складніше вийти в топ пошукової видачі. І, відповідно, важче втриматися на високих позиціях, оскільки конкуренти теж не сидять склавши руки;
  • неправильний розподіл ключових слів і фраз. Такі помилки стають причиною того, що користувачі з пошуку потрапляють не на ті сторінки, які їм потрібні. Як наслідок, зростає показник відмов, а позиції сайту в пошуку падають;
  • відсутність адаптивності. Якщо у 2024 році ваш ресурс все ще неадаптивний, а зі смартфона користувачі бачать десктопну версію, шансів зайняти високі позиції у видачі просто немає.

Звичайно ж, можуть мати місце й інші фактори. Наше завдання як фахівців з СЕО — виявити їх і вжити всіх необхідних заходів, щоб зробити подальше SEO просування сайту в Google ефективним.

 

Головні фактори ранжування в Гугл у 2024 році

Насправді основні фактори ранжування в пошуковику Гугл уже кілька років залишаються практично незмінними. Це 10 складових:

  1. Якість контенту.

  2. Використання ключових слів.

  3. Оптимізація зображень.

  4. Нішеві знання.

  5. Швидкість завантаження сторінки.

  6. Авторитетність сайту.

  7. Зовнішнє (посилальне) просування.

  8. Залучення користувачів.

  9. Адаптивний дизайн.

  10. Безпека ресурсу.

Якщо ви хочете, щоб розкрутка була дійсно результативною, необхідно враховувати кожен із перерахованих факторів. Приберете щось одне — і позиції можуть істотно просісти, або як мінімум їхнє зростання сповільниться.

 

Самостійне просування вебресурсу: чекліст

Взагалі самостійна розкрутка сайту в Google — рішення не завжди правильне. Якщо у вас немає відповідного досвіду, ви ризикуєте витратити невиправдано багато часу і сил (а згодом — і грошей), щоб усе зробити правильно. Крім того, щоб розкрутити сайт самостійно, потрібно вміти виконувати всі необхідні роботи та процеси, щоб зробити його відповідним вимогам пошуковика. Тобто необхідно мати розширені технічні знання в галузі розробки та оптимізації, добре орієнтуватися в актуальних алгоритмах. Якщо не займатися цими роботами постійно і не розвиватись у цій сфері, то виконати їх буде складно.

Проте, якщо ви все ж вирішили просувати сайт своїми силами, рекомендуємо звірятися з нашим чеклістом. Переконайтеся, що:

  1. Проведений ретельний аналіз ресурсу за допомогою інструментів Google Analytics і Google Search Console.

  2. Зібрані й систематизовані релевантні ключові слова та фрази для просування.

  3. Контент на сайті оптимізований під пошукові алгоритми з використанням принципів SEO, LSI-копірайтингу тощо.

  4. Проведена якісна зовнішня оптимізація (лінкбілдинг, крауд-маркетинг, аутрич, інше).

  5. Проводиться комплексне просування в соціальних мережах.

  6. Оптимізована швидкість завантаження сторінок.

  7. Проведена робота над локальним SEO.

  8. Проаналізовані основні конкуренти.

  9. Контент на сайті актуалізований та оновлений.

  10. Виконаний аналіз досягнутих результатів і вжиті заходи щодо вдосконалення стратегії подальшого просування.

І це, як ви розумієте, лише поверхневий перелік робіт, із яких складається розкрутка сайту в Гугл. Тому повторимо: якщо не впевнені, що впораєтеся самостійно, звертайтеся до фахівців!

Самостійне просування сайту в Google

Фахівці, які досконало володіють мистецтвом інтернет-маркетингу, знають, як вивести ресурс у топ, підібрати для нього стратегію просування, які інструменти використовуватиме залучення потенційної аудиторії. Але кожна послуга має свою ціну і іноді не маленьку. Тому багато власників онлайн-бізнесу вдаються до самостійного просування свого майданчика.

Один із ефективних способів заявити про себе, привернути увагу потенційних покупців до своєї продукції чи послуг — реклама. Найбюджетніший варіант – розміщення реклами на дошках оголошень. Ви також можете вести групи у соціальних мережах. Ще один варіант – писати статті з посиланням на ваш сайт та розміщувати їх у блогах.

Високим показником ефективності характеризується платна, контекстна реклама. Але найдовговічніший результат забезпечує SEO просування. Інвестиції в цей комплекс заходів обернуться підвищенням трафіку. А позиція у топ-10 дозволить привести на сайт нових покупців та клієнтів, збільшити кількість заявок, дзвінків, продажів, а в результаті – і прибутковість онлайн-бізнесу.

Щоб зробити все правильно і швидко, можна скористатися послугами професіоналів. Але з метою економії багато хто вдається до самостійної розкрутки. І перше до чого потрібно бути готовими — це час. На освоєння навичок, вивчення різних нюансів цього процесу доведеться витратити не один місяць. Також існує ризик, що навіть після проведення всіх маніпуляцій ви не отримаєте очікуваного результату. Самостійне розкручування - це час, постійне навчання і терпіння в триразовому розмірі.

Перше, з чого потрібно розпочати оптимізацію, — вибрати стратегію просування на основі семантичного ядра. Для цього краще використати низькочастотні запити. Незважаючи на рідкісне вживання, вони наводять на сайт потенційних покупців, які знають чого хочуть.

Роботам важливо, щоб на сайті була достатня кількість контенту. Для кожного розділу необхідно написати текст, унікальний, інформативний та цікавий, причому з ключовими словами. Щоб наповнити сайт контентом, можна скористатися послугами копірайтера або відкрити свій творчий потенціал. Але будьте готові витратити на це багато часу. Обсяги роботи залежить від кількості товарів чи послуг. І зверніть увагу, що не будь-який текст, навіть наповнений ключовими словами, підійде для подальшого розкручування. Краще все-таки віддати це в роботу SEO-копірайтерам.

Крім контенту та продуманої структури, важливо, щоб на сайті не було зайвих сторінок та технічних помилок. Інструмент Google Search Console покаже, що саме не подобається пошуковим роботам. Щоб позбавитися помилок, можна залучити фахівців, які проведуть технічний аудит та усунуть недоліки.

Але якщо ви цінуєте свій час і хочете бути впевненим у ефективності просування, краще відразу довірити оптимізацію сайту професіоналам. Інвестиції в цю послугу приведуть веб-ресурс на бажані позиції - у видачі.

Інструменти Google для просування

Google – це більше, ніж пошукова система. Це набір інструментів, які допомагають у просуванні онлайн-бізнесу. У системі є все, що необхідно для аналізу, редагування та проведення маркетингових заходів. Які інструменти допомагають у просуванні? Пропонуємо ознайомитись із трійкою унікальних сервісів.

Google Analytics

Google Analytics

Ми вже наголошували на важливості юзабіліті-властивостей веб-ресурсу. Щоб провести аудит цього параметра, можна використовувати інструмент Google Analytics. З його допомогою відстежується трафік та перевіряється статистика про відвідувачів. Він дозволяє оцінити, який контент краще "заходить" користувачам. На підставі проведеного аудиту легше розробити стратегію публікацій. Інструмент аналізує дії користувачів, час їх перебування на сайті, збирає статистику продажів та конверсій. Усі дані зазначаються у графіках та звітах, за якими відстежується ефективність просування. Ця програма веб-аналітики відповідає на багато питань, пов'язаних з покращенням конверсії.

Google Search Console

Без цієї панелі ефективність просування може бути зведена нанівець. Інструмент дозволяє вдосконалювати процес індексації сторінок, усунути помилки та недоліки, перевірити видимість домену у результатах видачі.

Які функції виконує сервіс:

  • аналізує запити, зовнішні та внутрішні посилання;

  • перевіряє індексацію;

  • шукає помилок на сайті;

  • оптимізує цілу низку показників;

  • сканує сторінки щодо доступності.

Цей веб-помічник оцінює рейтинг сайту. При використанні інструменту сама система Google, яка висуває високі вимоги до ресурсів та наповнення, допомагає досягти більш високих позицій, вивести сайт у топ.

Google My Business

Безкоштовний сервіс, як уже говорили раніше, підтримує локальне SEO. Інструмент інформує користувачів про компанію, години роботи, акції, пропонований асортимент. Це обов'язковий етап просування для малого або середнього бізнесу, який не має свого сайту. Але його також можна використовувати в оптимізації, якщо підприємство реалізує діяльність як офлайн. Налаштування візитної картки підтримує процес локального просування та дозволяє покращити видимість компанії на місцевому ринку.

PageSpeed ​​Insights

Це інструмент від Google, який дозволяє аналізувати швидкість завантаження вебсторінки та дає рекомендації щодо поліпшення її продуктивності. Він здатний допомогти прискорити відкривання вашого сайту, що може підвищити позиції в результатах пошукової видачі. PageSpeed Insights оцінює різні аспекти, як-от час завантаження, швидкість відповіді сервера, розмір сторінки та кількість запитів, а також дає рекомендації щодо вдосконалення.

 

Google Tag Manager

Це інструмент, який дозволяє керувати та відстежувати маркетингові теги на вашому сайті без потреби внесення змін до вихідного коду. Теги, як-от код відстеження Google Analytics, можна додати через інтерфейс менеджера тегів Google. Це спрощує процес керування ними та дозволяє отримувати дані про поведінку користувачів на вашому сайті, що може допомогти вам приймати більш обґрунтовані рішення про просування.

 

Google Data Studio

Це інструмент для створення та візуалізації звітів. Він дозволяє об'єднувати дані з різних джерел, як-от Google Analytics, Google Ads та інші, в одному місці. За допомогою Google Data Studio ви можете створювати барвисті та зрозумілі звіти про просування вашого сайту, які можуть допомогти вам краще розуміти, наскільки він ефективний прямо зараз і як можна поліпшити його просування в Гуглі.

 

Як протестувати структуровані дані

Google має інструмент під назвою Google Rich Results Test (раніше відомий як Google Structured Data Testing Tool). За його допомогою можна перевіряти структуровані дані на вашому сайті, щоб переконатися, що вони правильно налаштовані й відповідають стандартам Гугл.

Щоб протестувати їх, вам потрібно зайти на сторінку Google Rich Results Test за цим посиланням: https://search.google.com/test/rich-results. Потім вам необхідно ввести URL-адресу сторінки, на якій ви хочете протестувати структуровані дані. Виберіть «Googlebot для смартфонів» або «Googlebot для комп'ютерів» і натисніть кнопку «Перевірити сторінку».

 

Google Rich Results Test аналізує сторінку та перераховує структуровані дані, знайдені на сторінці. Він також показує попередження, якщо є проблеми з налаштуванням. Якщо помилок немає, Google Rich Results Test також демонструє, як буде виглядати ваша сторінка в результатах пошуку Google.

Ми для наочності перевірили головну сторінку нашого сайту й отримали результат без помилок:

 

Скільки коштує просування в Google

Просування сайтів у Гугл — занадто «індивідуальна» послуга, для якої неможливо сформувати єдину ціну абсолютно для всіх клієнтів. Необхідно врахувати дуже багато особливостей — від ніші, у якій працює компанія, до специфіки цільової аудиторії, активності конкурентів і, звичайно ж, технічного стану сайту на поточний момент.

Без попереднього обговорення вашого проєкту ми готові лише орієнтовно сказати, скільки буде коштувати розкрутка сайту в Google від Wezom:

  • просування сайту послуг — від $800;

  • просування інтернет-магазину — від $1000;

  • просування за кордоном — від $1500.

Але в будь-якому разі для формування прайсу нам необхідно провести комплексний аналіз вашого сайту та бізнес-ніші, щоб як мінімум на базовому рівні продумати стратегію просування й озвучити вам точніші ціни на роботу. Рекомендуємо зв'язатися з менеджером Wezom для обговорення деталей!

Тренди у SEO 2024: висновки

В цілому просування сайту в топ Google базується на старому, перевіреному фундаменті. Але пошукові системи висувають нові вимоги, що дають змогу випередити конкурентів у сфері онлайн-бізнесу.

Які тенденції в SEO зберігають або набувають актуальності цього року:

  • оптимізація веб-ресурсу під мобільні пристрої Цьому необхідно приділити увагу насамперед;

  • внутрішня оптимізація та унікальний, інформативний контент. Чим якісніше наповнення, тим більше шансів обійти конкурентів та зайняти лідерські позиції у видачі;

  • семантичне ядро. Оновлення запитів та ключів забезпечить перевагу над тими, хто цього давно не робив;

  • оцінка важливості поведінкових чинників. Щоб вийти в топ, їх потрібно враховувати та адаптувати ресурс під вимоги та для зручності користувачів;

  • поступове нарощування посилальної маси та розміщення матеріалів на авторитетних майданчиках. В іншому випадку пильну увагу пошукових роботів та втрата позицій гарантовано;

  • локальний пошук. Активно набирає популярності та допомагає в просуванні;

  • оптимізація під голосовий пошук. Тренд, який буде все частіше використовуватися компаніями, що розвиваються, в найближчому майбутньому і дозволить випередити конкурентів;

  • перехід на протокол HTTPS з метою захистити дані клієнтів та забезпечити лояльність пошукових роботів до сайту.

SEO – багатоетапний процес, який необхідно довірити фахівцям. Так, багато нюансів просування залишаються незмінними, але пошукові системи часто змінюють фактори ранжирування, випускають нові алгоритми. Відстежувати ці зміни – одна з найважливіших ділянок роботи, і одній без спеціальних навичок впоратися з цим завданням неможливо.

Часто задавані питання

Які тренди просування у Google 2024?

Найважливіші тренди у пошуковій оптимізації для 2024 року:

  • оптимізація веб-ресурсу під мобільні;

  • якісний контент та авторитетність авторів;

  • оновлення семантики забезпечить перевагу над тими, хто цього давно не робив;

  • зростання значимості поведінкових факторів (зверніть увагу UX);

  • локальний пошук активно набирає популярності та допомагає в просуванні;

  • оптимізація під голосовий пошук;

  • перехід до протоколу HTTPS для захисту даних клієнтів.

Що впливає на термін просування Google?

Швидкість просування в Google залежить від наступних факторів:

  • вік сайту – чим молодший сайт, тим більше часу потрібно;

  • рівень конкуренції – у висококонкурентних нішах потрібно більше часу, щоб потрапити ТОП із ВЧ-запитів;

  • щомісячний бюджет – від цього залежить кількість виконуваних робіт;

  • технічний стан сайту та рівень оптимізації на момент старту робіт;

  • розмір інтернет-ресурсу;

  • наявність санкцій.

Скільки коштує просування у Google?

Вартість просування сайту визначається індивідуально, залежно від особливостей проєкту та ніші. На неї впливають обсяг та складність робіт з внутрішньої оптимізації, а також нішеві розцінки на створення контенту та розміщення зворотних посилань. Щоб протягом дня дізнатися, скільки буде коштувати просування вашого проєкту, зв'яжіться з нами по телефону або через форму зворотного зв'язку.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.2
Проголосувало: 24
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.