Не кожен власник автосервісу приділяє достатньо уваги маркетингу. Найчастіше вони сподіваються на відгуки клієнтів та сарафанне радіо. Але зараз рівень конкуренції настільки високий, що без спеціальної маркетингової стратегії просунути автосервіс та отримати постійний приплив нових клієнтів буде дуже складно. До того ж настав час потоваришувати з онлайн-інструментами просування бізнесу. У наш час найбільш успішно розвиваються компанії, які користуються можливостями інтернету для розкручування свого СТО або автосалону. Тим більше що кожна галузь потребує особливого підходу. Наприклад, раніше ми розповідали про те, як залучити клієнтів у салони краси.
Отже, розберемося по порядку, які сучасні способи для залучення нових замовників в автомайстерню.
Як знайти клієнтів до автосервісу через інтернет
За статистикою Google, 95% покупців автомобілів використовують цифрові технології як джерело інформації. Для вибору автосервісу кількість таких користувачів неухильно зростає, тому почнемо нашу розмову з онлайн-каналів просування.
Створити сайт, якщо у СТО його поки немає
Один із найефективніших і важливих способів розповісти про себе та свій бізнес — це сайт. Саме за допомогою різних розділів вебресурсу ви зможете окремо попрацювати з різними аудиторіями та вирішите питання, як залучити клієнтів на СТО. Адже серед ваших клієнтів є люди, які потребують регламентних робіт для авто, яким треба терміново відремонтувати якийсь блок, а є ті, хто шукає вантажний автосервіс. За допомогою сайту ви зможете повідомити вашу аудиторію про свої принципи, особливості роботи і, головне, продемонструєте, чим ви відрізняєтесь від конкурентів.
Для того щоб ваш сайт працював, звичайно, знадобляться час та фінансові вкладення. Але разом з тим ви підкреслите статус вашої компанії, розповісте про цінності, станете корисним для своїх клієнтів не лише в технічному, але й в інформаційному плані. Також важливо мати добре розвинений сайт, якщо ви хочете залучити корпоративних клієнтів до свого СТО. Для них у окремому розділі важливо описати хорошу атмосферу в компанії та запропонувати вигідні умови співпраці.
Для того щоб сайт автосервісу працював, бажано на ньому спланувати такі рубрики:
- сторінки з окремими послугами. Краще виділити окремо регламентні роботи — наприклад, із заміни масла, шин, фільтрів та ін., та термінові — щодо ремонту окремих систем. Так кожен споживач найшвидше знайде те, що потрібно саме йому;
- блок із актуальними цінами. Якщо ціни — ваша конкурентна перевага, не варто про це мовчати. Єдиний нюанс — стежте за регулярністю оновлення цих сторінок;
- контактна інформація. Необхідно вказати години роботи вашої компанії, точну адресу та способи зв'язку з менеджером. Краще їх розмістити у шапці та у футері сайту;
- форма запису на ремонт. Щоб за допомогою сайту залучити клієнтів на СТО, зробіть помітними кнопки Call-To-Action;
- відгуки клієнтів. Це додасть вашій компанії авторитетності;
- розділ із корисною інформацією. Водії часто звертаються до пошуку, якщо виникла проблема з автомобілем. Додайте до своєї комерційної пропозиції корисні поради. Так ви наголосите на своїй експертності.
Сьогодні для створення сайту зовсім не обов'язково володіти мовами програмування. У цьому можуть допомогти спеціальні шаблони на онлайн-конструкторах та CMS-платформах. Отже, розберемося далі, як залучити клієнта до автосервісу, створивши сайт самостійно.
1. На конструкторі сайту
Серед головних переваг такого способу створення сайту — простота, швидкість створення проєкту, можливість працювати в браузері з будь-якого пристрою. Серед безкоштовних конструкторів сайтів на сьогоднішній день найбільш зручні:
- SitePro;
- WIX;
- Jimdo;
- Strikingly (на ньому можна створити лише односторінковий сайт);
- Weblium;
- Google Sites;
- Webflow;
- Webnode;
- Site123.
Кожен із цих конструкторів має свій набір шаблонів, серед яких можна вибрати варіанти для автосервісу. Використовуючи такий спосіб залучення клієнтів, пам'ятайте, що деякі сервіси є платними. І ще один нюанс: таким чином не вийде створити унікальний сайт, тому що кількість шаблонів обмежена. Але якщо ваш проєкт зростатиме і розвиватиметься, тоді ви звернетеся до професіоналів.
2. На системі управління вмістом сайту — CMS
Сайти, створені на основі «движка» — системи управління контентом (Content Management System), набагато функціональніші і різноманітніші. Такі онлайн-проєкти можна розвивати та масштабувати, наприклад, підключити CRM-систему для автосервісу. Також із ними зручніше працювати з метою SEO-оптимізації, запуску контекстної реклами. Серед найпопулярніших CMS-платформ можна назвати:
- WordPress;
- OpenCart;
- MODX;
- 1С-Бітрікс;
- Joomla;
- Drupal.
Для створення сайту для автосервісу на CMS-платформі краще залучити фахівців, і тоді результат вас точно задовольнить.
Також ретельно варто подбати про вибір хостингу, інакше можливі збої у роботі вебресурсу, поява нерелевантної реклами.
Вибрати рекламні канали для залучення клієнтів
Наступний крок для вирішення проблеми, як залучити клієнтів на СТО онлайн, — це створення рекламної стратегії. При цьому важливо оцінити вашу ЦА, виділити найближчих конкурентів та розробити привабливу пропозицію. Чітко сформулюйте:
- на який сегмент автолюбителів ви орієнтуєтеся;
- що важливіше для вашої ЦА — вартість послуг, якість сервісу, оперативність чи інші фактори;
- які головні цінності вашого бренду;
- яким чином ви намагатиметеся утримати своїх клієнтів на СТО (програми лояльності, додаткові послуги тощо).
Це допоможе сформулювати цілі рекламного просування і визначитися зі способами комунікації. І ще одна порада — орієнтуйтеся на кілька каналів взаємодії з клієнтами. Багато хто з них доповнює один одного. Отже, ви отримаєте більше можливостей для охоплення своєї цільової аудиторії.
SEO просування сайту СТО
SEO для сайтів автосервісу спрямоване на оновлення та оптимізацію вебресурсу. Головна мета такого просування — домогтися, щоб кожна сторінка онлайн-проєкту займала перші позиції в пошукових системах. Без такої роботи всі зусилля щодо створення сайтів будуть витрачені дарма. Професійно виконані роботи з SEO-просування допоможуть залучити клієнтів на СТО і значно збільшити кількість продажів з вашого вебсайту. Успішні SEO-кампанії базуються на трьох основних напрямках:
- покращення видимості сайту у пошуку. Щоб покращити ранжування вебресурсу, потрібно подбати про те, щоб пошукові роботи змогли швидко та якісно просканувати всі сторінки;
- заповнення сторінок вебресурсу корисним контентом. При цьому важливо скласти семантичне ядро та використовувати на посадкових сторінках ключові запити різної частотності;
- зовнішня оптимізація. На сайт мають вести посилання з інших релевантних та авторитетних джерел. Це стає ще одним фактором якості та авторитетності вашого онлайн-ресурсу.
Один із головних плюсів цього каналу просування — довгострокова дія. Якщо вам вдалося досягти високих позицій вашого вебресурсу в пошуку, то навіть після припинення робіт позиції збережуться, і ви зможете знайти клієнтів для автосервісу.
Контекстна реклама
Цей метод часто використовують для розкрутки нового сайту, розширення охоплення, залучення нових клієнтів, виходу на новий ринок у іншому регіоні. Суть його в тому, що рекламні оголошення показуються на сайтах-партнерах Google у матеріалах зі схожим змістом. Наприклад, ваша реклама автосервісу може з'явитися в автомобільному онлайн-журналі або на сайті зі статтею про шини з високими експлуатаційними характеристиками.
Перевага контекстної реклами в тому, що оголошення з'являється в інформаційному просторі вашого потенційного клієнта — при введенні ключового запиту в пошуковий рядок або при перегляді аналогічних сайтів. Крім того, контекстна реклама буде добре працювати у поєднанні з іншими маркетинговими тактиками, наприклад, з геопозиціонуванням.
Таргетована реклама
Говорячи про автомобільний цифровий маркетинг, неможливо пропустити такий важливий канал комунікації, як реклама у Facebook та Instagram. Її користувачі бачать у стрічці та Stories. Ви зможете налаштувати покази рекламних оголошень залежно від інтересів потенційних замовників, віку, статі, регіону проживання.
Ще до того, як ви почнете створювати рекламу на Facebook і в Instagram, вирішіть, для якої галузі воронки продаж вона призначена. Постарайтеся чітко визначити, які цілі кампанії, аудиторії, формати, розташування та контент використовувати.
Якщо ви показуватимете рекламу свого СТО потрібним людям у потрібний час, ваш пошук клієнтів для автосервісу буде успішним. Ви помітите значний приріст показників релевантності, рейтингу кліків (CTR) та ціни за клік (CPC).
Агрегатори автосервісів
Якщо у вас невелика компанія і ви тільки стартуєте в інтернеті, не забудьте зареєструвати свій бізнес на сайтах-агрегаторах. На них заходять зацікавлені користувачі, які шукають, хто може допомогти їм вирішити проблему з ремонтом авто. Наприклад, це можуть бути такі ресурси:
- bipbip.ua;
- carbook.ua;
- autobooking.com та інші.
Також це можуть бути мобільні програми, де можна знайти послуги в конкретному місті.
Соціальні мережі
Акаунт, на який підписана цільова аудиторія, є потужним інструментом для розкручування СТО в регіоні. Саме соцмережі часто є головним каналом комунікації автосервісу з клієнтами. Тут ви можете розповісти про свої новинки, надати можливість людям залишити коментарі, відповісти на їхні запитання. У Facebook та Instagram важливо вийти, тому що цей спосіб просування:
- збільшує впізнаваність бренду компанії;
- підвищує лояльність реальних клієнтів та їх довіру до автомайстерні;
- дає зворотний зв'язок із клієнтами.
Щоправда, веденню акаунтів у соціальних мережах необхідно також приділяти час. У своєму контент-плані постарайтеся передбачити різні види публікацій:
- корисні — про те, як доглядати автомобіль, як підготувати авто до зими/літа тощо;
- розважальні — у цьому блоці здивуйте своїх підписників мемами, автоприколами, ситуативним контентом;
- продаючі — це основний блок, в якому ви будете розповідати про особливості вашої фірми. Тут можуть бути відеоогляди, фото з майстерень, акційні пропозиції, відгуки клієнтів.
Намагайтеся налагодити зв'язок з автолюбителями через соцмережі, і ви зможете залучити нових клієнтів до автосервісу, підвищите лояльність постійних замовників. Про користь підвищення лояльності читайте в іншій нашій публікації.
Google Maps
Клієнти автосервісів часто шукають найближче СТО залежно від свого місцезнаходження на карті. Отже, якщо ви зареєструєте свою компанію в Google My Business, то перед вами відкриється безліч можливостей. Одна з них — позначення вашого бізнесу на Google Картах. Тільки зверніть увагу, що важливо дати максимально повну інформацію про свої послуги, чіткий графік роботи, контактні дані. Заповнення картки Google My Business також покращить просування вашого сайту в пошуку.
Тематичні форуми
Ще одне місце, де можна знайти потенційних клієнтів СТО, — тематичні форуми. Вони бувають як для всіх автолюбителів, так і для власників машин певного бренду. Саме другий вид форумів краще використовувати для реклами автосервісу. Наприклад, можна звернутись на такі майданчики:
- mazdaclub.ua;
- bmwclub.ua;
- forum.vwclub.ua;
- renault-club.com.ua.
На них можна зайнятися просуванням свого бренду.
Для цього потрібно зареєструватися та вивчити основні проблеми користувачів вибраного сайту. З цією метою можна брати участь у обговореннях. Після визначення проблеми далі можуть бути рекомендації СТО від задоволеного клієнта або запрошення від самої компанії взяти участь у будь-яких акціях. Непоганим варіантом може бути виступ спонсором певного розділу або теми, що дозволить розмістити на самому сайті рекламний банер.
Сайти-опитувальники
В українському сегменті інтернету спеціальні сайти, що працюють за системою «питання — відповідь», непопулярні. Замість цього можна покращити становище свого автосервісу в пошуковій видачі, якщо впровадити блок із найпоширенішими питаннями на своєму сайті і зробити відповідну розмітку FAQ.
Що це дає? Насамперед, підвищує лояльність аудиторії, тому що тут потенційні клієнти швидко отримують відповіді на питання, що їх цікавлять, і не витрачають час на їх пошук у мережі. Також FAQ дозволяє опрацювати заперечення клієнта. Наприклад, автолюбителя може бентежити проблема гарантії на виконані роботи. Тому в цьому розділі міститься інформація про умови надання гарантії. Використання ключових запитів у відповідях дозволить покращити ранжування сайту у пошуку.
Сайти купонів
Сайти купонів пропонують придбати товари або послуги зі знижками. Як приклад можна навести онлайн-майданчики kuplio.com.ua та pokupon.ua. Залучення клієнтів до автосервісу на них теж можливе.
Головною перевагою такого способу є те, що оплатою за залучення є відсоток вартості самої послуги. Жодних додаткових вкладень у рекламу не потрібно. Непогано також і те, що сайти купонів мають свої бази підписників, і про нові акції вони дізнаються через розсилку на пошту або мобільні застосунки. Також у тематичному розділі такого ресурсу можна розмістити рекламний банер.
Принцип роботи таких ресурсів є досить простим. Власник автосервісу пропонує свої послуги та робить на них привабливу знижку. Для того щоб нею скористатися, потрібно придбати купон на спеціальному сайті. Далі з цим купоном клієнти звертаються на СТО та отримують необхідну послугу. Якщо все їх влаштує, вони продовжать користуватися послугами цього автосервісу.
Як залучити клієнтів до СТО офлайн
Окрім онлайн-способів просування СТО, не варто забувати, що існують старі добрі офлайн способи залучення клієнтів до автосервісу. Розглянемо, які з них найбільш корисні:
- Реклама на білбордах та сітілайтах. Її завдання — зробити так, щоб автосервіс завжди був на виду. Краще розміщувати їх у місцях скупчення людей та в районі місцезнаходження СТО. Щоправда, не варто забувати про «банерну сліпоту» — через перенасиченість інформацією люди не завжди звертають увагу на зовнішню рекламу.
- Вивіска. Розміщується на фасаді і має гармоніювати з ним. Бажане підсвічування вночі. У великих містах життя не припиняється і вночі — проїжджаючи повз, потенційні клієнти звернуть увагу на вивіску, що світиться.
Є ще непогані канали офлайн-комунікації для СТО, наприклад, реклама в газеті. Реклама автосервісу не повинна бути серед загальної маси оголошень — її місце на першій чи останній сторінці. Тільки так її зможе побачити максимальна кількість людей. Оголошення має бути коротким та ємним, а замовляти його розміщення потрібно на кілька місяців.
Робочим варіантом реклами для автосервісу є іміджева продукція, наприклад, календарі чи візитки. Брендовані настінні або настільні календарі можуть працювати як реклама. Візитки потрібні для повернення клієнта, котрий вже відвідував СТО. Ну а добре відомі листівки спрацюють тоді, коли вони рекламують якусь акцію.
Чому офлайн не такий ефективний, як онлайн
Говорячи про вибір каналу комунікації з клієнтом, варто згадати, хто є вашою ЦА. Нині у трендах високі технології, екологічність, електронні послуги. Це характерно і для автомобільної промисловості. Відповідно, рекламні кампанії з просування автосервісу повинні йти в ногу з часом і бути співзвучними з очікуваннями аудиторії.
Покоління зумерів — це водії та покупці автомобілів майбутнього, і далі — клієнти автосервісу. Те, як вони споживають інформацію та взаємодіють із нею, радикально відрізняється від сприйняття людей старшого віку. Рекламодавцям доводиться відповідним чином корегувати свої стратегії, щоб бути там, де знаходиться їхня аудиторія.
І ще один важливий плюс на користь онлайн-просування — у цих каналах набагато легше відстежити ефективність рекламного впливу та скоригувати бюджет.
Висновки
Підсумовуючи, хочемо ще раз підкреслити, що найкраще працюють комплексні методи залучення клієнтів до автосервісу. Канали комунікації часто доповнюють один одного, і такий ефект синергії лише покращить ваш результат.