click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

Перенесення сайту на нову CMS без втрати позицій та трафіку

4830

Перенесення сайту на нову CMS – це за умовчанням не надто простий процес. А перенесення зі збереженням поточних позицій та трафіку — це взагалі завдання із зірочкою. Тому головна порада, яку ми хочемо дати на самому початку: плануйте переїзд на іншу систему управління вмістом лише тоді, коли в цьому є реальна необхідність, а не тому, що «конкуренти так роблять» або «знайомі порадили». Таке рішення має бути на 100% виправданим та виваженим.

Сьогодні ми розповімо, як здійснюється перенесення сайту на іншу CMS, коли реально потрібно, з якими ризиками можна зіткнутися і як уникнути негативних наслідків від переїзду для вашого веб-ресурсу. Гарантуємо: буде цікаво!

Коли потрібне перенесення сайту на іншу CMS?

Коли необхідне перенесення сайту на іншу CMS

Ми можемо назвати чотири основні ситуації, коли перенесення сайту на новий двигун справді виправдане.

Ситуація №1 . Ви використовуєте статичний сайт на HTML, який вже не відповідає потребам бізнесу

Прості сайти на HTML абсолютно непрактичні та незручні у використанні. Якщо ви хочете розширювати свій ресурс, наповнювати його новим контентом та активно розвивати, без перенесення сайту на нову платформу не обійтись.

Ситуація №2 . Ви використовуєте SaaS-конструктори, але їх можливостей не вистачає для розвитку ресурсу

До SaaS-платформ відносяться, наприклад, конструктори WIX, Shopify, uCoz та інші. Об'єктивно вони досить функціональні та зручні, але доступу до бекенду у вас не буде. Звідси ряд додаткових обмежень, із якими потрібно або миритися, або переходити іншу CMS.

Ситуація №3 . Ви використовуєте самописну CMS, але сайт вже «виріс» із неї

Самописні двигуни гарні «на папері», але насправді вони ставлять вас у жорсткі рамки. Якщо потрібно буде щось змінити або доопрацювати, готуйтеся до клопоту. Не факт, що вдасться вийти на розробників, які колись зробили ваш сайт на самописному движку. А послуги сторонніх фахівців, готових розбиратися в чужому коді і правити його, можуть коштувати дорожче, ніж перенести сайт на інший движок.

Ситуація №4 . Нагромадилося дуже багато технічних проблем, які вже неможливо повністю виправити

Згодом через доробки сайту, зміни та інші маніпуляції можуть накопичуватися різні технічні проблеми. Сторінки дублюються, код стає невалідним, завантаження сайту ( PageSpeed ) триває болісно довго, а про вихід ресурсу в топ пошукової видачі не може бути й мови. Намагатися все це виправляти собі дорожче. Якщо технічний аналіз сайту показав, що виправлення всіх помилок дорожче і складніше, ніж переїзд, настав час шукати фахівців для перенесення сайту на іншу CMS.

Які ризики перенесення сайту з однієї CMS на іншу

Якими є ризики перенесення сайту з однієї CMS на іншу?

Основний ризик, пов'язаний з переїздом, — просадка веб-ресурсу за позиціями, а деякі важливі сторінки можуть випасти з індексації через помилку фахівців або особливості нової CMS. Вся справа в тому, що вік сайту сильно впливає на ранжування: чим ресурс молодший, тим складніше йому зайняти високі позиції в пошуковій видачі (найчастіше через низьку масу посилань).

Розглянемо основні помилки в SEO під час переїзду, яких ви можете уникнути:

  • редиректи не на всі важливі сторінки;
  • багаторазові редиректи;
  • втрати контенту;
  • поява дублів;
  • некоректне налаштування індексації.

Крім того, нова CMS - це завжди зміна інтерфейсу та оформлення сторінок, що дуже рідко подобається постійним відвідувачам, які встигли звикнути до старого дизайну та функціоналу. Ніхто не любить змін, тому падіння відвідуваності в перші дні після перенесення практично неможливо уникнути. Ваше завдання мінімізувати втрати, зробивши адаптацію користувачів до оновленого сайту максимально комфортною.

Як перенести сайт на іншу CMS та не втратити позиції

Підготовка до перенесення сайту має починатися з серйозного обмірковування, чи справді у вашому випадку цей переїзд буде виправданим. Якщо ви розумієте, що така необхідність реально назріла, варто братися до справи. В іншому випадку обговоріть це питання детально з досвідченими фахівцями. Можливо, нині потреби у цьому просто немає.

Припустимо, що переїзд виправданий. Як перенести сайт із однієї CMS до іншої, не втративши при цьому позиції? Існує кілька базових правил, якими ми завжди керуємося, щоб унеможливити або мінімізувати втрати.

Як перенести сайт на іншу CMS та не втратити позиції

Зміна структури сайту

У плані структури є два основні моменти:

  1. З одного боку, перехід на новий двигун відкриває можливості для реалізації тієї структури, яка вам потрібна - цим можна і потрібно скористатися.
  2. З іншого боку, що менше буде структурних змін під час переїзду, то вищі шанси утримати колишні позиції.

Відповідно, при перенесенні сайту на нову CMS дуже важливо зберігати баланс. Інакше доведеться обирати між новою структурою та утриманням позицій.

Нова URL

Перш ніж перенести сайт з одного движка на інший, необхідно приділити увагу існуючим URL. Справа в тому, що різні системи формують URL по-різному, а це важливо для SEO. Необхідно простежити, щоб відмінності були мінімальними або були відсутні в принципі.

В ідеалі варто окремо перевірити кожну URL-адресу, щоб у разі чого виявити дублі та биті посилання. Якщо їх упустити, це може негативно вплинути на позицію сайту в пошуковій видачі після переїзду.

Повторне налаштування редиректів

Повторне налаштування редиректів

Під час перенесення сайту слід перенести і всі редиректи, щоб надалі не виникало жодних помилок і ваш ресурс не втрачав частку трафіку. Найкраще скласти таблицю і внести в неї всі редиректні посилання - так ви точно нічого не втратите і позбавите себе зайвого клопоту. Зрозуміло, це актуально переважно для порівняно невеликих сайтів із малою кількістю редиректів.

До речі, ми маємо статтю, яка розкриває цю тему: «Що таке редирект і як правильно його налаштувати» . Рекомендуємо ознайомитись!

Дизайн сайту

При переїзді на іншу систему дизайн цілком може «поплисти», за цим потрібно особливо ретельно стежити, тому що навіть незначні спотворення можуть погіршити досвід користувача.

По можливості рекомендується точно зберегти дизайн, який до цього добре працював. Виняток – ситуація, коли ви при перенесенні плануєте повний ребрендинг. Але такі кардинальні зміни вносять лише одиниці. Більшість намагається зробити перенесення максимально непомітним із візуальної точки зору.

Контент сайту

Контент сайту

Необхідно зберегти весь існуючий контент, щоб не розгубити позиції сайту під час перенесення на іншу CMS. Багато в чому саме він утримує місце вашого ресурсу у пошуковій видачі. Видаліть частину текстів, зображень та відео — втратите позиції.

Навіть якщо ви плануєте повністю оновити контент і замінити його більш ефективним з точки зору SEO, краще зробити резервну копію всіх сторінок. І обов'язково потрібно перевірити, чи весь контент із неї доступний. Як правило, інструменти для створення резервної копії сторінок закладені у функціоналі CMS. Якщо це не так, можна використати сторонні рішення.

Повторне налаштування аналітики

А ось аналітику в Google Analytics та «Яндекс.Метриці» доведеться налаштовувати з нуля. Перенести сайт на CMS, «прихопивши» разом із ним і всю аналітику, не вдасться. Але її налаштування у більшості діджитал-агентств входить до базового комплексу послуг пошукового просування . Тому вам ні про що турбуватися не доведеться.

Що потрібно зробити до переїзду на нову CMS

Що потрібно зробити до переїзду на нову CMS

Перед початком перенесення ми радимо зробити три речі:

  1. Переконатись, що він необхідний . Якщо домен неодноразово потрапляв під фільтри, то він має погану репутацію в пошукових системах. У цьому випадку набагато простіше створити новий ресурс і просувати його з SEO з нуля, ніж намагатися «відбілити».
  2. Переконатись, що переїзду достатньо для вирішення проблем . Як правило, основні причини перенесення – погана usability та обмежений функціонал. Але чи це все проблеми сайту? Наприклад, сервер може не витримувати навантаження через підвищення відвідуваності та уповільнювати роботу всього ресурсу. У такому випадку разом з двигуном слід змінити і хостинг.
  3. Знайти кваліфікованих фахівців для перенесення . Для цього необхідні мінімум двоє: програміст та SEO-фахівець. Набагато важливіше не їх індивідуальні навички, а вміння працювати в команді та організованість. Більшість завдань їм доведеться вирішувати спільно, а тому якість комунікації відіграє ключову роль.

Також при виборі двигуна для свого сайту рекомендуємо детально вивчити всі його можливості. Чи він повністю відповідає вимогам, чи буде актуальним через кілька років? Слід зважити на потреби не тільки в даний момент, але й ті, що можуть виникнути в найближчому майбутньому.

Етапи процесу перенесення сайту

Етапи процесу перенесення сайту

Отже, ви ухвалили остаточне рішення про переїзд на новий, найбільш відповідний двигун. Чудово! Погляньмо, як перенести сайт на іншу CMS і зберегти при цьому позиції. Процес складається із 7 етапів.

  1. Пошук оптимального двигуна для вашого сайту

Перед тим як перенести сайт на CMS, важливо точно визначитися, який движок вам найкраще підходить. Це, як мінімум, допоможе уникнути повторного переїзду в майбутньому. Ознайомтеся з усіма особливостями та можливостями різних двигунів, позначте чіткі цілі, яких ви хочете досягти при переїзді, визначте, які функції вам потрібні та можуть знадобитися у перспективі.

  1. Оцінка та фіксація ефективності веб-ресурсу до початку перенесення

Утримати всі позиції при переході на новий движок сайту практично неможливо. Але важливо зрештою розуміти, де позиції вдалося зберегти, а де вони просіли. Для цього потрібно оцінити та зафіксувати ефективність сайту до початку переїзду. Щоб отримати базову інформацію, можна скористатися даними з Google Analytics та Яндекс.Метрики. Але рекомендуємо ними не обмежуватись.

  1. Формування ТЗ програмістам для запуску тестової версії сайту

У ньому прописуються базові правила та рекомендації щодо структури, шаблони URL, інструкції зі складання метатегів, параметри індексації, список SEO-правок та інше. Чим детальніше ТЗ, тим точніше буде виконано завдання.

  1. Комплексна перевірка тестової версії сайту

Тестову версію потрібно ретельно перевірити, виявити неточності та доопрацювати. На цьому етапі треба бути особливо уважними. Аналізувати необхідно практично все: відповідність дизайну зазначеним вимогам, дотримання прописаних у техзавданні пунктів, юзабіліті з погляду рядового відвідувача, а також функціональність та працездатність тестової версії.

Комплексна перевірка тестової версії сайту

  1. Підготовка ТЗ для переїзду на новий двигун

Коли тестова версія готова та затверджена, можна формувати техзавдання на остаточний переїзд. Основні моменти ТЗ - збереження та синхронізація інформації на сайті, перенесення всього або лише вибраного контенту, передача відомостей про перенесення фахівцям, які працюють над оптимізацією та просуванням.

  1. Налаштування аналітики

Ми вже згадали, що сервіси аналітики при переїзді обов'язково доведеться налаштовувати окремо. Також рекомендуємо на цьому етапі налаштувати E-commerce, якщо ваш сайт використовує сервіси електронної комерції.

  1. Ретельний аудит після переїзду

Тепер, коли перенесення завершено, необхідно з усією скрупульозністю перевірити кожен елемент сайту на працездатність: форми, кнопки, посилання, редирект, метатеги, файл robots.txt, інше.

Також після переїзду радимо щодня перевіряти дані аналітики та порівнювати їх із попередніми. Найчастіше в перші тижні спостерігається невеликий спад позицій, але надалі, якщо все зроблено правильно, сайт повертає колишні позиції і навіть піднімається вище.

Що потрібно зробити після переїзду на нову CMS

Що потрібно зробити після переїзду на нову CMS

Після завершення роботи проведіть комплексний SEO-аналіз нового сайту. Важливо переконатися, що на ньому немає дублів контенту і метатегів, а також сторінок, що повторюються. Крім того, слід перевіряти ще раз robot.txt, щоб бути впевненим у тому, що новий ресурс буде коректно індексуватися пошуковими ботами.

Висновки

Переїзд - досить складний процес, який може згубно позначитися на позиціях та SEO-показниках сайту, якщо виконувати його неякісно. Але він потрібний, якщо хочете розвивати свій веб-ресурс. Варто розуміти, що, використовуючи застарілий сайт, ви гарантовано втрачатимете аудиторію.

Звичайно, розробники практично всіх систем керування вмістом прагнуть зробити їх багатофункціональними, забезпечити інструментами або готовими рішеннями (як плагіни на WP). Але такі доповнення хоч і розширюють можливості сайту, сильно сповільнюють його, а часто стають причиною збоїв у роботі веб-ресурсу. Тому ми рекомендуємо розглядати їх лише як тимчасові рішення.

КОМПЛЕКСНИЙ АУДИТ САЙТУ

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

2.7778/5
Корисність
Проголосували 9
Як вам стаття?
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
У цьому кейсі ми розповімо, як за 4 місяці нам вдалося отримати 700 тис. переглядів…
Wezom
Wezom
Уявити сучасну людину без месенджера досить складно. Листування у додатках дозволило не тільки увійти в…
Михайло Фетісов
Михайло Фетісов
Ми продовжуємо цикл статей про WebRTC, минулого разу ми говорили про використання технології у веб-додатках:…
Дмитро Жаріков
Дмитро Жаріков
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?