Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
17.03.2021

Як залучити клієнтів у ресторанному бізнесі

Wezom
Wezom
Команда IT-компанії
17.03.2021
17.03.2021
3.2
16720
0

Зараз, в епоху надвисокої конкуренції, неможливо просто відкрити ресторан і чекати, що клієнти самі підуть до вас безперервним потоком. Потрібно опрацювати унікальну концепцію, вивчити свою цільову аудиторію та конкурентів, грамотно та планомірно підвищувати впізнаваність бренду та в жодному разі не зупинятися.

як залучити клієнтів у ресторанному бізнесі

Сьогодні ми розповімо вам, як залучити клієнтів до кав'ярні, бару чи ресторану. Для цього вам належить здійнити 4 головні кроки, й результати не забаряться. Але робота має бути комплексною, пам'ятайте про це!

Крок 1. Робота над брендом свого ресторану, кафе чи бару

Бренд – це те, що виділяє вас на тлі конкурентів, ваше унікальне «обличчя». Ваше завдання — зробити його впізнаваним, затребуваним та актуальним.

робота над брендом свого ресторану, кафе чи бару

Весь світ знає McDonald's, Starbucks чи Burger King. Чи найкращі у них страви та напої? Ні. Але їхні бренди впізнавані, й саме вони приносять мільярди доларів. Але як вам зробити свій бренд так само помітним, як залучати клієнтів у свій ресторан, й особливо під час кризи?

Детально вивчіть цільову аудиторію, зрозумійте її потреби

Вивчити свою ЦА необхідно ще на етапі проектування та відкриття бізнесу. А коли ресторан уже працює, потрібно ще раз уточнити образ свого гостя — його вік, рівень доходу, інтереси, потреби та проблеми. Спробуйте зрозуміти, що йому подобається, як він любить відпочивати та проводити свій час. І в результаті подумайте, як ваш заклад може йому допомогти.

докладно вивчіть цільову аудиторію, зрозумійте її потреби

Знайдіть персональний підхід до своєї аудиторії, подумайте, яку цінність ви надаєте клієнтам

Варіантів підвищувати якість послуг та персоналізувати їх – маса:

  • знижки для постійних гостей;
  • дисконтна програма;
  • інформування про нові позиції в меню, у застосунку або SMS, інше.

знайдіть персональний підхід до своєї аудиторії, подумайте, яку цінність ви даєте клієнтам

Якщо людина бачить, що її цінують й до неї намагаються знайти персональний підхід, вона, напевно, повернеться до вас знову. І напевно, навіть не сама.

Створіть систему комфорту, тепла та гостинності

Пам'ятайте, яким би пропрацьованим не було ваше меню, скільки б ви не витратили грошей на ексклюзивний дизайн та як би не намагалися догодити клієнту, все враження може зіпсувати буркотлива гардеробниця, похмурий охоронець або неуважний офіціант.

створіть систему комфорту, тепла та гостинності

Не забувайте, що комфорт, затишок та гостинність – це насамперед заслуга персоналу. Ваші співробітники мають щиро любити те, що роблять, а не працювати через силу. Є безліч випадків, коли приємні в цілому заклади «прогорали» виключно через непрофесіоналізм персоналу.

Попрацюйте над атмосферою – нехай вона відповідає потребам вашої ЦА

Важлива кожна дрібниця — інтер'єр, музика, освітлення, якість вентиляції, наявність місць для паркування поряд з вашим закладом. Інколи завдяки гарній атмосфері відходять далеко на задній план кухня, сервіс та ціни. Тому щоб залучити клієнтів до кафе, іноді достатньо створити приємну та затишну атмосферу. А тематичні заходи, майстер-класи, жива музика її лише покращать.

Дайте гостям ВАУ-ефект, запам'ятайтесь. Будьте тими, кого рекомендують друзям

Щоразу, коли відвідувач ресторану отримує більше, ніж очікує, для нього це стає ВАУ-ефектом. Це може бути будь-що — вітальний напій, іменна дисконтна карта, спеціальне сервірування столу або пропозиція безкоштовно скористатися VIP-столиком замість звичайного.

дайте гостям вау-ефект, запам'ятайте

Іноді ВАУ-ефект може викликати навіть дрібниця — вчасно винесена ваза під букет, з яким прийшов клієнт, або миска з водою для собаки в спеку року.

Крок 2. Офлайн просування вашого ресторанного бізнесу

Залучення клієнтів до кафе, ресторану, бару або кав'ярні може дійсно добре працювати в офлайні. Особливо якщо ваша рекламна кампанія стимулює потенційних клієнтів вирушити до вашого закладу найближчим часом. Наприклад, банальна вивіска з інформацією про недорогі бізнес-ланчі з 12:00 до 15:00 може виявитися значно ефективнішою, ніж власний сайт вашого закладу. Ось відповідь на запитання, як залучити гостей до ресторану у будні.

офлайн-просування вашого ресторанного бізнесу

До речі, пам'ятайте про якість та швидкість сервісу. Спеціальні програми автоматизації роботи кав'ярні чи ресторану здатні помітно покращити результат вашої роботи.

Класичні рекламні кампанії та зовнішня реклама

Способів просування вашого закладу в офлайні купа:

  • роздача листівок та флаєрів;
  • реклама на білбордах та рекламних дошках;
  • плакати, банери та лайтбокси;
  • реклама у ліфтах, на/у транспорті;
  • людина-зазивала біля закладу тощо.

Важливо, щоб ці способи залучення клієнтів до кав'ярні не були занадто нав'язливими. Інакше реклама швидко перетвориться на антирекламу.

класичні рекламні кампанії та зовнішня реклама

Акції, бонуси та знижки для просування вашого закладу

Різні акції – чудовий інструмент залучення нових відвідувачів до вашого закладу та залучення тих, хто вже приходив до вас. Але тут потрібно дотримуватися деяких правил, щоб акція не завдала шкоди вашому бізнесу. Тож доводиться враховувати кілька нюансів.

Які акції добре працюють?

Відмінно працюють лише ті з акцій, які мають три складові:

  1. Примушування до дії - відвідати заклад, забронювати столик, замовити певну страву з меню.
  2. Вигода для клієнта – подарунок, спеціальна ціна, знижка на наступне замовлення.
  3. Штучне обмеження - дія тільки у певні дні або час, пропозиція для певної кількості гостей та інше.

Непогані результати дають знижки на сет-меню, бонусні порції, дегустація страв та напоїв, подарунки гостям, клубні карти та інше.

акції, бонуси та знижки для просування вашого закладу

Як не можна знижувати ціни?

Є величезний список того, як точно не варто знижувати ціни:

  1. Знижки в години пік. Ви просто не зароблятимете, хоча клієнти в годину пік й так готові платити повну вартість.
  2. Знижки для дівчат у вечірній час. Ця схема працює лише у нічних клубах. У звичайних кафе та ресторанах це лише втрата виторгу.
  3. Знижки для студентів. Ці відвідувачі, ймовірно, підуть до конкурентів, щойно знижка перестане діяти. Краще мотивуйте їх безплатним напоєм або невеликим частуванням.

І в жодному разі не робіть знижку одразу на все меню. Звісно, це привабить до вас багато людей, які бажають поїсти дешевше. Але вони не стануть вашими постійними клієнтами, а вирушать далі у пошуках вигоди.

Чи відповідає ваша ЦА вашій ціновій політиці?

У пошуках способів, як залучити нових клієнтів до ресторану, багато власників бізнесу намагаються знизити ціну. Вони забувають, що вартість – це найкращий фільтр цільової аудиторії. І її зниження — це часом набагато гірше, ніж підвищення.

чи відповідає ваша ЦА вашій ціновій політиці

Забезпечена людина готова переплатити за те, щоб бути впевненою, що поряд з нею не сидітиме компанія гучних студентів після іспиту. І, навпаки, ті самі студенти навряд чи захочуть переплачувати у кілька разів лише за унікальну концепцію закладу, вишколений персонал та контингент із вищого суспільства.

Чи звертаєте ви увагу на сім'ї з дітьми?

Це дуже важливий момент, який може змінити саму концепцію закладу. Якщо у вас сімейне кафе, варто задуматися про облаштування дитячої кімнати або ігрової локації. Тут діти зможуть грати, поки батьки вечеряють із друзями та просто хочуть трохи відпочити.

Чи звертаєте Ви увагу на сім'ї з дітьми

З іншого боку, якщо ваш заклад не позиціонується як сімейний, такий дитячий куточок здатний зруйнувати весь ваш бізнес. Наприклад, у вас кафе чи ресторан з цінами вищими за середні, значна частина ваших відвідувачів — це люди, які не просто приходять перекусити, а вирішують за ланчем важливі ділові питання, спілкуються з партнерами тощо. Якщо весь цей час поруч кричатимуть діти, людина навряд чи захоче повернутися до вас.

Значні заходи та імідж компанії

Різні тематичні заходи та програми для ресторану здатні регулярно стимулювати інтерес аудиторії. День народження закладу, 8 Березня, Новий рік — будь-яке свято можна цікаво обіграти, прикрасити помешкання, по-святковому одягнути персонал, запросити професійного фотографа, провести оригінальні тематичні конкурси та інше.

Людина, приходячи у святковий день до закладу, очікує й тут побачити святкову атмосферу. Чому б їй таку не подарувати?

Своєчасне реагування на запити клієнтів

Книги скарг та пропозицій уже давно стали пережитком минулого. Але збирати зворотний зв'язок можна й потрібно:

  • запитувати у відвідувачів, чи їм сподобалося та чи є якісь побажання;
  • дивитися відгуки на Google Картах та взаємодіяти з їх авторами;
  • вивчати, що пишуть на інших майданчиках про ваш заклад та інше.

Чим швидше і правильніше ви реагуватимете на запити клієнтів, тим краще для вас.

своєчасне реагування на запити клієнтів

Крок 3. Просування ресторану, кав'ярні чи бару за допомогою інтернету

Без просування закладу у мережі зараз неможливо повноцінно залучати аудиторію. І наголошувати тільки на офлайн-просуванні точно не варто. Розглядайте його як частину роботи із залучення ЦА. Але наголос все ж робіть на онлайн-розкрутці.

Створення барвистого сайту ресторану

Сайт – це ваше обличчя в інтернеті. Навіть якщо він не дуже функціональний, він має бути привабливим та інтуїтивним.

На сайті можна й потрібно розміщувати актуальне меню, інформувати про новини, робити з нього розсилки, вести блог тощо. Якщо у вас в ресторані є доставка, замовлення теж зручно оформляти з сайту.

створення барвистого сайту ресторану

Створення сторінок вашого закладу у соціальних мережах

Розкрутка в соцмережах здатна дати максимальний ефект від просування в інтернеті. Особливо якщо не просто вести групи й наповнювати їх актуальним контентом, а використовувати таргетовану рекламу, проводити конкурси з призами, дарувати бонуси найактивнішим учасникам та інше. У такий спосіб ваш заклад, може відповідати на запитання користувачів та вибудовувати зручну комунікацію з ними.

створення сторінок вашого закладу у соціальних мережах

Зробіть ваших передплатників учасниками внутрішньої кухні

Ваші передплатники можуть допомогти зробити заклад кращим: обрати дизайн меню з кількох варіантів, запропонувати ідеї щодо проведення заходу, проголосувати за страви, які потрібно додати до меню, тощо. Зробіть передплатників причетними до розвитку вашого закладу, й вони полюблять його ще сильніше.

Дайте якісний контент – нехай усі ваші відвідувачі будуть підписані на вас

Стильні авторські фото, креативні підписи, яскраві короткі відеоролики, рецепти страв та напоїв – все це стимулює людей стежити за вами у соцмережах, зберігати ваші пости та ділитися ними з друзями. Звісно, якісний контент вимагає часу та вкладень, але воно того варте!

дайте якісний контент

Не шкодуйте часу на майстер-класи

Запросіть своїх гостей на майстер-клас із заварювання кави в турці, приготування оригінальних коктейлів або навіть створення унікальних елементів декору з підручних матеріалів. Хороший майстер-клас здатний залучити безліч людей, багато з яких не були вашими клієнтами раніше, але можуть стати ними.

Зробіть ваших гостей важливими – залучайте їх до опитувань та прийняття рішень

Знову ж таки, голосування за нові страви в меню, дегустація, опитування з різних важливих робочих моментів — це все важливо. Клієнти відчувають свою значущість, а ви можете безкоштовно отримати чудові ідеї та думки, які можна реалізувати у своїй роботі. Всі у виграші.

Вигадуйте ігри та інтерактив

У цьому плані варіантів безліч. Від «П'ятничного дартсу», де можна виграти напої, до акції «З'їж 4 бургери за 3 хвилини та не плати за замовлення». Це, по-перше, цікаво. А по-друге, здатне помітно збільшити касу.

вигадуйте ігри та інтерактив

Дайте можливість щось виграти

Конкурси та розіграші люблять усі. Особливо під час тематичних заходів. Дайте гостям можливість виграти сертифікат на безкоштовну страву, знижку, фірмовий посуд або ще щось.

Нехай ваші відвідувачі захочуть у вас сфотографуватися та виставити фото

Красиво оформлені страви та напої, оригінальна фотозона (бажано постійно оновлювана), унікальний інтер'єр – все це стимулює гостей робити фото у вашому закладі, вказувати геолокацію та відзначати профіль вашого кафе чи ресторану на знімках. Вам це безкоштовна реклама.

нехай ваші відвідувачі захочуть у вас сфотографуватися та виставити фото

Робіть Giveaway, нехай ваші гості отримують плюшки

Формат Giveaway - це можливість охопити величезну аудиторію, пропонуючи безкоштовно отримати щось цінне. Репости та позначки друзів сприяють швидкому просуванню без вашої фактичної участі. А призом може бути будь-що — від безкоштовної вечері на двох до сімейної поїздки на курорт. Все залежить від вашого бюджету.

Просування вашого ресторану в інтернеті

Як ми сказали вище, залучення клієнтів у кафе вимагає активних дій. Недостатньо просто бути в інтернеті, потрібно бути помітним й постійно розширювати аудиторію. Для залучення трафіку існує кілька способів.

Контекстна реклама сайту ресторану

Контекстна реклама вигідна для великих та дорогих ресторанів чи цілих мереж. Але якщо у вас невеликий заклад та дуже обмежений бюджет, вона може не дати належного ефекту. Але щонайменше спробувати варто.

Реклама груп у соціальних мережах

Таргетована реклама та SMM просування соцмереж з прив'язкою до геотаргетингу — чудова можливість охопити свою цільову аудиторію і не витратити при цьому великих грошей. Це один із перших напрямків, потрібних вам. В першу чергу це соцмережа Instagram, далі Facebook, Twitter та інші.

реклама груп у соціальних мережах

Email-маркетинг та смачні розсилки

Розсилки по базі електронних листів здатні щоразу привертати увагу аудиторії до ваших пропозицій, інформувати про новинки в меню й таке інше. Але все це працює лише якщо у вас є база Email.

Крок 4. Використовуйте партнерський маркетинг та співпрацю з блогерами

Залучення нових клієнтів до кафе та ресторану – процес комплексний. Взаємопіар з іншим закладом або рекламний пост у популярного у вашому регіоні блогера може стати потужним поштовхом у просуванні. Головне, щоб ваша цільова аудиторія збігалася.

Формат реклами може бути різним:

  • короткий відгук;
  • розгорнутий огляд;
  • реклама, поєднана із конкурсом, інше.

використовуйте партнерський маркетинг та співпрацю з блогерами

Думки блогерів зараз дуже важливі для аудиторії. І це зовсім не обов'язково має бути блогер-мільйонник. Іноді ефективнішою є співпраця з мікроблогерами (10–20 тисяч передплатників) або навіть наноблогерами (до 10 тисяч передплатників).

Чи є різниця між просуванням ресторану, кав'ярні чи бару?

Кроки, описані вище, універсальні та загалом можуть працювати у просуванні будь-якого закладу. Але є нюанси, через які способи залучення клієнтів до ресторану, бару або кав'ярні відрізняються.

чи є різниця між просуванням ресторану, кафе, бару чи кав'ярні

Як залучити відвідувачів до кав'ярні

Концепція кав'ярні зазвичай передбачає невисокі ціни та розрахована на масовість. Тому першочерговими стають унікальні риси закладу та оригінальні маркетингові ідеї для кав'ярні:

  1. Креативна назва, яка обігрується у зовнішній рекламі та дизайні інтер'єру.
  2. Унікальний фірмовий стиль, який виражається навіть у дрібницях: фірмових стаканчиках, лічильниках і навіть серветках.
  3. Авторські страви у меню, які є лише у вас. Можливо саме вони стануть основою вашої конкурентності.

як залучити відвідувачів у кафе

Кав'ярень багато, особливо у великих містах. Подумайте, чим ви можете виділитися, і використовуйте це. Це головне правило, як залучити більше відвідувачів до кав'ярні.

Як залучити клієнтів до бару

Бар - це місце для відпочинку в колі друзів, спілкування за парою-трійкою алкогольних напоїв і просто приємного проведення часу. Аудиторія у таких закладах зазвичай молода (25–35 років) та активна. Тому для її залучення потрібно використовувати такі методи:

  1. Різні конкурси, вікторини, тематичні вечори та інше.
  2. Акції, знижки, «щасливі години», дисконтні програми та інші можливості заощадити.
  3. Живі виступи музикантів, настільні ігри та інші способи урізноманітнити дозвілля.

як залучити клієнтів до бару

Доповніть все це гарною рекламою в соцмережах, грамотним просуванням в офлайні та якісним сервісом із приємними цінами – і стабільний потік клієнтів вам забезпечений. Це найефективніший спосіб залучити клієнтів до кафе-бару, придорожнього кафе, літнього кафе чи кафе швидкого харчування.

Як залучити клієнтів до кав'ярні

За останні кілька років конкуренція серед кав'ярень злетіла до неймовірних масштабів. І виділитися і натомість конкурентів буває негаразд просто. Для цього можна використовувати такі способи:

  1. Розробка унікального дизайну інтер'єру. Наприклад, за книгою чи фільмом. Або просто з кавової тематики.
  2. Купити оригінальні принти для одноразових стаканчиків. Бажано час від часу їх оновлювати.
  3. Залучати клієнтів знижками, бонусними програмами чи акціями типу «Кожен десятий напій – безкоштовно».

як залучити клієнтів до кав'ярні

До речі, зараз у кавовій індустрії головна помилка — намагатися знизити ціну. Покупці знають, що хороша кава не коштує дешево. Низька вартість лише відлякує.

Підсумуємо: чек-лист з просування у ресторанному бізнесі

Отже, давайте підіб'ємо підсумок і звіримося з чек-листом, як залучити клієнтів до кав'ярні, бару, ресторану чи іншого закладу:

  1. Створення та опрацювання унікального впізнаваного бренду.
  2. Грамотне офлайн-просування — від найпростішої роздачі листівок до масштабних тематичних заходів.
  3. Просування в інтернеті – соціальні мережі, контекстна реклама, власний сайт та інше.
  4. Партнерський маркетинг та співпраця з блогерами (за можливості).

При грамотному підході цих чотирьох кроків достатньо, щоб зробити ваш заклад впізнаваним та затребуваним у відвідувачів. А далі залишається лише підтримувати інтерес та тримати марку.

Як вам стаття?
3.2
Проголосувало: 9
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.