Уявіть, що потрібно продати свою стару ігрову приставку. У голові мимоволі вимальовується портрет покупця: чоловік, вік приблизно 18–25, захоплюється іграми. Зрозуміло, приставку може купити і жінка похилого віку для свого онука, але більшість тих, хто відгукнувся на оголошення, підійде під згаданий портрет.
До чого це? До того, що пропонувати товар потрібно потенційно зацікавленим людям. Їх називають цільова аудиторія. ЦА є скрізь, зокрема й в Інстаграмі. Коли ви створюєте тут обліковий запис свого магазину, компанії чи іншого бізнесу для підвищення продажів, потрібно залучати до нього саме цих зацікавлених людей. Тоді будуть покупки, замовлення та інші потрібні дії.
Сьогодні поговоримо про цільову аудиторію саме для соцмережі Instagram. Розберемося, як визначити та знайти ЦА, які інструменти полегшують завдання.
Про все по черзі.
Цільова аудиторія — що це?
Простими словами, це група людей, яким ваш продукт чи послуга може бути корисною або цікавою. Наприклад, якщо ви продавець морозива, то ваша цільова аудиторія — це люди, які люблять морозиво та готові за нього платити. А якщо ви вчитель англійської мови, то ваша цільовая аудиторія Інстаграм — це люди, зацікавлені в його вивченні, які шукають відповідного вчителя.
5 причин, чому потрібно знати свою ЦА
Знання своєї цільової аудиторії допоможе вам:
-
Створити унікальну пропозицію. Ви зможете виявити свої сильні сторони та виділитися на фоні конкурентів, пропонуючи те, що дійсно потрібно та важливо для ваших клієнтів.
-
Поліпшити комунікацію. Розібравшись, як знайти цільову аудиторію в Інстаграм, ви зможете вибрати правильні канали, тон та стиль спілкування з вашою аудиторією та, привертаючи її увагу, збільшувати довіру.
-
Підвищити конверсію. Ви зможете налаштувати свій сайт, лендинг чи рекламу так, щоб вони відповідали на запитання та розв'язували проблеми ваших потенційних покупців, переконуючи їх зробити замовлення чи підписатися на розсилку.
-
Заощадити час та гроші. Розуміння своєї ЦА допоможе вам уникнути непотрібних витрат на невідповідних людей, фокусуючись на тих, хто справді зацікавлений у вашому продукті чи послузі.
-
Отримати лояльних клієнтів. Ви зможете задовольнити їхні потреби та очікування, пропонуючи їм якісний сервіс та підтримку, а також додаткову цінність у вигляді бонусів, знижок чи подарунків.
Але як зрозуміти, хто саме ваша цільова аудиторія? Докладніше про це — далі.
Як визначити ЦА в Інстаграмі?
Цільова аудиторія зазвичай має загальні характеристики. Це стать, вік, географічне розташування, захоплення, робота та ін. Щоб вже трохи мати уявлення про людину з ЦА, дайте відповідь собі на питання про те, хто купує ваш товар. Наприклад, ваша цільова аудиторія Instagram — це жінки віком 25–35 років. Далі доповнюйте портрет вивченням та аналізом інформації. Потрібно розібратися в інтересах, вподобаннях, проблемах цільової аудиторії, щоб зуміти презентувати їй продукт у кращому світлі.
Ось кілька параметрів, якими проводять аналіз ЦА в Інстаграм:
-
стать - якщо ваш продукт призначений тільки для чоловіків або жінок;
-
місце розташування - дуже важливе, коли це офлайн-бізнес (фітнес-клуб, салон краси, кафе і т. д.);
-
хобі - можуть збігатися з продуктом, що просувається.
Мають значення вік, сімейний стан, соціальний статус. Знайти всіх цих людей для аналізу можна в конкурентів. Погортайте списки фоловерів і подивіться, яка аудиторія переважає.
Приклади інтересів ЦА у Instagram
Подивимося на прикладі, як визначити ЦА в Інстаграм:
-
товари для манікюру цікавлять переважно дівчат;
-
сім'ї без дітей навряд чи куплять дитячі манежі;
-
автозапчастинами та подібними товарами зазвичай цікавляться автомобілісти;
-
курсові, реферати будуть актуальними для студентів.
При цьому одну велику групу також можна сегментувати. Наприклад, візьмемо інтернет магазин жіночих спортивних товарів. Логічним представником ЦА є жінка віком приблизно 20–40. Але це узагальнено. Можна цю аудиторію поділити ще на сегменти:
-
Жінки, які тренуються для підтримки фігури та здоров'я. Їм подобається реклама привабливих, підтягнутих, доглянутих дівчат у добрій формі. Посилання для цієї аудиторії: вони досягли всього за допомогою спорту, яким займалися у вашому стильному одязі.
-
Жінки тренуються професійно. Вони цілодобово перебувають у спортивному залі. Пріоритети для них – зручність та комфорт. Тут у рекламі потрібно наголосити на якість, переваги матеріалу тощо.
-
Жінки, які віддають перевагу спортивному стилю. Цій категорії важливо щодня носити комфортні спортивні речі, які гармонійно виглядатимуть у міському "луці". Покажіть у рекламі, як привабливо виглядають дівчата у вашому одязі, гуляючи парком, магазинами тощо.
Коли є чітке розуміння ЦА в Інстаграмі, легше створити ефективну рекламу і залучити через неї продажі.
Як знайти цільову аудиторію в Інстаграмі?
Отже, у вас уже виконаний аналіз ЦА в Інстаграмі, зібрані портрети. Залишилось знайти цих людей. Про те, як підібрати цільову аудиторію в Інстаграм, ми розповімо нижче. Способів декілька.
Пошук цільової аудиторії в Інстаграмі вручну
Спочатку розберемо прості ручні способи, які допоможуть знайти ЦА:
- Аналіз конкурентів
Знайдіть десяток облікових записів з напрацьованою аудиторією. Подивіться за коментарями, вивчіть сторінки найактивніших передплатників. За їхніми фото та описами можна вже сформувати уявлення про те, ваша аудиторія це чи ні.
- Хештеги
Зберіть або візьміть готовий список тематичних хештегів, які належать до вашого бізнесу. Достатньо 15–20 ключовиків. Забивайте їх у пошук та шукайте людей, які використовують аналогічні хештеги. Багато хто з них – це і є ваша цільова аудиторія в Інстаграмі.
- Розташування
Якщо у вас офлайн-бізнес, такий метод буде актуальним. Пройдіться геометками у своєму місті і пошукайте підходящих під портрет ЦА людей.
- Опитування
Запустіть цікаве опитування для користувачів соціальної мережі. Задавайте питання, які потрібні розуміння ЦА: вік, інтереси, робота тощо.
- Таргетинг
Це механізм маркетингу, що дозволяє з усіх присутніх в Інстаграмі виділити свою ЦА за конкретними критеріями.
На замітку . Не треба одразу підписуватись на всіх, хто підходить під цільову аудиторію. Обліковий запис можуть заблокувати за спам. Найкраще планомірно нарощувати базу передплатників.
Як оптимізувати онлайн-продаж та вивести їх на пік ефективності? Ми проаналізували наш досвід та зібрали його у нашому блозі
Є пара порад, які допоможуть спростити процес ручного пошуку ЦА:
-
Зробіть окремий документ для збереження інформації про облікові записи. Підійдуть звичайні Google Таблиці. Створіть колонки з важливими даними: ім'я профілю, опис, номер телефону, посилання.
-
Починайте підписуватись на ці профілі та ставити лайки публікаціям. Можна й коментувати. Не забувайте про обмеження! Не більше 10 підписок та 10 лайків на годину.
-
Зберіть додаткові контакти, якщо вони є у профілях людей. Вони можуть стати в нагоді в інших маркетингових кампаніях: розсилання поштою, месенджерами та інше.
Спочатку цілком достатньо ручного методу. Але пошук цільової аудиторії в Інстаграм таким способом потребує досвіду, знань та часу. Якщо перші 2 ресурси є у вашому розпорядженні, то далі можна підключити корисні інструменти, щоб процес пішов швидше та простіше.
Збір цільової аудиторії Instagram за допомогою спеціальних сервісів
Розглянемо кілька інструментів для збирання ЦА. Це «мастхев» для власника бізнес-акаунту, тому що знайти цільову аудиторію в Інстаграм за допомогою них набагато простіше.
InstaParser
Зручний парсер для збору облікових записів з номерами телефонів. Можна набирати ЦА за хештегами та конкурентами. Готова база не фільтрується. Однак ви можете виключити з пошуку профілі без телефонних номерів.
Зібраний список зручно експортується до Excel-файлу з усіма потрібними даними.
Користування сервісом платне.
Zengram Parser
Онлайн-інструмент значно спрощує складання списку облікових записів в Інстаграмі. Він збирає людей за потрібними критеріями. Дозволяє додавати фільтри до готової бази, вивантажує список для подальшої роботи.
Доступний безкоштовний пробний період використання платформи. Далі ви можете вибрати відповідний тариф.
SocialKit
Програма призначена для комплексного просування. Збір ЦА тут також є. Програма вміє підбирати конкурентів та хештеги, збирати дані з геотегів із заданим радіусом дії.
Це не онлайн сервіс. Софт встановлюється на комп'ютер. Ліцензія платна.
Instaplus
Це сайт, де можна збирати аудиторію за місцем розташування, хештегами, конкурентами. Відмінний помічник у просуванні в Інстаграмі. Пробний період триває 5 днів, потім необхідно підключити тариф.
Tooligram
Онлайн-платформа працює у хмарному режимі, тому ви можете займатися збиранням аудиторії на будь-якому пристрої. Сервіс використовують не лише для цього, але й для масової підписки, лайкінгу тощо.
3 методи залучення цільової аудиторії
Існує багато способів залучення цільової аудиторії, але ми розповімо вам про три найпопулярніші та дієві.
Таргетована реклама
Таргетована реклама — це один із найефективніших методів, як залучити цільову аудиторію до Інстаграм. Йдеться про оголошення, які показуються певній групі користувачів у соцмережі. Ви можете налаштувати таргетинг за різними параметрами, такими як стать, вік, географія, інтереси, поведінка тощо. І, таким чином, донести повідомлення до тих людей, які можуть стати вашими підписниками або клієнтами.
Серед переваг таргетованої реклами:
-
Велике охоплення. Інстаграм — це одна з найпопулярніших соцмереж у світі, яка налічує понад мільярд користувачів. За допомогою таргетованої реклами ви можете донести повідомлення до великої кількості потенційних покупців.
-
Висока точність. Ви можете вибрати різні критерії таргетингу, наприклад, стать, вік, місце проживання, захоплення, поведінкові фактори та інші. І внаслідок цього оголошення бачитимуть лише ті люди, яких можуть зацікавити ваші товари чи послуги.
-
Низька вартість. Таргетована реклама в Інстаграм працює за системою аукціону, де ви самі визначаєте бюджет та ставку за показ чи клік. Ви сплачуєте лише за результат, а не за кількість показів. Також ви можете використовувати різні формати реклами, такі як сторіс, карусель, відео або колаж, щоб зробити своє оголошення більш привабливим та збільшити конверсію.
Щоб запустити таргетовану рекламу, не потрібно мати спеціальних знань чи навичок, достатньо дотримуватися інструкцій та підказок. Для цього можна використовувати послуги Facebook Ads або Google Ads. І відстежувати ефективність та статистику своєї рекламної кампанії у режимі реального часу.
Коментинг
Коментинг — це безкоштовний метод просування. Ви залишаєте коментарі, що чіпляють, під чужими постами, щоб привернути увагу до свого профілю. Можна розділити коментинг на два типи: спам та усвідомлений коментинг. Спам — це однакові чи безглузді коментарі під безліччю постів, які залишають, сподіваючись на те, що хтось з авторів чи читачів зайде до вас на сторінку. Цей метод не рекомендується, оскільки він може зашкодити вашій репутації та призвести до блокування акаунту. Усвідомлений коментинг — це коментарі під постами, які відповідають вашій тематиці чи цільовій аудиторії. Цей метод допомагає створити позитивний імідж, привернути увагу та викликати інтерес до вашого контенту. Для того, щоб робити усвідомлений коментинг, необхідно шукати відповідні пости з хештегів, геолокації або в конкурентів, читати їх зміст та залишати коментарі, які відображатимуть вашу думку, емоції чи досвід.
Розсилки в Директ
Це спосіб спілкування з вашими підписниками або потенційними клієнтами через особисті повідомлення Інстаграм. Ви можете використовувати розсилки в Директ для різних цілей, наприклад:
-
пропонувати ваші товари чи послуги;
-
дякувати за підписку або лайк;
-
запрошувати на вебінар чи захід;
-
ділитися корисною інформацією чи порадою;
-
вітати зі святами;
-
нагадувати про незавершене замовлення чи акцію тощо.
Розсилку можна виконувати за допомогою спеціальних сервісів або вручну через Інстаграм. В останньому випадку потрібно зайти в Директ, набрати повідомлення, вибрати список користувачів та натиснути «Надіслати».
Як утримати свою аудиторію в Інстаграмі?
Набрати підписників – це лише частина справи. Якщо вам вдалося успішно залучити аудиторію в Інстаграм, необхідно її утримати.
Щодо цього є корисні рекомендації:
-
Регулярно публікуйте цікавий контент. Без нього в Інстаграмі нікуди. Складайте якісний контент-план із підбором фото та відео, написанням текстів. Публікуйте пости не просто «щоб було», а справді цікаві. Якщо у вас магазин спорттоварів, частина публікацій має бути продаючою, частина — інформаційною з різними порадами, оглядами тощо. Контент для залучення теж потрібен, щоб аудиторія охоче коментувала, лайкала.
-
Створіть конкретну УТП. Унікальна торгова пропозиція має виділяти вас на тлі конкурентів. При цьому кожному сегменту ЦА бажано робити свою УТП. Це дозволить підвищити залученість та конверсію.
-
Обирайте правильний час публікацій. Викладайте пости тоді, коли ваша ЦА в мережі. Якщо бізнес поширюється на різні регіони та країни, не забувайте про часові пояси.
-
Аналізуйте ефективність облікового запису. Регулярно вивчайте статистику та відстежуйте динаміку після будь-яких змін. Дивіться, які посади зацікавили передплатників найбільше, а які залишилися поза увагою. Це дозволить краще розуміти інтереси ЦА та створювати більш релевантний контент.
До речі, аналізуйте не лише свій акаунт, а й конкурентів. Беріть на озброєння їхній вдалий контент і намагайтеся зробити краще.
Бажаєте збільшити свою аудиторію в Instagram? Наша ексклюзивна послуга допоможе вам залучити величезну кількість підписників із вашої цільової аудиторії. Заповніть форму прямо зараз і почніть розширювати свій бізнес у соціальних мережах!
Висновки
Коли ви знаєте, як знайти цільову аудиторію в Instagram, просування стане ще ефективнішим. Залишається лише задіяти всі наші поради. Проводьте аналіз цільової аудиторії в Інстаграм, складайте деталізовані портрети покупців, користуйтеся ручним парсингом та спеціальними програмами. Отримані дані стануть вам у нагоді не тільки в роботі з соцмережею. Їх потім можна використовувати й для інших маркетингових каналів.