Що таке SMM-маркетинг у соціальних мережах

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
5.0
14.07.2023
7183
0

Мільйонам людей у ​​всьому світі потрібні платформи соціальних мереж, щоб спілкуватися з друзями та сім'єю, дізнаватися про нові продукти та послуги, ділитися інформацією. Через війну компанії всіх розмірів використовують соціальні мережі для підтримки зв'язків зі своєю ЦА. За прогнозами Forbes, очікується, що ринок реклами в соцмережах за підсумком 2023 року досягне рекордних 207 млрд доларів. Якщо ви ще не використовуєте соціальні як активний рекламний канал, варто почати це робити прямо зараз. А ми вам допоможемо.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

 

Що таке SMM маркетинг?

SMM marketing — це вид просування, у якому програми соціальних мереж використовуються як маркетинговий інструмент.

Ці медіаплатформи дозволяють компаніям встановити зв'язок зі своєю аудиторією, щоб:

  • підвищити впізнаваність бренду;
  • збільшити продажі;
  • залучити трафік на сайт;
  • створити спільноту користувачів, які будуть ділитися контентом та взаємодіяти з ним.

До популярних соцмереж відносяться Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube, Pinterest, Instagram. Кожна платформа має свої особливості, які роблять її привабливою. А коли компанія використовує декілька з них у комбінації, споживачі можуть побачити ці повідомлення на улюблених каналах.

У чому особливості та переваги соціальних мереж

Практика успішних кампаній вже давно довела, що просування соцмереж має безліч переваг. Про найважливіші з них ми розповімо вам далі.

 

Поліпшення впізнаваності бренду

Це одне з ключових завдань у сучасних стратегіях SMM. Впізнаваність означає, що компанія або продукт будуть на слуху, і якщо клієнт виявиться перед вибором, то існує більша ймовірність, що він надасть перевагу відомій компанії.

Серед ефективних методів знайомства з компанією у соцмережах виділяють:

  • використання власного унікального стилю та візуальної ідентичності;
  • підвищення якості контенту;
  • регулярність створення публікацій;
  • активну взаємодію з аудиторією;
  • організацію конкурсів та акцій;
  • партнерство з інфлюєнсерами.

Але нагадаємо, що підвищення впізнаваності — довгостроковий процес, який потребує терпіння та зусиль.

Приріст трафіку

Соціальні мережі — це чудове джерело трафіку на сайт, що в перспективі допоможе збільшити конверсії та продажі.

Соцмережі, безперечно, надають унікальну можливість розповісти про себе безпосередньо на своїх сторінках. Однак, крім того, вони чудово генерують трафік на зовнішні ресурси. Це можна пояснити тим, що соціальні мережі є потужними платформами для поширення контенту, їхня залученість та охоплення аудиторії високі. Багато користувачів, якщо будуть зацікавлені дізнатися більше, перейдуть на сайт, щоб отримати додаткову інформацію або здійснити покупку.

Швидкість та простота просування контенту

Запустити просування на платформах у соцмережах теж не дуже складно. Таргетована реклама дозволяє демонструвати оголошення лише тим людям, які з найбільшою ймовірністю будуть зацікавлені в запропонованих товарах чи послугах. Такий підхід знижує витрати на рекламу та підвищує її ефективність.

Крім того, люди завжди прагнуть поділитися інформацією зі знайомими, і це стає самостійним потужним інструментом для поширення контенту та залучення нових користувачів. Чим привабливішим і ціннішим буде контент, тим більша ймовірність, що він стане вірусним, що, своєю чергою, сприяє зростанню аудиторії .

Активна взаємодія з аудиторією

Social media marketing маркетинг стає відмінним засобом для налагодження зворотного зв'язку, адже компанія йде туди, де люблять проводити час потенційні клієнти.

Аналіз відгуків, лайків, репостів, коментарів та інших показників дозволяє отримати цінні дані щодо реакції аудиторії на продукцію чи послуги. Наразі вже рідше клієнти звертаються до компанії через електронну пошту або телефон, якщо їм щось не подобається. Вони про це повідомляють через соцмережі. А компанія, своєю чергою, має оперативно реагувати на подібні повідомлення, вирішувати проблеми, щоб утримати конкретного клієнта та зберегти свою репутацію.

Вивчення галузі, ринку та конкурентів

Соціальні мережі надають неоціненні можливості для відстеження задоволеності клієнтів, аналізу трендів та моніторингу активності конкурентів.

Інструменти SMM маркетингу, про які ми розповімо далі, допоможуть вам стежити за реакціями. Вивчення статистики, аналіз відгуків та багатьох інших параметрів дасть можливість зрозуміти, що подобається клієнтам, а що потребує покращення. Також ви дізнаєтесь про актуальні події у вашій галузі. Це може бути корисним для створення свіжого та цікавого контенту.

Крім того, для розробки успішної SMM-стратегії потрібно знати, що роблять конкуренти. Вивчення різних підходів та реакції ЦА на публікації допомагає зрозуміти, що привертає увагу клієнтів та що може бути покращено в роботі.

Які завдання сммника та що він робить?

 

Спеціаліст із соціальних мереж відповідає за створення та публікацію контенту на всіх платформах, у тому числі Facebook, Twitter, Instagram та інші. Він також може стежити за показниками сайту, взаємодіяти з читачами та відповідати за креативний дизайн.

Спеціалісь повинен розуміти цільову аудиторію кожного каналу, створювати переконливий контент, цікавий ЦА та унікальний для типових взаємодій на каналах.

І дозволимо собі нагадати, що кожен має займатися своєю справою. Якщо ведення платформ у соцмережах доручити аматору, то результат буде відповідним. Тому подумайте про те, щоб звернутися за допомогою до фахівців.

Що входить у SMM-маркетинг

Пропонуємо вам детальний посібник, який розповідає про те, що містить у собі SMM.

 

SMM-стратегія — основа роботи

Ключовим інгредієнтом успішного розвитку в соціальних мережах є наявність стратегії.

Як без солі більшість страв не будуть смачними, так і без стратегії робота на платформах у соцмережах виявиться безсистемною. Якщо ви не знаєте основ: своїх цілей, цільової аудиторії та її потреб, — то вам буде складно досягти успіху в соцмережах. В основу складання стратегії також входить формування чіткої УТП, формат присутності в мережі, планування, прогнозування результатів і, звичайно, моніторинг.

Оформлення профілю

 

Створення привабливого профілю в соціальних мережах є наріжним каменем у стратегії. Це перше, з чого починається взаємодія з аудиторією, і має велике значення для знайомства з брендом. Як відомо, по одягу зустрічають. Тож подбайте про те, щоб перше враження про компанію було приємним.

Почати варто з вибору унікального логотипа, який стане вашим ключовим візуальним маркером. Він має бути простим, таким, що запам'ятовується, здатним передавати цінності компанії. Обкладинка теж відіграє важливу роль, вона дає можливість візуально підкреслити ключові продукти , а також викликати інтерес у користувачів.

Наступний елемент – інформація про компанію. Тут важливі чіткість, стислість та інформативність. Ви можете надати короткий огляд діяльності, особливості товарів або послуг, а також посилання на офіційний сайт та інші платформи. Контактна інформація також потрібна, щоб користувачі могли легко зв'язатися з компанією, якщо у них виникнуть питання.

Обов'язково будьте послідовними у використанні корпоративного стилю на всіх соціальних платформах. Це дозволить створити єдиний образ та посилити впізнаваність вашої компанії в Мережі.

Розробка контент-стратегії

Створення привабливих профілів — це лише початок. Далі йде постійне оновлення контенту, взаємодія з аудиторією, проведення рекламних кампаній та аналіз результатів.

Контент, який ви розміщуєте в соцмережах, може перетворити бренд на відоме ім'я, а ваших підписників — на шанувальників. Подібний вплив можливий лише за наявності надійної контент-стратегії в соціальних мережах.

Універсальної стратегії роботи, яка б гарантувала успіх, не існує. Контент-план відрізнятиметься залежно від галузі, аудиторії та результатів діяльності. І нагадаємо, що краще чергувати розважальний, новинний, освітній та контент, що продає.

Запуск реклами в соціальних мережах

Social media marketing — це ще й платне просування на платформах, яке здійснюється внаслідок запуску реклами та співпраці з інфлюєнсерами. Про ці способи ми розповімо далі.

 

Таргетована реклама

Запуск платного просування — це один із ключових інструментів, який дозволяє точно націлитись на свою аудиторію та досягти максимальної релевантності. Використовуючи дані про поведінку потенційних клієнтів, їхні інтереси, географічне розташування та інші параметри, компанії можуть створювати персоналізовані повідомлення, які ідеально підійдуть для кожного сегменту. Цей формат дає можливість оптимально використовувати бюджет, досягти найбільшої конверсії та ефективності.

Найчастіше на просування запускають пости, що продають, при цьому тестують креативи для різних сегментів аудиторії.

Реклама в групах та спільнотах

СММ неможливий без співпраці з іншими акаунтами та без просування на них. Відомі групи зазвичай мають велику кількість підписників та активних учасників, що створює сприятливе середовище для привернення уваги до рекламованого продукту або послуги.

Однак для успішної реклами важливо враховувати контекст і тон, щоб рекламні повідомлення не здавалися нав'язливими чи невідповідними. Також варто ретельно обирати групи, щоб вони відповідали інтересам та цінностям цільової аудиторії.

Взаємодія з лідерами думок

Інфлюенсери — це авторитетні та популярні особи в певній ніші, які мають велику та віддану аудиторію. Співпраця з ними дозволяє вам збільшити свою видимість, підвищити довіру у соціальних мережах.

Інфлюенсери створюють контент, який впливає на думки та рішення своїх підписників, що може призвести до збільшення їх числа та конверсії. Однак необхідно ретельно підходити до вибору лідерів думки для співпраці. Важливо, щоб їхні цінності та стиль відповідали вашим. Крім того, варто встановити чіткі цілі та метрики для вимірювання ефективності взаємодії з інфлюенсерами.

Управління репутацією

У соціальних мережах, де люди активно спілкуються та діляться своєю думкою, підтримання та управління репутацією стають критично важливими. Бренди повинні бути готові відстежувати та аналізувати зворотний зв'язок, коментарі та відгуки користувачів про свої продукти чи послуги.

Ефективне управління репутацією передбачає оперативну реакцію на негативні відгуки чи проблеми, які виникають у клієнтів. Завдяки цьому компанія може перетворити негативні ситуації на позитивний досвід для замовника.

Основою управління репутацією акаунта в соцмережах є відкритий і чесний діалог з аудиторією, так що наберіться терпіння й будьте готові до зворотного зв'язку.

Інструменти

Давайте розглянемо сервіси, які допоможуть вам досягти цілей.

 

Як дізнатися все про ЦА

Кожна лінійка продуктів або послуг має цільову аудиторію. Її детальний аналіз може допомогти розширити таргетинг та вийти на нову клієнтську базу. Одним із таких інструментів для роботи з FaceBook та Instagram є Meta Business Suite.

Для цього в Business Suite потрібно перейти на панель інструментів Insights і клацнути на вкладку «Аудиторія». На вкладці «Поточна аудиторія» Business Suite розбиває інформацію про підписників в Instagram, зокрема вік, стать та місцеперебування.

Вивчити, хто є вашими користувачами, також можна за допомогою програми Instagram. Там є розділ «Огляд статистики», який надає досить повну інформацію.

Запуск відкладених постів

Для зручної роботи з контент-планами можна скористатися інструментом SMM Planner. Цей сервіс надає можливість мультипостингу та дозволяє планувати публікації з точністю до хвилини. Його інтерфейс дуже зручний, навіть новачкам легко розібратися. Planner дає можливість ефективно керувати контентом та публікаціями в соціальних мережах, що робить процес просування зручнішим та результативнішим.

Оцінка та покращення репутації

Awario — це популярний інструмент для оцінки інформації в соціальних мережах. Він охоплює основні платформи соцмереж та інтернет загалом, зокрема сайти та новинні блоги.

Ще один корисний сервіс — Mention. Він має унікальний набір функцій — зручну інформаційну панель та API, що налаштовується.

Вивчення конкурентів

Перший інструмент у нашому списку — Keyhole, платформа управління соціальними мережами, здатна відстежувати всі рухи конкурентів в Instagram та на інших майданчиках. Сервіс представляє дані у форматі паралельних порівняльних звітів, у яких видно демографічні характеристики аудиторії, покази публікацій та частка голосу:

  1. Social Status — одна з відомих платформ, що збирає останні повідомлення конкурентів в красиву панель інструментів, яку можна вивчити. Платформа також пропонує функцію аналізу залучення.
  2. Sprout Social — ще один цінний додаток до списку — відома платформа для взаємодії з соціальними мережами.
  3. Brandwatch, раніше відомий як Falcon, є інструментом управління в соцмережах, який пропонує функції аналізу конкурентів в Instagram. Ця популярна платформа дозволяє користувачам порівнювати свої результати з суперниками за декількома важливими показниками: зростання числа підписників, кількість повідомлень, залучення та багато іншого.

Запуск рекламних кампаній

Пропонуємо вашій увазі найкращі рекламні сервіси Facebook для малого бізнесу, щоб допомогти вам максимально збільшити свій бюджет на рекламу та результати:

  • Lyfe Marketing (допомагає комбіновано керувати рекламою у Facebook та Instagram);
  • Straight North (найуніверсальніший сервіс);
  • WebFX (підходить для розширеного таргетингу на аудиторію на основі даних);
  • One 10 Media (для запуску інтегрованих маркетингових кампаній);
  • Fiverr (допомагає керувати рекламою у Facebook).

Цілі та завдання маркетингу в соцмережах

Грамотне просування у соціальних мережах допомагає досягти багатьох цілей. Серед основних можна виділити:

  • поінформованість про бренд;
  • зміцнення зв'язків з аудиторією;
  • формування лояльності. А це, як відомо, один із найважливіших факторів довгострокового зростання;
  • дослідження конкурентів та нові розробки;
  • підвищення продажів та збільшення числа лідів.

Якщо ви не користуєтеся каналами в соцмережах для залучення потенційних клієнтів та генерування продажів, то ви не використовуєте всі можливості маркетингу у своїх інтересах. Більшість компаній прагнуть насамперед саме цього.

Які KPI важливі в соціальних мережах

Необхідно чітко знати, як виміряти продуктивність рекламної кампанії. У цьому вся допоможуть ключові показники ефективності (KPI) реклами. Іншими словами, ці метрики відстежують, чи досягаєте ви поставленої мети, щоб можна було планувати свої подальші дії. Варто зупинитися на тих, що завжди залишаються точними для всіх маркетингових каналів.

 

Метрики залучення

Цей KPI надає інформацію про взаємодію користувачів із публікаціями компанії в соціальних мережах. На основі аналізу кількості лайків, репостів та коментарів можна розрахувати такі показники:

  • середній коефіцієнт залучення, який відображає співвідношення реакцій користувачів до загальної кількості підписників;
  • показник зростання, що показує частоту репостів та поширення контенту серед аудиторії;
  • рівень віральності, який допомагає зрозуміти, які повідомлення стають вірусними та привертають велику увагу людей.

Для того щоб оцінити результативність просування, потрібно виконати аналіз цих метрик і зрозуміти, чи успішно компанія взаємодіє з аудиторією, наскільки її контент привабливий та популярний.

Метрики охоплення

 

Ці дані є практично в кожному звіті, пов'язаному зі статистикою активності в соціальних мережах. Вони демонструють кількість унікальних користувачів, які взаємодіяли з постом. Під час аналізу можна враховувати охоплення серед підписників та інших потенційних клієнтів. Йдеться про такі показники:

  • охоплення поста, що визначає відсоток тих, хто побачив публікацію;
  • темпи зростання аудиторії, що надають корисну інформацію про просування акаунту та приріст нових підписників;
  • частка голосу, що відображає відсоток згадок бренду щодо згадок конкурентів.

Аналіз цих метрик дозволяє оцінити ефективність та вплив ваших публікацій, а також зрозуміти, наскільки успішно ви утримуєте увагу аудиторії.

Метрики конверсії

Необхідно пам'ятати, що хороше охоплення та залученість до соціальних мереж недостатні для успішного бізнесу. Щоб оцінити реальну користь від маркетингових зусиль, важливо проаналізувати такі показники:

  • коефіцієнт конверсії, що відображає кількість користувачів, які стали покупцями завдяки дії публікацій;
  • клікабельність, що показує кількість людей, які реагують на заклики до дії у ваших повідомленнях.

Охоплення та залучення важливі для привернення уваги аудиторії, але саме конверсії та активні дії користувачів перетворюють присутність у соцмережах на реальну користь для бізнесу.

Популярні платформи для SMM-просування

Щоб ґрунтовно розібратися, варто ознайомитися з особливостями медіаплатформ.

Facebook

 

Facebook залишається незамінним інструментом для бізнесів, які шукають ефективні засоби залучення клієнтів. Попри деякі зміни в алгоритмах, платформа надає безліч можливостей для просування та розвитку бізнесу.

За допомогою спеціальних інструментів таргетування та аналітики компанії можуть легко досягати своєї цільової аудиторії. Крім реклами, вони використовують Facebook для стратегічної взаємодії з клієнтами. У цьому допоможуть чат-боти, автоматизовані повідомлення та персоналізовані відповіді.

Instagram

 

Це соціальна мережа, яка зосереджена на візуальному контенті. Вона стала невіддільним центром привернення уваги до комерційних компаній та впливових особистостей, надихаючи їх проявляти свою творчу сутність. Від ефектних фотографій до розумних і хитромудрих підписів — Instagram надає безліч можливостей для того, щоб в оригінальний спосіб продемонструвати те, що ви пропонуєте.

Крім того, Instagram пропонує унікальні функціональні можливості, такі як Stories, IGTV та Reels, які допомагають розширити охоплення та збільшити залучення аудиторії.

YouTube

 

YouTube – це особлива платформа. Не всі розглядають її як традиційну соцмережу. Однак активна та зацікавлена ​​спільнота цієї платформи говорить сама за себе. Протягом багатьох років YouTube став не лише мегаполісом розваг, а й потужним інструментом для бізнесу.

Відео — найпопулярніший формат контенту практично у всіх соціальних мережах, і YouTube тільки сприяє його поширенню. Створення відеороликів дає можливість продемонструвати продукт, послугу або історію компанії наочно й цікаво.

Крім того, YouTube дозволяє монетизувати контент, що робить його джерелом додаткового прибутку. Якщо канал набирає популярності, ви можете заробляти на рекламі чи спонсорстві.

Telegram

 

Telegram — це платформа для обміну повідомленнями. Останнім часом вона стала особливо популярною завдяки оперативності подання інформації. Однією з головних привабливих рис Telegram є його простота у використанні та навігації. Компанії створюють власні канали, де вони безпосередньо спілкуються з підписниками та клієнтами.

Крім того, у Telegram можна легко створити ботів, які автоматизують певні завдання.

Pinterest

Pinterest, подібно Instagram, наголошує на образному та естетичному контенті, де візуальний компонент виступає як центральний елемент. Тут користувачі створюють віртуальні дошки з зображеннями, які надихають чи висловлюють їхні інтереси. Бренди та компанії мають чудову можливість поділитися своїми продуктами, ідеями та стилем. Багато хто звертається до Pinterest для пошуку ідей для дому, моди, краси, подорожей та ін.

Twitter

 

Twitter — це проста та зрозуміла платформа, яка не вимагає складного налаштування й дозволяє безпосередньо спілкуватися з підписниками. Можливість негайного обміну інформацією на Twitter робить його ідеальним інструментом. Крім того, він дозволяє моніторити згадування та реагувати на них.

Особливу увагу варто звернути на такі функції, як хештеги, теги та tone-of-voice. Хештеги дозволяють брати участь в обговореннях, розширюючи охоплення контенту. Теги дають можливість привертати увагу конкретних користувачів до повідомлень. Tone-of-voice — це стиль і тон, які ви використовуєте у своїх публікаціях, щоб наголосити на унікальності компанії.

Щоправда, останнім часом було запущено альтернативну платформу для мікроблогінгу — Threads.

LinkedIn

 

LinkedIn — це справжня золота жила, особливо для тих, хто працює у сфері B2B. Якщо вам потрібно зв'язатися з впливовими людьми, менеджерами чи генеральними директорами, то, швидше за все, вам треба звернутися саме сюди. Тут можна знайти не лише ділових партнерів, а й нові можливості для розвитку бізнесу та кар'єри.

LinkedIn також відрізняється високим ступенем довіри з боку користувачів. Це чудове місце для того, щоб знаходити кваліфікованих фахівців, шукати вакансії та отримувати цінні поради від досвідчених професіоналів.

Viber

У світі, де мобільні застосунки грають ключову роль у комунікації, Viber є популярним інструментом для зв'язку з аудиторією та клієнтами. Ця програма встановлена ​​на мільйони смартфонів у всьому світі, що робить її потенційною платформою для зв'язку з великою кількістю користувачів.

Viber надає компаніям можливість надсилати різні типи повідомлень, зокрема текстові, голосові, відео та стикери. Підписники можуть отримувати персональні повідомлення, пропозиції та інформацію про нові продукти або послуги, що сприяє зміцненню зв'язку з брендом.

Як розробити стратегію SMM?

Один із найпростіших способів створення маркетингової стратегії в соціальних мережах — поставити собі 5 конкретних питань:

  1. Чому ви хочете бути в соцмережах?
  2. Хто ваша цільова аудиторія?
  3. Чим ви збираєтесь ділитися?
  4. Де ви думаєте це робити?
  5. Коли ви плануєте ділитися?

Насамперед необхідно задуматися над тим, навіщо вам соцмережі. Ви вибираєте платформу для того, щоб просувати свою продукцію? Щоб залучити трафік до свого сайту? Або для того, щоб обслуговувати клієнтів?

Як правило, краще зосередитися на якійсь одній, якщо лишень у вас немає команди, де люди можуть займатися різними завданнями.

Після того як ви визначилися з «навіщо», необхідно подумати про цільову аудиторію. Складіть найповніший її портрет і розділіть на невеликі сегменти.

Наступний крок — визначити, де ви розміщуватимете свій контент, чим ви збираєтеся ділитися. 

Пам'ятайте, що компанія зовсім не обов'язково повинна розриватися між усіма майданчиками. Проте буде розумно мати повний профіль у «великій четвірці» (Facebook, Instagram, Twitter і LinkedIn), оскільки саме вони найчастіше з'являються на першій сторінці результатів пошуку Google, коли люди шукають ваш бренд. І далі з урахуванням особливостей платформи ви формуватимете контент-план.

Коли розробите стратегію, то зможете знайти оптимальний час публікації методом експериментів.

FAQ

Що таке SMM?

Social Media Marketing — це стратегія просування бренду, продукту чи послуги через соціальні мережі за допомогою контенту, реклами та взаємодії з аудиторією. Завдяки можливостям платформ компанії вдається привернути та утримати увагу ЦА, підвищити впізнаваність бренду, налагодити продажі.

Як працює SMM ?

Він працює методом привернення уваги аудиторії, створення позитивного враження про компанію та збільшення залучення користувачів через різні стратегії та інструменти. За допомогою взаємодії з людьми через платформи соцмереж компаніям вдається налагодити зворотний зв'язок, підвищити конверсію.

Що входить до SMM-послуг?

Послуги передбачають розробку стратегії, створення та планування контенту, запуск рекламних кампаній, співпрацю з інфлюєнсерами, взаємодію з аудиторією, моніторинг та аналіз результатів. Всі ці елементи допомагають досягти поставлених цілей у соціальних мережах.

Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 2
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах