Продаж товарів за кордон дозволяє розширити можливості бізнесу та залучити нових клієнтів. Деякі товари дуже легко продаються за кордоном, але це можливо лише у випадку, якщо інтернет-магазин готовий до роботи із закордонними клієнтами. Потрібна підготовка до продажу за кордон, знання нюансів, особливостей та правильна організація роботи.
Які українські товари мають попит на світовому ринку
Світовий ринок потребує українських металів, зерна, олії, кукурудзи тощо. Саме ці продукти завжди переважали в експорті та давали Україні прибуток. Проте світ цікавить не лише сільськогосподарська продукція чи металургія.
Наразі інтерес за кордоном викликає українська легка промисловість та крафтова продукція. Серед товарів, що можна продавати за кордон з України, можна назвати:
- вироби з дерева (від скриньок та прикрас, до меблів);
- вироби з каменю (сувеніри, прикраси);
- кераміка (горщики, посуд, вази, сувеніри);
- якісний одяг, зокрема з вишивкою;
- вироби зі шкіри, сумки;
- стильні елементи декору;
- вишиті скатертини, рушники, серветки;
- ляльки ручної роботи – мотанки, обереги тощо;
- готові харчові продукти – мед, солодощі, алкоголь.
В принципі, продавати можна будь-який продукт, головне – визначитись з товаром, знайти свою аудиторію. Це означає, що не варто заспокоюватись, розмістивши оголошення в популярному інтернет-магазині та чекати на дзвінки. Треба як можна більше дізнатись, як продавати за кордон з України, використовуючи міжнародні сайти продажів та інші ресурси (наприклад, рекламувати товар в соцмережах, зокрема в профільних з релевантною аудиторією). І звісно, ж продавати можна не лише товари, але й різноманітні послуги: IT, виробництво контенту, дизайн тощо.
Плюси та мінуси продажу товару за кордон
Продаж товару за кордон дає можливість значно розширити горизонти та масштабувати бізнес. Деякі ніші абсолютно вільні, в інших доведеться конкурувати із закордонними виробниками, але новий ринок майже завжди збільшує збут. Продавати через інтернет магазин – найпростіший спосіб швидко знайти клієнта. Але навіть цей підхід має свої переваги та недоліки продажу товарів за кордон.
Переваги продажу за кордон
- розширення регіону, продаж здійснюється не лише в масштабах міста чи країни, а всього світу;
- використання іноземної валюти, що у сучасних умовах ринку є вигідним;
- відсутність конкуренції у багатьох нішах;
- висока популярність певних категорій продукту (наприклад, товарів ручної роботи та сувенірної продукції);
- постійне збільшення ринку;
- покращені фінансові можливості та платоспроможність споживача, завдяки чому вартість продукції зростає, а собівартість залишається без змін.
Здійснювати продаж товару за кордон однозначно вигідно. Витрати швидко окупаються, особливо якщо інтернет магазин якісний й привертає увагу закордонних клієнтів. Але така торгівля має й певні мінуси.
Недоліки продажу за кордон
- необхідність знання англійської мови на рівні спілкування, також слід грамотно скласти опис товару;
- додаткові витрати на створення англомовної версії сайту;
- організація процесу доставляння товару, потрібно дивитись, які транспортні компанії можуть запропонувати свої послуги для вашого сегмента;
- проблеми з поверненням товару, обслуговуванням угоди та технічними особливостями;
- високі вимоги до сервісу та обслуговування, необхідність розуміти не лише мову покупця, але його менталітет.
Проте з усіма мінусами можна працювати, мінімізувавши їх. Насамперед потрібно бути морально готовим працювати із закордонним ринком, подбати про технічну частину та якість продукції. Тоді, при правильному підході та маркетингу, на інтернет магазин чекає успіх на закордонному ринку.
Аналіз попиту на закордонних ринках
Продаж за кордон товарів та послуг потребує проведення певної аналітики. Те, що у нас продається погано, на закордонному ринку може чудово вистрілити. Але це правило діє і в іншому напрямку. Інтернет магазин буде успішнішим, якщо це товар високої якості або він ексклюзивний. Варто очікувати на хороші результати, якщо ціна буде нижчою, ніж в закордонних виробників ідентичних товарів. Це можливо, оскільки собівартість, зазвичай, нижча, але варто враховувати особливості доставляння.
Робота над асортиментом товару вкрай важлива. Інакше можна вкластися в проект, який себе не виправдає. Наприклад, продаж взуття чи брендових речей через інтернет магазин буде не таким вигідним, оскільки на закордонному ринку ціни нижчі. Якщо тільки ви не виробляєте брендований одяг. Як дізнатись, що можна продавати за кордон? Потрібно проаналізувати ринок. Ось кілька рекомендацій:
- Високий попит має продукція ручної роботи. Це може бути одяг, посуд, меблі, предмети декору та побуту. Такий товар буде популярним та конкурентоспроможним.
- Сувеніри також добре продаються. Можна використовувати національний колорит, товари для мандрівників та туристів, продукцію, яка добре купується на курортах.
- Натуральна косметика, особливо з місцевих регіонів, добре заходить на закордонний ринок. Головне, мати всі необхідні сертифікати для продажу подібного товару.
- Продукти, які неможливо купити у Європі чи США. Навряд чи в цих країнах можна придбати вишиванку, національні рушники чи подібні вироби.
Якщо ви хочете здійснювати продаж за кордон, виставляючи популярну продукцію, варто проаналізувати конкурентів. Вивчіть ринок, подивіться ціни, прорахуйте, чи буде вигідно заходити з цією пропозицією. Можна найняти спеціалістів, які допоможуть виконати аналіз ринку, щоб визначити, що можна продавати за кордон. Подібні інвестиції заощадять подальші витрати.
Підготовка інтернет-магазину до продажів за кордон
Щоб розпочати продаж товарів та послуг за кордон, необхідно підготувати інтернет-магазин. Він має відповідати певним вимогам. Потрібно продумати, як будуть відбуватися доставлення та інші технічні процеси. Недостатньо просто зробити інтернет магазин для міжнародного продажу, потрібно його правильно зареєструвати та підготувати.
Реєстрація на міжнародних маркетплейсах
Щоб розпочати продаж товару за кордон, необхідно зареєструватись на одному з міжнародних торгових агрегаторів. Понад 70% продажів здійснюється саме за допомогою маркетплейсів. Навіть якщо ви маєте власний інтернет магазин, продажі йтимуть гірше. Існує кілька популярних торгових платформ, які можна використовувати для реалізації товарів за кордон:
- Etsy.com. Майданчик, де продаються вінтажні речі, хендмейд товари. Невисока комісія, існує партнерська програма, що дозволяє додати 40 товарів безплатно, якщо ви перейшли за посиланням чинного продавця. Чудовий майданчик для виходу на закордонний ринок.
- eBay.com. Найпопулярніший сервіс для міжнародної торгівлі. На вибір пропонується 2 типи акаунту: індивідуальний та бізнес. У першому не потрібні документи для ведення підприємницької діяльності, але існує обмеження щодо кількості товарів та виведення грошей (не більше 1000 $ місяць). За 3 місяці після першого продажу знімаються всі обмеження. Бізнес обліковий запис вимагає підтвердження реєстрації компанії або ФОП, але в такому випадку можна використовувати власний бренд.
- Amazon.com. Ще один популярний майданчик з можливістю вибору кількох типів облікових записів. Серед плюсів - помірна комісія, вигідні умови співпраці, великий попит та популярність ресурсу. Підходить для будь-яких видів продукції.
- Marketplace.asos.com. Відмінний майданчик для продажу одягу, але досить високі відсотки за продаж. Мінімально потрібно розмістити 15 товарів, але при цьому немає обмежень за кількістю. Прекрасне місце для позиціювання власного бренду одягу.
Ви можете підібрати й інші платформи, але вищезазначені мають великий попит і дозволять швидко увійти на міжнародний ринок. Підбирайте маркетплейс, реєструйтеся та переходьте до наступного етапу.
Аналіз пропозицій та цін конкурентів
Працюючи на закордонний ринок, потрібно бути готовим до запеклої конкурентної боротьби. На даному етапі важливо вивчити пропозиції конкурентів, зрозуміти їх УТП, ціни та можливості. Продумайте свій асортимент, пошукайте конкурентів та проведіть аналіз. Це дозволить зробити вигідну пропозицію для своїх покупців та виділитися серед інших продавців.
Підбір асортименту продукції
Залежно від ніші слід визначити асортимент продукції для продажу товарів за кордон. Важливо позиціювати себе як унікальний магазин, який пропонує для своїх клієнтів лише якісний та неповторний продукт.
Рекомендується скласти експериментальний асортимент з огляду на можливості майданчика, на якому ви зареєстровані. Додайте товари та слідкуйте 10-30 днів за аналітикою. Подивіться, що продається краще, а що гірше. Доведеться регулярно вносити правки, але це гарантує якісний результат. Якщо ви продаєте товари вітчизняного виробництва, або виготовляєте їх самостійно, обов'язково варто це вказувати, тоді попит буде вищим.
Організація доставляння
Це найскладніше питання під час продажу за кордон. Можна обрати національну пошту, яка доставляє до всіх країн світу. Це найпростіший та найнадійніший спосіб. Він доступний, дешевий, але можуть підвести невисокі швидкість та якість доставляння.
Додатково слід звернути увагу на міжнародні транспортні компанії. Вартість послуг, звичайно, вища, але і якість обслуговування набагато краща.
Адаптація інтернет-магазину
Не менш важливо адаптувати інтернет-магазин для продажу товарів за кордон. Він має відповідати наступним вимогам:
- англомовна версія сайту є обов'язковою, в ідеалі використовувати мультимовність;
- бренд має бути унікальним, переконайтеся, що ваша назва не повторює назв інших магазинів, не лише у вітчизняному, а й у міжнародному сегменті;
- особливості лінгвістики також варто враховувати, те, що добре звучить рідною мовою, може не мати жодного сенсу англійською;
- Стильний вигляд сайту також важливий, створюючи магазин, орієнтуйтеся на світові тенденції дизайну.
Дотримуючись цих мінімальних вимог, магазин буде зрозумілий для закордонних користувачів. Пам'ятайте, що вимоги до нього будуть набагато вищими. Також обов'язково має бути прописана політика конфіденційності, умови повернення, доставляння, оплати та інша важлива інформація.
Особливості місцевого законодавства
Звертайте увагу на те, що для продажу товарів за кордон слід дотримуватись правил місцевого законодавства. Потрібно дотримуватися GDPR – політики конфіденційності, яка використовується в європейських країнах. Слідкуйте, щоб ваші товари не потрапляли до категорії забороненої продукції для ввезення в країну.
Прорахуйте податкові та митні збори, їх варто враховувати в ціні на товар. Рекомендуємо звернутися до фахівців, які допоможуть прорахувати економічні дані, щоб не обдурити себе.
Вибирайте платіжну систему
Надайте покупцям можливість зручної системи оплати. Хоча, важливіше не стільки комфорт використання, скільки безпека. Найпростіший спосіб – використовувати системи Payoneer та PayPal. Вони перевірені роками, закордонні покупці довіряють їм, а в Україні можна вивести гроші з обох сервісів через посередників. До речі, витрати на виведення коштів також варто враховувати під час ціноутворення.
Також можна під'єднати банки-еквайри, які дозволяють приймати оплату безпосередньо на сайті. Переконайтеся, що еквайр підтримує міжнародні карти та працює за кордоном. Для застосування цього способу, швидше за все, доведеться відкрити валютний рахунок.
Висновок
Продаж товару за кордон – це перспективний напрямок, який дозволить масштабувати бізнес. Звичайно, інтернет-магазин потрібно підготувати до продажу товарів за кордон. Якщо ви досі не маєте власного магазину, й тільки плануєте його відкривати, є сенс замислитись над створенням платформи, призначеної для міжнародної торгівлі. Це допоможе скоротити витрати на реорганізацію сайту.
Важливо не лише пропонувати якісний товар, але й перекласти сайт мовою покупця, організувати доставляння та під'єднати платіжні системи. Але все це нескладно, виходьте на міжнародний ринок та розширюйте можливості свого бізнесу.