click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

10 головних трендів розвитку технологій B2B у 2022 році

1710

В епоху коронавірусу сектор B2B стрімко йде в "цифру", як і вся світова економіка. Якщо стрімкий перехід роздробу в онлайн був очікуваним та зрозумілим, то подібна ситуація в гуртових продажах стала для багатьох учасників ринку несподіванкою.

За даними McKinsey, наприкінці 2020 року лише 30% споживачів у цьому сегменті мали бажання спілкуватися з постачальниками особисто. Ринок швидко перебудовується, компанії диджиталізуються й не поспішають повертатися до "докоподібних" звичок.

Технології почали відігравати у сфері B2B набагато вагомішу роль, стрімко змінюється модель відносин між споживачами та постачальниками. У 2022 році розвиток сфери визначатиме безліч технологічних трендів. Придивімось до них ближче.

Головні тренди технологій для B2B

Головні тренди технологій для B2B

1. Зростання нішевих маркетплейсів

В гуртових закупівлях доводиться мати справу з величезними каталогами пропозицій, їхній ручний перебір забирає у співробітників багато часу та сил. Менеджери компанії-споживача будуть раді знайти нішеві торгові майданчики, де немає нічого зайвого. У такий спосіб шукати потрібну продукцію та порівнювати ціни набагато простіше.

У міру занурення B2B в онлайн очікується появи безлічі нових нішевих маркетплейсів. Подібні магазини мають з'явитися у сферах, які багато років уникали електронної комерції (уявіть собі маркетплейс обладнання для хімічної промисловості, наприклад).

2. Використання штучного інтелекту

Засоби штучного інтелекту поступово входитимуть до рутини бізнесу. Сьогодні за допомогою відносно простих алгоритмів можна вирішувати безліч трудомістких завдань: систематизувати бази даних за клієнтами або товарними позиціями, спростити роботу з товарним каталогом, реалізувати пошук на основі розпізнавання голосу або зображення.

Перспективи використання штучного інтелекту у бізнесі сьогодні складно оцінити. Але зараз вже йдеться про створення розумних систем управління, які можуть вирішувати нетипові завдання без допомоги людини.

3. Чат-боти

Ще одна сфера, що швидко зростає, із застосуванням штучного інтелекту. За даними дослідження Drift State of Conversational Marketing, з 2019 року використання чат-ботів зросло майже вдвічі - на 92%.

Ще кілька років тому чат-боти на корпоративних сайтах зазвичай викликали роздратування (у кращому випадку – веселили безглуздістю своїх відповідей). Але зараз вони достатньо розумні, аби надавати споживачеві інформацію та адекватні відповіді на типові питання. Для бізнесу це корисний канал комунікації, який дозволяє дешево й точно обробляти клієнтські запити.

4. Автономні системи

Засобами автоматизації у 2022 році важко когось здивувати: підприємства давно використовують CRM або ERP-системи, які диджиталізують свої склади та доставляння.

Наступним кроком стане "автоматизація автоматизації" - формування інтелектуальних систем, які будуть готові до самоуправління та оптимізації без допомоги людини.

Так, звучить як фантастика. Але за оцінками Gartner, це один із головних стратегічних трендів технологічного розвитку бізнесу у найближчі п'ять років. Здатні до самонавчання алгоритми допускатимуться до вирішення дедалі складніших проблем бізнесу.

Автономні системи

5. Динамічне ціноутворення

За умов жорсткої конкуренції правильна робота з цінниками може стати ключем до успіху. Ціна має відповідати ринку - бути не надто високою, але приносити максимум прибутку.

Моніторити ринок вручну марно. Для цього є софт на кшталт AllRival та uXprice, який допомагає визначає ідеальну ціну в режимі реального часу, випливаючи з поточної ситуації на ринку.

6. Прогностична аналітика

Ви напевно помічали, що браузерна реклама вправно підлаштовується під пошукові запити й часто видає влучні рекомендації. Це можливо завдяки засобам прогнозної аналітики.

Аналіз поведінки аудиторії дозволяє прогнозувати її поведінку, покупки та подальші запити. Залучити та утримувати клієнтів стає набагато простіше.

Цей метод давно використовується гігантами на кшталт Google та Amazon, але зараз з'явилися й "коробкові" аналітичні послуги, доступні для бізнесу. Такі інструменти прийдуть й до B2B – це лише питання часу.

7. Електронний документообіг

Багато гуртових постачальників досі не вірять в електронний документообіг й люблять фіксувати все на папері. Але їм доведеться підлаштуватися під реалії нової цифрової економіки.

Скоро масовою практикою стане автоматичне формування документів, підписувати їх можна буде онлайн. Необхідність переходу на ЕДО назріла давно, всі технології для цього давно створені.

8. Інтерес до PWA-додатків

Смартфон давно став одним із головних робочих інструментів у будь-якому бізнесі, розробка мобільних застосунків зараз актуальна як ніколи.

Один з найдешевших та найефективніших способів розробити кросплатформний мобільний застосунок - використання технології PWA (Progressive Web App). PWA-застосунок схожий на нативний й може запропонувати майже аналогічний функціонал, але відкривається у браузері.

Така програма має купу потрібних в гуртових продажах переваг: простота розробки та підтримки, швидкість роботи, можливість працювати з ресурсами сайту без інтернету.

9. B2B-продукти стануть зрозумілими

Психологія споживачів змінилася - тепер вони хочуть робити гуртові закупівлі для юросіб з такою ж легкістю, як й проходить їх шопінг онлайн.

У користувачів сервісів для бізнесу зросли вимоги до дизайну та функціоналу цифрових продуктів. Зокрема, у нашому кейсі з B2B-перевізником Delivery реліз нового застосунку спровокував бум завантажень (зростання завантажень становило 300%).

Бренди дедалі частіше створюватимуть гнучкі та універсальні платформи, де обслуговуватимуть як роздрібних, так і гуртових клієнтів.

10. Наголос на безпеку

Швидкість та глибина цифрової трансформації не лише надають бізнесу переваги, а й створюють ризики кібербезпеки. У сегменті B2B цей ризик особливо високий, адже тут дії злочинців можуть спричинити масштабні наслідки.

Згідно з прогнозом Gartner, у новому році атаки на API корпоративних систем стануть одним з улюблених занять хакерів. Бізнесу доведеться подбати про захист себе та своїх клієнтів від витоку даних. Розробникам – підвищувати планку захищеності своїх продуктів.

як діджиталізувати B2B

Як диджиталізувати B2B

Розуміння передових техно-трендів дуже корисне, коли потрібно мислити стратегічно. Але більшості компаній потрібно починати з малого – розібратися у своїх внутрішніх процесах; з'ясувати, які з них швидко та дешево можуть бути автоматизовані.

Практика показує, що прості кроки можуть мати дуже помітний результат. Перехід на електронний документообіг, впровадження TMS та WMS систем до логістики, об'єднання баз даних – все це допоможе вивести бізнес на новий рівень.

Повноцінний запуск гуртової торгівлі в онлайні вимагатиме розробки B2B-порталу. Така платформа має бути кросплатформною й містити набір потрібних споживачеві інструментів: особистий кабінет, каталог товарів, повну інформацію про товари та залишки на складі. Але головне - це можливість будь-якої миті здійснити покупку в пару кліків.

Наша експертиза у B2B

Ми розробляємо інструменти диджиталізації бізнесу: портали, програми, CRM-системи, засоби TMS та WMS.

Завдання цих рішень - підвищити лідогенерацію та продаж; автоматизувати роботу з гуртовиками, дистриб'юторами та дилерами. Наші фахівці допоможуть об'єднати бази даних, створити зручну для клієнтів та менеджерів платформу з єдиним товарним каталогом.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

4/5
Корисність
Проголосували 4
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Розробка нового продукту - це процес, що дозволяє пройти від етапу ідеї до етапу реалізації…
Wezom
Wezom
Наша мета – донести: чому корпоративний сайт працює неефективно, чого насправді слід добиватися від нього,…
Олексій Варламов
Олексій Варламов
Програми для туристів – це інструмент комфортної та ефективної взаємодії між турагентством та мандрівником.
Wezom
Wezom
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?