Google Shopping – тренд в інтернет-рекламі

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
22.10.2023
22.10.2023
4.1
11058
12 хвилин
0

Коли сучасний користувач чує слово «Google», то перша асоціація, яка виникає в нього в голові, пов'язана з пошуком інформації. Дійсно, корпорація Google нам усім допомогла швидко знаходити найкращі рецепти, гарні книги та фільми, дізнаватися про новини. Але не менш значущою стала допомога Гугла в бізнесі. Підприємцям, які прагнуть продавати більше товарів та розвивати свій бренд, важливо звернути увагу на Google Shopping.

Google Shopping – що це?

Це платформа, що дозволяє споживачам досліджувати, порівнювати та купувати товари у широкого кола онлайн-продавців.

Цей корисний сервіс систематизує мільйони товарів та оглядів у зручному візуальному форматі, і в результаті люди отримують можливість легко знаходити потрібну продукцію за зовнішнім виглядом та ціною, використовуючи різні фільтри.

Товари, представлені в Google Покупках, часто з'являються у звичайних результатах пошуку Google, у каруселі у верхній частині сторінки.

Навіщо потрібен Google Shopping і яка користь від нього

Насамперед цей сервіс потрібен для того, щоб спростити пошук для користувачів. Людям не знадобиться відкривати безліч вкладок, щоб порівняти товари та ціни. Все це стає доступним на одній сторінці. Особливо корисний такий підхід, якщо споживач користується мобільним пристроєм, де перемикання між вкладками не завжди зручне.

Підприємцю користуватися можливостями цієї платформи також вигідно, оскільки фахівець може:

  • налаштувати автоматичне оновлення даних про нову вартість продукту або його наявність;

  • допомогти візуально виділитись зі своїми пропозиціями серед текстових результатів пошукової видачі;

  • залучити зацікавлених користувачів;

  • заощадити рекламний бюджет. Це пояснюється тим, що реклама на такій платформі буває дешевшою, ніж у класичних контекстних рекламних кампаніях.

Результатами цього є приріст трафіку на сайт і збільшення конверсії.

Де будуть показані оголошення Google Shopping, як вони виглядають

Оголошення Гугл Шопінг відображаються в результатах пошуку Google, у верхній частині сторінки або праворуч (у десктопній версії сайту). Ще один ряд горизонтальної «каруселі» з картками товару з'явиться у видачі при скролінгу.

Також вони відображаються у вкладці «Покупки».

Зовнішній вигляд оголошень Google Shopping відрізняється від традиційних текстових. Увагу привертають візуальні елементи: зображення продукту, назва, ціна, бренд чи магазин, що продає продукцію, іноді додають рейтинг товару.

У чому принцип роботи Google Shopping

Щоб продукт з'явився в каруселі у верхній частині сторінки, продавцю потрібно відправити в Google файл, який називається фід даних. У цьому документі міститься вся необхідна інформація про товар: назва, опис, зображення та ціна.

Алгоритм Google обробляє ці дані, щоб продукція була відображена, коли користувачі виконують пошук за відповідними запитами. Коли споживач натисне на один із показаних товарів, система його перенаправить на сайт продавця для оформлення замовлення.

Налаштовуємо рекламу в Google Shopping

Перш ніж почати працювати в цьому сервісі, необхідно ознайомитись з його правилами та обмеженнями, а також переконатися, що сайт нічого не порушує. Інакше акаунт у Гугл Шопінг може бути заблокований. Крім цього, необхідно дотримуватись наступних критеріїв:

  • вебсторінки, на яких здійснюється збір особистої інформації, мають бути захищені протоколом SSL. Така сама вимога висувається до сторінок, де обробляються платежі;

  • забороняється використовувати особисту інформацію про користувачів без їхньої згоди;

  • на вебресурсі мають бути зазначені контактні дані компанії, зокрема фізична адреса, адреса електронної пошти та номер телефона;

  • на відповідних сторінках сайту має бути чітка інформація про умови доставки, оплати та повернення товарів. Якщо ваш бізнес не надає послуги з повернення продукції, це також потрібно вказати.

Повну інформацію про правила та рекомендації можна знайти на офіційному вебсайті Google Merchant Center.

Далі розповімо про те, як розпочати просування через Google Shopping.

Створюємо акаунт у Google Merchant Center

На цьому етапі вам необхідно буде зробити декілька простих кроків:

  1. Працюйте на сайті Google Merchant Center.

  2. Якщо ви вже маєте обліковий запис Google (наприклад, Gmail), увійдіть до нього. Якщо ні, то створіть новий акаунт, натиснувши на відповідне посилання.

  3. Внесіть інформацію про компанію. Далі потрібно заповнити форму, де необхідно чітко вказати назву організації та країну, у якій вона працює.

  1. Підтвердьте свої права на вебресурс, який ви маєте намір просувати. Для цього потрібно додати на сайт HTML-тег або завантажити файл, наданий Google Merchant Center.

  2. Прочитайте умови використання Google Merchant Center і позначте, що ви погоджуєтесь з ними.

Тепер ви можете почати завантажувати інформацію про продукти, створювати кампанії в Гугл Шопінг і налаштовувати рекламу.

Зв'язуємо Google Ads та Merchant Center

Це необхідно зробити, щоб мати повний доступ до аналітичних даних. У верхньому правому куті меню потрібно відкрити вкладку «Зв'язок з іншими сервісами» та надіслати запит.

Якщо при реєстрації в обох сервісах використовувався однаковий акаунт, то зв'язок між ними далі буде встановлений автоматично. Якщо ні, то потрібно підтвердити зв'язок в інтерфейсі Google Ads.

Створюємо фід даних

Тепер потрібно навчитися передавати інформацію про товар у Google Покупках. Як ми вже говорили, для цього буде потрібен файл із деталями про продукти в одному з форматів – .txt, .xml, .gz, .zip, .bz2. Це фід даних. У ньому важливо вказати унікальний ідентифікатор товару, найменування, характеристики, ціну, доступність, бренд тощо. Детальний перелік атрибутів та повну інструкцію щодо їх використання можна знайти в «Специфікації даних про товар».

Важливо! Про наявність будь-яких обмежень на продаж продукції також потрібно зазначити при завантаженні фідів. Наприклад, це актуально під час реалізації товарів для дорослих. В іншому разі акаунт може бути заблокований.

Для просування інтернет-магазину потрібно попрацювати над заповненням цього файлу та надати якнайбільше інформації. Вказуйте, яким категоріям людей призначений товар, які терміни його експлуатації, які розміри продукту. А далі алгоритми зможуть його ідентифікувати й показати у відповідь на розширений низькочастотний запит (наприклад, «синя спортивна форма для хлопчика 6 років»).

Те саме можна сказати й про атрибут Description (опис). Порівнюючи зміст ключових запитів та описів продуктів, пошукові алгоритми, найімовірніше, покажуть ту картку товару, де було більше збігів.

Також ми рекомендуємо створити додатковий фід для онлайн-оновлення асортименту. Це актуально для тих платформ, де часто змінюються асортименти та ціни. У такий файл достатньо включити лише 5 атрибутів і налаштувати автоматичне оновлення. Так ви уникнете блокування акаунта через велику кількість товарів із неправильною ціною.

Завантажуємо фід даних

Завантажити файли на сервіс можна в розділі «Фіди» в блоці «Товари».

Тут потрібно вказати такі відомості:

  • регіон, де продукція продаватиметься;

  • мова заповнення таблиць;

  • послуги, які планується використовувати для просування. Позначте Shopping, якщо збираєтесь запускати рекламні кампанії, або Display, якщо хочете підключити ремаркетинг у медійній мережі;

  • джерело, звідки завантажуватиметься інформація;

  • час оновлення даних. Наприклад, якщо на сайті налаштовано оновлення інформації о 18:00 щодня, то на сервісі потрібно вказати на годину пізніше, щоб дані у фідах точно оновилися.

Якщо під час завантаження файлів виникають помилки, вони будуть відображені в розділі «Діагностика».

Налаштовуємо товарні оголошення через Google Adwords

Щоб налаштувати товарні оголошення, скористайтеся сервісом Google Adwords. Увійшовши до акаунта, дійте за таким планом:

  1. Клацніть на «+» та виберіть «Створити нову кампанію».

  2. Далі вкажіть мету — «Продаж».

  3. Клікніть на «Торговельну кампанію».

  1. Далі виберіть свій акаунт Merchant Center і визначте країну, на яку орієнтований бізнес.

  2. Вкажіть, якщо вам потрібна «Розумна кампанія», зверніть увагу, що це не можна буде змінити пізніше.

Останній етап – визначити бюджет на покази товарних оголошень. Пізніше це налаштування можна відкоригувати, враховуючи результати кампаній.

Який варіант структури кампанії в Google Shopping вибрати

Варто розглянути декілька варіантів структурування кампаній у Гугл Шопінг та спробувати зрозуміти, для яких випадків вони найбільше підходять.

Усі товари об'єднані в одну групу, а ставки призначаються потоварно

Цей метод є одним із найпоширеніших у Google Покупках. Продукція групується за категоріями або ознаками, і для кожного товару встановлюються індивідуальні ставки.

Цей метод актуальний для онлайн-майданчиків, де представлений неширокий асортимент (наприклад, товари одного бренду). Але для мультибрендових магазинів така структура може не підійти через велику кількість розгалужень та груп товарів, які перекривають одна одну.

SPAG — кожна група під окремий продукт

Це складніша ієрархія структури, у якій є групи та підгрупи. Така схема надає більше можливостей для керування. Щоб краще зрозуміти, як застосувати стратегію SPAG (Single Product Ad Groups), розглянемо схему:

Цей метод структурування також найкраще підходить для інтернет-магазинів із невеликою кількістю товарів (до 100 одиниць). Якщо каталог ширший, то рекомендується застосовувати таку стратегію лише для найпопулярнішої продукції, а не для кожної позиції.

Структури з управління ставками на рівні запитів

Цей підхід відрізняється від двох попередніх. Він ґрунтується на запитах, які роблять користувачі, а не на самих продуктах. Для впровадження такої структури необхідно створити три кампанії:

  • загальну;

  • брендову;

  • продуктову.

Далі для кожної з них вказують пріоритет і призначають ставки.

Це ефективна стратегія, яка орієнтована на потреби користувачів, але для її реалізації потрібно виділити більший бюджет.

Alpha та Beta кампанії

Головна відмінність між ними полягає в тому, що Alpha-структура насамперед націлена на конверсії, тоді як Beta — на інші запити. Це забезпечує точніше керування ставками — їх можна підвищити на конверсійні запити та знизити на інші групи.

Цей спосіб структурування кампаній відмінно підходить для таких інтернет-магазинів, де асортимент товарів не перевищує 200 одиниць. Разом із тим варто врахувати, що якщо бюджет обмежений, то такі стратегії вам не підходять.

Налаштування кампаній за пристроями

Очевидно, що рекламні кампанії показують різну ефективність на настільних комп'ютерах, планшетах та смартфонах. Орієнтування на тип пристрою дозволяє оптимізувати бюджет просування, спрямовуючи його туди, де можна отримати прибуток.

Цей метод підходить як для невеликих магазинів з обмеженим асортиментом товарів, так і для великих вебресурсів із безліччю товарних позицій. Коли стратегію доповнюють біддингом на рівні запитів, результати можуть бути ще кращими.

Ремаркетинг (RLSA)

RLSA (Remarketing Lists for Search Ads) — це стратегія повернення користувачів, які вже мали досвід взаємодії з брендом.

Нагадуємо, що її не варто використовувати при рекламуванні магазинів, які тільки починають свою діяльність. Однак у тому разі, якщо компанія вже довгий час працює на ринку та має базу клієнтів, використання стратегії ремаркетингу просто необхідне.

Як оптимізувати торгові кампанії

Пропонуємо вам короткий чек-лист для оптимізації торгових компаній у Гугл Шопінг. Перевірте свою роботу за цими позиціями, і ви переконаєтеся, що реклама стане результативнішою:

  1. Виключіть мінус-слова, щоб точніше визначити пошукові запити, за якими ваші оголошення відображатимуться в пошуку.

  2. Регулярно коригуйте ставки, стежте за CTR (Click-Through Rate) та CPC (Cost-Per-Click), приділяючи увагу відсотку показів та конверсій у різних товарних групах.

  3. Розділіть торгову кампанію за регіонами та сформуйте окремі рекламні кампанії для густонаселених чи тих, де краще знайомі з брендом.

  4. Зробіть розклад для показу оголошень, щоб виключити нічний час або інші періоди, коли користувачі неактивні.

  5. Розробіть інформативні описи всіх товарів.

  6. Налаштуйте ремаркетинг, щоб повернути наявних клієнтів.

У разі потреби зверніться до наших фахівців за допомогою, особливо якщо вас цікавить гарантований результат у рекламі Google Shopping.

Як розрахувати вартість просування в Google Merchant Center

Вартість налаштування реклами в Google Merchant Center залежить від декількох ключових факторів, таких як:

  • необхідність технічного доопрацювання сайту для відповідності вимогам Google Merchant Service. План усунення недоліків може передбачати підключення SSL-сертифікатів, додавання форм СТА, реєстрацію в Google Ads та Google Analytics та інші роботи;

  • рішення про те, потрібно просувати категорії товарів чи рекламувати кожен продукт окремо;

  • загальна кількість товарних позицій на сайті;

  • запланована ставка за клік (P2C).

Вартість налаштування Google Merchant Service для кожного проєкту розраховується індивідуально. Щоб отримати докладнішу інформацію про вартість налаштування для вашого сайту, зв'яжіться з нами.

Наші результати в налаштуванні реклами Google Shopping

Приклад 1: магазин електроніки та аксесуарів Itlook.ua.

За два місяці наш клієнт вклав 62 478 грн та отримав повернення в розмірі 230 000 гривень. Це спричинило рентабельність інвестицій до 268%.

Приклад 2: інтернет-магазин меблів Dybok.ua.

Використовуючи Гугл Шопінг, клієнт знизив вартість кліків на 6% і збільшив прибуток від реклами на 34%. Рентабельність інвестицій досягла 239%.

Приклад 3: стартап з доставки їжі Foodex24.

З застосуванням Google Shopping, команда Wezom скоротила вартість кліків у 2,5 раза та збільшила трафік у 2,9 раза всього через місяць роботи. Це спричинило подвоєння доходу.

Замість підсумку

Підбиваючи підсумки, варто зазначити, що в Україні Google Shopping — відносно новий напрям, і тут поки що немає гострої конкуренції. Кліки обходяться дешевше, ніж у контекстній рекламі, що робить його привабливим для вивчення та використання.

Однак налаштування Google Shopping вимагає глибоких знань правил і певних навичок для ефективної роботи та виключення блокування акаунта. Крім того, при великій кількості товарних позицій потрібен значний час на створення та завантаження фідів. У цьому вам допоможуть досвідчені спеціалісти.

Як вам стаття?
4.1
Проголосувало: 7
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
wezom logo
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах
Цей сайт використовує cookie-файли для більш комфортної роботи користувача. Продовжуючи переглядати сайт, Ви погоджуєтеся на використання cookie.