Як налаштувати Google Shopping: покрокова інструкція

3.9
04.06.2025
16776
0

Коли сучасний користувач чує слово «Google», то перша асоціація, яка виникає в нього в голові, пов'язана з пошуком інформації. Дійсно, корпорація Google нам усім допомогла швидко знаходити найкращі рецепти, гарні книги та фільми, дізнаватися про новини. Але не менш значущою стала допомога Гугла в бізнесі. Підприємцям, які прагнуть продавати більше товарів та розвивати свій бренд, важливо звернути увагу на Google Shopping.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Google Shopping – що це?

Google Shopping — це платформа, яка об'єднує пропозиції безлічі інтернет-магазинів і надає користувачеві максимум інформації про товари. Людині достатньо ввести запит у пошук Google — і їй одразу буде показано добірку варіантів із фотографіями, цінами, назвами магазинів і рейтингами продавців. Інформація відображається у вигляді каруселі товарів у верхній частині сторінки.

Це платформа, що дозволяє споживачам досліджувати, порівнювати та купувати товари у широкого кола онлайн-продавців.

Цей корисний сервіс систематизує мільйони товарів та оглядів у зручному візуальному форматі, і в результаті люди отримують можливість легко знаходити потрібну продукцію за зовнішнім виглядом та ціною, використовуючи різні фільтри.

Товари, представлені в Google Покупках, часто з'являються у звичайних результатах пошуку Google, у каруселі у верхній частині сторінки.

Навіщо потрібен Google Shopping і яка користь від нього

Насамперед цей сервіс потрібен для того, щоб спростити пошук для користувачів. Людям не знадобиться відкривати безліч вкладок, щоб порівняти товари та ціни. Все це стає доступним на одній сторінці. Особливо корисний такий підхід, якщо споживач користується мобільним пристроєм, де перемикання між вкладками не завжди зручне.

Підприємцю користуватися можливостями цієї платформи також вигідно, оскільки фахівець може:

  • налаштувати автоматичне оновлення даних про нову вартість продукту або його наявність;

  • допомогти візуально виділитись зі своїми пропозиціями серед текстових результатів пошукової видачі;

  • залучити зацікавлених користувачів;

  • заощадити рекламний бюджет. Це пояснюється тим, що реклама на такій платформі буває дешевшою, ніж у класичних контекстних рекламних кампаніях.

Результатами цього є приріст трафіку на сайт і збільшення конверсії.

Де будуть показані оголошення Google Shopping, як вони виглядають

Оголошення Гугл Шопінг відображаються в результатах пошуку Google, у верхній частині сторінки або праворуч (у десктопній версії сайту). Ще один ряд горизонтальної «каруселі» з картками товару з'явиться у видачі при скролінгу.

Також вони відображаються у вкладці «Покупки».

Зовнішній вигляд оголошень відрізняється від традиційних текстових. Увагу привертають візуальні елементи: зображення продукту, назва, ціна, бренд чи магазин, що продає продукцію, іноді додають рейтинг товару.

Принцип роботи Google Shopping

Щоб продукт з'явився в каруселі у верхній частині сторінки, продавцю потрібно відправити в Google фід даних. У цьому документі міститься вся необхідна інформація про товар: назва, опис, зображення та ціна.

Алгоритм Google обробляє ці дані, щоб продукція була відображена, коли користувачі виконують пошук за відповідними ключами. Коли споживач натисне на один із показаних товарів, система його перенаправить на сайт продавця для оформлення замовлення.

Плюси та мінуси Google Standard Shopping

У цього інструменту є переваги та недоліки. Почнемо з плюсів.

  • Цільова видимість. Оголошення відображаються не тільки в основній пошуковій видачі Google, але також у спеціальному блоці Google Покупки та на платформі прайс-агрегатора Google Shopping. Це забезпечує доступність інформації для потенційних покупців на різних етапах прийняття рішення.

  • Дані про поведінку користувачів. Інструменти дають змогу аналізувати пошукові запити користувачів. Завдяки розумінню інтересів і намірів клієнтів можна оптимізувати стратегію просування та поліпшити релевантність пропозицій.

  • Висока ефективність та рентабельність. Порівняно з традиційними пошуковими та медійними рекламними кампаніями, оголошення Google Shopping часто демонструють вищі показники ефективності. Це зумовлено тим, що оголошення бачать користувачі, які вже виявили інтерес до відповідних товарів.

Таким чином, використання цього інструменту відкриває перед компаніями широкі можливості для цільового просування товарів.  Але слід пам'ятати й про недоліки. Наприклад, коли для однієї й тієї ж категорії товарів запущено кампанії Performance Max та стандартні кампанії Google Реклами, система автоматично спрямовує більшу частину рекламного трафіку та бюджету на Performance Max, таким чином обмежуючи показ об'яв зі стандартних кампаній для даної категорії товарів.

Крім цього, Google висуває багато вимог до сайту, який використовує Google Standard Shopping. Якщо під час перевірки буде виявлено невідповідність вимогам, обліковий запис заблокують. Детальніше про підготовку сайту далі.

Вимоги до інтернет-магазину

Ключовий акцент у вимогах зроблений на забезпечення якісного користувальницького досвіду та прозорість покупок. Їхнє дотримання дозволить інтернет-магазину успішно інтегруватися з Google Shopping. Розглянемо вимоги докладніше.

Платежі та доставка:

  • наявність онлайн-оплати з можливістю розрахунку банківськими картками;

  • чітке зазначення доступних способів оплати;

  • докладна інформація про умови та вартість доставки, включаючи адресну «до дверей».

Локалізація та валюта:

  • коректне відображення мовних версій: мова має бути ідентичною скрізь — на сайті, у фіді й т. д.;

  • використання державної валюти країни, на яку налаштовується кампанія.

Політика повернення та обміну:

  • чіткі та зрозумілі умови повернення товарів та коштів, розміщені на видному місці;

  • попередження, якщо повернення частини чи всіх товарів неможливе.

Наявність товарів та достовірність інформації:

  • можливість оформити замовлення тільки на товари, які є;

  • повна відповідність інформації про товари, ціни та умови дійсності;

  • відсутність хибних, які вводять в оману чи нездійсненних обіцянок.

Технічні вимоги:

  • обов'язкове використання SSL-протоколу (https) на сайті;

  • відсутність спливаючих вікон та банерів, що загороджують інформацію про товари;

Також потрібно пам'ятати про заборону настроювання рекламних кампаній для контрабандних товарів, алкоголю, медичних товарів, азартних ігор, тютюнових виробів та інших категорій.

Більш повну інформацію щодо підготовки сайту для запуску оголошень можна знайти у правилах Merchant Center.

Налаштовуємо рекламу в Google Shopping

Перш ніж почати працювати в цьому сервісі, необхідно ознайомитись з його правилами та обмеженнями, а також переконатися, що сайт нічого не порушує. Інакше акаунт у Гугл Шопінг може бути заблокований. Крім цього, необхідно дотримуватись наступних критеріїв:

  • вебсторінки, на яких здійснюється збір особистої інформації, мають бути захищені протоколом SSL. Така сама вимога висувається до сторінок, де обробляються платежі;

  • забороняється використовувати особисту інформацію про користувачів без їхньої згоди;

  • на вебресурсі мають бути зазначені контактні дані компанії, зокрема фізична адреса, адреса електронної пошти та номер телефона;

  • на відповідних сторінках сайту має бути чітка інформація про умови доставки, оплати та повернення товарів. Якщо ваш бізнес не надає послуги з повернення продукції, це також потрібно вказати.

Повну інформацію про правила та рекомендації можна знайти на офіційному вебсайті Google Merchant Center.

Далі розповімо про те, як розпочати просування через магазин Гугла.

Створюємо акаунт у Google Merchant Center

На цьому етапі вам необхідно буде зробити декілька простих кроків:

  1. Працюйте на сайті Гугл Мерчант Центра.

  2. Якщо ви вже маєте обліковий запис Google (наприклад, Gmail), увійдіть до нього. Якщо ні, то створіть новий акаунт, натиснувши на відповідне посилання.

  3. Внесіть інформацію про компанію. Далі потрібно заповнити форму, де необхідно чітко вказати назву організації та країну, у якій вона працює.

  1. Підтвердьте свої права на вебресурс, який ви маєте намір просувати. Для цього потрібно додати на сайт HTML-тег або завантажити файл, наданий сервісом.

  2. Прочитайте умови використання і позначте, що ви погоджуєтесь з ними.

Тепер ви можете почати завантажувати інформацію про продукти, створювати кампанії в Гугл Шопінг і налаштовувати рекламу.

Зв'язуємо Google Ads та Merchant Center

Це необхідно зробити, щоб мати повний доступ до аналітичних даних. У верхньому правому куті меню потрібно відкрити вкладку «Зв'язок з іншими сервісами» та надіслати запит.

Якщо при реєстрації в обох сервісах використовувався однаковий акаунт, то зв'язок між ними далі буде встановлений автоматично. Якщо ні, то потрібно підтвердити зв'язок в інтерфейсі Google Ads.

Створюємо фід даних

Тепер потрібно навчитися передавати інформацію про товар у Google Покупках. Як ми вже говорили, для цього буде потрібен документ з деталями про продукти в одному з форматів – .txt, .xml, .gz, .zip, .bz2. Це фід даних. У ньому важливо вказати унікальний ідентифікатор товару, найменування, характеристики, ціну, доступність, бренд тощо. Детальний перелік атрибутів та повну інструкцію щодо їх використання можна знайти в «Специфікації даних про товар».

Важливо! Про наявність будь-яких обмежень на продаж продукції також потрібно зазначити при завантаженні фідів. Наприклад, це актуально під час реалізації товарів для дорослих. В іншому разі акаунт може бути заблокований.

Для просування інтернет-магазину потрібно попрацювати над заповненням цього доку та надати якнайбільше інформації. Вказуйте, яким категоріям людей призначений товар, які терміни його експлуатації, які розміри продукту. А далі алгоритми зможуть його ідентифікувати й показати у відповідь на розширений низькочастотний запит (наприклад, «синя спортивна форма для хлопчика 6 років»).

Те саме можна сказати й про атрибут Description (опис). Порівнюючи зміст ключових запитів та описів продуктів, пошукові алгоритми, найімовірніше, покажуть ту картку товару, де було більше збігів.

Також ми рекомендуємо створити додатковий фід для онлайн-оновлення асортименту. Це актуально для тих платформ, де часто змінюються асортименти та ціни. В нього достатньо включити лише 5 атрибутів і налаштувати автоматичне оновлення. Так ви уникнете блокування акаунта через велику кількість товарів із неправильною ціною.

Завантажуємо фід даних

Завантажити їх на сервіс можна в розділі «Фіди» в блоці «Товари».

Тут потрібно вказати такі відомості:

  • регіон, де продукція продаватиметься;

  • мова заповнення таблиць;

  • послуги, які планується використовувати для просування. Позначте Shopping, якщо збираєтесь запускати рекламні кампанії, або Display, якщо хочете підключити ремаркетинг у медійній мережі;

  • джерело, звідки завантажуватиметься інформація;

  • час оновлення даних. Наприклад, якщо на сайті налаштовано оновлення інформації о 18:00 щодня, то на сервісі потрібно вказати на годину пізніше, щоб дані у фідах точно оновилися.

Якщо під час завантаження файлів виникають помилки, вони будуть відображені в розділі «Діагностика».

Налаштовуємо товарні оголошення через Google Ads

Щоб налаштувати товарні оголошення, скористайтеся сервісом Google Ads. Увійшовши до акаунта, дійте за таким планом:

  1. Клацніть на «+» та виберіть «Створити нову кампанію».

  2. Далі вкажіть мету — «Продаж».

  3. Клікніть на «Торговельну кампанію».

  1. Далі виберіть свій акаунт Merchant Center і визначте країну, на яку орієнтований бізнес.

  2. Вкажіть, якщо вам потрібна «Розумна кампанія», зверніть увагу, що це не можна буде змінити пізніше.

Останній етап – визначити бюджет на покази товарних оголошень. Пізніше це налаштування можна відкоригувати, враховуючи результати кампаній.

Наші результати в налаштуванні реклами Google Shopping

Приклад 1: магазин електроніки та аксесуарів Itlook.ua.

За два місяці наш клієнт вклав 62 478 грн та отримав повернення в розмірі 230 000 гривень. Це спричинило рентабельність інвестицій до 268%.

Приклад 2: інтернет-магазин меблів Dybok.ua.

Використовуючи Гугл Шопінг, клієнт знизив вартість кліків на 6% і збільшив прибуток від реклами на 34%. Рентабельність інвестицій досягла 239%.

Приклад 3: стартап з доставки їжі Foodex24.

З застосуванням Google Shopping, команда Wezom скоротила вартість кліків у 2,5 раза та збільшила трафік у 2,9 раза всього через місяць роботи. Це спричинило подвоєння доходу.

Підхід до використання Google Shopping у студії Wezom

Google Shopping можна назвати одним з найбільш ефективних інструментів для залучення цільового трафіку та підвищення продажів інтернет-магазину. Але це твердження працює лише в тому випадку, якщо обрано та реалізовано комплексний підхід. Особливо у висококонкурентному середовищі.

Ми, в компанії Wezom, надаємо послуги просування дійсно комплексно:

  1. Проводимо попередній аудит. Перед початком просування дуже важливо провести аудит інтернет-магазину/компанії, асортименту товарів або послуг, а також вивчити фактори, що впливають на рейтинг і позиції товарів. Це дає змогу вибрати найбільш підходящу стратегію просування.
  2. Оптимізуємо фіди та налаштовуємо кампанії. Наші фахівці оптимізують фіди згідно з вимогами Google Shopping, створюють грамотну структуру акаунтів та кампанію відповідно до встановлених бізнес-цілей, налаштовують таргетинг, ставки, розклади та інші параметри для досягнення максимальної ефективності.
  3. Розробляємо креативи. На цьому етапі ми комплексно працюємо над візуальною привабливістю оголошень, оскільки вона має вирішальне значення. Наші дизайнери створюють рекламні банери та попередній перегляд товарів, щоб ваша пропозиція виділялася на фоні конкурентів.
  4. Проводимо оптимізацію й А/Б-тестування. Для підвищення ефективності просування дуже важливо постійно оптимізувати креативи, враховуючи показники ключових метрик, а також працювати над удосконаленням кампаній і товарних фідів, що ми і робимо.

Крім того, ми в Wezom надаємо клієнтам вичерпну та деталізовану звітність щодо виконаних робіт та досягнутих результатів. Плюс формуємо перелік рекомендацій для подальшого підвищення продажів у Google Shopping.

Думка експерта

«Для більшості інтернет-магазинів Google Shopping корисний тим, що сервіс працює там, де покупець уже готовий прийняти рішення. По-перше, покази в Google Shopping потрапляють у топ пошуку — найпомітніше місце. По-друге, товари відразу відображаються з ціною, фото та назвою магазину, що допомагає швидше прийняти рішення про покупку.

Крім того, Гугл Шопінг відмінно працює в комплексі з іншими каналами та доповнює різні етапи воронки продажів. І нарешті, ви бачите, які товари просто клікають, а які з них реально приносять прибуток».

Захаревич Владислав, Head of PPC

Вартість послуг

Тип пакету послуг Ціна (на місяць)
БАЗОВИЙ
(для невеликих сайтів послуг)
Від 15 000 грн
ОПТИМАЛЬНИЙ
(для онлайн-магазинів)
Від 18 000 грн
Комплексний
(для маркетплейсів і сайтів-агрегаторів)
Від 18 000 грн

Замість підсумку

Підбиваючи підсумки, варто зазначити, що в Україні Google Shopping — відносно новий напрям, і тут поки що немає гострої конкуренції. Кліки обходяться дешевше, ніж у контекстній рекламі, що робить його привабливим для вивчення та використання.

Однак налаштування вимагає глибоких знань правил і певних навичок для ефективної роботи та виключення блокування акаунта. Крім того, при великій кількості товарних позицій потрібен значний час на створення та завантаження фідів. У цьому вам допоможуть досвідчені спеціалісти.

FAQ

Що таке Google Shopping?

Google Shopping — це платформа, яка допомагає користувачам швидко знаходити та порівнювати товари з різних онлайн-магазинів прямо в пошуку Google. Ключова особливість сервісу в тому, що він показує товари у верхній частині сторінки. При цьому сам Google нічого не продає. Він показує, що та де можна купити, а потім перенаправляє користувача на сайт магазину. Цей інструмент є додатковим каналом продажів, який працює на гарячу аудиторію.

Як запустити Google Shopping?

Перший крок для розміщення товарів у Google Shopping — створення акаунта в Merchant Center. Це безкоштовна платформа Google, де зберігаються всі дані про товари. Далі фахівці готують фід товарів — файл, де вказані всі характеристики кожної позиції. Наступний крок — підключення акаунта Merchant Center до Google Ads. Саме через Google Ads здійснюється реклама Гугл Шопінг. Далі запускають Smart Shopping або стандартну торгову кампанію. Після перевірки ваші товари почнуть з'являтися в результатах пошуку.

Як додати товар до Google Shopping?

Додати товар в Google Shopping можна через Merchant Center. Якщо у вас є акаунт на цьому сервісі, завантажений фід даних і виконана зв'язка з Google Ads, процес буде простим. Для цього є два способи: вручну й автоматично. Якщо у вас налаштована автоматична передача фіду, нові товари будуть довантажуватися за розкладом. Якщо ви завантажуєте файл вручну, просто відкрийте наявний фід, внесіть зміни та перезавантажте файл у Merchant Center.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Copywriter
10
Сотні проєктів: лендинги, блоги, рекламні кампанії, email-розсилки та соціальні мережі — з фокусом на охоплення, трафік і конверсії. Володіє навичками роботи з tone of voice, структурою контенту та психологічними тригерами. Має досвід у сферах e-commerce, технологій, B2B, FMCG та освіти. Кожен текст — це баланс чіткості й емоцій, що поєднує бізнес-цілі з потребами аудиторії.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.9
Проголосувало: 11
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах