5 головних переваг IoT для прибутковості електронної комерції 

Ольга
Ольга
IT Sales Manager
5.0
21.02.2024
2068
0

 Пам'ятаєте часи, коли можливість онлайн-шопінгу на смартфоні здавалась дивом з майбутнього? А тепер уявіть себе онлайн-шопінг без смартфона: ваш холодильник зможе сам замовити молоко з доставкою, коли воно буде закінчуватись. Це не фантастика, а можливості, які пропонує Інтернет речей (IoT). Настав час поговорити про IoT рішення в електронній комерції. Розберемо переваги та приклади впровадження цих технологій в онлайн-продажі. 

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке Інтернет речей (IoT)?

Насправді ми стикаємося з Інтернетом речей щодня: це наші смарт-годинники, розумні колонки, роботи-пилососи, розумні холодильники, елементи смарт-будинку тощо. В найширшому сенсі, IoT – це будь-які фізичні пристрої, транспортні засоби та побутова техніка, що мають відносно складну електронну начинку і підключення до мережі. Такі пристрої збирають різноманітні дані про навколишнє середовище та свою роботу. Понад те, вони виходять в мережу,  аби обмінюватись даними з іншими пристроями й надавати людям можливості віддаленого контролю.

Сфера Інтернету речей охоплює галузі електроніки, зв`язку та комп`ютерної інженерії. В реалізації цих технологій активно застосовуються хмарні сервіси та периферійні обчислення, машинне навчання, мережі 5G тощо. Сьогодні системи IoT формують цілу “мережу в мережі” поза загальнодоступним Інтернетом, обмінюючись терабайтами даних. 

 

Область застосування IoT охоплює дуже широке коло індустрій: від побутової техніки та споживацької електроніки до сучасного промислового, логістичного, сільськогосподарського обладнання. Як приклад, розумні системи поливу можуть поливати поля автоматично, орієнтуючись на запрограмований графік, прогноз погоди та показники сенсорів. Компоненти IoT на промисловій лінії дозволяють слідкувати за станом обладнання і проводити превентивне техобслуговування. Сенсори IoT та мітки RFID на складах допомагають відстежувати рух товарних запасів й відвантаження. 

Безперечно, розвиток Інтернету речей не міг не зачепити електронної комерції: голосові асистенти, мітки RFID для відстеження руху товарів, роботизовані точки видачі замовлень, доставлення дронами – це лише деякі можливості IoT для онлайн-продажів. Далі ми обговоримо їх детальніше. 

Поширеність IoT в електронній комерції

Аби уявити ситуацію з поширенням IOT в електронній комерції, достатньо поглянути на декілька цифр. 

  • Наразі у всьому світі нараховується понад 15 млрд пристроїв IoT, підключених до мережі. Їх кількість стрімко зростає і має збільшитися щонайменше вдвічі до 2030 року. 

  • Протягом минулого десятиліття кількість пристроїв IoT у світі вже перевищила кількість пристроїв без доступу до мережі. Експерти очікують, що до 2030 року 75% усіх пристроїв будуть належати до IoT.

  • За оцінками GVS, у 2022 році глобальний ринок рішень IoT для ритейлу перевищив позначку у $42 млрд. Очікується, що до 2030 року цей ринок буде зростати із шаленим середньорічним темпом зростання – 28%. Ритейлери будуть активно інвестувати у свої рішення для eCommerce та механізми самообслуговування покупців. 

  • За прогнозами McKinsey, сфера IoT глобально має потенціал для створення додаткової економічної вартості обсягом в $4-11 трлн вже до 2025 року.

 

Наразі темпи впровадження рішень IoT в eCommerce та ритейл суттєво відстають від ситуації в інших галузях, таких як виробництво, логістика, охорона здоров’я, урбаністика, транспорт тощо. Для порівняння: глобальний ринок рішень IoT для промисловості наразі оцінюють у понад $200 млрд – приблизно 5 разів більше за ринок Інтернету речей для ритейлу. 

Однак це говорить лише про невикористані  можливості. Обсяги інвестицій у рішення IoT для eCommerce будуть лише зростати, адже ця технологія буде використовуватись буквально усюди. Інтернет речей для електронної комерції надасть ритейлерам безліч переваг: скорочення видатків, автоматизація операцій, зміцнення ланцюжків постачання, покращення рівня сервісу тощо. Ця технологія відкриє нові можливості побудови міцних зв’язків між споживачами, продавцями та виробниками.

Приклади застосування IoT в електронній комерції

Аби належним чином оцінити переваги IoT в електронній комерції, варто розпочати з розбору практичних прикладів та сценаріїв використання технології. Як працює Інтернет в сучасному eCommerce?

 

Ефективний складський менеджмент

Сучасний eCommerce починається з добре налагодженої складської логістики. Засоби IoT та RFID-мітки давно допомагають ритейлерам спростити управління запасами на складі, позбавляючи співробітників необхідності перевіряти запаси вручну. Відтак швидкість комплектації та відвантаження суттєво прискорюється. 

Крім того, системи інтернету речей допомагають контролювати належні умови та безпеку роботи складу й вести облік робочих годин персоналу. Наприклад, вони можуть автоматично реєструвати співробітників у системі складу за допомогою GPS. Подібну систему ми реалізували для логістичного оператора в одному з наших нещодавніх кейсів.

Прозорість перевезень

Засоби IoT дозволяють бізнесу контролювати онлайн-замовлення споживачів від оформлення до моменту доставки. Мітки GPS та RFID в поєднанні з хмарними сервісами дозволяють зробити увесь ланцюжок постачання прозорим, відстежуючи не лише кожен транспортний засіб, але й кожну окрему одиницю продукції в реальному часі. 

Тепер ритейлери мають змогу контролювати умови перевезення, миттєво реагувати на будь-які проблеми, надавати актуальну інформацію споживачам, гарантувати якість та швидкість доставки. Як приклад, лідер в побудові фармацевтичних ланцюжків постачання Controlant побудував за допомогою IoT систему моніторингу транспортування медичних вантажів. Підключені до мережі сенсори розміщені в кожному контейнері, піддоні та вантажівці. Вони передають дані в режимі реального часу та дозволяють забезпечити безпеку транспортування.

 

Покращення взаємодії виробника та споживача

Завдяки IoT виробники товарів тривалого користування мають змогу побудувати довгострокові зв’язки зі своїми користувачами, аби краще розуміти їхні потреби й надавати найкращий сервіс. Як приклад, передплата Instant Ink від HP дозволяє підключеним до мережі принтерам самостійно сигналізувати постачальнику про закінчення чорнил та замовляти нові картриджі. 

Виробники можуть створювати за допомогою IoT нові бізнес-моделі, такі як предиктивне технічне обслуговування, віддалений моніторинг та розблокування окремих функцій пристроїв. Приклад такої моделі вже подала BMW, яка ввела окрему передпату на функцію обігрів сидінь у своїх авто.

Персоналізація на основі даних

Інтернет речей дозволяє поєднувати знеособлені користувацькі дані з даними компанії, аби надавати кожному клієнту персоналізований сервіс. Як приклад, дані фітнес-трекера про фізичну активність користувача можуть допомогти ритейлеру з формуванням персональних рекомендацій щодо спортивного спорядження для нього. Смарт-холодильники аналогічним чином допоможуть врахувати уподобання та потреби родини, аби сформувати актуальні сповіщення, релевантну рекламу та персоналізовані пропозиції. Приміром, Samsung представила холодильник з ШІ, який може генерувати рецепти на основі дієти та вподобань власника. Додатки IoT для інтернет-магазину врешті дозволяють пристосовуватись під будь-яку поведінку та рішення користувачів. 

 

IoT-орієнтовані платформи для eCommerce

10 років тому інтернет-магазини були змушені терміново змінювати свої підходи та стратегії у зв’язку з масовим поширенням смартфонів та настанням доби мобільного шопінгу. Та вже сьогодні їм доводиться зважати не лише на смартфони й планшети, а й на стрімке поширення пристроїв IoT. Тепер користувачі можуть здійснювати покупки за допомогою смарт-колонок, годинників, навушників, телевізорів та інших гаджетів. 

Сучасні платформи eCommerce доводиться адаптувати під нові формати та розміри екранів, оптимізувати під голосовий пошук тощо. Як показало дослідження PwC, 40% міленіалів вже використовують голосових асистентів для шопінгу, і кількість таких користувачів з часом лише зростатиме. Такі гіганти як Amazon, Shopify та eBay давно оптимізували свої платформи під голосовий пошук. 

Автоматизація шопінгу

Інтернет речей вже сьогодні дає змогу яповністю автоматизувати рутинні закупівлі, спростивши їх буквально до одного кліка. Зокрема, Amazon розвиває платформу Dash, яка дозволяє використовувати для шопінгу програмовані кнопки й сканери штрих-кодів. Наприклад, користувач може призначити на програмовану кнопку-брелок Dash Button замовлення прального порошку.  Понад те, Amazon має намір укласти угоди з виробниками побутової техніки і вбудувати такі кнопки дозамовлення безпосередньо у пральні та посудомийні машини. 

Але і це не все, адже машини можуть здійснювати закупівлі цілком без участі людини. За прогнозами Gartner, до 2028 року у мережі будуть діяти до 15 млн різноманітних ботів, здатних виконувати роль покупця. Samsung, LG та Amazon працюють над проєктами смарт-холодильників, які можуть відстежувати наявність продуктів і автоматично замовляти їх. 

Усі ці приклади свідчать, що перелічувати переваги IoT в електронній комерції можна дуже довго. Нижче ми розглянемо деякі з них детально.

Рекомендуємо почитати
Реалізуйте власні IoT ідеї з нашою професійною розробкою

Відкрийте можливості з розробкою IoT рішень з нашою командою професіоналів.

Детальніше

Найважливіші переваги IoT для росту прибутковості в eCommerce

Інтернет речей відкриває для онлайн-комерції нові канали продажів, нові форми взаємодії з покупцями, і навіть нові бізнес моделі. Розгляньмо переваги IoT рішень в електронній комерції, які дають бізнесу змогу заробляти більше. 

 

Моніторинг та оптимальне використання активів

За допомогою IoT онлайн-ритейлер може контролювати в реальному часі стан, місце розташування та працездатність своїх активів. Йдеться про такі активи як склади, транспорт, обладнання, персонал і сама продукція, яку необхідно швидко та економно доставити споживачам. Контроль ланцюжка постачання в eCommerce за допомогою IoT дозволяє скоротити видатки, мінімізувати ризики та підвищити фінансову ефективність логістики. 

Автоматизація та оптимізація менеджменту

Засоби Інтернету речей можуть зіграти величезну роль в організації внутрішніх процесів компанії. Автоматизований контроль робочого часу співробітників офісів та складів, телематичні системи моніторингу на вантажівках, цифрова верифікація відвантаження та доставлення замовлень – ось лише деякі переваги IoT для менеджменту eCommerce. Такі рішення дозволяють скоротити організаційні видатки, мінімізувати ризики людського фактора та гарантувати покупцям якісний сервіс. 

 

Підвищення лояльності покупців

Як відомо, утримання наявних клієнтів у eCommerce коштує втричі дешевше, ніж залучення нових. Інтернет речей допомагає зміцнювати лояльність та задоволеність покупців, надаючи їм більш персоналізований та зручний сервіс. Додатки IoT дозволяють збирати максимум інформації про поведінку, потреби та уподобання споживачів, аби надавати персоналізовані послуги та пропозиції. Відтак бізнес витрачає менше на утримання та залучення споживачів, тоді як вже наявні користувачі схильні витрачати більше.  

Мінімізація повернень та спрощення підтримки

Засоби IoT дозволяють побудувати міцний зв’язок між постачальником продукції та її кінцевим споживачем – від моменту придбання до подальшої технічної/гарантійної підтримки. Завдяки Інтернету речей ритейлеру набагато рідше стикаються з поверненнями продукції, тож можуть заощадити на зворотній логістиці. Понад те, підключення продукту до мережі дозволить виробнику моніторити його технічний стан. Уявіть, що виробник смарт-ТБ може дистанційно виявити його несправність і завчасно призначити ремонт. 

Нові перспективи для бізнесу

Інтернет речей відкриває для онлайн-ритейлерів низку нових можливостей: створення нових продуктів та послуг, впровадження інновацій, пошук нових бізнес-моделей, нових сегментів ринку, нової аудиторії тощо. Інструменти IoT дозволяють розширити модель традиційного eCommerce новими інструментами на кшталт голосового пошуку та ШІ, налагодити стабільні та цілком автоматизовані канали продажів, запровадити додаткові сервіси, доступні за передплатою. 

 

Це лише базові переваги IoT для інтернет магазину, які можна реалізувати просто зараз. Та хто знає, як буде розвиватися Інтернет речей у найближчі роки, поєднуючись з інструментами ШІ та новими імерсивними технологіями? Які нові шляхи збільшення прибутковості вони відкриють?

Розробка рішень для Інтернету речей з WEZOM

Наша команда вже майже чверть століття розробляє цифрові платформи для компаній у сфері виробництва, логістики, автоперевезень, eCommerce тощо. Ми маємо величезний досвід впровадження в робоче середовище бізнесу засобів ioT та безпровідних технологій, розробки IoT-додатків та ПЗ будь-якої складності. Наші сильні сторони – індивідуальний підхід до кожного проєкта, гарантія якості та акцент на безпеці продуктів для корпоративного використання. 

Тож якщо вам потрібна платформа для GPS-трекінгу або засіб IoT-моніторингу операцій, ми готові допомогти. Ви можете обговорити свою проблему або ідею для бізнесу з нашими фахівцями. Звертайтеся по консультацію просто зараз.

 

Висновки

Інтернет речей захоплює світ просто зараз: на планеті вже нараховується понад 15 млрд пристроїв IoT, а до 2030 року їхня кількість подвоїться. Системи та платформи IoT відкривають для онлайн-комерції величезні переваги: моніторинг активів, автоматизація операцій, нові можливості для сервісу та технічної підтримки, створення нових послуг та бізнес-моделей тощо.

Немає жодних сумнівів у тому, що найближчими роками ринок Інтернету речей для eCommerce буде зростати неймовірними темпами. Впровадження засобів IoT стане для онлайн-ритейлерів одним з найважливіших факторів конкурентоздатності, поруч з впровадженням засобів ШІ. Та для здобуття цих переваг онлайн-магазини потребуватимуть особливої експертизи й фахівців, або ж партнерства з досвідченими IT-командами. 

FAQ

Які функції виконує IoT в електронній комерції?

Інтернет речей допомагає онлайн-ритейлерам в управлінні складом та перевезеннями, в налагодженні внутрішніх процесів та операцій, в побудові персоналізованого маркетингу, в створенні нових стабільних каналів продажів, в автоматизації закупівель тощо. 

Наскільки поширено використання IoT в електронній комерції?

Наразі рішення IoT впроваджується у сферу eCommerce повільніше, ніж у такі сфери як виробництво або транспорт. Однак найближчими роками ринок IoT для ритейлу буде зростати вибуховими темпами, як і вся галузь Інтернету речей. Такі гіганти онлайн-комерції як Amazon, Shopify та eBay вже сьогодні впровадили елементи IoT у свої процеси.

Чому IoT рішення є важливими для бізнесу електронної комерції?

У найближчому майбутньому Інтернет речей стане однією з найважливіших технологій для eCommerce. Його можливості в оптимізації логістики, автоматизації процесів, покращення сервісу та спрощення користувацької підтримки будуть вирішальними для конкурентоздатності будь-якого онлайн-магазина. 

Ольга
Про автора
Ольга
IT Sales Manager
Досвід роботи 7 років
Підбираю IT-рішення для зростання бізнесу клієнтів. Не допущу "злив бюджету", гарантую зрозумілість, прозорість та результат.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
5.0
Проголосувало: 1
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах