click fraud detection
0 800 755 007
(Безкоштовно по Україні)

B2B маркетплейси

1247

У сегменті B2B взаємодія з клієнтами відіграє ключову роль. Укладання великих угод із застосуванням диджиталізації дозволяє спростити процеси торгів, покращити логістику, підвищити якість угод. У цьому допомагають B2B маркетплейси. Вони необхідні для бізнесу, який працює з корпоративними клієнтами. Інструмент дозволяє суттєво розширити можливості компанії та вийти на новий рівень. Розберімо, що дає B2B маркетплейс бізнесу.

Що таке B2B маркетплейси та кому вони потрібні?

Торгівля в сегменті B2B керується своїми законами. Якщо звичайні користувачі мають індивідуальні потреби й часто покладаються на емоції під час здійснення покупок, то у сфері з корпоративними клієнтами прийняття рішення вимагає значно більшого часу. Гуртова торгівля зобов'язує клієнтів підбирати рішення, оцінюючи можливості та умови співпраці, специфіку ціноутворення та безліч інших факторів.

Здавалося б, у такому разі будуть актуальнішими особисті зустрічі, переговори та укладання угод. Так і сталося. До загальної диджиталізації та впровадження технологій до напрямку ритейлу. Forrester провели дослідження, яке показало, що 93% B2B клієнтів вважають за краще здійснювати онлайн-покупки. Тому маркетплейс B2B є не просто бажанням, а необхідністю.

Це торговий майданчик, на кшталт OLX, Rozetka, Amazon або Aliexpress, призначений для корпоративних клієнтів. На ньому укладаються великі угоди, а торгах бере участь не 2 учасники – покупець та продавець, а розширені групи. Такий маркетплейс має не виконувати індивідуальні потреби, а вирішувати завдання бізнесу. Майданчик дозволяє взаємодіяти з великими покупцями, здійснювати угоди й навіть проводити тендери на постачання.

Але для якого бізнесу потрібен B2B маркетплейс, що це: майданчик для представлення своїх товарів чи інструмент вирішення бізнес-процесів? Насамперед розробка такого майданчика необхідна компаніям, які займаються прямим постачанням, надають послуги для бізнесу або займаються гуртовою торгівлею.

Існують вже готові рішення, але вони не так добре закривають особисті потреби бізнесу. Набагато вигідніше розробити власний B2B маркетплейс. Він коштуватиме дорожче, ніж використовувати готове рішення, але окупиться й приноситиме колосальну вигоду. Власний майданчик підіймає статус компанії в очах партнерів та клієнтів, відкриває великі можливості та надає додаткові способи монетизації.

Переваги та можливості маркетплейсів для B2B

Переваги та можливості маркетплейсів для B2B

B2B маркетплейси дозволяють автоматизувати багато процесів компанії, що працює з корпоративними клієнтами. Крім цього, впровадження такого діджитал-інструменту відкриває нові можливості та надає наступні переваги:

  • Процеси укладання угод автоматизуються та оптимізуються. Це дозволяє заощаджувати час, спрощує комунікацію між покупцем та продавцем, робить торги гнучкішими. Потреба особистих зустрічей знижується, а розв'язання будь-яких питань спрощується.
  • Комунікація за допомогою зручних інструментів. Онлайн-чати, підключення відео зв'язку, обмін даними, документацією, надання каталогів продукції, оформлення кошика та формування рахунків дозволяють покращити комунікацію між учасниками угоди.
  • Кількість клієнтів збільшується. B2B маркетплейс – інструмент пошуку нових клієнтів. Впровадження системи рекомендацій дозволить підвищити продаж шляхом надання списку товарів, заснованих на вже вибраних позиціях.
  • Інструменти аналітики дозволяють вивчити ефективність. Впровадження великої кількості аналітичних інструментів дає можливість оцінити ефективність продажів, стежити за асортиментом, розуміти потрібність, рахувати товарообіг та оцінювати залучення клієнтів.
  • Гарантія прозорості та надійності угоди. Документообіг мінімізує ймовірність помилок, а кожен етап операції легко відстежити. Це дозволяє клієнтам бути впевненими у надійності, а продавцю не турбуватися через оплату замовлення.
  • Персоналізація. Інструменти сегментації дозволяють як розділяти групи товарів, відокремлювати сезонні позиції та формувати рекомендаційні листи, так і персонально працювати з групами клієнтів. Наприклад, їх можна сегментувати на гуртових, постійних, разових, холодних та інших.
  • Автоматизація багатьох бізнес-процесів. Насамперед введення даних, мінімізування помилок, автозаповнення форм, підключення документації, формування бухгалтерських звітностей.
  • Покращення лояльності. Кожна угода підтверджується договором. Поки не підтверджено оплату, товар не надсилається. Легко виконуються операції з обміну, повернення, скасування замовлення, але все документується та захищає обидві сторони. Це підвищує лояльність клієнтів та рівень довіри до компанії.

B2B маркетплейс – це якісний унікальний інструмент для ведення бізнесу в гуртовому сегменті. Покупець та продавець отримують гарантії, спрощується комунікація, автоматизуються робочі процеси. Це виводить B2B торгівлю на новий рівень.

Специфіка B2B маркетплейсів

Специфіка B2B маркетплейсів

Вище ми наводили приклади відомих маркетплейсів, які працюють у роздрібному сегменті. Але маркетплейс B2B відрізняється за своєю специфікою. Він пропонує нові канали продажів, але навіть при цьому багатьма сприймається виключно, як додаткове джерело клієнтів. Насправді така платформа може стати основним каналом продажів й залучати більше клієнтів, ніж офлайн методи. Розберімо, у чому полягає специфіка B2B маркетплейсів.

B2B vs. B2C

Електронна комерція у країнах СНД лише набирає обертів. Поки що багатьом людям досі звичніше користуватись офлайн покупками. Але тенденції останніх років показують, що не лише сфера B2C, але й сегмент B2B переходять до онлайн простору. Сьогодні багато хто має власні інтернет-магазини, сторінки в соціальних мережах. Продавці виходять на великі маркетплейси, орієнтовані на роздрібного покупця. Але й у сфері B2B помітне зростання потреби в онлайн платформах. Чому великі продавці не використовують маркетплейси B2C? Тому, що вони мають різні потреби:

Чинник впливу

B2C сегмент

B2B сфера

Вартість послуг

Від 10 до 500 доларів за участь у маркетплейсах

Вартість послуг може змінюватись від 1000 до сотень тисяч доларів

Учасники угоди

Покупець та продавець

Група представників компанії може бути 12 та більше осіб

Мотивація

Індивідуальна потреба покупця

Потреба бізнесу

Завдання

Показати асортимент, створити ринок, що конкурує

Налагодити взаємодію з великими покупцями, продавати готові рішення для бізнесу, виводити компанію на новий рівень

Цілі

Продати товар чи послугу роздрібному клієнту, як правило, здійснюється разовий продаж

Отримати постійних клієнтів, налагодити взаємовідносини та надати вигідні умови для обох сторін угоди

Інструменти

Картка товару, особистий кабінет, інструменти продажу

Великий набір інструментів, починаючи від каталогів товарів, форм замовлень до документообігу та підключення сервісів бухгалтерії

Тому для B2B сфери розробляються окремі маркетплейси, що дозволяють вирішувати конкретні завдання бізнесу.

Особливості B2B маркетплейсів

B2B маркетплейси з'явилися тоді, коли в клієнта виникла потреба порівняння. Спочатку вистачало інтернет-магазинів, але згодом клієнти захотіли порівнювати ціни, умови співпраці. Найкращим рішенням для цього стало створення єдиного майданчика.

Механіка роботи така сама, як й у звичайних маркетплейсів для роздрібної торгівлі. Продавці виставляють свої товари, описують їх, додають фото. Але їхні клієнти – гуртові покупці та представники бізнесу, яких цікавить обсяг продажу.

Процес продажу прискорюється, обидві сторони отримують взаємовигідні умови співробітництва та гарантії їх дотримання. Маркетплейс B2B є посередником у цій угоді та дозволяє укладати безпечні контракти.

Що потрібне для успішного запуску?

Що потрібно для успішного запуску

Запуск власного маркетплейса дозволить компанії не лише вийти на новий рівень, а й отримати велику кількість клієнтів, нових партнерів та додатковий дохід від здійснення угод на платформі. Але перед його запуском потрібно врахувати низку моментів:

  • Якою буде цільова аудиторія? Важливо виявити її потреби, щоби розробити інструменти, які дозволяють вирішувати завдання бізнесу.
  • Які потрібні додаткові послуги та яким має бути рівень сервісу? Дані критерії мають влаштовувати як постачальників, так і покупців.
  • Що планують продавати? Тільки товари, послуги чи все одразу? Важливо врахувати мінімальні обсяги замовлення, розробити процеси пошуку постачальників, продумати, як працюватиме каталог та яка інформація має надаватися.
  • Де територіально працюватиме B2B маркетплейс? В Україні, країнах СНД, Європі, США, по всьому світу? Необхідно підготувати низку документів для дозволу на проведення угод.
  • Як залучати клієнтів на майданчик, скільки коштуватиме реклама, як взагалі проходитиме запуск та підтримка.
  • Як монетизувати маркетплейс B2B? Впровадження відсотків із продажу, оплата за додавання товарів, передплата. Як відбуватимуться фінансові операції між покупцем та продавцем.

Відповівши на ці питання, буде легше запустити маркетплейс B2B сегмента. Але ви можете спростити цей шлях. Компанія Wezom пропонує послугу розробки B2B маркетплейсів для бізнесу. Наші аналітики разом з вами зберуть необхідну інформацію, розроблять стратегію просування та створять якісний продукт для вашого бізнесу. Зателефонуйте нам, або приходьте до офісу, щоб отримати консультацію. Ми відповімо на ваші запитання та розповімо, як відбувається запуск, що потрібно для розробки та наскільки швидко можна реалізувати ідею. Давайте разом зробимо якісний продукт для сфери B2B.

У вас залишились запитання?

Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.

0/5
Корисність
Проголосували 0
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проект
Давайте почнемо розмову!
КОМЕНТАРІ0
Можливо
Мобільний додаток для автосервісу – потужний інструмент для роботи з клієнтами та збільшення можливостей бізнесу.
Wezom
Wezom
У доінтернетовські часи люди робили великі покупки спираючись на "сарафанне радіо" - при виборі товарів…
Wezom
Wezom
Минулий рік став для багатьох сфер бізнесу майже так само важким, як й горезвісний 2020…
Wezom
Wezom
ПІДПИСУЙТЕСЯ НА РОЗСИЛКУ АЙТІБЛОГ
Бажаєте отримувати 
цікаві статті?