Що таке B2B маркетплейс: значення, функції та переваги

Вікторія
Вікторія
IT Sales Manager
3.0
23.02.2024
5720
0

Сучасний ринок B2B охоплює величезну кількість сфер — від виробництва до фінансів та освіти. І в багатьох аспектах саме B2B сектор є більш прибутковим, адже дає змогу працювати з великими компаніями-замовниками, продавати товари чи надавати послуги у значній кількості. Відповідно, кожна окрема угода — це більші прибутки з меншими зусиллями. Особливо якщо для залучення клієнтів та продажів ви використовуєте сучасний B2B маркетплейс.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Що таке B2B маркетплейси?

Спочатку варто згадати, що таке маркетплейс як такий: це онлайн-майданчик, де численні продавці можуть продавати свої товари та послуги. Відповідно, B2B маркетплейс — це онлайн-платформа, яка за цим же принципом дозволяє компанії продавати свої продукти та послуги іншим компаніям. Абревіатура B2B розшифровується як Business-to-Business, тобто «від бізнеса — бізнесу».

Торгівля в сегменті B2B керується своїми законами. Якщо звичайні користувачі мають індивідуальні потреби й часто покладаються на емоції під час здійснення покупок, то у сфері з корпоративними клієнтами прийняття рішення вимагає значно більшого часу. Гуртова торгівля зобов'язує клієнтів підбирати рішення, оцінюючи можливості та умови співпраці, специфіку ціноутворення та безліч інших факторів.

Здавалося б, у такому разі будуть актуальнішими особисті зустрічі, переговори та укладання угод. Так і сталося. Від загальної диджиталізації та впровадження технологій до напрямку ритейлу. Forrester провели дослідження, яке показало, що 93% B2B клієнтів вважають за краще здійснювати онлайн-покупки. Тому маркетплейс B2B є не просто бажанням, а необхідністю.

Кому потрібні B2B маркетплейси?

Серед основних типів компаній, для яких актуальні B2B маркетплейси:

  • виробники продукції;

  • оптові та частково роздрібні торговці;

  • постачальники послуг;

  • державні та приватні організації;

  • деякі малі підприємства.

Насамперед розробка такого майданчика необхідна компаніям, які займаються прямим постачанням, надають послуги для бізнесу або займаються гуртовою торгівлею.

Зауважимо, що не всі маркетплейси B2B однакові. Деякі платформи орієнтовані на певні галузі, інші — на певні регіони. Тому важливо обирати маркетплейси сегменту B2B, які оптимально відповідають саме вашим потребам та особливостям бізнесу. Або ж створювати такі маркетплейси «під себе».

Існують вже готові рішення, але вони не так добре закривають особисті потреби бізнесу. Набагато вигідніше розробити власний B2B маркетплейс. Він коштуватиме дорожче, ніж використовувати готове рішення, але окупиться й приноситиме колосальну вигоду. Власний майданчик підіймає статус компанії в очах партнерів та клієнтів, відкриває великі можливості та надає додаткові способи монетизації.

Основні функції B2B платформи для електронної комерції

Отже, які конкретно функції можуть та повинні мати маркетплейси B2B сегменту? Їх насправді може бути доволі багато, але їхня актуальність в першу чергу залежить від особливостей вашого бізнесу. Це ще одна з причин, чому готові рішення не завжди підходять. Та повернемось безпосередньо до функцій.

Каталог товарів

Товарний каталог дає змогу продавцям розміщувати свої товари та послуги на платформі з детальним описом, ціною, фотографіями, відгуками та іншою інформацією. Покупці можуть переглядати, порівнювати та вибирати товари за різними параметрами, такими як категорія, бренд, рейтинг, місцезнаходження тощо.

Система замовлень та оплати

Ця функція дозволяє покупцям додавати товари до кошика, вказувати кількість, спосіб доставки та оплати, отримувати підтвердження замовлення та стежити за його статусом. Продавці можуть приймати, відхиляти або змінювати замовлення, виставляти рахунки, надсилати повідомлення про відправку та отримувати оплату.

Маркетингові інструменти

Платформа B2B для електронної комерції може надавати продавцям різні маркетингові інструменти, щоб допомогти їм просувати свою продукцію та знаходити нових клієнтів. Ці інструменти можуть включати SEO-оптимізацію, рекламні кампанії, аналітику даних тощо.

Інструменти комунікації

На платформі можуть бути доступні різні інструменти та формати комунікації між продавцем та покупцями — чат, електронна пошта, відеодзвінки тощо. Дуже важливо використовувати щонайменше 2-3 формати комунікації для забезпечення зручного зворотного зв’язку.

Аналітика даних та звітність

Ці функції допомагають продавцям та купцям отримувати цінні дані про свою діяльність на платформі, такі як кількість відвідувачів, переглядів, замовлень, доходів, витрат, прибутку, ROI тощо. Аналітика та звітність допомагають виявляти сильні та слабкі сторони, визначати тренди та можливості, приймати обґрунтовані рішення та покращувати стратегію.

Інтеграція з іншими системами

Гнучка інтеграція дає змогу підключати B2B платформу до інших систем, які використовуються компаніями, таких як ERP, CMS, POS, складський облік, бухгалтерія, маркетинг, логістика тощо. Інтеграція з іншими системами дозволяє синхронізувати дані, автоматизувати процеси, уникати помилок та спрощувати управління.

Переваги використання B2B маркетплейсу

Отже, ми розглянули, що таке B2B маркетплейси, який функціонал вони можуть мати та з якою метою використовуються. Однак наскільки важливе значення B2B маркетплейсів для бізнесу на практиці?

Завдяки їм бізнес отримує дійсно чимало переваг.

Процеси укладання угод автоматизуються та оптимізуються

Це дозволяє заощаджувати час, спрощує комунікацію між покупцем та продавцем, робить торги гнучкішими. Потреба особистих зустрічей знижується, а розв'язання будь-яких питань спрощується.

Комунікація за допомогою зручних інструментів

Онлайн-чати, підключення відео зв'язку, обмін даними, документацією, надання каталогів продукції, оформлення кошика та формування рахунків дозволяють покращити комунікацію між учасниками угоди.

Кількість клієнтів збільшується

B2B маркетплейс – інструмент пошуку нових клієнтів. Впровадження системи рекомендацій дозволить підвищити продажі шляхом надання списку товарів, заснованих на вже вибраних позиціях.

Інструменти аналітики дозволяють вивчити ефективність

Впровадження великої кількості аналітичних інструментів дає можливість оцінити ефективність продажів, стежити за асортиментом, рахувати товарообіг та оцінювати залучення клієнтів.

Гарантія прозорості та надійності угоди

Документообіг мінімізує ймовірність помилок, а кожен етап операції легко відстежити. Це дозволяє клієнтам бути впевненими у надійності, а продавцю не турбуватися через оплату замовлення.

Персоналізація стає ефективнішою

Інструменти сегментації дозволяють як розділяти групи товарів, відокремлювати сезонні позиції та формувати рекомендаційні листи, так і персонально працювати з групами клієнтів. Наприклад, їх можна сегментувати на гуртових, постійних, разових, холодних та інших.

Відбувається автоматизація багатьох бізнес-процесів

Насамперед введення даних, мінімізування помилок, автозаповнення форм, підключення документації, формування бухгалтерських звітностей.

Зростає лояльність клієнтів

Кожна угода підтверджується договором. Поки не підтверджено оплату, товар не надсилається. Легко виконуються операції з обміну, повернення, скасування замовлення, але все документується та захищає обидві сторони. Це підвищує лояльність клієнтів та рівень довіри до компанії.

B2B маркетплейс — це якісний унікальний інструмент для ведення бізнесу в гуртовому сегменті. Покупець та продавець отримують гарантії, спрощується комунікація, автоматизуються робочі процеси. Це виводить B2B торгівлю на новий рівень.

Рекомендуємо почитати
Що таке B2B продажі?

Все, що потрібно знати про B2B продажі  ми зібрали в нашій експертній статті

Детальніше

Як інтегрувати маркетплейс в B2B бізнес?

Припустимо, що ви вже працюєте в B2B-сегменті, однак не використовуєте маркетплейс і лише плануєте це зробити. У такому разі підхід повинен бути справді комплексним, адже специфіка B2B маркетплейсів передбачає урахування всіх особливостей бізнесу для створення ефективної, зручної та функціональної платформи.

Що потрібно бізнесу?

Для того, щоб інтегрувати B2B маркетплейс в свій бізнес, потрібно врахувати декілька аспектів, таких як:

  • Цільова аудиторія. Потрібно чітко зрозуміти, хто є вашими потенційними покупцями та продавцями на маркетплейсі, які їх потреби, очікування та поведінка.

  • Вартісна пропозиція. Необхідно сформулювати, яку цінність ви надаєте своїм користувачам на маркетплейсі, чим ви відрізняєтесь від конкурентів та які переваги ви пропонуєте.

  • Бізнес-модель. Варто визначити, яким чином ви будете заробляти гроші на маркетплейсі, наприклад, за допомогою комісій, абонентської плати, реклами, преміум-функцій тощо.

  • Технологічна платформа. Потрібно вибрати, яку технологічну платформу ви будете використовувати для створення та управління маркетплейсом, наприклад, готове рішення, власна розробка, хмарне рішення тощо.

Які потрібні кроки?

Інтеграція або розробка B2B маркетплейсу вимагає виконання наступних кроків: 

  • Маркетингове дослідження. Потрібно провести аналіз ринку, конкурентів, клієнтів та трендів, щоб перевірити попит та привабливість вашої ідеї маркетплейсу.

  • Прототипування. Необхідно створити прототип майбутнього маркетплейсу, який демонструє основні функції та дизайн, щоб отримати зворотний зв'язок від потенційних користувачів та партнерів.

  • Розробка. Потрібно розробити та тестувати ваш маркетплейс, використовуючи обрану технологічну платформу, забезпечуючи високу якість, безпеку та продуктивність.

  • Запуск. Необхідно запустити маркетплейс на ринок, залучаючи перших користувачів, продавців та покупців, а також збираючи дані та відгуки для подальшого вдосконалення.

  • Масштабування. Надалі за необхідності варто масштабувати маркетплейс, розширюючи асортимент товарів, кількість користувачів, географію присутності, функціонал та доходи.

Звісно ж, у деяких випадках ці кроки можуть дещо відрізнятися та доповнюватися в залежності від особливостей бізнесу та ваших особистих побажань чи поставлених завдань.

Розробіть B2B маркетплейс для вашого бізнесу з WEZOM

Якщо ви бажаєте розробити B2B-маркетплейс, який буде відповідати вашим бізнес-цілям, потребам вашої цільової аудиторії та сучасним технологічним стандартам, команда WEZOM до ваших послуг.

Ми практикуємо комплексний підхід до створення маркетплейсів — від попереднього маркетингового дослідження до розробки, запуску та подальшої підтримки майданчика, а також його масштабування у разі потреби. Зв’яжіться з менеджером WEZOM, щоб отримати індивідуальну пропозицію та обговорити умови співпраці.

Висновки

Отже, ми з вами обговорили, що таке B2B маркетплейс, які можливості він відкриває для сучасного бізнесу, у чому його переваги та як він допомагає ефективно конкурувати в сучасних ринкових реаліях.

Сподіваємося, інформація була актуальною та корисною для вас. І, можливо, ви приймете рішення створити власний маркетплейс для залучення аудиторії, збільшення продажів та, відповідно, прибутків. У такому разі звертайтеся до WEZOM. Створимо ваш ідеальний маркетплейс разом!

FAQ

Що таке B2B маркетплейс?

B2B маркетплейс - це онлайн-платформа, де покупці та продавці з різних компаній можуть здійснювати оптові торгівельні операції. Такі маркетплейси дозволяють оптимізувати та масштабувати B2B продажі, забезпечуючи більший вибір товарів, нижчі ціни, швидшу доставку, краще обслуговування та більшу прозорість.

Як розробити B2B маркетплейс?

Розробка маркетплейсу — це багаторівневий процес. Він передбачає дослідження та аналіз ринку, конкурентів, клієнтів та актуальних трендів, прототипування дизайну маркетплейсу, розробку та тестування платформи, запуск та масштабування, підтримку та подальший супровід. 

Які функції B2B маркетплейсу?

В залежності від особливостей конкретного маркетплейсу він може мати різний функціонал. Однак на базовому рівні він повинен мати наступні функції: каталог товарів з фільтрами пошуку, кошик для замовлень та оплати, систему рейтингів та відгуків, систему адміністрування та модерації. В багатьох аспектах B2B маркетплейс подібний до B2C маркетплейсу. Та все ж це різні платформи з різною цільовою аудиторією.

Яка різниця між B2B та B2C маркетплейсом?

B2B маркетплейс орієнтований на корпоративних клієнтів, а B2C маркетплейс — на кінцевих споживачів. Це найголовніша відмінність, з якої виходять деякі інші. Наприклад, в B2B маркетплейсах зазвичай виконуються більш складні торгові та фінансові операції, в них проводяться більші обсяги замовлень, вони орієнтовані на більш вимогливих та раціональних клієнтів, а B2C маркетплейс — більше на емоційних та імпульсивних покупців.

Вікторія
Про автора
Вікторія
IT Sales Manager
Досвід роботи 6 років
Експерт з IT-продуктів, допомагає потенційним клієнтам WEZOM підібрати оптимальні платформи і технології для вирішення завдань бізнесу.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
3.0
Проголосувало: 5
Давайте обговоримо Ваш проєкт
article-order-form__collapsed-text
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах