Цінуєте свій час? Плануєте роботу та розвиток онлайн-бізнесу, прив'язуючись до конкретних дат та термінів? Тоді, напевно, вам необхідно знати, скільки часу потрібно для розкрутки сайту. У цій статті спробуємо розібратися, як розраховується цей важливий чинник.
Чому важливо розрахувати терміни розкрутки сайту
В керуванні будь-яким бізнесом важливим аспектом є планування та дотримання термінів. Інтернет-маркетинг не є винятком. Керівник проєкту, який чітко знає, скільки часу займає СЕО-просування сайту, може використовувати цю інформацію у своїй роботі. Зокрема, він розумітиме:
-
які завдання варто виконати насамперед, щоб забезпечити послідовний розвиток свого бізнесу;
-
коли розкрутка сайту зможе досягти піку, і він буде готовий обробити більшу кількість замовлень;
-
як виявити потенційні ризики в розвитку онлайн-бізнесу та вжити заходів щодо їх зниження чи усунення;
-
як розвивається проєкт, як порівнювати фактичні терміни з запланованими та швидко виявляти відхилення, що дасть можливість своєчасно внести корективи.
Чітке планування часу робить комунікацію між клієнтом та підрядником ефективнішою. Усі учасники проєкту знають, коли й що очікується від них, що, своєю чергою, усуває непорозуміння.
Скільки часу потрібно для просування сайту?
Це питання виникає буквально в кожного підприємця, коли він починає працювати з підрядником. Спочатку треба трохи розібратися в термінології, а потім поговоримо про те, скільки часу потрібно для розкрутки сайту. Вся річ у тому, що SEO — це тривалий процес, результати якого на різних етапах відрізнятимуться.
Як влаштована електронна комерція? У чому її переваги та недоліки? Як розпочати бізнес в e-Commerce з нуля? Ми зібрали корисні інсайди та поради у нашому спеціальному блозі
Отже, коли ж чекати на перші поліпшення? При організованому підході та ефективному плануванні перші зміни позицій сайту на краще можуть з'явитися вже через 2–4 місяці. Ви можете помітити збільшення трафіку на сайті та покращення його видимості.
Наступна мета, яку зазвичай ставить перед собою SEO-фахівець — це «суттєві результати». Погодьтеся, це дуже відносно, тому що кожен проєкт має унікальні цілі та завдання. Наприклад, однією з цілей може бути збільшення трафіку вдвічі. У середньому «суттєвих» результатів можна досягти за 6–8 місяців. Але в нішах із високою конкуренцією подібний процес може зайняти більше часу.
Говорячи про загальний термін розкрутки вебресурсу, фахівці розуміють, що він фактично безмежний. Варто пам'ятати, що конкуренти завжди проактивні, вони тільки й чекають на зручний момент, коли можна піднятися в пошуку. Тож необхідно постійно працювати над покращенням свого онлайн-проєкту.
Що впливає на термін просування
Щоб зорієнтуватися, скільки часу займає СЕО-просування сайту, варто врахувати безліч різних факторів. Поговоримо про них докладніше.
Конкуренція в ніші
Конкурентний аналіз дає можливість оцінити, наскільки активно діють суперники в ніші, яке їхнє місце в результатах пошуку.
Для відповіді на питання про тимчасові рамки з урахуванням рівня конкуренції мають значення:
-
авторитетність ресурсів та їх видимість у пошукових результатах;
-
якість текстів, розміщених на сайті;
-
швидкість завантаження, виявлені помилки та інші технічні чинники;
-
дизайн сайту та рівень адаптації;
-
показники зручності для користувачів.
Вивчення та зіставлення цих параметрів дозволяє виявити сильні та слабкі сторони вебресурсу клієнта. А вже на наступних етапах можна розробити план дій та визначити приблизні терміни для досягнення бажаних результатів.
Апдейти пошукових систем та корекція стратегії
На процес просування сайту дуже суттєво впливають зміни в налаштуваннях пошукових систем. Наприклад, останні оновлення алгоритмів підтвердили, що Google продовжив боротьбу зі спамом і суттєво знижує в пошуку сайти, які обрали стратегію просування, що базується на розміщенні фейкових коментарів.
Також одним із важливих технічних аспектів став досвід користувача (UX). Сучасні пошукові алгоритми націлені на те, щоб людина заходила на зручні сторінки, на яких доступні всі необхідні елементи: форми замовлення товарів, зворотний зв'язок тощо.
Всі ці зміни, внесені розробниками Google, вимагають від спеціалістів SEO додаткових зусиль. Вони мають бути в курсі нових тенденцій та розробляти стратегії просування з огляду на актуальну інформацію.
Бюджет, виділений для просування вебресурсу
Хтось може здивуватися й поставити собі запитання, скільки часу потрібно на розкрутку магазину та чому це залежить від виділеного бюджету.
Розберімося разом. Припустимо, йдеться про просування інтернет-магазину зі 120 категоріями товарів, де кожна з них потребує уваги. Це означає, що для успіху проєкту необхідно ретельно опрацювати кожну сторінку: перевірити чи зібрати семантичне ядро, оптимізувати контент, налаштувати перелінковку. А ще потрібно буде виправити технічні помилки на всіх цих сторінках і почати будувати якісний посилальний профіль.
Отже, час, необхідний для досягнення результату, залежатиме від обсягу роботи, який підрядник повинен виконати. Це може зайняти від 2–3 до 8–9 місяців або навіть більше, і, звісно, бюджет на проєкт відіграє тут вирішальну роль.
Вік домену та рівень оптимізації
Звичайно, стартові позиції сайту відіграють важливу роль у плануванні. Багато що залежить від того, починається проєкт із нуля чи метою є поліпшення позицій сайту, що вже існує.
Також деякі фахівці досі вважають, що позиції сайту в пошуку безпосередньо залежать від віку його домену. Але це не зовсім так. Розповідаємо, чому.
Загалом на ранжування сайту впливає не те, скільки років домену, а історія, яку цей домен встиг прожити за цей час. Справді, у перші місяці свого існування вебресурс, імовірно, не отримає високої позиції конкурентної ніші. Але це відбувається не через його вік, а через те, що в нього недостатньо посилальної ваги, впізнаваності, його менше цитують на інших ресурсах.
SEO просування сайту - це набір методів і стратегій, спрямованих на оптимізацію, яка полягає в поліпшенні видимості за релевантними запитами та збільшенні відвідуваності сайту в пошукових системах Google, Bing, Baidu, Yahoo!, DuckDuckGo або YouTube.
А для старих доменів вік перестає грати вирішальну роль у ранжуванні. Важливе значення матимуть інші фактори, серед яких, наприклад:
-
зручність взаємодії з сайтом;
-
проста та логічна навігація;
-
мобільна адаптація тощо.
Це лише невеликий перелік критеріїв, які є важливими для отримання виходу сайту на високі позиції в пошуку.
Порівнюючи молодий домен із проєктом, що вже працює, можна сказати, що все доводиться створювати з самого початку. Цей процес потребує більше часу. Зазвичай просування нового сайту займає близько року для досягнення хороших позицій у пошуковій видачі, тоді як покращення вже наявного може зайняти половину цього часу.
Які додаткові фактори впливають на швидкість просування сайту
Існує низка додаткових факторів, від яких залежить, скільки часу потрібно для розкрутки сайту. Зокрема, на швидкість виконання роботи впливають:
-
обсяг проєкту. При просуванні великих інтернет-магазинів із великою кількістю товарів потрібно більше часу. У такому разі необхідно приділити особливу увагу опрацюванню питання, як виділитися серед конкурентів;
-
цілі. Співпраця з підрядником передбачає чітке формулювання цілей, які мають бути досяжними та вимірюваними. Якщо це питання не було опрацьовано на початковому етапі, важко буде чекати на хороший результат.
І, нарешті, не можна не згадати про професіоналізм команди SEO-фахівців. Люди, які мають досвід просування сайтів, стежать за оновленнями пошукових алгоритмів і здатні швидко адаптуватися. Це, своєю чергою, дозволяє скоротити час роботи над проєктом та досягти бажаного результату швидше.
Чи можна прискорити процес SEO-просування сайту?
Якщо ви замислилися, скільки часу займає СЕО-просування сайту, і поставили завдання — максимально скоротити його, працюйте в тандемі зі своїм підрядником і дотримуйтесь наших рекомендацій:
-
не зупиняйтесь та регулярно оновлюйте контент на сайті. Це допомагає залучати нових відвідувачів та підвищує зацікавленість із боку пошукових систем;
-
стежте за новинами у вашій ніші та активно розповідайте про них на своєму сайті. Інтеграція актуальної інформації на сторінки підвищує рівень довіри до вебресурсу загалом;
-
уважно відбирайте ключові слова, за якими ви хочете просувати сайт. Зосередьтеся на низькочастотних запитах (НЧ), але не забувайте, що їх має бути набагато більше, ніж високочастотних. Це допоможе скоротити час для досягнення видимості в пошукових результатах.
Крім того, важливо розуміти, що найкращі результати досягаються за умови комплексного підходу. Розгляньте можливість активізувати роботу в соціальних мережах, розмістити публікації з PR-метою та покращити посилальний профіль. Комбінований підхід допоможе досягти бажаних результатів швидше.
Замість висновку
Ще раз акцентуємо вашу увагу на якості роботи SEO-фахівців. Звертайте увагу на репутацію підрядника, досвід роботи в ніші, готовність розрахувати та спрогнозувати результат. Ці фактори мають стати для вас вирішальними, і тоді час, який ви витратите на розкрутку проєкту, не буде витрачений марно.