Чи можливо спрогнозувати результати SEO-просування?

Ткаченко Аліна
Ткаченко Аліна
Копірайтер
07.09.2023
2091
0

Для будь-якого менеджера важливо розуміти, як розвивається його справа, наскільки рентабельні інвестиції, чи відповідає результат просування витраченому бюджету. Але якщо у випадку з запуском контекстної чи таргетованої реклами показники відстежити простіше, то для SEO-стратегії питання прогнозування завжди стоїть гостро.

Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше

Ті, хто вже працював із SEO-підрядниками, мабуть, чули фрази: «Ми працюємо на результат», «Ми гарантуємо результат». Але що в SEO вважається результатом і як його спрогнозувати та досягти – це питання. Якщо спробувати передбачити, як зміниться трафік на сайт і як вебресурс ранжуватиметься в пошуку, не завжди зрозуміло, на яких показниках потрібно зосередитися, чи дійсно вони відображають реальну картину. Пропонуємо розібратися разом, чи можна спрогнозувати результати SEO-розкрутки та як це питання вирішують у нашій компанії.

Гарантії SEO-просування: міф чи реальність

На старті роботи з клієнтами багато SEO-агентств, щоб укласти договір, пропонують гарантії. Одні говорять про стрімке виведення в топ-3 пошукової видачі, інші «гарантують» приріст відвідуваності, треті обіцяють збільшення продажів. А якщо ці пропозиції візуалізувати та додати високі цифри, то від такої перспективи вже практично неможливо відмовитись.

Справді, коли йдеться про SEO-просування, то власники сайтів розуміють:

  • це досить дорога послуга;
  • ефективність проявляється щонайменше через 3–4 місяці;
  • знайти сумлінного підрядника за умови високої конкуренції складно.

Знаючи про ці особливості, бізнесмени намагаються убезпечити себе та шукають пропозиції, у яких зазначено, що компанія працює з гарантією результату. А SEO-агентства підіграють таким очікуванням та вказують у своїх перевагах «гарантії». Наприклад, так:

Або так:

Але будь-яка розсудлива людина, подивившись на мажорні графіки та гасла з приводу гарантій, поставить собі питання про те, яка методика лежить в основі розрахунку. Тому, щоб прогнози стали реальністю, а обіцянки справдилися, власнику бізнесу варто поставити кілька прагматичних питань:

  1. Чи провела компанія комплексний аналіз конкурентів, аудит тематичної ніші?

  2. Чи було вивчено цільову аудиторію?

  3. Чи є доступ до аналітики про роботу проєкту за останні 2 роки?

  4. Як компанія враховує зміни в пошукових алгоритмах?

  5. Які показники взято за основу розрахунку прогнозованих даних та які методики розрахунку були використані?

Якщо прогноз складений без попереднього аналізу конкурентної ніші й не базується на реальних показниках роботи сайту, стає зрозуміло, що такі гарантії — це просто міф. Далі ми розповімо вам, що потрібно зробити, щоб прогнози стали реальністю.

Рекомендуємо почитати
SEO просування сайту

SEO просування сайту - це набір методів і стратегій, спрямованих на оптимізацію, яка полягає в поліпшенні видимості за релевантними запитами та збільшенні відвідуваності сайту в пошукових системах Google, Bing, Baidu, Yahoo!, DuckDuckGo або YouTube.

Детальніше

Як ми у WEZOM складаємо прогноз результатів SEO-просування

Наша компанія займається розробкою та просуванням сайтів вже понад 20 років. За цей час з нашими клієнтами ми пройшли кілька економічних криз, безліч апдейтів пошукових алгоритмів. Найголовніший наш урок, який ми винесли з усього цього: щоб зробити прогноз розвитку бізнесу клієнта, потрібно базуватися на конкретних фактах і використовувати чітку методику. Тому пропонуємо разом розібратися, що таке SEO-прогнозування та як ми це робимо.

Чому важливо виконувати SEO-прогнозування?

Прогнозування результатів SEO-просування — це практика оцінки змін видимості сайту в пошукових системах. Якісний прогноз включає динаміку показників органічного трафіку, рейтинг ключових слів, розвиток посилального профілю та багато іншого. Намагаючись передбачити майбутнє, ви можете заздалегідь планувати свою роботу та приймати обґрунтовані рішення щодо того, як краще просувати сайт.

Знати, як ранжується онлайн-проєкт у пошуку станом на сьогодні просто необхідно, але розуміти, як він розвиватиметься та що для цього потрібно зробити, не менш важливо. Теоретично SEO-прогнозування дозволяє виявити потенційні проблеми та вжити заходів для їх вирішення до того, як вони стануть реальністю. Це може бути створення контенту на певні теми або запровадження нової стратегії зовнішнього просування. Досвідчений підрядник так і робить: він не розпорошується на всі сторони SEO-розкрутки, а його дії схожі на алгоритм роботи лікаря: спочатку він ставить діагноз, розробляє схему лікування, а тільки потім береться за саме лікування.

Наша стратегія щодо прогнозування результатів SEO-просування

Наш досвід підказує, що застосовувати одну методику чи 2-3 показники для складання прогнозу сьогодні не можна. Пошукові алгоритми дуже багатогранні, а конкурентне середовище дуже насичене, тому необхідно як аналізувати роботу сайту зсередини, так і реально розуміти, хто є суперниками та яку стратегію розкрутки обрали вони. Тільки копіткий аналіз роботи проєкту та визначення сильних та слабких сторін онлайн-бізнесу допоможуть скласти реальну картину та розробити ефективну стратегію просування.

У своїй роботі ми спираємось на детальний внутрішній аналіз сайту та тематичної ніші. У кожному окремому випадку ми вносимо коригування з огляду на сезонність роботи, індивідуальні особливості бізнесу.

Основні параметри, які ми аналізуємо на старті:

  1. Зручність користування сайтом та якість контенту. Імовірніше, що сайти з сучасним UX-дизайном будуть у пріоритеті у користувачів. Люди захочуть сюди повернутись і здійснити покупку. Та й у пошуковій системі такий проєкт ранжуватиметься вище. Якість контенту — одна з основ сучасного SEO-просування. На жаль, багато сайтів не відповідають високим стандартам якості, що негативно позначається на їхніх позиціях у пошуковій видачі.

  2. Технічна оптимізація. Цей напрям теж відіграє важливу роль у SEO. Перед складанням прогнозу розвитку сайту необхідно переконатися, що вебресурс швидко завантажується, всі сторінки доступні для пошукових роботів, немає помилок у коді. Наш досвід свідчить про те, що потрібно регулярно виконувати перевірку технічного стану сайту та в разі потреби вносити доопрацювання. Краще зайнятися технічною оптимізацією на етапі розробки проєкту, щоб у перспективі не платити двічі.

  3. Посилання. Це ще один важливий фактор, який впливає на позиції сайту в пошуковій видачі. Зворотні посилання необхідні, тому що сигналізують Google про те, що інші вебресурси вважають ваш контент цінним та авторитетним. Однак з урахуванням останніх апдейтів Google необхідно постійно коригувати стратегію просування, щоб не потрапити під штрафні санкції.

Наша головна мета на старті проєкту — знайти фактори, які стримують, заважають наростити трафік. Це може бути песимізація сайту в пошуку через неякісні зворотні посилання, відсутність індексації ключових посадкових сторінок або недоробок в usability. Після того як сформуємо пул проблем, ми приблизно розуміємо, скільки часу знадобиться на їх усунення та яких показників можна досягти. Тільки така попередня робота допомагає дати більш-менш чіткий прогноз розвитку онлайн-проєкту.

Які ще фактори ми враховуємо при складанні прогнозу

Наш досвід роботи на ринку SEO-просування показує, що при аналізі перспектив недостатньо спиратися тільки на поточний стан сайту. Справді, дані про поточні позиції сторінок у пошуку, про ключові запити, за якими відбувається просування, і про стан посилального профілю дуже важливі. Здавалося б, бери їх у роботу та складай якісний прогноз.

Але не все так просто. Щоб зрозуміти, як проєкт може розвиватися в перспективі, потрібно обов'язково враховувати історію просування сайту. Наприклад, наші фахівці дивляться, як змінювалися показники трафіку під час впровадження нових апдейтів пошукових систем. Чи не траплялося якихось аномальних перепадів раніше? Чи є сезонні зміни трафіку? Іноді подібні перепади сигналізують про те, що необхідно провести ретельний посторінковий аналіз або перевірити, посилання з яких джерел ведуть на сайт.

Тому для складання прогнозу хороший фахівець бере до уваги:

  • видимість за поточними запитами, їх частотністю та позиціями;
  • втрачену семантику;
  • коефіцієнт сезонності та тренди;
  • дані органічного трафіку за попередні 2 роки.

Без такого аналізу прогнозувати щось у SEO просто неможливо. Якщо вас намагаються переконати у зворотному, нічого хорошого від таких фахівців не варто очікувати.

Методики прогнозування

У процесі роботи ми склали та протестували власну методику прогнозування результатів у SEO. Наші фахівці виконують розрахунок двома способами:

  1. За запитами. При цьому робиться прогноз трафіку за кожним із ключів, що просуваються. Такий спосіб дуже трудомісткий, оскільки вимагає багато зусиль та уваги, але прогноз виходить точний.

  2. За видимістю сайту загалом. Обов’язково враховуються середні показники ключових запитів, які знаходяться у топ-3 та топ-10 видачі, і метрики CTR.

Як ми вже зазначили, найточніший прогноз дає дослідження ключів. За допомогою цього методу можна відстежити зміни рейтингу ключових слів із часом, оперативніше відкоригувати прогноз, а отже, свою стратегію при будь-яких змінах пошукової видачі.

За підсумками аналізу клієнт отримує прогноз результату в такому вигляді:

Чому неможливо швидко побачити результати SEO-просування

SEO — це безперервний процес, який передбачає оптимізацію змісту сайту, доопрацювання його структури, зміну технічних факторів. При цьому враховуються вимоги пошуковиків, які постійно змінюються. Однак навіть у тому разі, якщо ви зробите все «ідеально», миттєвих результатів не побачите, тому потрібно набратися терпіння.

На тривалість процесу SEO-просування впливають такі особливості цієї стратегії:

  1. Пошуковим алгоритмам знадобиться час на індексацію нового контенту, тому треба готувати та розміщувати його заздалегідь.

  2. Якщо сайт потрапив під фільтри пошукових систем, доведеться ще довше виправляти помилки та подавати заявку на зняття санкцій.

  3. Новим сайтам зазвичай потрібно більше часу, щоб досягти високого рейтингу, оскільки пошуковим системам необхідно виявити, проіндексувати та оцінити контент. Авторитетні вебресурси з гарною історією з більшою ймовірністю побачать швидші результати SEO.

  4. При переході на протокол HTTPS можливо, що протягом місяця показники відвідуваності будуть дещо нижчими. Це зумовлено тим, що змінюється структура адрес.

Комплексна та активна SEO-стратегія збільшує шанси на те, що сайт почне отримувати пристойний трафік із пошукових систем швидше.

Чому ваш додаток ще не в топі?

Зробити хороший продукт недостатньо, користувачі мають дізнатися про нього та завантажити. Ми розповімо вам, як досягти цього.

Наскільки точними є прогнози SEO-просування?

Підбиваючи підсумки, хочемо ще раз наголосити, що яким би точним не був прогноз, — це лише прогноз. Тобто є зовнішні чинники, які можуть значно змінити плани. Ми завжди говоримо про це клієнту. Отже, на результати SEO-просування вплинуть:

  • зміни репутації компанії;
  • терміни технічної реалізації поставлених завдань, які часто зумовлені людським чинником;
  • зовнішні ризики (наприклад, блекаут, DDoS-атака та інше);
  • стабільність та якість роботи хостингу;
  • використання інших каналів комунікації з аудиторією;
  • активні дії конкурентів;
  • впровадження оновлень пошукових алгоритмів, якщо вони були заздалегідь анонсовані.

Посудіть самі: причини відхилень справді суттєві, тому гарантувати на 100 відсотків, що прогнози будуть втілені в життя, не може жодне діджитал-агентство.

Але вони робляться не для того, щоб заздалегідь порадувати вас, а для того, щоб визначити стратегію роботи та скласти план, який дозволяє зрозуміти, як досягти бажаних результатів. Отже, критично оцінюйте, як агентство підходить до прогнозування, як відстежує результативність, чи не дає порожніх обіцянок. Співпрацюйте лише з тими, хто скрупульозно оцінює вступні дані, лише після цього формуючи прогноз розвитку онлайн-бізнесу.

Ткаченко Аліна
Про автора
Ткаченко Аліна
Копірайтер
Досвід роботи 10 років
Спеціалізується на створенні корисного та продаючого контенту. Має досвід написання переконливих текстів для реклами, сайтів, блогів та соціальних медіа.
Більше статей від автора
Як вам стаття?
Давайте обговоримо Ваш проєкт
Заповніть Ваші особисті дані.
Phone
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Звернути
Коментарі
(0)
Будьте першими, хто залишить коментар
have questions image
Залишились питання?
Залиште контактні дані. Наш менеджер зв'яжеться та проконсультує вас.
Підписуйтесь на розсилку Айтижблог
blog subscriber decor image
Бажаєте отримувати цікаві статті?
Натискаючи кнопку “Відправити”, ви даєте згоду на обробку особистих даних. Детальніше
Слідкуйте за нами у соціальних мережах